PDA

View Full Version : Brand in recyclingbedrijf Breda



Highline
30-06-2006, 14:28
Brand in recyclingbedrijf Breda

Uitgegeven: 30 juni 2006 14:03
Laatst gewijzigd: 30 juni 2006 14:04

BREDA - In Breda woedt een zeer grote brand in een grote loods van het recyclingbedrijf voor oud papier aan de Speelhuislaan. Het gaat om het bedrijf Van Puijfelik. Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt.

De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Boven de stad is een grote rookpluim te zien. De brandweer meet of er gevaarlijke stoffen vrijkomen. De brandweer heeft vijftig spuitgasten uit het bedrijf teruggetrokken wegens de grote rookontwikkeling en hitte.


Donderdagavond was er brand op enkele honderden meters afstand van Van Puijfelik. Die woedde in de huisvuilcentrale en opslag van gft-afval. De gemeente voerde vrijdagochtend crisisberaad over waar zij met het huisvuil heen moet.

De vermoedelijke oorzaak van de vuurzee bij Van Puijfelik is een technische storing in de sorteermachine, waardoor op een aantal plaatsen in de loods brand is ontstaan.

Highline
30-06-2006, 14:31
ik ben er net anderhalf uur geweest (aan het einde van mijn straat), jezus wat een brand. het is een papier opslag van denk ik een metertje of 100 bij 50. vlammen komen uit het dak en brandweer was gestopt met blussen. denk dat het gebouw verloren gaat

Arjan
30-06-2006, 14:44
fotos makeeee

micha
30-06-2006, 15:06
dit is volgens mij al de 3e keer dat daar brand is.....

Arjan
30-06-2006, 15:44
http://images.fok.nl/upload/060630_75125_rookpluim_vanpuijfelik.jpg

Update 14:56 uur
De brandweer bestrijdt het vuur met vijf tankautospuiten, een schuimblusser en een hoogwerker. Inmiddels is een zogenaamde crashtender, een enorme rijdende watertank met 8000 liter water, van de vliegbasis Gilze-Rijen in aantocht. Er is assistentie gevraagd bij alle korpsen uit de regio. Omwonenden en bedrijven uit de buurt moeten hun ramen en deuren gesloten houden.

Mephisto
30-06-2006, 16:09
ik ben er net anderhalf uur geweest (aan het einde van mijn straat), jezus wat een brand. het is een papier opslag van denk ik een metertje of 100 bij 50. vlammen komen uit het dak en brandweer was gestopt met blussen. denk dat het gebouw verloren gaat

Staat een mooie foto van de binnenkant van het pand op de site van bndestem, schijnt compleet verloren te zijn nu.

micha
01-07-2006, 01:07
aangezien dat dit de zoveelsye keer is denk ik dat het een lucratieve handel is oud papier :?