PDA

View Full Version : Twee doden bij Vierdaagse



daafit
18-07-2006, 20:04
NIJMEGEN - Bij de Vierdaagse in Nijmegen zijn dinsdag op de eerste dag twee doden gevallen. Dat heeft André Sonneville van de organisatie bevestigd. Dertig mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen, vijf van hen moesten worden gereanimeerd. Van deze vijf zijn er twee overleden.


En maar bitchen dat MMA gevaarlijk is....

Jay Hoov
18-07-2006, 20:49
:shock:

blazin.arr0w::::
18-07-2006, 21:39
PA-RA!

Biiyen
18-07-2006, 22:01
die hebben hun kruisje wel verdiend

Jeru
18-07-2006, 22:35
Echt bizar.... Meteen maar afgelast ook..
R.I.P.

mama
19-07-2006, 00:11
heel erg hoor.

wat ik alleen niet snap is hoe zoiets kan. waarom kunnen die wielrenners het wel volhouden in de snikkende hitte, of de tennissers?
Volgens mij onderschatten de mensen het gigantisch dat ze er onvoerbereid naar toe gaan.
Snap ook dat de mensen die zich er wel goed op voorbereiden erg van balen dat ze niet verder kunnen

Highline
19-07-2006, 00:41
bij hart van nederland zei het ambulancepersoneel ook dat men veel te weinig drinkt tijdens het lopen...ik denk dat als men regelmatig drinkt en zoveel mogelijk verkoeling zoekt (af en toe wat water over het hoofd en uiteraard door de opgestelde douches en tuinslangen van de bewoners lopen het toch een stukje verdraagzamer moet zijn...

The Bulldog
19-07-2006, 00:41
heel erg hoor.

wat ik alleen niet snap is hoe zoiets kan. waarom kunnen die wielrenners het wel volhouden in de snikkende hitte, of de tennissers?
Volgens mij onderschatten de mensen het gigantisch dat ze er onvoerbereid naar toe gaan.
Snap ook dat de mensen die zich er wel goed op voorbereiden erg van balen dat ze niet verder kunnen

Als je kijkt naar de tour ..bloedje heet ook...maar..

wel topatleten die in de gaten gehouden worden door de medische staf..
Algemeen bekent dat de renners in de avond extra vocht toegediend krijgen via infuus...

Tuurlijk is het makkelijk nu te roepen dat het daar vol van de dope staat , maar is te makkelijk...trouwens ik denk dat dope onder deze omstandigheden je juist de dood in helpen..(steward simson hete de man toch die jaren geleden in de hitte van zijn fiets flikkerde)

En als je de koppen van die gasten ziet na 21 dagen tour zie je dat het niet gezond kan zijn wat ze doen.onmenselijke prestaties ..

Het zal wel niet zo zijn maar mocht er een familie lid van 1 van de slachtoffers op dit forum meelezen..
Mijn oprechte deelneming...

Octavius
19-07-2006, 07:50
De 4 daagse is een evenenment waar iedereeen aan mee kan doen. Of je nu getraind of ongetraind bent. Toen ik de titel las wist ik gelijk dat het vochttekort was. Wat je kan verwijten aan de deelnemers maar ook aan de organisatie. Zij hadden, als dat al niet gebeurt was, drinken kunnen uitdelen tijdens het parcours.

Even over Simson. die stond vol van amfetamine en alcohol en dat in combinatie met de hitte en inspanning is het zijn dood geworden. Dit is niet te vergelijken met de hedendaagse doping die men gebruikt.

phranq
19-07-2006, 09:20
heel erg hoor.

wat ik alleen niet snap is hoe zoiets kan. waarom kunnen die wielrenners het wel volhouden in de snikkende hitte, of de tennissers?
Volgens mij onderschatten de mensen het gigantisch dat ze er onvoerbereid naar toe gaan.
Snap ook dat de mensen die zich er wel goed op voorbereiden erg van balen dat ze niet verder kunnen

Rare is dat deze 2 mensen juist wel heel goed getrained waren, 1 was militair, dus kan je van verwachten dat die wel een goeie voorbereiding hebben en gehad en die ander liep de vierdaagse al voor de zoveelste keer..

ICON
19-07-2006, 09:21
en volgens geruchten is er een derde dode gevallen.
echt fucked up.

dontmindme
19-07-2006, 12:37
heel erg hoor.

wat ik alleen niet snap is hoe zoiets kan. waarom kunnen die wielrenners het wel volhouden in de snikkende hitte, of de tennissers?
Volgens mij onderschatten de mensen het gigantisch dat ze er onvoerbereid naar toe gaan.
Snap ook dat de mensen die zich er wel goed op voorbereiden erg van balen dat ze niet verder kunnen

waarschijnlijk waren ze aardig op leeftijd

A-team
19-07-2006, 14:59
Ja de helft wat mee loopt is tussen de 50 en de 70. Dat is vragen om problemen

ibbie
19-07-2006, 16:54
haha, wat vrienden van mij waren vanochtend op de fiets vertrokken naar Nijmegen om naar de bands etc. te kijken, die kunnen weer mooi terug

Highline
19-07-2006, 17:27
haha, wat vrienden van mij waren vanochtend op de fiets vertrokken naar Nijmegen om naar de bands etc. te kijken, die kunnen weer mooi terug

de feesten gaan gewoon door

daafit
19-07-2006, 18:19
haha, wat vrienden van mij waren vanochtend op de fiets vertrokken naar Nijmegen om naar de bands etc. te kijken, die kunnen weer mooi terug

de feesten gaan gewoon door

En das maar goed ook want ik moet al mn matrixx muntjes nog opmaken...

Michelle
19-07-2006, 23:39
Heel triest
Het is te warm om te lopen als iedereen zomaar mee kan doen op een behoorlijke leeftijd, dan is dit te verwachten
Ik vind dat ze hier meer rekeningen mee hadden moeten houden
Elke km bijvoorbeeld een tent waar water of ijs werd uitgedeeld
Wie trekt het nou wel om zoveel kilometers te gaan lopen met dit weer :?

}|^-_-^|{
20-07-2006, 16:14
Er werd bijna om de kilometer koud water ter beschikking gesteld, vooral door de bewoners van de wijken waar we doorheen liepen. Tot een uur of elf 's ochtends was het prima te doen, de eerste 35 kilometer waren dat ongeveer.
Daarna zag je veel mensen gewoon doorlopen zonder genoeg te drinken. Persoonlijk had ik 10 liter water op dinsdag en met een hoedje op en voldoende zonnebrand is het dan prima uit te lopen. Men is vantevoren gewaarschuwd en het blijft iets dat op eigen verantwoordelijkheid plaats moet vinden. Dat het hele evenement afgelast is vind ik buitengewoon jammer. Ik had graag mijn tweede medaille opgehaald dit jaar...