PDA

View Full Version : Palestijnen 'verdraaien' de werkelijkheid..



phranq
03-08-2006, 21:55
Ik kan in principe best begrip opbrengen voor het Palestijnse standpunt, maar hier is goed te zien hoe ze de boel belazeren..interessant stuk!

http://media1.break.com/dnet/media/content/what_really_happens_pallywood.wmv

aliendwurf
03-08-2006, 22:36
Het is natuurlijk maar de vraag of dit echte gebruikte beelden zijn die wereldwijd zijn uitgezonden als zijnde een nieuws-item,ik vertrouw in principe niet veel wat uit het sensatiebeluste amerika komt,met al hun zogenaamde newszenders,er zijn daar iig niet veel objectieve newszenders.

Makijs
03-08-2006, 23:06
Ik twijfel er niet aan dat de Israelische propagandamachine ook op volle toeren draait.

Anonymous
04-08-2006, 08:38
hoeveel palastijnse krijgsgevangenen (lees helft burgers)zijn er? 100000-en

Hoeveel israelische krijgsgevangenen (lees soldaten) zijn er? 2.

Tis dus volkomen logisch dat Israel heel libanon is aan het bombarderen, want kom op hey, 2 israelische soldaten die worden 'ontvoerd' (lees krijgsgevangene wordt genomen) dat kan niet. Wat wel mag is elke palastijn oppakken en die zonder rechten in de gevangenis gooien.

En wie is er weer volgens alleen Amerika goed bezig? Israel natuurlijk.

Anonymous
04-08-2006, 08:41
Wat Amerika zegt is dat Palastina en Libanon altijd fout zijn , en Israel is altijd goed!

Ik zeg niet dat Israel altijd fout bezig is, maar ze zijn zeker niet slim bezig

Mickey
04-08-2006, 09:13
hehe toevallig dat een maat van me me eens e.e.a heeft verteld over de tactics die palestijnen doorgaans hanteren..

Zo zetten ze gerust kinderen en vrouwen tussen hun geschut neer in de hoop dat piloten die stellingen dan niet zullen bombarderen.

Maar vervolgens wel gaan jammeren als kapotgeschoten worden.

Daarnaast bestoken ze Israel al jaren vanuit Libanon met zelf gemaakte raketten. Hammas is een bevolkingsleger. Dus dat gebeurd gewoon in huizen in wijken in steden..

Als je dat doet. moet je ook niet gaan zeuren als ze je huis aan gort knallen.

Anonymous
04-08-2006, 13:02
ben niet van israel gecharmeerd maar ook niet van hezbollah
libanon was toch een vrij land waarom ontvoeren hun dan 2soldaten

Silat
04-08-2006, 13:09
ze zoeken het maar lekker uit daar :?

Mike
04-08-2006, 13:21
ik vind t moeilijk om partij te kiezen

neig toch naar israel

vooral door die Human Shield tactics van hezbollah

zoals mickey al aangaf dus,

.als je achter vrouwen en kinderen gaat schuilen moet je niet zeuren als die opgeblazen worden

maar ja de bevolking van libanon is wel zwaar de lul nu

phranq
04-08-2006, 14:45
Feit blijft dat Israël in 1967 Palestijns grond heeft bezet wat de Palestijnen uiteraard terug willen...Israël belooft al jaren die grond terug te geven maar in plaats daar van bouwen ze Joodse nederzettingen, ik geloof dat pas dit jaar een stukje is terug gegeven. Natuurlijk ligt het probleem een stuk dieper dan dat want de Palestijnen vinden ook dat Jeruzalem hen toe behoord...Mijn persoonlijke mening is dat Israel gewoon moet beginnen met het terug geven van de bezette gebieden...

aliendwurf
04-08-2006, 16:04
Alsof de bevolking in die gebieden tegen een organisatie als de Hezbollah of Hamas kunnen zeggen dat ze ergens anders naar toe moeten gaan met hun bommen....
Is wel een beetje naief gedacht,andersdenkenden worden niet zo lekker geaccepteerd,en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
Die mensen leven hun hele leven in angst,dus om dan te gaan zeggen dat ze niet moeten zeuren omdat ze het "goed" vinden dat de Hezbollah ze als menselijk schild gebruiken is wel erg kortzichtig.

Hier nog even een quote van een andere site:


Probleem is dat het handelen van Israël niet goed te volgen is voor een zinnig denkend mens : fabrieken bombarderen, op goed geluk je bommen neergooien, burgers zonder onderscheid in de strijd meeslepen, ziekenhuis onder de voet lopen, duizenden soldaten op de grond. Dan maar zeggen dat ze raketlanceerinstallaties willen uitschakelen en intussen toch weer raketaanvallen op Israël. Klopt toch iets niet. Modernste leger ter wereld en dan maar in de wilde weg met bommen en granaten kwakken en geen enkele installatie uitschakelen ? Lijkt veel meer te gaan om uitschakelen van Libaneze economie. Ik zeg het weer : toerisme in Libanon goed voor 7 miljard euro in 2005 en toerisdme Israël goed voor 2 1/2 miljard. Libanon trok bovendien vele nieuwe bedrijven, uit heel de wereld, industrie in Israël ligt op haar kont. Beiroet begon metropool voor het midden-oosten te worden. Internationale vliegvelden van Jeruzalem en Haïfa lagen te verkommeren. Denk daar eens aan.

Kortom,ze zijn lekker bezig daarzo......

phranq
04-08-2006, 16:10
Die isreali's hebben het voor elkaar, je hebt geen idee hoeveel joods geld er in Amerikaanse verkiezingscampagnes worden gestoken en hoeveel joden er in de Amerikaanse regering zitten...Amerika denkt dus wel 3x na voor ze tegen Israel in gaan, kost ze teveel centjes....dus Israel kan lekker doen waar ze zin in hebben....