PDA

View Full Version : Hiervoor betalen wij de belastingen !



payap
31-08-2006, 10:40
CDA woedend over snoepreisje jongeren

Uitgegeven: 30 augustus 2006 08:16
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2006 10:59

AMSTERDAM - Het CDA in Stadsdeel Zuidoost in Amsterdam is boos over een snoepreisje naar Tunesië, dat zo'n tachtig kansarme jongeren uit het stadsdeel kregen. Dat schrijft het Algemeen Dagblad woensdag.

De jongeren zouden op kosten van de gemeente een week op vakantie zijn geweest. Ze verbleven all-inclusive in een Tunesisch hotel met zwembad, privé-strand en spa- en wellnesscenter. De jongeren betaalden zelf 25 euro per persoon aan het reisje.


Het reisje zou zijn georganiseerd door het Amsterdamse re-integratiebedrijf PEWA (Participatie Educatie en Werk Amsterdam). Het bedrijf begeleidt vroegtijdige schoolverlaters bij het vinden van een opleiding of werk. Maar ook jongeren uit Zuidoost die niets met PEWA hadden, konden zich aanmelden.

De CDA-fractie roept de verantwoordelijke PvdA-wethouder tot de orde. "We gunnen deze jongeren best een snoepreisje, maar niet op kosten van de belastingbetaler. Dit voorstel is er zonder ons medeweten doorgeduwd. Het was een keer, maar nooit weer", zegt CDA-fractievoorzitter Henk de Boer. Volgende week komt de stadsdeelraad Zuidoost terug van zomerreces.

Italian*Berlusconi*
31-08-2006, 10:46
het houd ze van de straat he...
Doe dat dan voor echte kansarme gezinnen/jongeren die bekend zijn bij het gemeentebestuur als bijv uitkerings trekkers.

Michelle
31-08-2006, 10:46
Hmmmm postitief en negatief !!
Ik kon dit jaar ook geen vakantie betalen, ga ook maar eens aan de belasting vragen of ze eens kunnen dokken.
Want we kunnen alleen maar meer en meer geld bij ze brengen !!
Voor die mensen is het goed bedoeld, maar denk dat ze een heleboel problemen hiermee gaan krijgen.

dontmindme
31-08-2006, 18:16
Hmmmm postitief en negatief !!
Ik kon dit jaar ook geen vakantie betalen, ga ook maar eens aan de belasting vragen of ze eens kunnen dokken.
Want we kunnen alleen maar meer en meer geld bij ze brengen !!
Voor die mensen is het goed bedoeld, maar denk dat ze een heleboel problemen hiermee gaan krijgen.

goed bedoelt of niet ze waren gisteren op at5 met hun commentaar
dat ze er veel van hebben geleerd
als ik op vakantie ga leer ik een ding : ben veel geld kwijt
heb een leuke tijd gehad stress weggewerkt en moet weer aan de slag om te sparen
zij in tegendeel hebben krijgen de verkeerde signaal
werkeloos thuis zitten maar wel 4 gouden in zijn bek laten zetten en dan klagen dat rijke mensen eens moeten weten wat zij wel niet meemaken hier in de bijlmer

PigDog
31-08-2006, 19:05
Hmmmm postitief en negatief !!
Ik kon dit jaar ook geen vakantie betalen, ga ook maar eens aan de belasting vragen of ze eens kunnen dokken.
Want we kunnen alleen maar meer en meer geld bij ze brengen !!
Voor die mensen is het goed bedoeld, maar denk dat ze een heleboel problemen hiermee gaan krijgen.

goed bedoelt of niet ze waren gisteren op at5 met hun commentaar
dat ze er veel van hebben geleerd
als ik op vakantie ga leer ik een ding : ben veel geld kwijt
heb een leuke tijd gehad stress weggewerkt en moet weer aan de slag om te sparen
zij in tegendeel hebben krijgen de verkeerde signaal
werkeloos thuis zitten maar wel 4 gouden in zijn bek laten zetten en dan klagen dat rijke mensen eens moeten weten wat zij wel niet meemaken hier in de bijlmer

Ga lekker zitten schelden op die raadsleden, die deze dingen goedkeuren. Als ze mij een reisje aanbieden zeg ik ook geen nee. Trouwens, voor de goede orde: de vakanties van de raadsleden worden ook betaald door de gemeentebelastingen, dus wat voor recht hebben zij om te zeggen: 1x en nooit weer....

Dalgliesh
31-08-2006, 21:30
Voor mijn part gooien ze al dat belastinggeld door mijn brievenbus, ik moet het sowieso betalen.

Michelle
01-09-2006, 09:15
@dontmindme, daar kan ik je absoluut geen ongelijk in geven !!
Net als met de zwervers/junkies in Nederland, ze krijgen een uitkering daar kopen ze drugs van en bedelen om geld voor eten.
Ik zeg je heel eerlijk als die mensen naar mij toe komen om geld te vragen dan zeg ik ook dat ze maar eens moeten gaan werken en anders maar eens van de drugs af moeten blijven !!

Wat betreft de mensen met een uitkering, het is vrij lastig om een baan te vinden in Nederland want de werkgevers eisen gewoon teveel.
Bij de kassa bij albert hein vragen ze mensen met een havo diploma !!!!!
Als je 25 bent ben je al te duur tegenwoordig, overal moet op bezuinigd worden.

Geloof dat ze in Rotterdam daar een prima oplossing voor hebben
Mensen met een uitkering laten werken voor de gemeente en zodoende krijg je ook pas een uitkering, net zolang totdat je een baan hebt.
Weiger je dit dan krijg je ook geen uitkering.
Dat vind ik dan weer een goed plan van aanpak, want ze motiveren die mensen wel op zo'n manier en laten ze duidelijk zien dat je wel moet werken anders heb je ook geen geld.

ICON
01-09-2006, 09:58
ja we hebben een top vakantie gehad.

nogmaals PEWA bedankt!


we hebben het er eventjes met de groep over gehad en voor de wintersport hebben we toch voor canada gekozen.

dontmindme
01-09-2006, 11:23
kun je wat een zielig hoopje knakkers het zijn

http://www.at5.nl/video_player.asp?newsid=20427

Michelle
01-09-2006, 12:01
ik zie 1 grote zwarte vlek !!

Iwan
01-09-2006, 12:26
ik zie 1 grote zwarte vlek !!

LOL!
Als je het filmpje wel zou hebben gezien zou je begrijpen hoe grappig je uitspraak is hahaha!

Mephisto
01-09-2006, 12:41
Mijn zus zat in de bijstand, alleenstaand met 2 kleine (nog niet naar school gaande) kinderen. Had een vriend, die wel eens bleef overnachten, en werd vervolgens de bijstand uitgeknikkerd omdat één of andere debiel haar had aangegeven (haar, ondertussen ex, vriend had een eigen appartement waar hij gewoon huur voor betaalde.) en vragen stellen ze niet...

Gevolg is dat ze moest gaan werken, het enige dat ze kon vinden wat enigszins betaald was achter de bar in een kroeg... 2 kleine kinderen, werken in de horeca, oppas je kent het verhaal. En denk je dat de gemeente in de zomer zei, "ach mevrouwtje, u hebt het zo moeilijk, we sturen u een weekje op vakantie..." maar zelfs met huursubsidie, zorgtoeslag, kinderbijslag etc. komt ze niet boven bijstandsniveau uit. En dan zo iets...

Michelle
01-09-2006, 12:58
Dat vind ik altijd een kutstreek als mensen ff leuk een instantie opbellen om te zeggen dat er weleens iemand blijft slapen.
Vooral als iemand kleine kinderen heeft !!
Kom op zeg, hoe oud ben je dan.

@Iwan zo'n vermoeden had ik al !! Ik zat al te wachten totdat er iemand begon te lachen, maar ik zag maar geen witte tanden.

Iwan
01-09-2006, 13:08
LOL!

Tja, dat zijn wel naaistreken natuurlijk. Maar van de andere kant word er natuurlijk ook wel weer verschrikkelijk veel misbruik van gemaakt...

Wheelie
01-09-2006, 15:00
Ik hoop dat ze een leuke vakantie hebben gehad, kregen ze ook zakgeld ?

Michelle
01-09-2006, 15:26
Ik hoop dat ze een leuke vakantie hebben gehad, kregen ze ook zakgeld ?

Niet van mij, heb jij wel een blauwe envelop gehad dan ?

Justinian
01-09-2006, 15:37
Ik hoop dat ze een leuke vakantie hebben gehad, kregen ze ook zakgeld ?
Ik hoop het wel, anders heb je er ook niet veel aan. Tunesië is geloof ik niet zo'n duur land dus 100 euro de man per dag lijkt me op z'n plaats.

De man van 14K
01-09-2006, 15:44
http://www.at5.nl/video_player.asp?newsid=20427

check het uit... real live returns on AT5.
en die leuke contradicties (watte?) erin: de organisator geeft aan dat het geen plezierreis is maar puur educatief.
De deelnemer (lees: vakantieganger) zegt aan het einde:
"Die gasten praten shit weet je, rijke mensen weten hoe het is om op vakantie te gaan..wij hebben dat nog nooit meegemaakt"
Aha, dus het was toch een vakantie..
Nou vooruit jongens het was jullie van harte gegund..

alleen had dat retourticket toch niet gehoeven...

I'm loving it
01-09-2006, 15:46
ja we hebben een top vakantie gehad.

nogmaals PEWA bedankt!


we hebben het er eventjes met de groep over gehad en voor de wintersport hebben we toch voor canada gekozen.

LOL

kan jij mij vertellen hoe ik ook kans maak om mee te mogen gaan naar Canada, goede sneeuw daar namelijk.

RNLMC
01-09-2006, 15:47
ach gezellig, Tunesië. Wij gaan met school naar Parijs met een eigen bijdrage van 250 euro.

BTW en zitten dan in een kut hotel en moeten we de hele dag kunst en al dat soort onzin bekijken.

dontmindme
01-09-2006, 18:03
ach gezellig, Tunesië. Wij gaan met school naar Parijs met een eigen bijdrage van 250 euro.

BTW en zitten dan in een kut hotel en moeten we de hele dag kunst en al dat soort onzin bekijken.

paar gouden tanden, karl kani(et) outfit 5 bolletjes op zak maak je volgend jaar weer kans

De man van 14K
01-09-2006, 18:15
ach gezellig, Tunesië. Wij gaan met school naar Parijs met een eigen bijdrage van 250 euro.

BTW en zitten dan in een kut hotel en moeten we de hele dag kunst en al dat soort onzin bekijken.

paar gouden tanden, karl kani(et) outfit 5 bolletjes op zak maak je volgend jaar weer kans


HEee niet generaliseren er zijn ook andere kansloze die meemochten.. ik heb ze alleen niet in het filmpje gezien.. :lol:
Parijs voor 250 heb ik ook gedaan met school.. dat werd uiteindelijk de europeese versie van `fear and loathing in Las Vegas`.. :lol:

Mephisto
01-09-2006, 20:43
eigenlijk off-topic maar vette lol:

Toen ik 16 was mocht ik met een schoolreis van een week met de mensen die Franse les volgden op school mee naar Parijs.

Op een gegeven moment zitten we in metro als er een kerel met een gitaar bij onze groep komt staan die werkelijk verschrikkelijk vals staat te pingenel en in onverstaanbaar Frans een liedje staat te kwelen.

Tot ontsteltenis van onze schooldirecteur wordt de goede man door iedereen verschrikkelijk uitgelachen. Ter plekke krijgen we een preek, ten overstaan van deze wereldmuzikant, over respect en begrip voor onze medemens. Gelaten hebben wij het verhaal aangehoord waarna we al snel daarna de metro verlieten.

Koud buiten grijpt de directeur in zijn broekzak en treft daar niets... was zijn portemonnee gerold. :lol: ik heb me kapot gelachen om zijn kop, vooral toen mensen hem vroegen of hij nog steeds zoveel respect had voor zijn idool.

sorry, moets ik even kwijt.

p.s. 17 jaar geleden moest je gewoon alles zelf betalen als je mee ging op zo'n schoolreis.

Justinian
02-09-2006, 07:20
LOL@Mephisto :lol: Mooie verhalen zijn dat.

harry
02-09-2006, 11:19
Kan je nagaan wat er weer gebeurt als de pvda de touwtjes in de handen krijgt :? weer alles naar de klote :?

ik zat meer aan zoiets te denken:

Kampen voor ‘luie’ jongeren
Van onze Haagse redactie


Zaterdag 2 september 2006 - DEN HAAG – Jongeren zonder schooldiploma worden gedwongen om van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds op speciale campussen te zitten om daar een heropvoedingstraject te volgen. Het kabinet wil de wet veranderen om dit mogelijk te maken.
Jongeren die met justitie in aanraking zijn gekomen, kunnen nu al gedwongen worden tot een scholings- of heropvoedingstraject. Straks moet dat ook mogelijk zijn voor jongeren die dreigen af te glijden of die zonder dwang geen kans maken op werk. Het gaat om zo’n 14.000 jongeren die nergens zin in hebben, veelal nog bij hun ouders wonen en geen uitkering hebben.

Drillen

„Deze jongeren zouden eigenlijk nog op school moeten zitten“, aldus staatssecretaris Henk van Hoof (Werkgelegenheid). „Als we hen thuis laten, zitten ze over een paar jaar in de problemen.“

Het kabinetsbesluit komt tegemoet aan de wens van Hans de Boer, voorzitter van een overheidscommissie inzake jongeren. Hij stelde begin dit jaar voor, probleemjongeren die zonder diploma thuis zitten door militairen te laten drillen in kampen.

Het kabinet steggelt al maanden over het plan. Juridisch is het niet mogelijk om jongeren op te sluiten die niets strafbaars hebben gedaan. Het kabinet heeft nu besloten dat dan maar de wet moet worden gewijzigd. Dat zal waarschijnlijk niet meer onder deze regering gebeuren.

„We leggen ons er niet bij neer dat het niet kan“, aldus premier Jan Peter Balkenende. „Het is een groep waar niemand grip op heeft: ze vallen niet meer onder de leerplicht, vragen geen uitkering aan en doen niets crimineels. Maar ze glijden wel af, met alle maatschappelijke problemen van dien.“

Rottigheid

Het gaat om jongeren tot 23 jaar. Niet allemaal zullen ze hard worden aangepakt; er zijn bijvoorbeeld ook licht verstandelijk gehandicapten en tienermoeders bij, die een andere benadering vergen. Maar waar nodig wil het kabinet hen in hun nekvel pakken. Door ze van straat te houden, kunnen ze ook geen rottigheid uithalen, is het idee. De jongeren moeten een diploma halen of werkervaring opdoen en omgangsvormen leren.

Tot de wet is veranderd, moet er geëxperimenteerd worden met het idee. Het kabinet trekt daar 10 miljoen euro voor uit.

XedgeX
02-09-2006, 12:19
parijs voor 250 is nog wel te doen...

ik kan naar rome of napels, moet daar dan wel 400 fucking euro voor betalen. Ben nu alweer bijna blut en moet mn schoolgeld en verzekering nog betalen... :(

kutgeld ook, waar het steeds blijft weet ik niet, maar het staat in ieder geval niet op mn bankrekening.

Justinian
03-09-2006, 14:10
parijs voor 250 is nog wel te doen...

ik kan naar rome of napels, moet daar dan wel 400 fucking euro voor betalen. Ben nu alweer bijna blut en moet mn schoolgeld en verzekering nog betalen... :(

kutgeld ook, waar het steeds blijft weet ik niet, maar het staat in ieder geval niet op mn bankrekening.
Ben net terug van vakantie dus weet precies waar je het over hebt ;)

Ronny
03-09-2006, 16:14
ik zie 1 grote zwarte vlek !!
misschien helpt het als je die enorme plaat even voor je kop weg haalt