PDA

View Full Version : Dag ontnomen recht op of niet ?



Danny D
14-09-2006, 12:03
hallo ik heb een vraag ik ben uitzendkracht en werk bij een zwembad
ik werk daar nu al 5 jaar en heb een vast contract via het uitzendbureau van 6,5 uur dit is de zondag(ik werk elke zondag). Het afgelopen jaar had ik vanaf november 2005 tot juli 2006 een vaste dag gehad namelijk de zaterdag om de week.Dus om de 2 weken werk ik op die zaterdag.Toen het binnebad seizoen was afgelopen en het binnebad dicht was kon ik natuurlijk niet meer binnen werken dus werkte ik die zaterdag niet. Het seizoen is weer begonnen en nu heeft ze mij van die zaterdag af gehaald en (die dag heeft ze aan een andere uitzendkracht gegeven die er pas werkt) wel werk ik nog op de zondag dus ze houdt zich aan het contract van 6.5 uur. Maar nu heb ik van iemand gehoord dat in het nederlands wetboek bij een bepaald artikel staat dat als een werkgever een werknemer een bepaald aantal uur geeft van een periode van minimaal 3 maanden dat de werkgever de werknemer niet plotseling dat aantal uren mag ontnemen. Geldt deze regel ook voor mij ? Of heb ik hier geen recht op.hoop dat er iemand is die advocaat isof rechten bestudeert :lol:

THNXXXXX

Mickey
14-09-2006, 12:10
Je zegt net zelf: Je draait nog even veel uren.
Dus er is je niets ontnomen. Lijkt mij..

Ronald
14-09-2006, 13:02
Maar nu heb ik van iemand gehoord dat in het nederlands wetboek bij een bepaald artikel staat dat als een werkgever een werknemer een bepaald aantal uur geeft van een periode van minimaal 3 maanden dat de werkgever de werknemer niet plotseling dat aantal uren mag ontnemen. Geldt deze regel ook voor mij ? Of heb ik hier geen recht op.hoop dat er iemand is die advocaat isof rechten bestudeert :lol: