PDA

View Full Version : Dag ontnomen recht op of niet ?



Danny D
14-09-2006, 12:03
hallo ik heb een vraag ik ben uitzendkracht en werk bij een zwembad
ik werk daar nu al 5 jaar en heb een vast contract via het uitzendbureau van 6,5 uur dit is de zondag(ik werk elke zondag). Het afgelopen jaar had ik vanaf november 2005 tot juli 2006 een vaste dag gehad namelijk de zaterdag om de week.Dus om de 2 weken werk ik op die zaterdag.Toen het binnebad seizoen was afgelopen en het binnebad dicht was kon ik natuurlijk niet meer binnen werken dus werkte ik die zaterdag niet. Het seizoen is weer begonnen en nu heeft ze mij van die zaterdag af gehaald en (die dag heeft ze aan een andere uitzendkracht gegeven die er pas werkt) wel werk ik nog op de zondag dus ze houdt zich aan het contract van 6.5 uur. Maar nu heb ik van iemand gehoord dat in het nederlands wetboek bij een bepaald artikel staat dat als een werkgever een werknemer een bepaald aantal uur geeft van een periode van minimaal 3 maanden dat de werkgever de werknemer niet plotseling dat aantal uren mag ontnemen. Geldt deze regel ook voor mij ? Of heb ik hier geen recht op.hoop dat er iemand is die advocaat isof rechten bestudeert :lol:

THNXXXXX

Mickey
14-09-2006, 12:10
Je zegt net zelf: Je draait nog even veel uren.
Dus er is je niets ontnomen. Lijkt mij..

Ronald
14-09-2006, 13:02
Maar nu heb ik van iemand gehoord dat in het nederlands wetboek bij een bepaald artikel staat dat als een werkgever een werknemer een bepaald aantal uur geeft van een periode van minimaal 3 maanden dat de werkgever de werknemer niet plotseling dat aantal uren mag ontnemen. Geldt deze regel ook voor mij ? Of heb ik hier geen recht op.hoop dat er iemand is die advocaat isof rechten bestudeert :lol:
Waar jij op doelt is de flexwet. Die bepaald idd dat wanneer je gedurende een bepaalde tijd langer werkt dan je contract aangeeft, je aanspraak kunt maken op deze uren. Ik kan uit je verhaal echter niet op maken of je meer bent gaan werken of slechts op andere tijden.
Echter, volgens mij maakt dat ook niet zoveel uit aangezien je uitzendkracht bent. In dat geval is het uitzendbureau je werkgever en niet het zwembad.

Los daarvan, heb je al aan het zwembad gevraagd waarom je die dag niet kunt krijgen en die andere uitzendkracht wel? Meestal lost een gesprek meer op dan "je recht halen".

Danny D
14-09-2006, 23:26
Ik heb t al gevraagd ja en mijn baas van t zwembad verklaard dat ze me niet meer uren wil geven. ik werk nu alleen nog op de zondag die ik al werkte maar mn zaterdag is gewoon weg dus ik ben er een dag op achteruit gegaan. en over dat ik via t uitzendbureau werk , dat was mn vraag ook of het voor mij ook geldt of niet thnx voor jullie reactie






Maar nu heb ik van iemand gehoord dat in het nederlands wetboek bij een bepaald artikel staat dat als een werkgever een werknemer een bepaald aantal uur geeft van een periode van minimaal 3 maanden dat de werkgever de werknemer niet plotseling dat aantal uren mag ontnemen. Geldt deze regel ook voor mij ? Of heb ik hier geen recht op.hoop dat er iemand is die advocaat isof rechten bestudeert :lol:
Waar jij op doelt is de flexwet. Die bepaald idd dat wanneer je gedurende een bepaalde tijd langer werkt dan je contract aangeeft, je aanspraak kunt maken op deze uren. Ik kan uit je verhaal echter niet op maken of je meer bent gaan werken of slechts op andere tijden.
Echter, volgens mij maakt dat ook niet zoveel uit aangezien je uitzendkracht bent. In dat geval is het uitzendbureau je werkgever en niet het zwembad.

Los daarvan, heb je al aan het zwembad gevraagd waarom je die dag niet kunt krijgen en die andere uitzendkracht wel? Meestal lost een gesprek meer op dan "je recht halen".