PDA

View Full Version : Wat vond jij nou EERLIIJK van Pim Fortuyn??



Iceman#1
14-09-2006, 21:52
Ik heb net het programma "andere tijden" op NED2 (20:55) gekeken.
Vandaag ging het over Pim Fortuyn; waar hij voor stond, wat hij teweeg bracht in veel mensen...
Kortom, hij heeft veel Nederlanders aan het denken gezet.

- Hij was in zijn manier van aanpak vrij extreem, daar is geen twijfel over.
Maar hij had ook het lef om eerlijk te zeggen wat veel mensen diep in hun hart ook vinden (namelijk dat het qua bestuur in Ned zo krom als iets is).

Vanwege zijn extreme uitingen werd hij door de regering niet geaccepteerd, Pim zei nou eenmaal te rechtstreeks wat hij vond (vaak ten opzichte van de Moslims, maar ook over het beleid in ons land).

Je kunt het met hem eens zijn, of niet... maar ik vind dat je voor zo'n persoon alleen maar diep respect mag hebben.
Zeker in deze tijd waarin iedereen wel zijn mening over het één en ander heeft, maar niemand durft het openlijk te zeggen (bang voor negatieve reacties van buitenaf).
Zeker richting de Moslims had Fortuyn nogal eens wat kritiek, en werd hierdoor regelmatig uitgemaakt voor rassenhater (en beschuldigd van discriminatie).

Ik zal absoluut niet zeggen dat alles wat Pim zei ook daadwerkelijk realistisch was... maar hij durfde voor zijn mening uit te komen, ongeacht de kritiek die hij ten gevolge daarvan kreeg.
* En velen waren (of zijn het nog steeds) het met hem eens, dat bleek wel uit de enorme belangstelling en het aantal zetels dat de LPF in korte tijd wist te verzamelen.

Ook in Den Haag zou er toch wel ergens een lichtje moeten zijn gaan branden toen ze zagen dat de LPF zo'n aanhang kreeg.
Maar op de 1 of andere manier steekt Den Haag zijn kop liever in het zand (de trots van onze 2e kamer is groter dan realistisch na te denken en eindelijk eens wat te gaan veranderen in dit land). Als er zoveel mensen op de LPF stemmen, dan MOET er toch wel iets mis zijn met dit land?

Maar nee, Balkellende (en de zijnen) blijven helaas bij het oude... Liever domweg maar alles accepteren qua mazen in onze wet (richting buitenlanders en politiek beleid) en proberen door de vingers te zien, dan eens een keer te luisteren naar wat het volk nou echt wil.
Nee, dan zijn we als land goed bezig!! :confused:
---------------------


Pim Fortuyn was een extreem persoon in al zijn manieren van gedachten.
Soms met goede, en soms met minder goede ideeën.

Maar één ding deed hij wel, de mens aan het denken zetten.
We hebben zo af en toe mensen nodig die proberen het land eens wakker te schudden, en helaas moet dat dan weer op deze manier opgelost worden (door de man maar gewoon weg te vegen met een kogel).
Nu is het aan ons (of liever gezegt onze regering) om er iets mee te gaan doen.





Ik ben deze topic niet begonnen om Fortuyn te vereren ofzo, maar ben benieuwd wat JULLIE nou van de man vonden?

Nickuraba
14-09-2006, 22:17
heel eerlijk, nou bij deze:

ik vond dat hij een hoop kabaal maakte maar nooit echt met mooie oplossingen kwam. De problemen pointeren is niet moeilijk, deze oplossen is een heel ander verhaal. Dit heb ik hem niet echt zien doen, terwijl iedereen riep dat het met hem anders zou zijn.

Daarnaast vond die het leuk andere politici in de zeik te zetten, maar toen Rosenmuller hem een x goed de mond snoerde liet die zich kennen..

neey ik was geen van en moest niet veel van hem hebben. Ieder zijn mening toch

Iceman#1
14-09-2006, 22:30
Het was idd vaak meer woorden dan daden... maar we moeten zu nu en dan met z'n allen wakker geschud worden.

Alleen is het jammer dat er vervolgens niets mee word gedaan, en het weer vervalt in het oude.

redjuh
14-09-2006, 22:33
Ik vond het altijd vet eerlijk dat ie op Nationale TV idioterie riep die door het domme volk direct werd overgenomen, en dat ie dat dan later relativeerde in een programma met 11 kijkers...

Iceman#1
14-09-2006, 22:46
Hij zei eerlijk wat ie dacht... en zo zou het moeten kunnen.
Alleen viel dat in Den Haag verkeerd.
(dat heeft weinig met idioterie te maken)

Dat ie vervolgens werd vermoord kwam Den Haag alleen maar goed uit (zou me niks verbazen als als ze opdracht hebben gegeven om hem op te ruimen).

redjuh
14-09-2006, 22:54
ja hoorde dat volkert ook aan xma doet

Joris
14-09-2006, 23:37
Kan die met hem partner strechen....

Mickey
15-09-2006, 09:20
WTF.. Waarom popt er toch nog altijd eens in de zoveel tijd een Pim topic op? De kerel is dood. .Zn partij is tenonder en ze hebben kleur bekend door zich als verwende kleuters te profileren in Den Haag.

Punt. Case Closed.

The Bulldog
15-09-2006, 09:23
Mickey...zegt het zoals het is.....

Stelletje zakkenvullers zijn het...

en rondom Fortuin...alles is speculatie omdat hij nooit heeft kunnen laten zien of hij nou geniaal of gek was....

MB667
15-09-2006, 09:24
geef mij maar anton mussert, dat was pas een leider, daar wou pim fortuyn nog aan zuigen :lol:

micha
15-09-2006, 11:02
een hele enge man

redjuh
15-09-2006, 13:41
doe mij maar Sjors Schaamhaar

aliendwurf
15-09-2006, 13:47
Je kunt van Fortuijn zeggen wat je wilt maar niet dat het enkel woorden waren want hij had wel degelijk oplossing(ook al waren dat puur theoretische)en hoe had hij wat moeten veranderen als hij al dood was voordat hij in het kabinet had kunnen plaats nemen?

Briant
15-09-2006, 17:09
Voor pim fortuyn als mens had ik net zo veel respect als voor een ieder ander, maar ik was het over het algemeen niet eens met zijn ideeen (nog steeds niet).
Dat er mensen waren die op lpf gingen stemmen na de dood van pim fortuyn was natuurlijk het domste wat de nederlandse kiezers ooit hebben gedaan. Lpf was een club mensen die Pim Fortuyn om zich heen had verzameld om zijn ideeen in de praktijk te brengen, zonder hem was er geen sturing... en het is gebleken.

Aan de andere kant, hij zorgde wel dat de partijen polariseerden, en dat gaf veel duidelijkheid. Nu is het weer een kluitje met hier en daar een uitschieter.

Mickey
15-09-2006, 17:16
Het waren prutsers en broddelaars.. Stuk voor stuk.
Nog nooit zo'n schijnvertoning bij elkaar gezien.

En Pim was gewoon een populistische politicus die goed
op de onrusten van de bevolking kon inspelen. Niet meer..
niet minder. En iedereen maar braaf nablaten.

Pim was in dat opzicht gewoon een slimmer herder.
Wist precies hoe ie de kudde moest sturen. ;)

Iwan
15-09-2006, 20:18
Ik vond Pim een kerel die gewoon zei wat velen al niet meer hardop durven te zeggen.
Tja, en dat argument dat hij niet oplossingen kwam...
Veel slechter als Balkellende kan het in mijn ogen niet gaan, dus mijn zegen had ie.
Eerlijk genoeg?

aliendwurf
15-09-2006, 20:37
Voor pim fortuyn als mens had ik net zo veel respect als voor een ieder ander, maar ik was het over het algemeen niet eens met zijn ideeen (nog steeds niet).
Dat er mensen waren die op lpf gingen stemmen na de dood van pim fortuyn was natuurlijk het domste wat de nederlandse kiezers ooit hebben gedaan. Lpf was een club mensen die Pim Fortuyn om zich heen had verzameld om zijn ideeen in de praktijk te brengen, zonder hem was er geen sturing... en het is gebleken.

Aan de andere kant, hij zorgde wel dat de partijen polariseerden, en dat gaf veel duidelijkheid. Nu is het weer een kluitje met hier en daar een uitschieter.

Misschien wel het domste maar het was ook zeker begrijpelijk,want was er eindelijk eens iemand die zei wat de meesten mensen dachten wordt diezelfde persoon doodgeschoten....

PigDog
15-09-2006, 21:23
Ik vond het altijd vet eerlijk dat ie op Nationale TV idioterie riep die door het domme volk direct werd overgenomen, en dat ie dat dan later relativeerde in een programma met 11 kijkers...

Red you're the man!
Ik vind het een geniale one-liner. Je hebt in elk aspect gelijk.
Eerst lopen roepen dat de islam een domme religie is, en dat alle marrokanen maar terug moeten gaan naar Turkije.
En bij Den Haag Vandaag (wat om 1 uur 's nachts wordt uitgezonden met een kijkdichtheid van 30) gewoon vertellen dat een programmapunt zal worden om alle nu lopende asielzaken gewoon generaal pardon te geven.

Dat is heel eerlijk!





NOT!

Makijs
15-09-2006, 21:48
Het waren prutsers en broddelaars.. Stuk voor stuk.
Nog nooit zo'n schijnvertoning bij elkaar gezien.

En Pim was gewoon een populistische politicus die goed
op de onrusten van de bevolking kon inspelen. Niet meer..
niet minder. En iedereen maar braaf nablaten.

Pim was in dat opzicht gewoon een slimmer herder.
Wist precies hoe ie de kudde moest sturen. ;)

x2

Sjaak
16-09-2006, 15:38
Geweldige vent met soms in eerste instantie hele radicale maar wel hele goeie denkbeelden. Maar denk dat hij op veel terreinen gelijk had.

Veel van zijn denkbeelden zijn trouwens nu maatschappelijk geaccepteerd en door de grote partijen ingevoerd die eerst tegen Fortuyn waren, vuile hypocriete huichelaars

PigDog
17-09-2006, 04:03
Geweldige vent met soms in eerste instantie hele radicale maar wel hele goeie denkbeelden. Maar denk dat hij op veel terreinen gelijk had.

Veel van zijn denkbeelden zijn trouwens nu maatschappelijk geaccepteerd en door de grote partijen ingevoerd die eerst tegen Fortuyn waren, vuile hypocriete huichelaars

Hoe weet je nou dat het goede denkbeelden waren, en dat hij gelijk had? Hij heeft het nooit kunnen bewijzen. En misschien was het wel een flinke desillusie geweest, als hij echt had geregeerd en er een grote puinhoop van had gemaakt?

Je hebt wel gelijk in de kentering. Door hem is rascisme populair geworden, en zegt elke VVD'er hetzelfde waar ze vroeger Janmaat voor uit de kamer hebben gezet. Dat wil niet zeggen dat dat goed is, ik vind het persoonlijk triest.

Sjaak
17-09-2006, 16:01
Geweldige vent met soms in eerste instantie hele radicale maar wel hele goeie denkbeelden. Maar denk dat hij op veel terreinen gelijk had.

Veel van zijn denkbeelden zijn trouwens nu maatschappelijk geaccepteerd en door de grote partijen ingevoerd die eerst tegen Fortuyn waren, vuile hypocriete huichelaars

Hoe weet je nou dat het goede denkbeelden waren, en dat hij gelijk had? Hij heeft het nooit kunnen bewijzen. En misschien was het wel een flinke desillusie geweest, als hij echt had geregeerd en er een grote puinhoop van had gemaakt?.

Je hebt gelijk hij heeft het nooit kunnen bewijzen, maar er is wel bewezen dat degene die er nu zitten er wel een puinhoop van maken.

En zijn denkbeelden over bv : integratie, de ambenarij en zorgstelsel zijn wel overgenomen door zowel de PvdA, VVD en CDA dus als het zulke slechte denkbeelden waren dan was dat niet het geval geweest. En je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat het in deze 3 sectoren gewoon niet goed ging en nog steeds niet goed gaat.


Je hebt wel gelijk in de kentering. Door hem is rascisme populair geworden, .

Wat een bulshit !!!!

Oh je bedoeld zeker dat we geen "negerzoen" meer mogen zeggen : en dat we niet meer mogen zingen : "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" en dat bv de straatnaam "Turk" verboden werd in Dordrecht.

Racisme betekent dat bepaalde (groepen) mensen als minderwaardig gezien of behandeld worden op basis van hun huidskleur en discriminatie is niks anders eigenlijk dan het onterecht onderscheid maken tussen mensen en dat kan gelden voor gehandicapten, homoseksuelen, etnische minderheden, ouderen noerm maar op

Maar blijkbaar geld dat alleen voor "blanken" en zoals jij nu zegt ligt dat ook aan Fortuyn :?

Wat denk je PigDog Is er ooit een "gekleurde" beschuldigd van racisme ? Nee natuurlijk niet want die doen dat niet ...........................pffffff :idea:


en zegt elke VVD'er hetzelfde waar ze vroeger Janmaat voor uit de kamer hebben gezet. Dat wil niet zeggen dat dat goed is, ik vind het persoonlijk triest.

Weet je wat triest is mensen die zich over alles aangevallen voelen en dan met name over negerzoenen, Sinterklaasliedjes, spotprentjes enz enz. Laten we gewoon normaal doen en niet gelijk gekwetst zijn bij elk wissewasje, we zijn hier nu eenmaak met heel veel verschillende mensen en kleurtjes en laten we er gewoon lekker met zijn alleen een leuke tijd van maken zonder al dat geneuzel over onbelangrijke dingen.

aliendwurf
17-09-2006, 16:16
........


Heel goed gesproken.....hulde voor de man die lulde.....

PigDog
18-09-2006, 19:04
Wat een bulshit !!!!

Oh je bedoeld zeker dat we geen "negerzoen" meer mogen zeggen : en dat we niet meer mogen zingen : "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" en dat bv de straatnaam "Turk" verboden werd in Dordrecht.


Weet je wat triest is mensen die zich over alles aangevallen voelen en dan met name over negerzoenen, Sinterklaasliedjes, spotprentjes enz enz. Laten we gewoon normaal doen en niet gelijk gekwetst zijn bij elk wissewasje, we zijn hier nu eenmaak met heel veel verschillende mensen en kleurtjes en laten we er gewoon lekker met zijn alleen een leuke tijd van maken zonder al dat geneuzel over onbelangrijke dingen.

Als je praat over "we", dan zijn dat meerdere mensen. Ik neuzel niet over sinterklaasliedjes, en spotprentjes. Dat doe jij, Sjaak :lol:

Pim was een intellectueel. Als zoiemand dan roept dat de Islam een achterlijke cultuur is, kun je aan je sloffen aanvoelen, dat hij dat niet zegt omdat hij dat meent. Met een beetje scholing en studie, kom je erachter dat de Islam net zo "achterlijk" is als het christendom.Nog niet zolang geleden werden er mensen verbrand of geradbraakt als ze twijfels hadden over je christen zijn. (inquisitie) Er gebeuren nog steeds veel domme dingen in naam van welk geloof ook. Als Pim iets zegt, waar hij zelf niet achter staat, maar alleen zegt om populair bij het volk te worden, dan is hij net zo'n grote huichelaar als de rest van die makkers in de 2e kamer.

En als jij negerzoen wil zeggen steun ik je, maat. Sterker nog, we rijden naar de Bijlmer en dan mag jij NEGERZOEN roepen! Ik denk dat iedereen zijn schouders ophaalt. Zo belangrijk is het.


En zijn denkbeelden over bv : integratie, de ambenarij en zorgstelsel zijn wel overgenomen door zowel de PvdA, VVD en CDA dus als het zulke slechte denkbeelden waren dan was dat niet het geval geweest. En je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat het in deze 3 sectoren gewoon niet goed ging en nog steeds niet goed gaat.


Dat het nog steeds niet goed gaat, komt omdat alle partijen net zo popie willen worden als Pim, maar net zoals Pim gewoon dingen roepen, en nog geen idee hebben hoe ze het moeten oplossen.
Op dat punt heb je dus gelijk, en bewijs je eigenlijk dat Pim een luchtballon was.......

PigDog
18-09-2006, 19:21
........


Heel goed gesproken.....hulde voor de man die lulde.....

Slijmbal


:lol:

Sjaak
18-09-2006, 19:28
Wat een bulshit !!!!

Oh je bedoeld zeker dat we geen "negerzoen" meer mogen zeggen : en dat we niet meer mogen zingen : "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" en dat bv de straatnaam "Turk" verboden werd in Dordrecht.


Weet je wat triest is mensen die zich over alles aangevallen voelen en dan met name over negerzoenen, Sinterklaasliedjes, spotprentjes enz enz. Laten we gewoon normaal doen en niet gelijk gekwetst zijn bij elk wissewasje, we zijn hier nu eenmaak met heel veel verschillende mensen en kleurtjes en laten we er gewoon lekker met zijn alleen een leuke tijd van maken zonder al dat geneuzel over onbelangrijke dingen.

Als je praat over "we", dan zijn dat meerdere mensen. Ik neuzel niet over sinterklaasliedjes, en spotprentjes. Dat doe jij, Sjaak :lol:

Pim was een intellectueel. Als zoiemand dan roept dat de Islam een achterlijke cultuur is, kun je aan je sloffen aanvoelen, dat hij dat niet zegt omdat hij dat meent. Met een beetje scholing en studie, kom je erachter dat de Islam net zo "achterlijk" is als het christendom.Nog niet zolang geleden werden er mensen verbrand of geradbraakt als ze twijfels hadden over je christen zijn. (inquisitie) Er gebeuren nog steeds veel domme dingen in naam van welk geloof ook. Als Pim iets zegt, waar hij zelf niet achter staat, maar alleen zegt om populair bij het volk te worden, dan is hij net zo'n grote huichelaar als de rest van die makkers in de 2e kamer.

En als jij negerzoen wil zeggen steun ik je, maat. Sterker nog, we rijden naar de Bijlmer en dan mag jij NEGERZOEN roepen! Ik denk dat iedereen zijn schouders ophaalt. Zo belangrijk is het........

Hoef je niet helemaal voor naar de Bijlmer hoor want in Rotterdam Zuid kan dat ook en je hebt gelijk, er zal er niet 1 van wakker liggen !

Haha gaaf voorbeeld he de negerzoen en sinterklaas, ik dacht laat ik is een voorbeeld nemen wat iedereen aanspreekt :lol:

En je hebt gelijk wat betreft dat de meeste godsdiensten hele achterlijke dingfen hebben en je draagd hier goede voorbeelden aan, ben het daar volledig mee eens.

Maar denk dat Pim niet alleen populistische dingen riep maar ook hele goeie dingen over andere zaken dan integratie en ja hij was zeker een slimme jongen



[
En zijn denkbeelden over bv : integratie, de ambenarij en zorgstelsel zijn wel overgenomen door zowel de PvdA, VVD en CDA dus als het zulke slechte denkbeelden waren dan was dat niet het geval geweest. En je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat het in deze 3 sectoren gewoon niet goed ging en nog steeds niet goed gaat.


Dat het nog steeds niet goed gaat, komt omdat alle partijen net zo popie willen worden als Pim, maar net zoals Pim gewoon dingen roepen, en nog geen idee hebben hoe ze het moeten oplossen.
Op dat punt heb je dus gelijk, en bewijs je eigenlijk dat Pim een luchtballon was.......

Dat is makkelijk roepen want we hebben nooit kunnen zien of hij er iets aan had kunnen doen maar ook op dit punt kan ik wel met je meegaan wat betreft dat oplossen wel moeilijker dan alleen maar roepen

Sjaak

redjuh
18-09-2006, 19:44
gezien de economische gang van zaken wereldwijd (behalve in china), ben ik dik tevreden over de kabinetten balkenende.

ik denk ik zeg het ff

PigDog
18-09-2006, 19:48
Dat is makkelijk roepen want we hebben nooit kunnen zien of hij er iets aan had kunnen doen maar ook op dit punt kan ik wel met je meegaan wat betreft dat oplossen wel moeilijker dan alleen maar roepen

Sjaak

Ja, wat eigenlijk jammer was, is dat hij geen fatsoenlijke mensen om zich heen wist te verzamelen. Zijn partij bestond uit Pim, dan effe niks, en dan een kaapverdiaanse kontmaat die hij kende uit de darkroom en een afgekeurde luchtmacht majoor. Als dat je partij is, waar je vertrouwen in moet hebben en die dingen positief voor je moeten veranderen, dan kom je bedrogen uit.
Pim heeft zeker iets losgemaakt bij de Nederlanders. Maar dat is ook het enige en het beste wat hij ooit heeft gedaan.

Als ik mag boksen tegen Mike Tyson, maar ik word vlak ervoor doodgeschoten, kun je je afvragen of ik zou hebben gewonnen, maar eigenlijk weten we met z'n allen het antwoord wel......

:wink:

Sjaak
18-09-2006, 19:56
Dat is makkelijk roepen want we hebben nooit kunnen zien of hij er iets aan had kunnen doen maar ook op dit punt kan ik wel met je meegaan wat betreft dat oplossen wel moeilijker dan alleen maar roepen

Sjaak

Ja, wat eigenlijk jammer was, is dat hij geen fatsoenlijke mensen om zich heen wist te verzamelen. Zijn partij bestond uit Pim, dan effe niks, en dan een kaapverdiaanse kontmaat die hij kende uit de darkroom en een afgekeurde luchtmacht majoor. Als dat je partij is, waar je vertrouwen in moet hebben en die dingen positief voor je moeten veranderen, dan kom je bedrogen uit.
Pim heeft zeker iets losgemaakt bij de Nederlanders. Maar dat is ook het enige en het beste wat hij ooit heeft gedaan.

Als ik mag boksen tegen Mike Tyson, maar ik word vlak ervoor doodgeschoten, kun je je afvragen of ik zou hebben gewonnen, maar eigenlijk weten we met z'n allen het antwoord wel......

:wink:

Misschien had je ons allen wel verbaasd en was Tyson wakker geworden met een natte spons in zijn gezicht :wink:

Jij als sportman moet weten dat geen enkel gevecht van te voren is beslist :idea:

En wat betreft Pim, ja na hem kwam er een hele tijd niks ............................. en toen een heel stel verwende kinderen die allemaal belangrijk wilde zijn en die alles hebben verkwanseld :cry:

redjuh
18-09-2006, 19:59
hij heeft zeker wat losgemaakt:

mensen die bang zijn om dingen te zeggen uit angst voor represailles, maar op het moment dat ze voor een camera staan en er een miljoen mensen kijken, durven ze wel in vol ornaat te zeggen dat ze bang zijn voor allochtonen. dat is toch humor of niet???

nee ik durf niks meer, maar dat mag wel heel Nederland weten hahahaha

aliendwurf
18-09-2006, 20:26
........


Heel goed gesproken.....hulde voor de man die lulde.....

Slijmbal


:lol:

http://img354.imageshack.us/img354/8443/bartmy3.gif

PigDog
19-09-2006, 02:59
........


Heel goed gesproken.....hulde voor de man die lulde.....

Slijmbal


:lol:

http://img354.imageshack.us/img354/8443/bartmy3.gif

Laat je de plaats zien waar je in kruipt?

Hahahaha :wink: