PDA

View Full Version : Links of rechts



Sjaak
22-09-2006, 11:15
Een week geleden stond het CDA op 39 zetels, nu zijn dat er 38.

Bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2003 haalde het CDA nog 44 zetels. De PvdA haalt volgens de peiling de meeste zetels als er nu verkiezingen zouden zijn, juist 44 stuks. Ook dat is een zetel minder dan bij de peiling van vorige week. De partij had in 2003 42 zetels.

De VVD wint een zetel, concludeert de Hond. De liberalen krijgen dertig zetels, twee meer dan bij de verkiezingen in 2003.

Stijging SP

De SP stijgt van negen zetels in 2003 tot 17 zetels volgens de peiling. Dat aantal is even hoog als vorige week en twee zetels minder dan de week daarvoor. GroenLinks volgt met zeven zetels, op de hielen gezeten door de ChristenUnie die zes zetels zou behalen als er nu verkiezingen zouden zijn.

Volgens de peiling krijgt de LPF geen zetels, D66 een, de SGP twee, de Partij voor de Vrijheid drie en Partij voor de Dieren nul.

Allochtonen zullen bij de Tweede Kamerverkiezingen vooral op linkse partijen stemmen. Samen krijgen PvdA, Groen Links en SP meer dan 60% van alle allochtone stemmen. Dat is donderdag gebleken uit de eerste Stemindex Allochtonen, die onderzoeksbureau Foquz Etnomarketing heeft gehouden. De PvdA krijgt met 45% de meeste stemmen van allochtonen.

Volgens de enquête krijgt verder het CDA 12%, Groen Links 10%, SP ruim 5%, VVD bijna 5% en D66 3% van de allochtone stemmen. Ongeveer één op de vijf allochtone kiezers heeft nog geen partijkeuze gemaakt.

De Stemindex Allochtonen wijst verder uit dat de opkomst op 22 november onder allochtonen hoog zal liggen. Bijna 75% van de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen zegt gebruik te zullen maken van zijn stemrecht.

Volgens Foquz Etnomarketing telt Nederland op dit moment 1,2 miljoen allochtonen die stemrecht voor de Tweede Kamer hebben. Afhankelijk van de opkomst tijdens de verkiezingen zouden zij de invulling van zo'n 10 tot 16 Kamerzetels bepalen.

MB667
22-09-2006, 11:35
tis allemaal een pot nat, maar de naaistreken van zalm met de euro ben ik niet vergeten dus fok vvd, en cda dan ook maar. dus nu wordt het links

Chico
22-09-2006, 11:57
ik zit zwaar te twijfelen tussen sp en pvda... ene kant sp want die hebben de meeste punten waar ik het mee eens ben... maar pvda om ervoor te zorgen dat ze de grootste worden en we geen balkenende 4 krijgen...

redjuh
22-09-2006, 12:09
Links is dom, en rechts naait je... ik ben best tevreden met Balkie dus ik denk dat ik voor het eerst CDA ga stemmen

Arie
22-09-2006, 12:33
Links is dom, en rechts naait je... ik ben best tevreden met Balkie dus ik denk dat ik voor het eerst CDA ga stemmen

Aparte smaak dan :lol:

Sjaak
22-09-2006, 12:42
Als Marijnissen wint dan worden we allemaal weer "kameraden"

payap
22-09-2006, 12:47
Als Marijnissen wint dan worden we allemaal weer "kameraden"

Moeten we dan verplicht hand in hand naar de Kuip ? :shock:

harry
22-09-2006, 12:49
Links is dom, en rechts naait je... ik ben best tevreden met Balkie dus ik denk dat ik voor het eerst CDA ga stemmen

Damn Redjuh, jij snapt het 8-)

Sjaak
22-09-2006, 12:52
="payap"]Als Marijnissen wint dan worden we allemaal weer "kameraden"

Moeten we dan verplicht hand in hand naar de Kuip ? :shock:

Hhahahahahahaa geloof het niet ............................. de ene kameraad is de andere niet :wink:

MissGG
22-09-2006, 13:08
Zeker SP!!


Niks dan lof voor Dhr Marijnissen!

Chico
22-09-2006, 13:17
hmm.. heb meer iets met harry van bommel...

De man van 14K
22-09-2006, 14:16
mark rutte wat loop je nou weer te k*tte? nee ik ben serieus VVD..

Wheelie
22-09-2006, 17:32
Zeker SP!!


Niks dan lof voor Dhr Marijnissen!

x2 :lol:

aliendwurf
22-09-2006, 18:03
Ik ben eigenlijk een PVDA stemmer,heb wel een éénmalig uitstapje gehad genaamd de LPF maar dat was eigenlijk meer een protest-stem om redenen die ik hier niet meer uit hoef te leggen dunkt mij.
Ditmaal ga ik voor de SP omdat daar echt mijn hart ligt,normaal gesproken ging ik altijd voor de PVDA om de zelfde reden als Chico,maar de laatste verkiezingen hebben nog maar eens duidelijk gemaakt dat ons systeem eigenlijk ook niet deugt en ga daarom 100% zeker voor de enige partij die nog idealen heeft.....

redjuh
22-09-2006, 18:16
Links is dom, en rechts naait je... ik ben best tevreden met Balkie dus ik denk dat ik voor het eerst CDA ga stemmen

Damn Redjuh, jij snapt het 8-)

thanks 4 noticing

Guru
22-09-2006, 22:24
Zeker SP!!


Niks dan lof voor Dhr Marijnissen!

Marijnissen is net als Rosenmuller een verheerlijker van het MAO regime...foute boel dus
Ik heb ook vroeger op SP gestemd als protest stem.
De SP zegt altijd wel zinnige dingen, maar ik denk als je zo'n man aan het roer hebt dat je echt problemen krijgt in Nederland die wellicht het einde kunnen betekenen.

http://gregoriusnekschot.nl/blog/media/mao.gif

Guru
22-09-2006, 23:09
Daarbij wil ik wel mijn waardering voor de SP uitbrengen, aangezien de SP toch de partij is die heel veel punten heeft, die overeenkomen met die van Fortuyn.

redjuh
22-09-2006, 23:24
Marijnissen is een idealist. En dat is goed... edereen zou een idealist moeten zijn, en zijn idealen nastreven. Alleen een regering moet rationeel zijn. Er is daar geen plaats voor idealisme en de bijkomende gokken en risico's. Als Marijnissen aan de macht zou komen... hypothetisch... zal het snel gedaan zijn hier. Hij wil zoveel, en alles wat hij wil, kost geld. dat geld is er in 8 jaar Wim Kok allemaal doorheen gejast. Balkenende is het nu stukje bij beetje aan het terug verdienen.
Kortom ik vind dat balkenende het recht heeft om weer 4 jaar als hoofd van de regering, de goede koers voort te zetten, en niet een big spender, die alles dat met hard werken is opgebouwd, weer uitgeeft.

chief108
23-09-2006, 00:12
Marijnissen is een idealist. En dat is goed... edereen zou een idealist moeten zijn, en zijn idealen nastreven. .
yup...

vind alleen de SP zo ongelooflijk "tegen" alles...
ze zijn nooit eens "voor" dingen...

als ik dan toch tegen zou stemmen, dan maar op Jacobse en Van Es...
http://i30.photobucket.com/albums/c345/momera/jacobseenvanes.jpg

redjuh
23-09-2006, 00:20
ja als ik binnen 10 jaar in een 3de wereld land wil wonen, stem ik wel op SP

PigDog
23-09-2006, 07:14
Het zijn allemaal zakkenvullers, behalve Marijnissen, dus die is het engste.....

Ik heb helaas geen partij, die mijn belangen en idealen nastreeft, dus ik denk dat ik maar eens oversla...

Biiyen
23-09-2006, 14:18
Ik stem op de grootste concurent van de PVDA en dat zijn imo het CDA of de VVD. Kan ook zijn dat is stem op de partij waarmee het CDA en VVD eventueel een coalitie mee willen gaan vormen. Alles behalve Kabouter Bos iig, dan liever Balkenende.

Ze hebben veel geflikt maar ze zeiden het zoet kwam na het zuur. dus ik wil ze wel die kans geven om hun uitspraken waar te maken en het zoet te gaan uitdelen. Het is namelijk heel oneerlijk als nu opeens Kabouter Bos het zoet kan gaan uitdelen en dan net doen alsof de PVDA het allemaal geregeld heeft.

Maar zo zullen de meetse mensen het wel zien ben ik bang... Bos de grote gulle gever terwijl Mr. Bos de oogst van het CDA en VVD verkwanseld aan mensen die het helemaal niet verdienen.

Guru
09-10-2006, 00:07
De meeste pedo's zijn links.

mossad
09-10-2006, 00:54
Ik ben eigenlijk een PVDA stemmer,heb wel een éénmalig uitstapje gehad genaamd de LPF maar dat was eigenlijk meer een protest-stem om redenen die ik hier niet meer uit hoef te leggen dunkt mij.
Ditmaal ga ik voor de SP omdat daar echt mijn hart ligt,normaal gesproken ging ik altijd voor de PVDA om de zelfde reden als Chico,maar de laatste verkiezingen hebben nog maar eens duidelijk gemaakt dat ons systeem eigenlijk ook niet deugt en ga daarom 100% zeker voor de enige partij die nog idealen heeft.....

Die zogenaamde idealen worden ineens een beetje bijgesteld nu het aantal zetels toeneemt. Ook Marijnissen is een opportunist die, nu regeren dichterbij komt, ineens een 'realistisch' programma op papier heeft gezet. Hiermee geeft hij aan dat de SP eerst irrealistisch was en dat hij bereid is concessies te doen aan idealen. Dat is op zich vreemd.

De SP is nu een curieuze mix van halve zolen van de LPF, ongewassen kraakpandbewoners en mensen die geloven dat het communisme goed voor de economie is. En wellicht nog wat puntlassers uit Oss. Ik vrees dat Marijnissen 'de gewone man op straat' hevig gaat teleurstellen als hij mag gaan regeren.

Dennis
09-10-2006, 09:51
tis allemaal een pot nat, maar de naaistreken van zalm met de euro ben ik niet vergeten dus fok vvd, en cda dan ook maar. dus nu wordt het links

Je houdt er dus van om genaaid te worden?

king
09-10-2006, 11:17
Jongens, julie hoeven niet meer te twijfelen:

De Roy de politiek in
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM -
Edwin de Roy van Zuydewijn wil de Tweede Kamer in als kopstuk van de Nederlandse Klokkenluiders Partij (NKP) uit Leeuwarden.

De bijna ex-echtgenoot van prinses Margarita hoopt op minstens één zetel.

„Als hij slaagt zou dat betekenen dat hij na de verkiezingen zijn opwachting maakt bij de Koningin om zijn advies te geven over de kabinetsformatie�, aldus een ingewijde.

:lol: :lol: