PDA

View Full Version : Het gaat zo slecht nog niet, toch?



Dennis
29-09-2006, 12:56
In tegenstelling tot de topics van vele mensen die maar vertellen hoe slecht het gaat, hier eens een topic met goed nieuws

Dennis
29-09-2006, 12:57
Banengroei houdt aan in tweede kwartaal

VOORBURG (ANP-AFX) - Het aantal banen in Nederland is in het tweede kwartaal toegenomen met 83.000 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bekendgemaakt.
In de zakelijke dienstverlening werden de meeste nieuwe banen gecreƫerd. Door de aantrekkende economie ontstaan extra banen die door veel werkgevers voorlopig met uitzendkrachten worden ingevuld. De zorg blijft een belangrijke banenmotor met 25.000 extra banen, aldus het CBS. In de industrie, de bouw, de vervoerssector en bij de overheid verdwijnen nog steeds banen.
In vergelijking met het eerste kwartaal van dit jaar steeg het aantal banen met 23.000. Dat is een minder sterke groei dan in het eerste kwartaal, maar het betekent wel dat de groei doorzet. Volgens het CBS is het aantal banen in de afgelopen vijf kwartalen gestegen.
Het statistiekbureau maakte verder bekend dat de lonen en salarissen per arbeidsjaar in het tweede kwartaal met 1,1 procent stegen ten opzichte van dezelfde periode van 2005.

Dennis
29-09-2006, 12:57
Inflatie euro zeer sterk gedaald

LUXEMBURG (ANP-AFX) - De inflatie in landen met de euro is zeer sterk gedaald in september. De prijzen zijn nog slechts 1,8 procent hoger dan een jaar geleden. In augustus was dat verschil nog 2,3 procent. Het Europees statistisch bureau Eurostat in Luxemburg heeft dat vrijdag bekendgemaakt.
De inflatie in de twaalf landen met de euro was in de zomer al langzaam gedaald. In juni was het 2,5 procent en in juli nog 2,4 procent.
Eurostat meldt over enkele weken details over de daling. Bekend is dat de olieprijs veel invloed heeft op de inflatie. Nederland heeft sinds enige tijd een van de laagste inflatieniveaus van de eurolanden.

Sjaak
29-09-2006, 13:11
tuurlijk gaat het beter dat valt niet te onkennen. En sterker nog als je veel reist en je komt in andere landen buiten Europa dan moet je gewoon vaststellen dat we het hier verschrikkelijk goed hebben, heel goed zelfs !!!

PigDog
01-10-2006, 08:19
tuurlijk gaat het beter dat valt niet te onkennen. En sterker nog als je veel reist en je komt in andere landen buiten Europa dan moet je gewoon vaststellen dat we het hier verschrikkelijk goed hebben, heel goed zelfs !!!

Waarom klaag je dan zo veel?

Sjaak
01-10-2006, 11:19
Zoek het verschil op tussen klagen en kritisch zijn.

Michelle
01-10-2006, 11:25
Perfect bestaat niet !!

Sjaak
01-10-2006, 11:32
Perfect bestaat niet !!j

klopt maar je moet wel proberen om te streven naar perfectie :wink:

MB667
02-10-2006, 11:43
De prijzen zijn toch echt wel zwaar gestegen na de komst van de euro, als men dat niet ziet dan is men blind.

Iets wat toen 1gulden kostte, kost nu 1 euro. Ze kunnen me dus echt wel de kont kussen met de euro.

Vroeger kon je met 50 gulden redelijk uit gaan, met 23 euro ben je nu snel uitgescheten, met 50 euro trouwens ook.

PigDog
04-10-2006, 09:32
Zoek het verschil op tussen klagen en kritisch zijn.

Done!


Blijft de vraag waarom je zoveel klaagt :lol:

Jochem
04-10-2006, 10:10
De prijzen zijn toch echt wel zwaar gestegen na de komst van de euro, als men dat niet ziet dan is men blind.

Iets wat toen 1gulden kostte, kost nu 1 euro. Ze kunnen me dus echt wel de kont kussen met de euro.

Vroeger kon je met 50 gulden redelijk uit gaan, met 23 euro ben je nu snel uitgescheten, met 50 euro trouwens ook.

Met guldens was ik ook al gauw een meier kwijt hoor. Tegenwoordig meestal een kroeg, dan is 23 euro zat voor 10 bier en wat vreten. Klinkt alsof je manier van stappen is veranderd, kan me niet voorstellen dat je nu voor 50 euro hetzelfde koopt als "vroeguh" voor 50 gulden.

Ik heb het nooit zo gemerkt dat alles veel duurder is geworden, die paar euro met boodschappen.... Het enige was, in het begin gaf je het wat makkelijker uit, maar ondertussen weet je ook wel dat 50 euries meer is als 50 pieken.

Michelle
07-10-2006, 13:31
banen zijn er genoeg ja, maar waarom moeten mensen dan zo moeilijk doen.
Als je geen diploma hebt reageren ze vaak al niet meer.
Word er doodmoe van !!!!

Sjaak
07-10-2006, 13:35
Zoek het verschil op tussen klagen en kritisch zijn.

Done!


Blijft de vraag waarom je zoveel klaagt :lol:

Ok sorry dat ik niet duidelijk was, je moet het niet alleen opzoeken maar ook nog lezen :lol: