PDA

View Full Version : Kernproef in Noord-Korea



king
09-10-2006, 11:23
Noord-Korea meldt succesvolle kernproef
PYONGYANG/SEOUL/TOKIO/PEKING/WASHINGTON - Noord-Korea heeft maandag voor het eerst een succesvolle kernproef uitgevoerd. Dit heeft het staatspersbureau in het land gemeld. Bij de ondergrondse kernproef zou geen radioactiviteit zijn vrijgekomen. Landen in de regio en ook de Verenigde Staten hebben de kernproef krachtig veroordeeld. De VS spreken zelfs van een 'onvergeeflijke provocatie'.


Zuid-Korea schort hulp aan Noord-Korea op
SEOUL - Zuid-Korea heeft maandag de levering van hulpgoederen aan Noord-Korea opgeschort. De maatregel volgde op de aankondiging van Pyongyang dat het land een succesvolle kernproef heeft uitgevoerd. Dit meldde het Koreaanse persbureau Yonhap.

In een eerste officiële reactie op de proef liet Zuid-Korea weten niet te kunnen leven met een nucleair bewapend Noord-Korea. In een verklaring, voorgelezen door een woordvoerder van de Zuid-Koreaanse president Roo Moo-hyun, zegt Zuid-Korea dat „ons leger volledig is voorbereid op een provocatie van Noord-Korea�. De verklaring was opgesteld na crisisberaad van het Zuid-Koreaanse veiligheidskabinet.

Het lijkt erop dat er een nIeuwe oorlog komt tussen de Korea's! :?

Michelle
09-10-2006, 11:40
fijn om te weten :?

Mickey
09-10-2006, 11:57
En een nieuwe nucluaire macht staat op.
Feitelijk was dit enkel een kwestie van tijd natuurlijjk.

N-Korea heeft altijd gezegd een Abom te ontwikkelen en zo nodig
in te zetten. Ik denk echter niet dat dit betekend dat er een 4e wereld oorlog
komt. Hopelijk draagt het juist bij aan de stabiliteit in de regio.

Vergeet niet: Z-Korea = feitelijk de USA. En we weten hoe die
zich opstelt in deze zaken. Nu ze dus ook kickass terug kunnen
krijgen houden ze zich misschien wat koester..

Daarnaast:
Een Abom maken en een Abom klein genoeg krijgen om hem
op een raket te monteren en de halve wereld over te schieten
is een wereld van verschil.. Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Dennis
09-10-2006, 12:03
fijn om te weten :?

Nou bij de laatste oorlog zijn in de strijd 123 Nederlanders om het leven gekomen.
Geen idee waar dit naar toe gaat leiden

aliendwurf
09-10-2006, 12:20
Het is hoe je het ook wend of keert een zorgwekkende ontwikkeling,die de rust in de wereld niet ten goede zal komen.

king
09-10-2006, 12:21
fijn om te weten :?

Sorry, ik zal de volgende keer proberen de laatste ontwikkelingen mbt "Dancing with the Stars" voor je posten...

king
09-10-2006, 12:23
En een nieuwe nucluaire macht staat op.
Feitelijk was dit enkel een kwestie van tijd natuurlijjk.

N-Korea heeft altijd gezegd een Abom te ontwikkelen en zo nodig
in te zetten. Ik denk echter niet dat dit betekend dat er een 4e wereld oorlog
komt. Hopelijk draagt het juist bij aan de stabiliteit in de regio.

Vergeet niet: Z-Korea = feitelijk de USA. En we weten hoe die
zich opstelt in deze zaken. Nu ze dus ook kickass terug kunnen
krijgen houden ze zich misschien wat koester..

Daarnaast:
Een Abom maken en een Abom klein genoeg krijgen om hem
op een raket te monteren en de halve wereld over te schieten
is een wereld van verschil.. Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Het vervelende is alleen dat hoe meer gekken de beschikking over zo'n ding hebben, hoe groter de kans wordt dat er vroeg of laat eentje wordt gebruikt.

MB667
09-10-2006, 12:29
Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Fijn voor Amerika, maar hebben wij dat ook :lol:

aliendwurf
09-10-2006, 12:30
Michelle slaagt er met enige regelmaat in om hele slimme opmerkingen te plaatsen.... :roll:

Highline
09-10-2006, 12:50
wat een stakkers

ik zeg: laten we er snel een kernbom opgooien om ze te snel af te zijn :D

Mickey
09-10-2006, 13:22
Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Fijn voor Amerika, maar hebben wij dat ook :lol:

Zon ding is redelijk globaal volgens mij..
En het zou me niets verbazen als wij er ook 1 hadden ;)

Tsuki
09-10-2006, 13:28
@ Mickey , 4e WO ? heb ik er 1 gemist of zie jij THE WAR ON TERRORISME als 3e WO ?

Wheelie
09-10-2006, 14:00
@ Mickey , 4e WO ? heb ik er 1 gemist of zie jij THE WAR ON TERRORISME als 3e WO ?

:lol:

ICON
09-10-2006, 14:37
Michelle slaagt er met enige regelmaat in om hele slimme opmerkingen te plaatsen.... :roll:

aan de smiley te zien bedoelt ze waarschijnlijk dat ze het niet zo'n fijn idee vind en niet dat het r niet boeit...

Mickey
09-10-2006, 16:13
@ Mickey , 4e WO ? heb ik er 1 gemist of zie jij THE WAR ON TERRORISME als 3e WO ?

Correctemundo!

Tsuki
09-10-2006, 16:17
@ Mickey , 4e WO ? heb ik er 1 gemist of zie jij THE WAR ON TERRORISME als 3e WO ?

Correctemundo!

figured as much ....................

redjuh
09-10-2006, 19:09
tja en dat terwijl 40% van de bevolking daar zeer zweaar honger lijdt...

Eric468
09-10-2006, 20:10
Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Als dat zo is moet ik toch maar eens een andere krant nemen, want dit heb ik gemist. Of doel je op die onderscheppingsraketten die zo nu en dan per ongeluk tegen het doel opvliegen?





Maar natuurlijk is dit weer een totaal non-event. Dan hebben ze toch een atoombom. Zolang ze er niks mee doen is er niks aan de hand. En zo'n ding maken is een ding, 'm gebruiken is heel wat meer.

Iedereen was ook in paniek toen Rusland er eentje had gemaakt, maar ik heb nog geen paddestoelwolken boven Amerika gezien.

Zal ook nu wel weer overwaaien, volgende week praat iedereen weer over het volgende waar de kranten een artikel aan wijden.

Eric468
09-10-2006, 20:11
Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Als dat zo is moet ik toch maar eens een andere krant nemen, want dit heb ik gemist. Of doel je op die onderscheppingsraketten die zo nu en dan per ongeluk tegen het doel opvliegen?





Maar natuurlijk is dit weer een totaal non-event. Dan hebben ze toch een atoombom. Zolang ze er niks mee doen is er niks aan de hand. En zo'n ding maken is een ding, 'm gebruiken is heel wat meer.

Iedereen was ook in paniek toen Rusland er eentje had gemaakt, maar ik heb nog geen paddestoelwolken boven Amerika gezien.

Zal ook nu wel weer overwaaien, volgende week praat iedereen weer over het volgende waar de kranten een artikel aan wijden.

Michelle
10-10-2006, 09:27
Michelle slaagt er met enige regelmaat in om hele slimme opmerkingen te plaatsen.... :roll:

aan de smiley te zien bedoelt ze waarschijnlijk dat ze het niet zo'n fijn idee vind en niet dat het r niet boeit...

Tnx Icon, dat bedoelde ik idd.
Zie het journaal en hou het wel in de gaten :wink:
Enne dancing with the stars was vorig seizoen het is nu dancing on ice :lol: :wink:
Maar goed hoe groot is de kans nu dat er een oorlog uitbreekt tussen hun ??

Mephisto
10-10-2006, 12:59
Een Japanse voorzitter in de veiligheidsraad en de nieuwe topman van de VN wordt een Zuid-Koreaan. Die Noord-Koreanen zullen zich verder helemaal op hun gemak voelen nu.

Ben benieuwd hoe de Chinezen hier op gaan reageren...

Tom
10-10-2006, 13:19
wat een stakkers
ik zeg: laten we er snel een kernbom opgooien om ze te snel af te zijn :D

haha juist, fight fire with fire :twisted:

Mauler
10-10-2006, 13:35
Daarnaast is het zo goed als common
knowledge dat de USA een raketschild heeft.

Dat niet werkt. :lol: Maar goed Zuid-Korea is wat dichterbij. Daar zitten ook 10 duizenden Amerikanen. (om maar nog niet te spreken over het zuid-koreaanse volk )
Maar de grootste angst van Amerika is denk ik toch wel de verdere prolifiratie en de terroristische dreiging.
Oke, je stapt niet even met een enorme kernbom in een vliegtuig, maar hoeveel tientallen miljoenen zeecontainers komen er niet per jaar de VS binnen. Ze zullen wel niet nog eens de fout maken, te denken dat het enige gevaar vanuit een langeafstandsraket kan komen. :wink: