PDA

View Full Version : Bush: geduld met Irak is niet onbeperkt



Guru
29-10-2006, 05:52
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft woensdag gezegd dat het geduld van de Verenigde Staten met Irak niet onbeperkt is. Hij riep tijdens een persconferentie de Iraakse leiders op krachtige maatregelen te nemen om hun land te redden.
www.telegraaf.nl


Bush heeft gelijk. Het is nu tijd dat de Iraakse regering zelf het voortouw ter hand gaan nemen en het geleerde in de praktijk te brengen.

the white buffalo
30-10-2006, 22:24
mee eens

Makijs
31-10-2006, 01:22
Bush heeft gelijk. Het is nu tijd dat de Iraakse regering zelf het voortouw ter hand gaan nemen en het geleerde in de praktijk te brengen.

Bush heeft inderdaad een prachtig voorbeeld gegeven. Daar hebben de Irakezen vast veel van geleerd. En je ziet de prachtige resultaten elke dag op het journaal. Allemaal vrolijke dansende mensen die arm in arm met bloempjes in hun haar de horlepiep dansen, terwijl ze voor de stembus keurig op hun beurt wachten. Ik begrijp alleen niet waarom ze elke dag zoveel vuurwerk afsteken.

Bush heeft met Rumsfeld en Chaney heel mooi laten zien hoe je met gepast geweld en een strak regime van een afschuwelijke geweldadige dictatuur een afschuwelijke, geweldadige democratie maakt. En daar was het onze Republikeinse vredesstichters allemaal om te doen; vrijheid, vrede en vriendjes maken. Bij deze nomineer ik ze voor de Nobelprijs voor de vrede.

Biiyen
31-10-2006, 01:46
Bush moet ze bek houden en zichzelf ophangen aan een Mc Donalds M-etje. Irak word Vietnam2 en ik gun het iedereen van harte. Ik hoop dat er deze maand nog meer amerikanen kapotblijven.

dontmindme
31-10-2006, 03:36
je kan het ook zo zien: op langere termijn dekt alle olie van irak bijlange niet de kosten

aliendwurf
31-10-2006, 03:58
Bush moet ze bek houden en zichzelf ophangen aan een Mc Donalds M-etje. Irak word Vietnam2 en ik gun het iedereen van harte. Ik hoop dat er deze maand nog meer amerikanen kapotblijven.
Niets aan toe te voegen.

Makijs
31-10-2006, 04:27
Irak word Vietnam2 en ik gun het iedereen van harte. Ik hoop dat er deze maand nog meer amerikanen kapotblijven.

Ik gun het niemand. Ik wil dat de verantwoordelijken aan Amerikaanse en Iraakse kant ter verantwoording worden geroepen. Ik wil graag een brede internationale coalitie die zich tot het uiterste inspant om de verschillende Iraakse groeperingen enigszins tot elkaar te brengen, zodat er niet een hele generatie woedende en wanhopige Irakezen opgroeit die niets anders kent en wil dan geweld (met alle gevolgen voor bijv ook het Westen).

En ik wil een goed verhaal van Balkie waarom hij zo blind achter die Amerikanen is aangehold en wat hij daar nu achteraf van denkt.

De man van 14K
31-10-2006, 05:03
Bush vraagt zich af... Daisy cutters of toch maar een kernbom..

MB667
31-10-2006, 15:38
Amerika vraagt aan de Irakezen of ze de oorlog voor olie sneller mogen winnen, als ze dat wat ze aan de oorlog besteden, nu eens aan oplossingen voor de komende klimaatveranderingen besteden, die het gevolg zijn van het overmatig gebruik van dat zwaar bevochten olie, dan scheelt dat een hoop doden, en dure achteraf oplossingen voor de desastreuze klimaatveranderingen.