PDA

View Full Version : dvd brander op?



Highline
02-11-2006, 20:03
ik heb ff een vraagje, ik heb nu een dvd brander van ongeveer 2 jaar oud, een lite-on ofzo geloof ik. nu werkte hij altijd perfect, over een dvd film branden deed hij meestal tussen de 7 en 9 minuten.

sinds een tijdje is dit echter helemaal omgeslagen, het branden van zowel een data dvd als een dvd film duurt nu 30 minuten :eek: , in veel van deze gevallen werkt het dan ook niet :(.

afgelopen nacht heb ik schijfopruiming, easy cleaner en al die zooi erover heen laten gaan en de pc gedefragmenteerd

nu is er echter nog geen verschil.. iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen of is de dvd brander gewoon :mfblowup:

chief108
02-11-2006, 20:24
dvd branders kosten geen zak meer...

gewoon nieuwe scoren

mama
02-11-2006, 20:29
net als mijn pc...
volgens mij handelt chief daar in

chief108
02-11-2006, 20:33
goed plan mams...

I make you very good deal....:deal:

Dennis
02-11-2006, 20:33
Gebruik je toevallig een ander merk DVD's ?

mama
02-11-2006, 20:51
:offtopic: haha daar was ik al bang voor.........

Maar zo vervelend is dat. Het ene moment doet het het nog gewoon en ineens werkt het niet meer zoals jij wil

chief108
02-11-2006, 20:58
Het ene moment doet het het nog gewoon en ineens werkt het niet meer zoals jij wil
sinds die IP adressen van iedereen hier kan zien gaan mijn zaken een stuk beter... :brow:

Highline
02-11-2006, 21:09
Gebruik je toevallig een ander merk DVD's ?

nog steeds platinum ;)

NTT-FX
03-11-2006, 04:22
Zeg dan gewoon meteen dat je geen goeie dvd's wilt...

Wie op safe speelt heeft een brander van plextor en gebruikt schijfjes van taiyo yuden ;)
Lite-on , samsung en NEC zijn dan wel lekker cheap maar stuk gaan ze... en dan kun je dus weer 4 tientjes uitgeven voor een nieuwe...
Een keer wat meer dokken voor een plextor en je hebt nooit meer ellende ;)

RNLMC
06-11-2006, 00:47
net een philips spd1400bd 16x dvd+r/-r -8x double layer ingebouwd, was 44 euri`s.
Dvd+rw gaat wel alle jezus langzaam zeg.

Highline
06-11-2006, 04:43
mijn vader blijft bij hoog en laag beweren dat het met systeemherstel of windows opnieuw installeren helemaal opgelost. iemand een idee hierover

NTT-FX
06-11-2006, 05:45
Een herinstall kan je nooit slechter van worden ;)
Platinum is gewoon geen geweldig merk ; het kan ook zijn dat je net een slechte batch te pakken hebt waarvan de mediacode wat gaarder is dan normaal.
El cheapo branders houden het dan vrij vlot voor gezien.

Highline
06-11-2006, 05:57
Een herinstall kan je nooit slechter van worden ;)
Platinum is gewoon geen geweldig merk ; het kan ook zijn dat je net een slechte batch te pakken hebt waarvan de mediacode wat gaarder is dan normaal.
El cheapo branders houden het dan vrij vlot voor gezien.

deze el cheopo brander is niets anders gewend dan platinum ;) en ook op dvd- rw branden duurt langer dan normaal ;)

maar het lijkt mij niet echt dat er verbetering komt door herinstall of zie ik dat verkeerd? en dan ben ik toch heel mijn c:/ schijf gegevens kwijt? back up gaat nu een beetje moeilijk ;)

NTT-FX
07-11-2006, 07:23
Rw duurt altijd langer ; de rek is er qua snelheid wel uit binnen die samenstelling terwijl deyes steeds beter worden ( en dus meer snelheid aan kunnen )

Hoezo backup moeilijk?
Met Fab's auto backup (http://fabs.dyndns.org/autobackup/index-en.htm) kun je zelfs stuff van vastgelopen setjes backuppen.
Super simpel en heel handig :)

Highline
09-11-2006, 07:36
kan ik met dat progje ongeveer 65 gig ofzo van mijn c schijf back-uppen? (hebben maar 80 gig maar nu 160 erbij gekocht :D)

NTT-FX
11-11-2006, 04:52
Als je 65 moet backuppen en je hebt er 160 bijgekocht moet dat lukken :)
er zit ook een compressie functie in ; maakt het nog kleiner

Reken er dan wel op dat ie 2 dagen staat te knetteren voordat ie zoveel heeft verwerkt.

micha
11-11-2006, 05:59
ik had precies het zelfde en bij ging een dvd op het eind haperen en dan sloeg hij vast. ik heb ongeveer 1000 x iets gebrand en ik ging vragen wat het kon zijn. dat was moeilijk te zeggen maar een nieuwe brander 16 speed kost 35 euro bijna Dynabite op de markendaalseweg.
Alleen krijg hem niet aan de gang iets met de driver denk ik.