PDA

View Full Version : Vraag met spoed!!!



Paganstars
03-11-2006, 10:32
Wat is de minimale coulance bij een uithuiszetting?? MBT huurcontract opzegging van de verhuurders kant na in gebreke blijven van de huurder? Er is bij ons iig geen correspondentie geweest daarover!! Graag met spoed beantwoorden thnx!!

redjuh
03-11-2006, 19:51
volgens mij een maand of 4? ligt aan je wbv he. bij hypotheek is het 7 maanden+5 maanden. ligt ook aan de verstrekker.

heb je geen huur betaald ofzo!

Paganstars
03-11-2006, 20:17
dat wel.... we waren alleen vaak wat later *lees maximaal een week*

mossad
03-11-2006, 20:42
Ik geloof dat je wettelijk gezien een maand huurachterstand mag hebben. Bovendien moeten ze aannemelijk maken dat ze van alles geprobeerd hebben om een goede regeling te treffen. Mensen uit huis zetten mag echt niet zomaar.

Maar wanbetaling is wel een grond om iemand de huur op te zeggen. Dus als jullie altijd te laat betalen en de huisbaas geeft aan dat hij dat niet meer accepteert en vervolgens de huur opzegt(aangetekend) dan heb je niet zo veel in te brengen denk ik. Te laat betalen is de slechtste dienst die je jezelf als huurder kunt bewijzen.

redjuh
03-11-2006, 21:00
idd bij ons is het zelfs zo, (weet ik NIET uit eigen ervaring) dat ze na een maand overschrijding van de termijn al iemand langs sturen!!

Biiyen
03-11-2006, 23:58
Volgens mij kunnen ze je alleen als je de huur-woning hebt gebruikt voor criminele activiteiten, bv. hennep telen, direct uit huis plaatsen. Als je een koopwoning hebt is het in ieder geval heel erg moeilijk om uit huis gezet te worden. Dan moet je een grote hypotheekachterstand opbouwen ofzo.

Huur achterstand daar in tegen is een ander verhaal. Er is niemand in Nederland die je zomaar het huis uit kan gooien. Je wordt pas na 3 of 4 maanden het huis echt uitgezet. Als je een particuliere huisbaas hebt dan is het een ander verhaal omdat die lui vaak on-wettig te werk gaan (een vriend van mij kwam eens thuis en had de huisbaas de deur met planken dichtgetimmert, was wel lachen) Maar zelfs hij kan je niet zomaar het huis uitzetten. Gewoon blijven zitten als hij dreigt, er is geen rechter die zomaar mensen op straat zet omdat ze een kleine achterstand hebben.

Paganstars
04-11-2006, 00:06
ben bij de rechtswinkel geweest... ik heb een zaak die zo sterk is dat die kerel niks kan doen!

LJ Silver
04-11-2006, 04:30
Moeten we ff langskomen bij die huisbaas? ;)

Paganstars
05-11-2006, 22:03
hahaa.... ja gaan we met zun allen naar engeland :P