Log in

View Full Version : Internet



ashi76
04-11-2006, 02:25
Over een paar dagen krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning en daar moet uiteraard ook weer een internet verbinding komen.

Ik heb iig als eis dat ik een draadloos modem wil hebben, aangezien mijn pc op zolder komt te staan.

Hebben jullie nog tips over welke provider de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt ??

redjuh
04-11-2006, 02:35
waar ga je wonen?

HUNTER
04-11-2006, 05:15
Ik heb internetplusbellen van Planet. Met een draadloos modem waar ik nu drie en straks vier PC's op heb aangesloten. Ben er best tevreden over, hoewel het volgens mij vrij prijzig is. Echter zijn de meeste kosten voor mijn werkgever dus je hoort mij niet klagen....

Ossie
04-11-2006, 05:26
Ik heb Orange Family internet. tot 20mbit voor maar 20E p.m. Ok, dan haal je die 20mbit dan wel niet, maar ik zit toch wel lekker op 14mbit of zo :d

ashi76
04-11-2006, 16:33
waar ga je wonen?

Rotterdam (Nesselande)

Sjaak
04-11-2006, 19:16
waar ga je wonen?

Dat schrijft die toch ...... op zolder haha

Jochem
04-11-2006, 20:37
speedlinq vindt ik wel goed.
heb nu 4 mbit/1mbit voor 30 euro. is wel inclusief kpn lijn, zonder is het 20 euries. 1e jaar 10 ero koring, geen aansluitkosten (maand geleden afgesloten, misschien loopt die actie nog)

De man van 14K
04-11-2006, 20:39
Ik heb internetplusbellen van Planet. Met een draadloos modem waar ik nu drie en straks vier PC's op heb aangesloten. Ben er best tevreden over, hoewel het volgens mij vrij prijzig is. Echter zijn de meeste kosten voor mijn werkgever dus je hoort mij niet klagen....


4 pc's? wat heb je 24 uur per dag cammende chicks op je zolder zitten?

NTT-FX
05-11-2006, 11:10
Hoeveel wil je uitgeven aan je internet en hoe snel moet het zijn?
Ik heb geen idee hoe ver die buurt vanaf de telefooncentrale af ligt ; iets waar je rekening mee moet houden als je wat vlotter dsl wilt.

Als je voor dsl gaat ; koop dan gewoon zelf een modem.
De modems van linksys zijn retegoed , hebben goeie en sterke draadloze ondersteuning en een erg goeie support.

Misschien kun je in die wijk ook wel fth krijgen voor een leuk prijsje ; dan zit je helemaal goed ;)

ashi76
06-11-2006, 04:19
ok.. wat is fth en hoe kom ik er achter of ik dat kan krijgen daar ?

Ik had in mijn vorige woning een comfort abbo van planet.
Downstream 6 Mb/s Upstream 768 Kb/s

Ik zoek iets vergelijkbaars, als het even kan voor wat minder poen.
Planet is namelijk schreeuwend duur: € 54,95 p/mnd

NTT-FX
06-11-2006, 05:43
FTH ; Fiber To Home , oftewel een directe glasvezel aansluiting.
In Rotjeknor kun je het in meerdere wijken krijgen dus wie weet ;)

Voor adsl ; Check hier (http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm) hoe ver je postcode vanaf de telefooncentrale is.
Zit je verder dan 2,5 kilometer van de centrale dan moet je hoge snelheden over adsl vergeten.
Je kunt dan nog een adsl2 lijntje nemen ( ietsje meer bereik ) maar ook dan zit je na een bepaalde afstand ( ongeveer 3 kilometer ) met lagere snelheden.

Als je binnen een kilometer vanaf de centrale zit dan kun je echt lachen ; een dikke adsl2 lijn is dan geen probleem.
Check Tweak (http://www.tweakdsl.nl) of fiberworld (http://www.fiberworld.nl) voor aantrekkelijke prijsjes.
Ik heb zelf het zwaarste abo van fiberworld en omdat ik de telefooncentrale aan het eind van de straat heb haal ik 20+ mbit down en 1,3 mbit up op m'n dooie sloffen!
Voor nog geen 50 ballen per maand geen slechte deal lijkt me ;)

HUNTER
06-11-2006, 05:52
4 pc's? wat heb je 24 uur per dag cammende chicks op je zolder zitten?

Nee een vrouw en kind met een eigen PC. En zelf een PC en n laptop :twak:

redjuh
06-11-2006, 06:51
bij multikabel hebben ze alles ook mooi ff opgeschroefd... download bijna met 1 mb per seconde hehehe lekkah

ashi76
06-11-2006, 16:20
Heeft iemand trouwens ervaring met Tele2 of Orange ?

En hoe is het internet via de kabel ?
Casema ofzo ?