PDA

View Full Version : Aangenomen!



MissGG
05-11-2006, 15:01
Lieve forumbroeders en zusters....

Na bijna anderhalf jaar solliciteren en wachten is het dan eindelijk zover!
Er is een wonder gebeurd!!! Vanaf januari ga ik naar de Politie Academie om te studeren voor de functie Hoofdagent bij het Korps Twente. Ik heb er heel erg veel zin in!! **zucht**

Nu maar hopen dat het het wachten waard is geweest!
(na al die ellendige testen en gesprekken cq observaties)


Liefs!

mama
05-11-2006, 16:12
succes meissie
je gaat toch eerst wel nog naar het zonnige zuiden toe he?
:kus:

Ronald
05-11-2006, 17:04
Succes Gul. En mocht je me in de toekomst eens betrappen op een overtreding...

Wheelie
05-11-2006, 17:18
Gefeliciteerd en heel veel succes

Vrouwen in uniform ... *Zucht* ..... ;)
Wel een keer een foto posten haha

Sjaak
05-11-2006, 18:41
Lieve forumbroeders en zusters....

Na bijna anderhalf jaar solliciteren en wachten is het dan eindelijk zover!
Er is een wonder gebeurd!!! Vanaf januari ga ik naar de Politie Academie om te studeren voor de functie Hoofdagent bij het Korps Twente.

Wat een domper zeg je was zo'n aardig meisje .........

Maupie
05-11-2006, 18:57
Parabens !!

Veel succes Gul

nick
05-11-2006, 19:02
Wat een domper zeg je was zo'n aardig meisje .........

haha :D
gefeliciteerd Jill heel veel succes ;)

foto's in de panorama gaven vast de doorslag :lol:

jojo
05-11-2006, 19:31
heey gaaf
ik heb gesolliciteerd bij noord holland noord en ik hoor binnen 2 weken de uitslag of ik verder mag met een korpsgesprek enzo....dus ben benieuwd

king
05-11-2006, 19:37
Klinkt goed. Gefeliciteerd!

Weet je trouwens nu al (voor je met de studie begint) dat je straks die functie van hoofdagent krijgt? Ben je als hoofdagent trouwens tevens hulpofficier?

PigDog
05-11-2006, 19:42
Jammer dat je ook zo'n stinkwout word....... hahaha

Sjaak
05-11-2006, 19:44
Hahhaahaha ben dus niet de enige die er zo over denkt

Justinian
05-11-2006, 19:59
Top Gul! Hoe lang duurt de opleiding?

Ton
05-11-2006, 20:08
Congratz!
Is dat niveau 4?

Michelle
05-11-2006, 20:22
hey wat leuk
Gefeliciteerd en heel veel succes, toi toi toi

Jeru
05-11-2006, 20:25
Nou ja als je besluit te stoppen en stripper wilt worden heb je in ieder geval een mooi outfit :whistling:

Biiyen
05-11-2006, 21:34
Hoofdagent is 4 streepjes Ton, is idd het 4de Niveau.... maar die rang krijg je niet zomaar, je moet dan wel al een tijdje bij de pliesie werken, ik meen iets van 5 jaar ofzo. Die rang is trouwens niet opleidings-gebonden, iedere jan lul kan hoofdagent worden, als hij maar lang genoeg wacht.

Dit is trouwens een tip naar iedereen toe:
Onthoudt de rangen van de politie en spreek een politieagent ook aan op zijn rang. Het zijn er maar strikt gezien 5 of 6 die je op straat tegenkomt.

ashi76
06-11-2006, 04:25
eeuwig zonde.. :crying:

Succes met je studie !

Chico
06-11-2006, 04:37
gefeliciteerd..

Silat
06-11-2006, 04:47
je weet wat er met je kont gebeurd he, als je zo'n blauwe broek aantrekt:thown:

Dennis
06-11-2006, 04:48
Van harte!!!

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat een forumlid een ander forumlid bekeurd

aliendwurf
06-11-2006, 05:00
je weet wat er met je kont gebeurd he, als je zo'n blauwe broek aantrekt:thown:

:thup:

The Bulldog
06-11-2006, 05:39
gefeliciteerd GG...

foto`s in panorama waren super, maardenk dat je in uniform helemaal de aandacht heb..

MissGG
06-11-2006, 16:36
Hmm ik kon vandaag nog gewoon inloggen op MF ;)


De opleiding die ik ga doen duurt vier jaar, het ligt aan jezelf hoe snel jij dingen oppikt (ik hoop hem binnen 3 á 3.5 jaar te doen). Het is namelijk veel zelfstudie en (bijna alle) college's zijn vrij..... In de opleidingsperiode draag ik 1 streep. Elke agent die je op straat tegen komt met 1 streep heeft dus wél bevoegdheden, maar nog geen volledige functie.

Dan heb je ook nog de agenten met 2 strepen, die zijn 2 jaar naar school geweest en dragen na de opleiding geen pistool. Zij worden veelal ingezet bij afzettingen, demonstraties, en surveillance.

Niveau drie is gewoon agent. De opleiding duurt drie jaar en na succesvol afronden van de opleiding ontvang je ook drie streepjes. En heb je alle bevoegdheden incl pistool.

Het vierde niveau is eigenlijk hetzelfde als niveau drie alleen studeer je langer en daarom ontvang je ook een beter salaris, ik geloof dat ik start in schaal 7.

De agenten die op straat lopen zijn dus varierend van niveau 1 tot het oneindig.



@JoJo: Cool!! Afwachten dus maar... :S



En ik blijf strak in het pak tot mijn ontslag!!!! Niks geen dikke reet, dikke reet bij de politie is voor MIETJUUUUS!!

MissGG
06-11-2006, 16:42
Hoofdagent is 4 streepjes Ton, is idd het 4de Niveau.... maar die rang krijg je niet zomaar, je moet dan wel al een tijdje bij de pliesie werken, ik meen iets van 5 jaar ofzo. Die rang is trouwens niet opleidings-gebonden, iedere jan lul kan hoofdagent worden, als hij maar lang genoeg wacht.

Dit is trouwens een tip naar iedereen toe:
Onthoudt de rangen van de politie en spreek een politieagent ook aan op zijn rang. Het zijn er maar strikt gezien 5 of 6 die je op straat tegenkomt.


Wat je zegt klopt wel, maar vooropleiding is erg belangrijk. Als iemand geen of een lage vooropleiding heeft dan kan diegene pas hoofdagent worden als hij alle andere studies afgerond heeft. Iemand van niveau 2 bijv, moet eerst die tweejarige opleiding afronden, dan ervaring op doen en na een poos (jaar of 1,2) weer bijstuderen, tot niveau 3 en dan weer ervaring opdoen blabla.....

Het ligt ook wel aan wat je instelling is en welke capaciteiten je hebt. Soms is het gewoon onmogelijk om iemand van niveau 2 een hoofdagent te laten worden, simpelweg omdat hij of zij de kwaliteiten die een hoofdagent moet hebben niet bezit ( denk aan leidinggeven, organiseren etc..) Zo iemand zou niet gelukkig zijn als hoofdagent.

MB667
06-11-2006, 17:40
Veel plezier met bekeuringen geven voor mensen die 5km te hard rijden of bellen onderweg, of een gordel niet om hebben, of nog belangrijker, geen rijbewijs bij zich hebben

MissGG
06-11-2006, 19:48
Veel plezier met bekeuringen geven voor mensen die 5km te hard rijden of bellen onderweg, of een gordel niet om hebben, of nog belangrijker, geen rijbewijs bij zich hebben


Dank je wel! Je zal de eerste zijn die ik door de scan haal

Justinian
06-11-2006, 19:52
Dank je wel! Je zal de eerste zijn die ik door de scan haal
LMAO!:lol:

Mickey
06-11-2006, 19:53
Zo is het! Tart geen vrouwen met macht, Limbo! :P

MB667
06-11-2006, 21:39
Ach, ik hoor dat zo vaak met mijn werk, 1 keer in de zoveel tijd moeten wij met de politie samen werken. Het zijn dan allemaal politie apen met 1 streepje, maar o wee wat ze zich al politie voelen, ze ruiken gewoon naar macht, die geur komt dan ook rechtstreeks uit hun anus.

Als ik dan met een van hun op pad moet (dan moet ik bij hun in de bus achterin (iedereen die me dan langs ziet komen denkt dan dat ik weer eens ben opgepakt) of zij bij mij in de auto (van te voren natuurlijk ef de auto legen)) stralen ze al altijd zoiets uit zovan : tering moet ik op pad voor milieuzaken, how low can you go...... Zoiets merk ik meteen, en dan vraag ik altijd (alsof ik zeer geinteresseerd ben in hun werk) wat zij doen met hun werk: Nou, die antwoorden wat ik in mijn vorige post beschreef, komen altijd naar voren. Zitten ze milieu ambtenaren af te zeiken omdat ons werk nix zou voorstellen, terwijl ze zelf meestal alleen achterlijk staatskastvullend werk verrichten.

Silat
06-11-2006, 23:55
En ik blijf strak in het pak tot mijn ontslag!!!! Niks geen dikke reet, dikke reet bij de politie is voor MIETJUUUUS!!



Zie je wel.. t zijn allemaal MIETJUUUUS daaro, ik spreek jou over een paar jaar nog wel eens..:p

Jochem
07-11-2006, 01:21
Hoofdagent is 4 streepjes Ton, is idd het 4de Niveau.... maar die rang krijg je niet zomaar, je moet dan wel al een tijdje bij de pliesie werken, ik meen iets van 5 jaar ofzo. Die rang is trouwens niet opleidings-gebonden, iedere jan lul kan hoofdagent worden, als hij maar lang genoeg wacht.

Dit is trouwens een tip naar iedereen toe:
Onthoudt de rangen van de politie en spreek een politieagent ook aan op zijn rang. Het zijn er maar strikt gezien 5 of 6 die je op straat tegenkomt.

of je noemt ze zo :D
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6612646533378692075&q=pulpshow

Shinbone
07-11-2006, 02:06
Van harte gefeliciteerd en mijn oprechte gelukswensen.

Hoewel ik de mening ben toegedaan dat vrouwen geen politietaken op straat mogen uitvoeren, noch in de krijgsmacht horen te dienen gelijk de brandweer.

Ik zal nu wellicht een storm van kritiek over mij heen krijgen, maar dat neem ik dan maar voor lief.

De reden van mijn mening is dat vrouwen en mannen fysiek en emotioneel niet elkaars gelijke zijn.

Vrouw en man zijn als menselijk schepsel wel gelijk, maar er zijn nu eenmaal substantiele verschillen tussen beide seksen physiek en mentaal.

Mannen hebben 30 % meer spierkracht, en vrouwen hebben gewoon aanwijsbaar andere denkpatronen en hersenen. O.a emotioneel e.d. ( ik zeg niet dat vrouwen dom zijn)

Op grond daarvan vind ik dat vrouwen dus niet zulke zware mannetaken mogen uitvoeren.

Ik zag laatst op SBS 6 een programma waar twee dienders, een manspersoon en een vrouwspersoon een dronken kerel aanhielden.

Na wat scheldpartijen van de onverlaat ging de mannelijk agent met die vent worstelen en de vrouwelijk agent durfde gewoon niet mee te worstelen om de man te overmeesteren. Ik ben er van overtuigd wanneer er twee mannelijke agenten op de oproep waren afgekomen dat dit voorval niet was gebeurd.

In een tweegevecht zal onder normale omstandigheden een vrouw van normale afmetingen het altijd afleggen tegen een man van normale afmetingen. (uitzonderingen daar gelaten)

In sommige beroepen( politie, krijgsmacht etc) moet je nu eenmaal onderscheid maken op fysieke kenmerken. Zo kun je nu eenmaal geen politieagent worden als je 1.30 m bent of als je 160 kg weegt.

Ter bescherming van de vrouw en ten bate van de openbare orde en veiligheid zeg ik dus geen vrouwen bij de politie op straat.

Desalniettemin wens ik je nogmaals veel succes en probeer ik jou en de vrouw niet in een kwaad daglicht te stellen. Dit is puur mijn mening.

Ik hoop dat mensen normaal zullen reageren en ik denk dat veel mensen het met mij oneens zijn, maar ik hoor ook wel mensen, o.a ook vrouwen die het met mij eens zijn. Zeker vandaag de dag met de verharding van de maatschappij en de hoeveelheid geboefte wat er rondloopt denk ik dat mijn mening niet eens zo gek is, puur rationeel gekeken.

In spanning wacht ik de reacties af... (bibber bibber)

Ossie
07-11-2006, 02:13
Lijkt me echt ondankbaar kutwerk. Als je gezegend bent met een goed setje hersenen, dan ga je dat toch niet verneuken in/aan een politieopleiding. Ze doen in mijn ogen weinig nuttigs. Hierbij doel ik op de politiemensen die 'gewoon' op straat werken.
Veel mensen schreeuwen ze vaak toe: ga boeven vangen. Ik neem daar niet eens de moeite voor, aangezien ze dat toch niet doen (je vleit ze zelfs met die opmerking IMO). Het enige wat ze doen is zoals MB het al zegt beoetes uitdelen etc.

Voor het 'echte werk' zoals criminelen opsporen etc. heeft justitie andere onderdelen. En die apen in blauwe pakken mogen dan uiteindelijk die lui gaan oppakken (als het niet te gevaarlijk is, want dan gaat er weer een speciale eenheid heen) en met de eer strijken.

Ossie
07-11-2006, 02:14
En ik moet eerlijk zeggen dat Shinbone zeker standpunten heeft waar ik het mee eens ben.

Shinbone
07-11-2006, 02:27
Bedankt Ossie, ik vind dat Nederland sowieso te ver doorgeschoten in die zogenaamde gelijkheid van alles en iedereen. Waarom worden tot op de dag vandaag geen vrouwen toegelaten bij het elite Corps der Mariniers? Omdat mannen en vrouwen niet aan elkaar gelijk zijn lichamelijk, in dier voege heeft de dienstplicht ook altijd voor mannen gegolden in Nederland en niet voor vrouwen. Eigenlijk ook discrimininatie op grond van sekse, maar daar heeft niemand over geklaagd.

Ik wil geen hetze tegen vrouwen oproepen, integendeel ik vind ze veel te leuk en olijk. Maar Nederland is altijd zo progressief en alles moet mogen en kunnen.

De man van 14K
07-11-2006, 02:29
hoofdagent? dan ben je toch officieel top flitser?

http://enschedeaanzee.org/images/flitsauto_laaressingel.jpg

als je je pet maar over de camera doet als ik voorbij kom vliegen..

Biiyen
07-11-2006, 03:09
Lijkt me echt ondankbaar kutwerk. Als je gezegend bent met een goed setje hersenen, dan ga je dat toch niet verneuken in/aan een politieopleiding. Ze doen in mijn ogen weinig nuttigs. Hierbij doel ik op de politiemensen die 'gewoon' op straat werken.
Veel mensen schreeuwen ze vaak toe: ga boeven vangen. Ik neem daar niet eens de moeite voor, aangezien ze dat toch niet doen (je vleit ze zelfs met die opmerking IMO). Het enige wat ze doen is zoals MB het al zegt beoetes uitdelen etc.

Voor het 'echte werk' zoals criminelen opsporen etc. heeft justitie andere onderdelen. En die apen in blauwe pakken mogen dan uiteindelijk die lui gaan oppakken (als het niet te gevaarlijk is, want dan gaat er weer een speciale eenheid heen) en met de eer strijken.

hahaha my point exactly! Vind het wel een goede zaak dat ze nu eindelijk "politie-masters" gaan opleiden. Ik was ook geweest in Utrecht op zo'n bijeenkomst maar het trok mij niet echt... Het idee dat ik in mijn opleiding dingen zou moeten doen als "flitsen" en als "aspirant" op straat gaan lopen... Ja je zou wel heel snel carriere maken en het startssalaris was wel redelijk gelijkwaardig aan dat wat ik nu ook kreeg bij het starten, ook overheid btw. (Salaris schaal 9 of 10 met rond de 2200-2500 bruto) Je kan dus niet meer zeggen dat ze hoogopgeleide bij de pliesie onderbetalen. Ik denk dat een ervaren agent met zo'n master achter zijn naam toch zeker een dikke 3000 netto mee naar huis sleept, wat dan wel weer een alleraardigst bedrag is.

MissGG
07-11-2006, 05:04
Euhm niet om het een of ander hoor, maar de mensen die flitsen behoren tot de verkeerspolitie en dat is niet echt dat werk waar ik 4 jaar voor ga studeren. Ik wil uiteindelijk graag in het buitenland aan het werk voor de NL overheid om de echte criminelen op te sporen en op te pakken. Dus wat jullie voor ogen hebben klopt niet geheel met mijn doel bij de politie. Maar vind het wel leuk om te horen hoe jullie de politie zien. Wat jullie niet vaak zien, is het échte werk. Criminelen worden weken, soms maanden lang gevolgd en opgepakt zonder dat iemand het merkt. Dus dat sommigen van jullie met de standaard dingen komen zoals boetes uitschrijven, vind ik erg kortzichtig en zegt meer over jullie denkvermogen dan over die van mij. Maar ik neem het jullie niet kwalijk

Ossie
07-11-2006, 06:38
[quote=MissGG;352892]Hmm ik kon vandaag nog gewoon inloggen op MF ;)


De opleiding die ik ga doen duurt vier jaar, het ligt aan jezelf hoe snel jij dingen oppikt (ik hoop hem binnen 3 á 3.5 jaar te doen). Het is namelijk veel zelfstudie en (bijna alle) college's zijn vrij..... In de opleidingsperiode draag ik 1 streep. Elke agent die je op straat tegen komt met 1 streep heeft dus wél bevoegdheden, maar nog geen volledige functie.

Dan heb je ook nog de agenten met 2 strepen, die zijn 2 jaar naar school geweest en dragen na de opleiding geen pistool. Zij worden veelal ingezet bij afzettingen, demonstraties, en surveillance.

Niveau drie is gewoon agent. De opleiding duurt drie jaar en na succesvol afronden van de opleiding ontvang je ook drie streepjes. En heb je alle bevoegdheden incl pistool.

Het vierde niveau is eigenlijk hetzelfde als niveau drie alleen studeer je langer en daarom ontvang je ook een beter salaris, ik geloof dat ik start in schaal 7.

De agenten die op straat lopen zijn dus varierend van niveau 1 tot het oneindig.

Het kan aan mij liggen hoor, maar uit het verhaal wat jij hierboven schrijft haal ik (en velen met mij) uit op dat je dus gewoon agent op straat wordt.
Jij schrijft hier gewoon dat je net als agenten van niveau 3 op straat loopt boetes uit te delen (want zoals ik zei, het echte werk wordt niet gedaan door het blau op straat, daar heb je andere afdelingen etc voor) maar dan met 4 strepen, wat dus beter betaald.
Zie hier niets staan over politiewerk in het buitenland etc.

Wil je verder echt niet beledigen of wat dan ook, maar volgens mij ligt het dus meer aan jou tekortkomingen in het uitleggen van dingen dan aan ons tekort om goed na te denken.

Shinbone
07-11-2006, 06:41
MissGG, wat vind u van mijn argumenten? Ik hoop niet dat ik u beledigd heb, dat is geenzins mijn bedoeling, ik heb gewoon mijn mening geventileerd.

Ik weet u als vrouw zal het helemaal niet met mij eens zijn, of hebt u enig begrip voor mijn argumenten?

Biiyen
07-11-2006, 06:52
Hier staan de niveaus en hun taken ed.:

http://www.politie-werving.nl/wij_bieden/instroom/

Robbie
07-11-2006, 06:57
Gefeliciteerd en veel succes

Joris
07-11-2006, 07:13
Gefeliciteerd en veel succes


x2

MissGG
07-11-2006, 18:17
MissGG, wat vind u van mijn argumenten? Ik hoop niet dat ik u beledigd heb, dat is geenzins mijn bedoeling, ik heb gewoon mijn mening geventileerd.

Ik weet u als vrouw zal het helemaal niet met mij eens zijn, of hebt u enig begrip voor mijn argumenten?


Jouw argumenten kan ik wel begrijpen. Het is alleen zo dat je een drempel weghaalt voor veel mensen als er ook vrouwen binnen het korps zitten. Stel je voor dat een vrouw net mishandeld is en of verkracht en er komen twee mannelijke agenten aan.... Een vrouw is mss wel wat gevoeliger en kan in dit soort situaties mensen beter kalmeren. Dat is hetzelfde als allochtonen binnen het korps, je haalt een soort drempel weg. En de politie wordt toegankelijker.

Wbt een vechtpartij en de vrouw voert niks uit, dat is imo een zeer slechte zaak! Als je het niet aankan moet je ander werk zoeken. Imo zijn er ook maar een paar vrouwen geschikt voor dit werk. Tuurlijk een klap heb je zo te pakken tegenwoordig, maar als iemand er plezier aan beleeft om mij KO te slaan dan moet ie er ook rekening mee houden dat ik hem altijd kan vinden. En btw ik kan gelukkig tegen een stoot (je) dus daar maak ik me al helemaal geen zorgen over.

Vrouwen in het leger: Heel simpel ik kan me niet voorstellen dat een vrouw het leuk vind om buiten in de bosjes en modder te slapen. Maar zo heeft ieder zijn eigen hobbies.

Shinbone
07-11-2006, 18:51
Jouw argumenten kan ik wel begrijpen. Het is alleen zo dat je een drempel weghaalt voor veel mensen als er ook vrouwen binnen het korps zitten. Stel je voor dat een vrouw net mishandeld is en of verkracht en er komen twee mannelijke agenten aan.... Een vrouw is mss wel wat gevoeliger en kan in dit soort situaties mensen beter kalmeren. Dat is hetzelfde als allochtonen binnen het korps, je haalt een soort drempel weg. En de politie wordt toegankelijker.

Wbt een vechtpartij en de vrouw voert niks uit, dat is imo een zeer slechte zaak! Als je het niet aankan moet je ander werk zoeken. Imo zijn er ook maar een paar vrouwen geschikt voor dit werk. Tuurlijk een klap heb je zo te pakken tegenwoordig, maar als iemand er plezier aan beleeft om mij KO te slaan dan moet ie er ook rekening mee houden dat ik hem altijd kan vinden. En btw ik kan gelukkig tegen een stoot (je) dus daar maak ik me al helemaal geen zorgen over.

Vrouwen in het leger: Heel simpel ik kan me niet voorstellen dat een vrouw het leuk vind om buiten in de bosjes en modder te slapen. Maar zo heeft ieder zijn eigen hobbies.

Maar is het niet juist de bedoeling om een drempel op te werpen? Er vindt een psychologisch en fysieke keuring plaats om dat nu eenmaal niet jan en alleman bij de politie kan worden toegelaten. Die keuringen zijn feitelijk al de eerste drempel. Wat betreft allochtonen, die zijn van harte welkom, maar als zij de taal niet beheersen dan kunnen ze geen politietaak vervullen, niet meer dan logisch, toch?

Ik vind dat vrouwen bij de politie juist moeten worden ingezet bij sociale kwesties. Op het politiebureau, slachtoffers opvangen e.d.
Omdat vrouwen dit beter kunnen dan mannen, i.v.m grotere sociale gevoelens en dergelijke. Stel als mij iets zou overkomen zou ik liever door een vrouwelijke agent getroost willen worden dan door een man.

Daarom zie ik liever geen vrouwen bij orde handhaving ( op straat of ME), ten eerste ter bescherming van hen zelf en ten tweede het fysieke aspect en ten derde de openbare veiligheid die daar meegemoeid is.

Die laatste opmerking snap ik even niet, u zegt: "Tuurlijk een klap heb je zo te pakken tegenwoordig, maar als iemand er plezier aan beleeft om mij KO te slaan dan moet ie er ook rekening mee houden dat ik hem altijd kan vinden."

Wat bedoel je hiermee? Dat je wraak gaat nemen?

Je zal ongetwijfelt tegen een stootje kunnen maar als een vent van 1.90 m en 100 kg even uithaalt dan blijft een man al amper staan, laatstaan een vrouw.

Ik weet niet of u die beelden wel eens heeft gezien van een vrouwelijke agent in Amerika, die een bestuurder aanhoudt en vervolgens keikard meerdere keren in het gelaat worden geslagen door die vent? Zeer schokkende beelden waarbij die vrouw meerdere gezichtsfracturen opliep?
Ik denk dat een mannelijke agent ten minste nog een kans had , als man tegen man, maar als vrouw tegen man leg je in 99 van 100 keren het af. Tenzij je Irma Verhoeff heet misschien? De vrouw van Bob Schreiber. :)

Zeker in de grote steden waar je vandaag aan de dag letterlijk struikelt over allerlei soortig tuig wat nergens voor terug deinst, vind ik dat politietaken uitsluiten door mannen moet en mag worden gebezigd.

Nogmaals dit is puur mijn 'conservatieve' mening, en ik wens u veel succes bij de politie.

nick
07-11-2006, 19:27
Vrouwen in het leger: Heel simpel ik kan me niet voorstellen dat een vrouw het leuk vind om buiten in de bosjes en modder te slapen. Maar zo heeft ieder zijn eigen hobbies.

Ik zit zelf ook in het leger. Heb het ook niet op vrouwen bij de krijgsmacht. Met alle respect hoor. Maar een paar simpele voorbeelden : bijvoorbeeld de hindernisbaan, vrouwen krijgen meer tijd, ze mogen opstapjes grbruiken. Ze hoeven maar 10x te kunnen opdrukken. 15x buikspieren en met hardlopen hoeven ze ook veel minder dan hun mannelijke collega's te doen en ga zo nog maar even door. Ik ben van mening dat iedereen aan dezelfde eisen moet voldoen. Want een vijand kijkt niet of hij een man of vrouw voor zich heeft. En in de strijd zou een tegenstander je ook geen voorsprong geven omdat je een vrouw bent. Maar ik zou het natuurlijk ook helemaal verkeerd kunnen zien.

De man van 14K
07-11-2006, 23:19
vrouwen kunnen wel zinnige dingen doen in het leger, afwassen, hospik, koken noem maar op.. een beetje dezelfde dingen die ze in het dagelijkse leven ook doen zeg maar.

nick
08-11-2006, 00:57
vrouwen kunnen wel zinnige dingen doen in het leger, afwassen, hospik, koken noem maar op.. een beetje dezelfde dingen die ze in het dagelijkse leven ook doen zeg maar.

dat dan weer wel ;)

Maar ik had het ook niet over de logistieke functies maar over de gevechts functies.

Jochem
08-11-2006, 04:18
ik vind dat vrouwen wel in het leger etc mogen, maar geen gelul met dubbele standaarden. Ze roepen zelf om emancipatie toch :D

nick
08-11-2006, 04:33
ik vind dat vrouwen wel in het leger etc mogen, maar geen gelul met dubbele standaarden. Ze roepen zelf om emancipatie toch :D

haha precies ;)

dontmindme
08-11-2006, 04:36
Een vrouw is mss wel wat gevoeliger en kan in dit soort situaties mensen beter kalmeren. Dat is hetzelfde als allochtonen binnen het korps, je haalt een soort drempel weg.
.


mijn ervaring is dat die tering allochtonen me juist harder aanpakken dan autochtone en ik ben toch echt een buitenlander

MissGG
08-11-2006, 04:56
Ik wist niet dat het melden van mijn nieuwe baan zoveel reacties zou geven. Ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen er zo het zijne van denkt maar ik wilde alleen melden dat ik een nieuwe baan heb, net als zoveel anderen hier op het forum doen. Het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten wat eeuwig door zal gaan, alhoewel het er natuurlijk wel aan zat te komen.....

Tsuki
08-11-2006, 18:57
Ik wist niet dat het melden van mijn nieuwe baan zoveel reacties zou geven. Ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen er zo het zijne van denkt maar ik wilde alleen melden dat ik een nieuwe baan heb, net als zoveel anderen hier op het forum doen. Het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten wat eeuwig door zal gaan, alhoewel het er natuurlijk wel aan zat te komen.....

ik heb maar 1 vraag , wanneer krijg je je handboeien ................ ??????

De man van 14K
08-11-2006, 19:38
Ik wist niet dat het melden van mijn nieuwe baan zoveel reacties zou geven. Ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen er zo het zijne van denkt maar ik wilde alleen melden dat ik een nieuwe baan heb, net als zoveel anderen hier op het forum doen. Het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten wat eeuwig door zal gaan, alhoewel het er natuurlijk wel aan zat te komen.....



ach ligt een beetje aan je baan.. als je makelaar oid was geworden had je waarschijnlijk maar een paar reacties gehad... Daarbij wordt er meer bijgehaald dan het feit alleen dat jij een nieuwe baan heb maar krijg je op een forum

dontmindme
09-11-2006, 01:50
komt omdat de bus of metro of tram of de trein wel stopt voor een mooie vrouw maar niet voor een lelijke. en aangezien iedereen hier jou foto's heeft gezien mag jij de conclussie trekken


btw ik vond ze ook mooi









maar ik stop voor elke vrouw!!!

De man van 14K
09-11-2006, 05:35
het gebeurt niet vaak maar ik ben net zwaar gematst door een smeris!
ik was even voor de verandering met een maatje van me bij Mejiro in Amsterdam wezen trainen, op de terugweg langs sloterdijk waar je 50 mag reed ik eh.. 90.. een heel stuk en een paar oranje stoplichten.
ik dacht al wat rijd die motor achter me, maar ja beetje duf van het sporten, kachel aan lekker muziekje, je kent het wel...
tot hij naast me stond: "Luister, je rijdt 40 km te hard en reed 2x door oranje, het regent en is glad. je heb mazzel dat mn dienst afgelopen is!" even gezegd dat ik er op zou letten, en hij ging weer.
toch blij dat het ambtenaren zijn.. tijd is tijd..

Dennis
09-11-2006, 16:08
het gebeurt niet vaak maar ik ben net zwaar gematst door een smeris!
ik was even voor de verandering met een maatje van me bij Mejiro in Amsterdam wezen trainen, op de terugweg langs sloterdijk waar je 50 mag reed ik eh.. 90.. een heel stuk en een paar oranje stoplichten.
ik dacht al wat rijd die motor achter me, maar ja beetje duf van het sporten, kachel aan lekker muziekje, je kent het wel...
tot hij naast me stond: "Luister, je rijdt 40 km te hard en reed 2x door oranje, het regent en is glad. je heb mazzel dat mn dienst afgelopen is!" even gezegd dat ik er op zou letten, en hij ging weer.
toch blij dat het ambtenaren zijn.. tijd is tijd..

Dat krijg je als je in een roze auto rond rijd.

Shinbone
10-11-2006, 00:33
Buiten het feit dat deze man een nekschot verdient een reden waarom ik liever geen vrouwen bij de politie zie.

http://www.lamstraal.eu/film.php?id=4591

Arie
10-11-2006, 03:41
Dat kan een man ook overkomen, zo onverwacht. Had hij er rekening mee kunnen houden dan had een agente dat ook kunnen doen. Uitgaande van laatstgenoemde rijst de vraag op welke wijze men dan actie had ondernomen. Dat de vrouw veelal fysiek minder krachtig is rechtvaardigt eerder het gebruik van een dienstwapen/spray etc. Meer in het algemeen betreft een en ander niet het voornaamste argument waarom we vrouwen nodig hebben bij de politie, maar het gaat er nu om een gegeven argument te ontkrachten.

Arie
10-11-2006, 03:47
Bovendien is deelname geheel vrijwillig zodat een vrouw een zeker risico kan overwegen. Dat er wellicht iets meer risico is voor een agente is dan mijns inziens van betrekkelijk belang. Zouden wij stellen dat omwille van zo'n verhoogt risico deelname van vrouwen (tegen hun wil in) dient te worden uitgesloten dan hebben we te maken met hard paternalisme. Als vanzelfsprekend ben ik daar geen voorstander van.

De man van 14K
10-11-2006, 05:18
bizar filmpje, heb wel een keer met koninginnenacht in Den Haag gezien dat een lamme hagenees een vrouwelijke agent probeerde te hoeken.
uit alle hoeken kwamen agenten en nadat een halve jaar voorraad pepperspray in zn porem was gespoten en een gummi 40cm in zn hol geramd was is hij geboeid afgevoerd (bij wijze van ;), boeien was na de actie geheel overibodig overigens..)
dat had ook een mannelijke agent kunnen gebeuren maar het viel me op dat de dame in kwestie geheel in paniek raakte en waar die andere agenten vandaan kwamen, ik weet het niet. voor het zelfde geld eindigd ze als de dame in het filmpje.

Shinbone
10-11-2006, 05:32
Dan maar paternalisme Arie. Mijn grootste belang is openbare orde en veiligheid. Als dat met mannelijke agenten kan worden bereikt, prefereer ik enkel mannelijke agenten boven vrouwelijke. Ik ben ervan overtuigd dat mannen in deze, en vele andere situaties een veel betere kans hebben dan vrouwen. Vanwege fysieke en geestelijke verschillen tussen beide seksen.

In de samenleving moeten nu eenmaal ook minder leuke beslissingen worden genomen. U zegt dat het tegen de wil van de vrouw in is. Welnu, ik betaal ook tegen mijn zijn in belasting, vroeger moesten mannen ook tegen hun zin in dienst, ik moet ook elke dag werken tegen mijn zin in. :)

Er zijn leuke en minder leuke zaken in het leven, en sommige beslissingen zijn nu eenmaal noodzakelijk. Vandaag de dag is de criminaliteit zo talrijk mitsgaders de verruwing van de samenleving dat vrouwen de politietaken beter door mannen kunnnen laten uitvoeren, omwille van hun eigen veiligheid en die van de samenleving.

In bijvoorbeeld IJsland, met 314.000 inwoners en een zeer laag percentage boeven kunnen vrouwen nog wel de straat op als politieagent, hier echter niet meer, helaas.

Trouwens ik vind overigens dat de politie sowieso niet voldoende orde en veiligheid schept, zeker in de grote steden niet. Naar mijn mening mag men zelfs het leger inzitten om orde op zaken te stellen in Nederland, opdat onze vrouwen en kinderen weer veilig de straat op kunnen, ook des nachts.

Arie
10-11-2006, 06:37
-----------------------------------------------------------------------
Shinbone:
Dan maar paternalisme Arie. Mijn grootste belang is openbare orde en veiligheid. Als dat met mannelijke agenten kan worden bereikt, prefereer ik enkel mannelijke agenten boven vrouwelijke. Ik ben ervan overtuigd dat mannen in deze, en vele andere situaties een veel betere kans hebben dan vrouwen. Vanwege fysieke en geestelijke verschillen tussen beide seksen.
----------------------------------------------------------------------

Mijn eerdere reactie refereert echter aan het bericht waarin een reden werd genoemd op grond waarvan je liever geen vrouwen bij de politie ziet. Mijn verwachting was dat je bericht betrekking had op de 'kwetsbaarheid' van de vrouw, betrekking had op schade aan de agente zelf. Daaromtrent meen ik dat deelname echter geheel vrijwillig is zodat een vrouw een zeker risico kan overwegen. Dat er wellicht iets meer risico is voor een agente is dan mijns inziens van betrekkelijk belang. Zouden wij stellen dat omwille van zo'n verhoogt risico deelname van vrouwen (tegen hun wil in) dient te worden uitgesloten dan hebben we te maken met hard paternalisme.

Voor wat betreft het thans aan de orde zijnde argument is daarvan geenszins sprake. Ik ben het met je eens dat het primaire belang bestaat uit het handhaven van de openbare orde en de veiligheid. De zienswijze echter, dat zulk een doelstelling in het algemeen voortreffelijker wordt bereikt door geen vrouwen bij de kwestie te betrekken betwijfel ik. Mocht dat werkelijk zo zijn dan rijst de vraag waarom de situatie thans anders is. Ongetwijfeld is er uitgebreid onderzocht of het huidige systeem wenselijk is. Of denk je, met alle respect, dat we hier maar wat aan het rommelen zijn?


Wel wil ik alvast stellen dat het systeem niet enkel 'is' omdat deelname door vrouwen op grond van internationale verdragen of op de voet van de grondwet niet niet kan worden uitgesloten. Mocht het zo zijn dat deelname van vrouwen op grond van reeds genoemde niet kan worden uitgesloten dan ligt de oorzaak daarvan in de redelijkheid vrouwen wel voor dergelijke taken inzetbaar te achten!

--------------------------------------------------------------------
Shinbone
In de samenleving moeten nu eenmaal ook minder leuke beslissingen worden genomen. U zegt dat het tegen de wil van de vrouw in is. Welnu, ik betaal ook tegen mijn zijn in belasting, vroeger moesten mannen ook tegen hun zin in dienst, ik moet ook elke dag werken tegen mijn zin in.
---------------------------------------------------------------------

Het getuigt niet van paternalisme indien op redelijke gronden rekenschap wordt geven aan het algemeen belang. Niettemin kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat je een punt maakt wanneer je diverse toestanden kwalificeert als paternalistisch. Uit dit gegeven distilleer ik dat het vaststellen van wat paternalistisch is onderhavig is aan moralistische overtuigingskracht waaromtrent een zekere exactheid niet kan worden verondersteld. In zoverre is het niet aan mij om het met je oneens te zijn. In hoeverre rechtvaardigt het collectieve belang reductie van vrijheden zonder paternalistisch te worden genoemd? Ik laat dit verder rusten.

Shinbone
10-11-2006, 08:15
Arie, ik zal in de loop van de dag reageren. Thans, het is 1:13, krijgt de slaap steeds meer vat op mij, waardoor mij verstandelijke vermogens zienderogen afnemen.

Tsuki
10-11-2006, 17:07
heeft ze nou die handboeien al ?

Shinbone
10-11-2006, 20:07
Beste Arie,

Vanwege de fysieke en geestelijke verschillen tussen mannen en vrouwen durf ik zondermeer te stellen dat een politiemacht bestaande uit enkel mannen beter in staat is de openbare orde en veiligheid te handhaven dan een gemengde politiemacht. Mannelijke agenten zijn fysiek sterker, rennen sneller, zijn emotioneel weerbarstiger dan vrouwelijke agenten, deswege kunnen zij geboefte beter bestrijden dan de 'kwestbare' vrouwen. Hier is geen 'hoge wiskunde' voor nodig, maar gezond verstand.

Hier is bij mijn weten geen onderzoek naar gedaan, omdat wij in een land leven hetwelk steeft naar een vals gelijkheidsprincipe tussen man en vrouw. Mannen zijn gelijk aan de vrouw als mens, echter in sommige beroepen moet men onderscheid durven en mogen maken. En onderscheid is natuurlijk wat in onze 'brave' kikkerlandje niet mag. Iedereen is gelijk. Neen, niet iedereen is gelijk. Een minister is niet gelijk aan een puber van 16. Een docent op de middelbare school in niet de gelijke van een leerling. Een bepaalde mate van onderscheid is nu eenmaal nodig om de maatschappij draaiende te houden.

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat wij in Nederland aan ' het rommelen' zijn.

Neem nu bijvoorbeeld het percentage opgeloste misdrijven in Nederland.
In Duitsland word 50 % van de misdrijven opgelost, in Nederland een magere 25 %. De bureaucratie bij de politie, aangifte in het weekeinde en des avonds in onmogelijk in Nederland, verkeerde prioriteiten stellen --> verkeershandhaving in plaats van criminaliteit, politieagenten zijn het grootste gedeelte van de dag bezig met papierwerk invullen, politie heeft te weinig bevoegheden, te weinig politie op straat etc etc.

U hebt het over de internationale verdragen en de grondwet in uw betoog. Welnu, de Staat der Nederlanden is een onafhankelijk en soeverein land, die internationale verdragen kunnen mij gestolen worden. Zelfbeschikkensrecht of om het populair te stellen, baas in eigen land.

En ook in de grondwet kan men een uitzondering maken, zoals ik reeds eeder heb vermeld word tot op heden bij het Corps der Mariniers geen vrouwen toegelaten. Dit zou dan thans al in strijd met de grondwet moeten zijn?

Het is eerder paternalistisch om vrouwen toe te laten tot de krijgsmacht en politie dan niet paternalistisch.

Arie
11-11-2006, 04:42
Vanwege de fysieke en geestelijke verschillen tussen mannen en vrouwen durf ik zondermeer te stellen dat een politiemacht bestaande uit enkel
mannen beter in staat is de openbare orde en veiligheid te handhaven dan een gemengde politiemacht. Mannelijke agenten zijn fysiek sterker, rennen sneller, zijn emotioneel weerbarstiger dan vrouwelijke agenten, deswege kunnen zij geboefte beter bestrijden dan de 'kwestbare' vrouwen. Hier is geen 'hoge wiskunde' voor nodig, maar gezond verstand.


Ik ben voorzichtig te dier zake te concluderen zonder gedegen onderzoek te hebben verricht. Het gezonde verstand. Laten we ons daar op concentreren. Opmerking verdient dat ik het zogenaamde emotionele element enigszins buitenbeschouwing heb gelaten. Je zou onderstaande echter veelal kunnen toepassen op dat aspect.
Ik betwijfel niet dat in het algemeen aannemelijk is dat mannen fysiek krachtiger zijn dan de vrouw, dat is gegeven. Maar hoe wordt daar mee omgegaan en wat is de waarde daarvan in de beroepspraktijk?

Niet iedere vrouw zal agente willen worden. Ik zou willen aannemen dat de kandidaten veelal reeds bijzondere eigenschappen bezitten, waarmee ze als het ware een bijzondere groep vormen ten aanzien van de zojuist gegeven algemene typering omtrent 'de vrouw'. Denk bijvoorbeeld aan MissG of Jojo. Op grond daarvan lijkt het me niet onredelijk het pad der algemeenheid te verlaten. Daarmee is niet gegeven dat het fysieke verschil teniet is gedaan, doch, moet worden overwogen of de fysieke toestand van de bijzondere categorie in het algemeen anders dient te worden beoordeeld!

Voorts genieten de kandidaten een opleiding waarbij uiteraard bijzondere aandacht wordt besteed aan het aanleren van de kneepjes van het vak. Dit mag men niet onderschatten!

Bij de verdeling van taken zal moeten worden gekeken naar de kwaliteiten van het individu, zodat deelname door vrouwen niet bij voorbaat wordt uitgesloten. Wat jij doet, is, met alle respect, op grond van een (misplaatste) generiek iedere vrouw ongeschikt voor dergelijke werkzaamheden achten. Ik meen dat daar de noodzaak niet voor bestaat en dat zo'n werkwijze buitengewoon unfair en conservatief is.

Kijken we verder naar het voordeel van het evetuele fysieke verschil tussen man en vrouw. Wanneer komt zulks tot uiting?

Geweld tegen de politie, bekeken vanuit de positie van de agent(e) en extern rekenschap gegevende aan de gevolgen ten aanzien van de doelstelling (handhaving openbare orde/veiligheid).

Zoals gezegd is het soms mogelijk om op grond van kwaliteiten een selectie uit te voeren. Niettemin kan het geval zich voordoen dat er sprake is van een acute dreiging waarbij direct adequaat dient te worden opgetreden.

*Over welk percentage hebben we het dan nog?

*Op welke schaal vindt geweld jegens de politie plaats?

*In welke mate zorgt in dit verband de eventuele -relatief gezien- minder krachtige fysiekheid van de vrouw voor belemmering ten aanzien van de doelstelling?

*Is het niet juist het verassingselement waarop het verschil in fysiekheid de kans krijgt voordeel te behalen? Doch, ook de mannelijke politie zal dan in geringe mate kunnen anticiperen.

*Is het niet zo dat door adequaat reageren de doelstelling veelal kan worden bereikt zodat het eventuele fysieke verschil nauwelijks een belemmering vormt?

*In welke mate beschikken vrouwen over bijzondere kwaliteit op grond waarvan het bereiken van de doelstelling op gunstige wijze wordt beïnvloed?

*In welke mate levert deelname van (specifiek) vrouwen in het algemeen voordeel op ten aanzien van de te bereiken doelstelling en dient zulks te prevaleren boven sommige aspecten die eventueel nadeliger zijn?

*Kan het zo zijn dat een vrouwelijke benadering in sommige omstandigheden juist het tegengaan van conflicten stimuleert?

*Is vrouwlijke deelname goed voor de beroepscultuur?


Kortom, dit zijn enige vragen waaromtrent ik niet zonder meer op grond van het gezonde verstand mag oordelen, wil ik tot objectiviteit komen, hetgeen mijn doelstelling is. Het overige laat ik even rusten anders wordt dit schrijven te lang met alle gevolgen van dien. Ik kom daar graag op terug.

Arie
12-11-2006, 01:24
Nog even netjes reageren op de rest van je betoog.

Shinbone:

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat wij in Nederland aan ' het rommelen' zijn.

Neem nu bijvoorbeeld het percentage opgeloste misdrijven in Nederland.
In Duitsland word 50 % van de misdrijven opgelost, in Nederland een magere 25 %. De bureaucratie bij de politie, aangifte in het weekeinde en des avonds in onmogelijk in Nederland, verkeerde prioriteiten stellen --> verkeershandhaving in plaats van criminaliteit, politieagenten zijn het grootste gedeelte van de dag bezig met papierwerk invullen, politie heeft te weinig bevoegheden, te weinig politie op straat etc etc.


Stel dat vorenstaande correct is, wat is dan de relatie tot participatie van de vrouw?



U hebt het over de internationale verdragen en de grondwet in uw betoog. Welnu, de Staat der Nederlanden is een onafhankelijk en soeverein land, die internationale verdragen kunnen mij gestolen worden. Zelfbeschikkensrecht of om het populair te stellen, baas in eigen land

ROFL


(...)omdat wij in een land leven hetwelk steeft naar een vals gelijkheidsprincipe tussen man en vrouw. Mannen zijn gelijk aan de vrouw als mens, echter in sommige beroepen moet men onderscheid durven en mogen maken. En onderscheid is natuurlijk wat in onze 'brave' kikkerlandje niet mag. Iedereen is gelijk. (...)



En ook in de grondwet kan men een uitzondering maken, zoals ik reeds eeder heb vermeld word tot op heden bij het Corps der Mariniers geen vrouwen toegelaten. Dit zou dan thans al in strijd met de grondwet moeten zijn?

Volgens je eigen theorie kennelijk wel.

MissGG
12-11-2006, 19:30
Dat maandenlang volgen en netwerken e.d. in kaart brengen gebeurt niet door agenten van niveau 4.


En hoe kom je daar bij?

Wix
12-11-2006, 19:58
En hoe kom je daar bij?

Klopt. Generalist Tactische Recherche is niveau 4.
Het volgen en netwerken e.d. in kaart brengen doet o.a. een Generalist.

MissGG
13-11-2006, 02:10
@WIX: Klopt

Als generalist ben je een ALLROUND DIENDER die vrijwel alle aspecten van het politiewerk heeft geleerd. Generalisten werken aan wijkteams, doen recherchewerk, jeugd- en zedenzaken, verlenen noodhulp en zijn inzetbaar voor verkeers- en milieuzaken.

*zucht*

Weet waar je over praat

terroristje
13-11-2006, 02:22
ik heb de legionella aan <quotes> doorgelezen en daarom:

stem voor de Sociaal Communisten stem SP !

if it looks like bullshit ...and smells like bullshit... it's probably bullshit !

gefeliciteerd met je nieuwe baan :thumbsup:

Shinbone
14-11-2006, 01:15
Vanwege de fysieke en geestelijke verschillen tussen mannen en vrouwen durf ik zondermeer te stellen dat een politiemacht bestaande uit enkel

Ik ben voorzichtig te dier zake te concluderen zonder gedegen onderzoek te hebben verricht. Het gezonde verstand. Laten we ons daar op concentreren. Opmerking verdient dat ik het zogenaamde emotionele element enigszins buitenbeschouwing heb gelaten. Je zou onderstaande echter veelal kunnen toepassen op dat aspect.
Ik betwijfel niet dat in het algemeen aannemelijk is dat mannen fysiek krachtiger zijn dan de vrouw, dat is gegeven. Maar hoe wordt daar mee omgegaan en wat is de waarde daarvan in de beroepspraktijk?

Niet iedere vrouw zal agente willen worden. Ik zou willen aannemen dat de kandidaten veelal reeds bijzondere eigenschappen bezitten, waarmee ze als het ware een bijzondere groep vormen ten aanzien van de zojuist gegeven algemene typering omtrent 'de vrouw'. Denk bijvoorbeeld aan MissG of Jojo. Op grond daarvan lijkt het me niet onredelijk het pad der algemeenheid te verlaten. Daarmee is niet gegeven dat het fysieke verschil teniet is gedaan, doch, moet worden overwogen of de fysieke toestand van de bijzondere categorie in het algemeen anders dient te worden beoordeeld!

Voorts genieten de kandidaten een opleiding waarbij uiteraard bijzondere aandacht wordt besteed aan het aanleren van de kneepjes van het vak. Dit mag men niet onderschatten!

Bij de verdeling van taken zal moeten worden gekeken naar de kwaliteiten van het individu, zodat deelname door vrouwen niet bij voorbaat wordt uitgesloten. Wat jij doet, is, met alle respect, op grond van een (misplaatste) generiek iedere vrouw ongeschikt voor dergelijke werkzaamheden achten. Ik meen dat daar de noodzaak niet voor bestaat en dat zo'n werkwijze buitengewoon unfair en conservatief is.

Kijken we verder naar het voordeel van het evetuele fysieke verschil tussen man en vrouw. Wanneer komt zulks tot uiting?

Geweld tegen de politie, bekeken vanuit de positie van de agent(e) en extern rekenschap gegevende aan de gevolgen ten aanzien van de doelstelling (handhaving openbare orde/veiligheid).

Zoals gezegd is het soms mogelijk om op grond van kwaliteiten een selectie uit te voeren. Niettemin kan het geval zich voordoen dat er sprake is van een acute dreiging waarbij direct adequaat dient te worden opgetreden.

*Over welk percentage hebben we het dan nog?

*Op welke schaal vindt geweld jegens de politie plaats?

*In welke mate zorgt in dit verband de eventuele -relatief gezien- minder krachtige fysiekheid van de vrouw voor belemmering ten aanzien van de doelstelling?

*Is het niet juist het verassingselement waarop het verschil in fysiekheid de kans krijgt voordeel te behalen? Doch, ook de mannelijke politie zal dan in geringe mate kunnen anticiperen.

*Is het niet zo dat door adequaat reageren de doelstelling veelal kan worden bereikt zodat het eventuele fysieke verschil nauwelijks een belemmering vormt?

*In welke mate beschikken vrouwen over bijzondere kwaliteit op grond waarvan het bereiken van de doelstelling op gunstige wijze wordt beïnvloed?

*In welke mate levert deelname van (specifiek) vrouwen in het algemeen voordeel op ten aanzien van de te bereiken doelstelling en dient zulks te prevaleren boven sommige aspecten die eventueel nadeliger zijn?

*Kan het zo zijn dat een vrouwelijke benadering in sommige omstandigheden juist het tegengaan van conflicten stimuleert?

*Is vrouwlijke deelname goed voor de beroepscultuur?


Kortom, dit zijn enige vragen waaromtrent ik niet zonder meer op grond van het gezonde verstand mag oordelen, wil ik tot objectiviteit komen, hetgeen mijn doelstelling is. Het overige laat ik even rusten anders wordt dit schrijven te lang met alle gevolgen van dien. Ik kom daar graag op terug.




In mijn betoog betrek ik het op het pad der algemeenheid, omdat men de uitzonderingen niet te veel weging moet geven. In zijn algemeenheid zijn vrouwen fysiek en geestelijke zwakker als mannen, uitzonderingen daargelaten. Die uitzonderingen vallen dan wat mij betreft naast de boot. spijtig voor hen, maar ik zie het politieapparaat als een eenheid. Vrouwen dragen daar in mijn ogen niet toe bij.

Verder werpt u talloze vragen op, waar ik en ik veronderstel u geen antwoord ophebt. Ons meningsverschil ligt hem in het feit dat ik over het pad der algemeenheid praat en u over individule uitzonderingen.

Shinbone
14-11-2006, 01:25
Nog even netjes reageren op de rest van je betoog.

Shinbone:


Stel dat vorenstaande correct is, wat is dan de relatie tot participatie van de vrouw?




ROFL




Volgens je eigen theorie kennelijk wel.

Niets, u vroeg zich af of wij in Nederland aan het rommelen waren. Ik gaf enkel wat voorbeelden.

U vindt dit misschien kostelijk, maar ik meen wat ik schreef. Ik vind dat Nederland zich te veel zaken door anderen laat opleggen.

Volgens u niet dan?



Arie, ik denk dat wij er samen nimmer uitkomen. Daarvan verschillen wij te veel van mening, wat mij betreft is dit een goede zaak. Als een ieder het met elkander eens zou zijn, dan was het maar een saaie boel. Vindt u niet?

Voorts wil ik u complimenteren met uw fraaie woordkeuze en zinsopbouw en met uw archa&#239;smen die u dikwijls gebruikt, hetwelk mij bijzonder deugt doet.

Arie
17-11-2006, 04:06
Shinbone

Arie, ik denk dat wij er samen nimmer uitkomen. Daarvan verschillen wij te veel van mening, wat mij betreft is dit een goede zaak. Als een ieder het met elkander eens zou zijn, dan was het maar een saaie boel. Vindt u niet?


Komisch, daar ben ik het helemaal mee eens! Bedankt voor uw waardevolle bijdrage.