PDA

View Full Version : full mount



kmr
14-11-2006, 06:54
beangstigende positie, als je onderop ligt dan. wat is jouw manier om te ontsnappen?

Silat
14-11-2006, 07:08
Ik ben slangenmens en kan er goed onderuit werken

ICON
14-11-2006, 15:49
proberen een arm in te klemmen en bruggen.
of gewoon bruggen.

of op je buik gaan liggen zodat hij op je rug kan gaan zitten:)

The Bulldog
14-11-2006, 16:16
proberen een arm in te klemmen en bruggen.
of gewoon bruggen.

of op je buik gaan liggen zodat hij op je rug kan gaan zitten:)

Is niet eerlijk... werkt alleen als je een zadel achterop hebt:cowboy:

Justinian
14-11-2006, 19:17
Been vastzetten (elleboog binnenkant knie), bruggen, ebi maken naar de andere kant en eruit draaien.

Iwan
14-11-2006, 19:52
Pff, er zijn zoveel manieren om onder een mount uit te komen...

ICON
14-11-2006, 20:06
maar op je buik gaan liggen werkt gegarandeerd!

redjuh
14-11-2006, 20:57
maar op je buik gaan liggen werkt gegarandeerd!

je bent dan nog steeds gemount pik.

gewoon brug+arm of elbow escape wat justi zei

Iwan
14-11-2006, 22:28
je bent dan nog steeds gemount pik.

gewoon brug+arm of elbow escape wat justi zei

Toch mis ik hier nog een klein detail aan, en helaas zag ik dat laatst weer tig keer gebeuren bij Ede's Best Against The Rest.
Arm insluiten en bruggen klopt, maar om een nog grotere kans van slagen te hebben is het essentieel om ook nog een been in te sluiten.

redjuh
14-11-2006, 22:32
Toch mis ik hier nog een klein detail aan, en helaas zag ik dat laatst weer tig keer gebeuren bij Ede's Best Against The Rest.
Arm insluiten en bruggen klopt, maar om een nog grotere kans van slagen te hebben is het essentieel om ook nog een been in te sluiten.

Klopt helemaal! aan dezelfde kant als de arm, je voet proberen om het onderbeen te slaan.

ja te gedetailleerd op technieken ingaan is niet dee bedoeling, want strax wordt 1 van je jongens daarmee gepakt!

lunatic
14-11-2006, 22:52
waarom zo moeilijk doen?
aftikken is het best.

Justinian
14-11-2006, 23:30
waarom zo moeilijk doen?
aftikken is het best.
LMAO, dat werkt idd het beste :lol:

chief108
14-11-2006, 23:47
waarom zo moeilijk doen?
aftikken is het best.
werkt altijd perfect idd...

kmr
15-11-2006, 02:20
proberen een arm in te klemmen en bruggen.
of gewoon bruggen.

of op je buik gaan liggen zodat hij op je rug kan gaan zitten:)

En we maken ons dan niet druk om een rear naked choke?:twak:

kmr
15-11-2006, 02:32
Been vastzetten (elleboog binnenkant knie), bruggen, ebi maken naar de andere kant en eruit draaien.

wat is ebi precies? is dat dat je hem naar links duwt en je lichaam naar rechts beweegt of andersom?

kmr
15-11-2006, 02:34
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8852966905766287760&q=mirko+filipovic

dit vind ik een geode manier als iemand op je aan het inhakken is, want dan kun je niet zo makkelijk zn arm vastpakken. alleen een brug is niet effectief genoeg (zie rampage-vovchanchyn), dat wegduwen en dan de andere richting op met je lichaam is effectief
:twak:

HUNTER
15-11-2006, 02:53
en uiteraard kun je de elbow escape eindeloos combineren met het bruggen. Wanneer je beide handen op 1 van de bovenbenen zet en weg ebi't, zal hij zijn positie trachten te verbeteren door naar voren te gaan hangen. Armpje trappen en bruggen maar. En als ie dat weer corrigeert door rechtop te gaan zitten heb je weer ruimte voor de elbow escape :D

m.a.w. mount houden is een hele kunst.

HUNTER
15-11-2006, 02:54
wat is ebi precies? is dat dat je hem naar links duwt en je lichaam naar rechts beweegt of andersom?

een ebi is een beweging waarbij je op je schouder en je voeten draait, waardoor je je heupen 'naar buiten' kunt bewegen om zo bijv. je tegenstander uit balans te brengen.

kmr
15-11-2006, 02:55
en uiteraard kun je de elbow escape eindeloos combineren met het bruggen. Wanneer je beide handen op 1 van de bovenbenen zet en weg ebi't, zal hij zijn positie trachten te verbeteren door naar voren te gaan hangen. Armpje trappen en bruggen maar. En als ie dat weer corrigeert door rechtop te gaan zitten heb je weer ruimte voor de elbow escape :D

m.a.w. mount houden is een hele kunst.

wel eens geprobeerd als iemand je aan het meppen is? grappling is natuurlijk een ander verhaal.

kmr
15-11-2006, 02:58
een ebi is een beweging waarbij je op je schouder en je voeten draait, waardoor je je heupen 'naar buiten' kunt bewegen om zo bijv. je tegenstander uit balans te brengen.

aha, wat ik al dacht: de crab movement :twak:

redjuh
15-11-2006, 03:27
aha, wat ik al dacht: de crab movement :twak:

bijna goed... geen krab, maar garnaal. Ebi is garnaal in het Japans

kmr
15-11-2006, 03:54
bijna goed... geen krab, maar garnaal. Ebi is garnaal in het Japans

Een Amerikaan noemde het een keer zo, stomme Amerikanen :twak:

HUNTER
15-11-2006, 06:57
wel eens geprobeerd als iemand je aan het meppen is? grappling is natuurlijk een ander verhaal.

wat is je punt nu? Als je onder ligt in een mount is het zaak dat je ontsnapt, of je nu MMA, grappling of judo doet. Vaak vergeten mensen dat iemand hard slaan vanuit de mount nog vrij lastig is. Als je geen balans hebt en geen goede positie komen de stoten niet echt aan hoor. En wanneer je iemands positie dermate ondermijnt (door bv een ebi of een elbow escape), dan zul je vast een klap of 2,3 ontvangen, maar die zullen lang niet zo hard zijn dan wanneer je lekker op je rug blijft liggen. Je moet tenslotte iets doen.

The Bulldog
15-11-2006, 07:03
wat is je punt nu? Als je onder ligt in een mount is het zaak dat je ontsnapt, of je nu MMA, grappling of judo doet. Vaak vergeten mensen dat iemand hard slaan vanuit de mount nog vrij lastig is. Als je geen balans hebt en geen goede positie komen de stoten niet echt aan hoor. En wanneer je iemands positie dermate ondermijnt (door bv een ebi of een elbow escape), dan zul je vast een klap of 2,3 ontvangen, maar die zullen lang niet zo hard zijn dan wanneer je lekker op je rug blijft liggen. Je moet tenslotte iets doen.

Ik wilde ook net reageren op die opmerking...

instabiel houden door te blijven bewegen doet wonderen en dan je actie maken om te kantelen...

De reactie op een opmerking als deze....HANDELINGSSNELHEID:icon3:

kmr
15-11-2006, 07:04
wat is je punt nu? Als je onder ligt in een mount is het zaak dat je ontsnapt, of je nu MMA, grappling of judo doet. Vaak vergeten mensen dat iemand hard slaan vanuit de mount nog vrij lastig is. Als je geen balans hebt en geen goede positie komen de stoten niet echt aan hoor. En wanneer je iemands positie dermate ondermijnt (door bv een ebi of een elbow escape), dan zul je vast een klap of 2,3 ontvangen, maar die zullen lang niet zo hard zijn dan wanneer je lekker op je rug blijft liggen. Je moet tenslotte iets doen.

mn punt is dat je niet zo snel iemands arm vast kan houden als hij je mept en dat je niet rustig de tijd kan nemen om onder hem uit te schuiven. de brugmethode die crocop laat zien is toch wel effectief, lijkt me, als je meppen krijgt.

kmr
15-11-2006, 07:06
Ik wilde ook net reageren op die opmerking...

instabiel houden door te blijven bewegen doet wonderen en dan je actie maken om te kantelen..

kijk, dat klintk anders dan 'even' een elbow escape. misschien bedoelde hij ook blijven bewegen en dan als het moment daar is de handeling uitvoeren.

The Bulldog
15-11-2006, 07:18
kijk, dat klintk anders dan 'even' een elbow escape. misschien bedoelde hij ook blijven bewegen en dan als het moment daar is de handeling uitvoeren.

Ehm voor iemand met die het nivo van grondvechten heeft zoals HUnter of Justinian is het idd een kwestie van even...

Je leest de commentaren van gasten die ik toch redelijk onder tovenaars op de grond vind horen wat betreft skills.... (justi,hunter en iwan weten allen zekers wel hoe het is om op deze wijze onderop te liggen)
Allen ervaren knokkers en trainers op dit gebied...

kmr
15-11-2006, 07:21
Ehm voor iemand met die het nivo van grondvechten heeft zoals HUnter of Justinian is het idd een kwestie van even...

Je leest de commentaren van gasten die ik toch redelijk onder tovenaars op de grond vind horen wat betreft skills.... (justi,hunter en iwan weten allen zekers wel hoe het is om op deze wijze onderop te liggen)
Allen ervaren knokkers en trainers op dit gebied...

Ik wil zeker niet aan hun capaciteiten twijfelen, ik lees inderdaad dat ze trainers en vechters zijn, maar in mma gevechten (pride) zie ik het gewoon niet vaak dat mensen makkelijk ontsnappen (alleen bij nog, werdum/barnett) gezien.

ICON
15-11-2006, 23:46
En we maken ons dan niet druk om een rear naked choke?:twak:
zie de smiley shit for brains

en @ redjuh. als ie backmount heeft is t volgens mij geen full mount.
dus op je buik gaan liggen of afkloppen is t beste om uit full mount te komen.( sarcasme. jeeezzzzzz)

Justinian
15-11-2006, 23:56
En wanneer je iemands positie dermate ondermijnt (door bv een ebi of een elbow escape), dan zul je vast een klap of 2,3 ontvangen, maar die zullen lang niet zo hard zijn dan wanneer je lekker op je rug blijft liggen. Je moet tenslotte iets doen.
Precies! Dat zeg ik ook altijd.

CBS
16-11-2006, 01:34
en uiteraard kun je de elbow escape eindeloos combineren met het bruggen. Wanneer je beide handen op 1 van de bovenbenen zet en weg ebi't, zal hij zijn positie trachten te verbeteren door naar voren te gaan hangen. Armpje trappen en bruggen maar. En als ie dat weer corrigeert door rechtop te gaan zitten heb je weer ruimte voor de elbow escape :D

m.a.w. mount houden is een hele kunst.

Een goede knee en elbow een scape word dus ook met de elbow gedaan, en niet met de handen. Het is easy zo te stoppen door je enkels te kruizen en iemand ze handen weg te peelen van je boven been.

kmr
16-11-2006, 07:17
zie de smiley shit for brains

en @ redjuh. als ie backmount heeft is t volgens mij geen full mount.
dus op je buik gaan liggen of afkloppen is t beste om uit full mount te komen.( sarcasme. jeeezzzzzz)

waarom moet je nou weer zo praten, dat is niet lief

Silat
16-11-2006, 07:35
Het lukt me nog wel eens arm onder een van de benen door te steken en dan te kantelen en dan direct meedraaien en die benen controleren zodat je niet in een triangle komt en direct door kan draaien naar sidemount. Of is dat ongeveer hetzelfde dat elleboog verhaal?

Als je echt lenig en handig bent kun je met je benen vanachter een triangle aanleggen en hem achterover trekken en vandaar ontsnappen.

kmr
16-11-2006, 08:01
Het lukt me nog wel eens arm onder een van de benen door te steken en dan te kantelen en dan direct meedraaien en die benen controleren zodat je niet in een triangle komt en direct door kan draaien naar sidemount. Of is dat ongeveer hetzelfde dat elleboog verhaal?




Nee, das iets anders, maar lijkt me ook wel wat :twak: vaker aan gedacht, maar nooit gedaan

redjuh
16-11-2006, 16:25
Nee, das iets anders, maar lijkt me ook wel wat :twak: vaker aan gedacht, maar nooit gedaan


nou als je nu NIET het risico wilt lopen (in dit geval liggen) om je kop helemaal aan puin te krijgen, zou ik deze optie maar niet gebruiken.

Silat
16-11-2006, 19:16
hmmm Redjuh, als je snel bent en die arm eronderd steekt heb je idd kans om een of 2 klappen te krijgen , maar die heb je ook als je een knie wegduwt. Als je die arm er eenmaal onder hebt kan je direct kantelen en lig jij eraf.

ICON
16-11-2006, 20:00
ik vind hem wel gevaarlijk ivm die triangle. maar dat is ook aanvoelen hoe de tegenstander reageert

Silat
16-11-2006, 20:17
ja idd maar tuurlijk weet je dat je jezelf in een triangle begeeft, maar dat is het zelfde als je arm uitsteken en wachten op een armbar die je kan bruggen. Die vind ik eigenlijk gevaarlijker. Op het moment dat je je arm onderdoor steekt kruip je dus via de achterdeur eruit en je moet direct de benen controleren en meedraaien.

Jochem
16-11-2006, 21:00
Ik denk dat het belangrijkste is, dat je deze technieken METEEN toepast. Alle genoemde technieken werken natuurlijk, mijn persoonlijke favo is de combinatie zoals hunter hem beschrijft. Maar welke je ook doet, het MOMENT dat er mount gemaakt wordt begin je. een halve seconde heeft je tegenstander genoeg om om enigzins stabiel te komen. En als iemand eenmaal stabiel is, krijg je diegene nauwelijks van je af. (totdat degene gaat stoten... dan is je volgende "kans")

redjuh
16-11-2006, 21:38
hmmm Redjuh, als je snel bent en die arm eronderd steekt heb je idd kans om een of 2 klappen te krijgen , maar die heb je ook als je een knie wegduwt. Als je die arm er eenmaal onder hebt kan je direct kantelen en lig jij eraf.

bij de andere technieken kun je meteen terug in dekking als het niet lukt. als degene die op je zit, je arm opsluit (en dat is goed moegelijk) dan ben je fucked. zie schilt-kharitonov, shogun-arona, shogun-alistair, kharitonov-alistair.... niet allemaal zelfde positie, maar wel arm opgesloten.

als degene die mount heeft een ontsnapping van jou probeert te verdedigen, raakt ie zo goed als zeker iig een beetje uit balans. als je dan verder gaat met andere mogelijkheden van ontsnappen, lukt het echtwel.

wel ff bijzeggen dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen met en zonder gi. zonder is het koekie, en met is het fucked up

CBS
16-11-2006, 22:36
Silat is ze techniek zal nooit werken op iemand die weet waar die mee bezig is, naast de traingle, is ook meteen op de andere arm beschikbaar, side choke, gemounte gogoplata. etc.

redjuh
16-11-2006, 23:27
gogoplata... als je daarop klopt, ben je net zo'n mongool als iemand die op een fore-arm choke klopt

Chico
16-11-2006, 23:44
ik vind de mount echt een klote positie om vanuit te werken... als je bovenop zit...

heb liever side mount.. meer controle.. je kunt nog steeds slaan, mogelijkheden voor zowel ude-garami als ude-hishigi-juji-gatame en eventueel nog beenklemen

CBS
16-11-2006, 23:56
Ik catch regelmatig mensen in gogoplatas

met deze set up en finish
http://www.youtube.com/watch?v=lqKYeaUkK0o

HUNTER
16-11-2006, 23:57
gogoplata... als je daarop klopt, ben je net zo'n mongool als iemand die op een fore-arm choke klopt

ik doe m toch regelmatig op trainingen :icon19:

redjuh
17-11-2006, 00:12
wtf een gogo? i mean... dude zeker op noobs dan

Chico
17-11-2006, 00:24
Ik catch regelmatig mensen in gogoplatas

met deze set up en finish
http://www.youtube.com/watch?v=lqKYeaUkK0o
tyfus daar moet je wel een potje lenig voor zijn :|

CBS
17-11-2006, 00:25
Beetje kortizichtig redjuh,

De twister is minstens net zo belachelijk en catched ook mensen over de hele wereld.
Sommige mensen maken er gewoon hun specialiteit van.

CBS
17-11-2006, 00:26
tyfus daar moet je wel een potje lenig voor zijn :|


In bjj maakt een goede heup positie voor heel veel goed op het gebied van lenigheid. Maarja hoe leniger hoe beter, net als hoe sterker, en hoe meer cardio. :)

redjuh
17-11-2006, 00:41
Beetje kortizichtig redjuh,

De twister is minstens net zo belachelijk en catched ook mensen over de hele wereld.
Sommige mensen maken er gewoon hun specialiteit van.

nee dat zie je IMO verkeerd... je wordt daar 1x door gepakt. en daarna niet meer.Eddie pakt Royler 1 x en wint daarna het toernooi geeneens, doet verder niks meer dan lesgeven en teert op dat ene dingetje.

solide en standaard BJJ technieken.... dat zijn de dingen waarop je blijft winnen. dat zijn de technieken waarop Rickson Margarida 6 keer achter elkaar pakt, of Jacare of Filho.... die grappen zien er leuk uit, maar hebben er eigenlijk niks mee te maken.

ICON
17-11-2006, 00:44
eddie pakte royler op een triangle

en die gogo is cool. hoor is zelfs mij weleens gelukt.

CBS
17-11-2006, 03:31
nee dat zie je IMO verkeerd... je wordt daar 1x door gepakt. en daarna niet meer.Eddie pakt Royler 1 x en wint daarna het toernooi geeneens, doet verder niks meer dan lesgeven en teert op dat ene dingetje.

solide en standaard BJJ technieken.... dat zijn de dingen waarop je blijft winnen. dat zijn de technieken waarop Rickson Margarida 6 keer achter elkaar pakt, of Jacare of Filho.... die grappen zien er leuk uit, maar hebben er eigenlijk niks mee te maken.

Bravo versloeg hem op een traingle.

Bravo heeft meer dan genoeg mensen gesubmit op de twister vna white tot black belt bjj. Als je een keee met je bjj trainer mee komt worstelen op maandag, krijg je wel een kopietje van de twister dvd van me.

Je comment over rickson vind ik wel een beetje belachelijk....Ik twijfel er niet aan dat rickson hun kan kloppen. Maar bjj stopt niet bij rickson. Er zijn genoeg grapplers die bjj aanvullen, Nino elvis bijvoorbeeld met zijn omoplata en gogoplata game, telles met ze turtle guard, etc

The Bulldog
17-11-2006, 05:03
tyfus daar moet je wel een potje lenig voor zijn :|

yep..is niet voor mij weggelegd denk ik...

Jochem
17-11-2006, 06:35
vet filmpje. In principe is natuurlijk de basis het belangrijkste, maar de wat bijzondere moves zijn zeker geen onzin die maar 1x werken. Ik bedoel, de half guard was ook eerst een "bijzondere" positie tot gordo hem ontwikkelde.

redjuh
17-11-2006, 21:18
Bravo versloeg hem op een traingle.

Bravo heeft meer dan genoeg mensen gesubmit op de twister vna white tot black belt bjj. Als je een keee met je bjj trainer mee komt worstelen op maandag, krijg je wel een kopietje van de twister dvd van me.

Je comment over rickson vind ik wel een beetje belachelijk....Ik twijfel er niet aan dat rickson hun kan kloppen. Maar bjj stopt niet bij rickson. Er zijn genoeg grapplers die bjj aanvullen, Nino elvis bijvoorbeeld met zijn omoplata en gogoplata game, telles met ze turtle guard, etc


als ie terug is, zal ik es kijken!

mama
17-11-2006, 22:11
yep..is niet voor mij weggelegd denk ik...
zelf ik kan hem............ ben echt niet lenig hoor

Briant
18-11-2006, 06:03
gogoplata is inderdaad een mooie variatie op de omoplata. ik ben van mening dat je zo veel mogelijk technieken vanuit zo veel mogelijk situaties moet kennen. op een gegeven moment herken je situaties en volgt de techniek vanzelf. basis is belangrijk, die moet sterk zijn, maar ook variaties daarop zijn belangrijk.

redjuh
18-11-2006, 07:11
gogoplata is inderdaad een mooie variatie op de omoplata. ik ben van mening dat je zo veel mogelijk technieken vanuit zo veel mogelijk situaties moet kennen. op een gegeven moment herken je situaties en volgt de techniek vanzelf. basis is belangrijk, die moet sterk zijn, maar ook variaties daarop zijn belangrijk.


dan ben je dus starx aan het bjj-en wat eruit ziet als alleen maar halfbakken sub chasen... steeds positieverlies etc. als je 5 technieken perfect kan, en je kan er naartoe werken (schaken dus... het echte BJJ) ben je veel moeilijker te pakken.