PDA

View Full Version : kung fu is het beste!



Evilman
15-11-2006, 08:19
haha daarstrax n discussie op internet..
met iemand die kung fu doet en dat de beste verdedigingssport noemt.

Ik ben het daar niet mee eens en kreeg toen het aanbod om n training mee te doen haha. erg aardig maar mn mening zal t niet veranderen.

Op de vraag wat je dan op de grond doet met je kungfu was t antw. dat ie vanaf de grond zo weer kan opstaan en aanvallen. en daarnaast hield ie niet van op de grond liggen.

Dit ging zo ff door totdat k t beu werd :p
maar verbaasde me aan ene kant n btje dat mensen nog steeds zo heilig in hun sport geloven als enig middel. ik had t idee dat allround trainen wel n btje de standaard was. Maar wellicht kijkt men in de traditionele martial arts wereld daar wel anders tegenaan. En tuurlijk is er verschil tussen kunst en toepasbaarheid.. maar dit figuur noemde het echt de beste verdedigingssport.

Ik heb m toen ook gemeld.. je kunt je sport supervet vinden en er je draai in hebben gevonden, maar ontkennen dat puur kungfu niet de beste verdedigingssport en beperkt is, vind ik gewoon dom.

komt men hier nog wel eens van dit soort dingen tegen?
ben wel bnieuwd .. en kunnen msgien nog lachen :thup:

chief108
15-11-2006, 17:32
kung fu *is* ook de allergoeiste

da weet toch iedereen?? :confused:

The Bulldog
15-11-2006, 18:21
haha daarstrax n discussie op internet..
met iemand die kung fu doet en dat de beste verdedigingssport noemt.

Ik ben het daar niet mee eens en kreeg toen het aanbod om n training mee te doen haha. erg aardig maar mn mening zal t niet veranderen.

Op de vraag wat je dan op de grond doet met je kungfu was t antw. dat ie vanaf de grond zo weer kan opstaan en aanvallen. en daarnaast hield ie niet van op de grond liggen.

Dit ging zo ff door totdat k t beu werd :p
maar verbaasde me aan ene kant n btje dat mensen nog steeds zo heilig in hun sport geloven als enig middel. ik had t idee dat allround trainen wel n btje de standaard was. Maar wellicht kijkt men in de traditionele martial arts wereld daar wel anders tegenaan. En tuurlijk is er verschil tussen kunst en toepasbaarheid.. maar dit figuur noemde het echt de beste verdedigingssport.

Ik heb m toen ook gemeld.. je kunt je sport supervet vinden en er je draai in hebben gevonden, maar ontkennen dat puur kungfu niet de beste verdedigingssport en beperkt is, vind ik gewoon dom.

komt men hier nog wel eens van dit soort dingen tegen?
ben wel bnieuwd .. en kunnen msgien nog lachen :thup:

het is al vaker gemeld ..op sherdog zitten rare gasten...:D
Ik las het gisteren ook...:ninja2:

Evilman
16-11-2006, 05:39
lol ik heb t niet van sherdog maar gewoon iemand hier uit brabant haha.
maarja.. toch wel grappig dat mensen nog zo heilig geloven in de ultiemheid van hun sport.

ik wou nog kijken op youtube om echt kungfu vs thaiboxen te vinden.. maar viel redelijk tegen. iemand msgien leuk linkje? :D

Octavius
16-11-2006, 06:50
lol ik heb t niet van sherdog maar gewoon iemand hier uit brabant haha.
maarja.. toch wel grappig dat mensen nog zo heilig geloven in de ultiemheid van hun sport.

ik wou nog kijken op youtube om echt kungfu vs thaiboxen te vinden.. maar viel redelijk tegen. iemand msgien leuk linkje? :D

Iemand uit Brabant. Toch geen ene Ray uit Oss?

Hayabusa
03-12-2006, 10:24
Goh, welke van de ongeveer 5000 verschillende Kung Fu stijlen? En dat is dan alleen al de CMA :P

Nah, zulk soort mensen zijn gewoon dom, omdat ze een bepaalde sport trainen denken ze dat het het beste is. Iedereen weet dat je je eigen "stijl" hanteert en dat dat het beste is. "jouw" stijl.

Chico
03-12-2006, 23:36
ik ga die discussie niet eens meer aan... komt altijd neer op een potje sparren waarbij de ander volledig gedomineerd wordt op de grond en dan naar huis gaat met een paar gebroken dromen en een paar illusies minder :p