PDA

View Full Version : Het laatste verdonkje?



Biiyen
25-11-2006, 23:57
Turkse meisjes moeten land uit


LOES DE FAUWE


AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.

Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.

Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.

De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.

Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.


http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/25/p1.html

Chico
26-11-2006, 00:30
jezus wat een tyfus wijf is het ook.. op het laatste moment nog ff laten zien dat ze de macht heeft...

ipv dat ze nou eens aan de integratie gaat werken in plaats van het tot de letter uitvoeren van een wet die doorgevoerd is voordat ze minister werd... dan hoeven dit soort dingen niet..

aliendwurf
26-11-2006, 00:33
ongelofelijk,en dan te bedenken dat er mensen zijn die dit beleid steunen.....

Biiyen
26-11-2006, 00:37
jezus wat een tyfus wijf is het ook.. op het laatste moment nog ff laten zien dat ze de macht heeft...

ipv dat ze nou eens aan de integratie gaat werken in plaats van het tot de letter uitvoeren van een wet die doorgevoerd is voordat ze minister werd... dan hoeven dit soort dingen niet..

Over je graf regeren?

Justinian
26-11-2006, 01:02
Ten eerste vind ik het gek dat de vader de verblijfsvergunning niet heeft rondgekregen. Ten tweede, het lijkt me dat hier sprake is van een formeel gebrek en kan me niet voorstellen dat ze ook werkelijk uit worden gezet. Als dit wel het geval is dan lijkt me het een vreemde en erg trieste zaak (voor zover je dat al kunt beoordelen a.d.h.v. een persbericht). Ben sowieso niet echt te spreken over Verdonk en haar beleid.

micha
26-11-2006, 04:41
ik hoop dat dit haar laatste stuiptrekking was