PDA

View Full Version : Natalee Holloway/Peter R. de Vries



king
27-11-2006, 18:08
Iemand gisteren nog de uitzending van Peter R. de Vries gezien over de verdwijning van Natalee Holoway? Ik had al een vermoeden dat die Joran beschermd zou zijn door zijn vader (en diens collega's), maar wat ik gisteren heb gezien gaat wel erg ver! Het lijkt er in ieder geval op dat die jongen het gedaan heeft en nu de dans ontspringt...



'Onderzoek zaak-Holloway gefrustreerd'
RIJSWIJK - Een aantal incidenten bij justitie op Aruba heeft het onderzoek naar de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway vorig jaar op het eiland op sommige onderdelen gefrustreerd.

Dat bleek zondag uit een uitzending van het programma Peter. R. de Vries, misdaadverslaggever. Zo ontstond er door de zaak een ernstig conflict tussen de procureur-generaal en de hoofdofficier van justitie op Aruba. De eerstgenoemde vond dat de Nederlandse verdachte Joran van der Sloot te laat is aangehouden. Gevolg was dat beiden elkaar een periode niet meer wilden spreken en geen informatie meer uitwisselden.

Verder beperkte de rechter-commissaris de huiszoeking bij Joran tot het appartement. Dat gebeurde ondanks het feit dat volgens de recherche op Aruba duidelijk was dat de Nederlandse verdachte had gelogen en dat er daarom dus ook alle aanleiding was voor uitgebreide doorzoekingen van de omgeving van het appartement. Volgens De Vries vond de recherche op Aruba de beperkende actie van de onderzoeksrechter „onbegrijpelijk”.

De recherche had nog meer kritiek op justitie. Tijdens de huiszoeking werd namelijk open gedaan door een topambtenaar van justitie die de vader van Joran, destijds een rechter in opleiding, kent. De recherche gaat er daarom van uit dat de huiszoeking ook geen verrassing meer voor Joran was. De topambtenaar zei dat hij de familie wilde bijstaan. De recherche vermoedt hierdoor belangenverstrengeling van justitie, aldus De Vries.

Verder blijkt dat de vader van Joran toegang heeft gekregen tot de feiten van het onderzoek tegen zijn zoon. Omdat Joran tijdens zijn voorarrest nog minderjarig was, mocht hij dagelijks bezoek ontvangen. Op die manier kon zijn vader hem in de gevangenis op de hoogte houden van de ontwikkelingen van het onderzoek. Dat heeft een negatieve invloed op zijn verhoren met de politie gehad.

De Vries meldde ook dat de Arubaanse advocaat van Joran, A. Carlo, op zijn eigen initiatief een vertrouwelijk gesprek met hoofdofficier van justitie Karin Janssen heeft gevoerd. De raadsman deed dat, omdat hij „zijn geweten wilde ontlasten”. Carlo vertelde Janssen in het geheime onderhoud dat Joran een voorname rol bij de verdwijning van Natalee heeft gehad. Het was aan justitie om bewijs hierover te vergaren.

Janssen bevestigt het geheime gesprek, maar ging niet op de inhoud in. Ook Carlo wilde in de uitzending niet zeggen waarover hij met de hoofdaanklager op Aruba heeft gesproken.

Inmiddels heeft de Nederlandse politie het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway overgenomen. Dat wordt nu onder meer uitgevoerd door mensen van het Korps landelijke politiediensten (Klpd).

Justinian
27-11-2006, 18:30
Ik heb het ook gezien. Kan me moeilijk voorstellen dat die Joran er helemaal niets mee te maken heeft. Met name dat gesprek tussen Carlo en de hoofdofficier was nogal opmerkelijk. Als hij niks te verbergen zou hebben dan had hij ook wel kunnen laten weten wat er nou tijdens dat gesprek met de hoofdofficier is besproken en wat de aanleiding voor het gesprek was. Die Carlo leek zich uberhaupt redelijk ongemakkelijk te voelen tijdens het gesprek met Peter.

De in opdracht van Joran 'gephotoshopte' foto's met Joran en Natalee (werd ontkend door Joran) en het wegbrengen van de pc naar een zaak om alles te laten verwijderen, zijn ook zaken die hem meer verdacht maken.

king
27-11-2006, 20:17
Op de vraag van de rechercheur wat er met Natalee is gebeurd, antwoordde hij "Ik weet niet waar ze begraven ligt"...

Justinian
27-11-2006, 20:22
Idd, een erg vaag verhaal!

Wheelie
27-11-2006, 20:28
Lijkt er op dat hij er inderdaad meer van weet

Ik hoop echt dat ze er achter komen wat er gebeurd is

chief108
27-11-2006, 20:41
kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen wat er met haar gebeurd is...

d'r verdwijnen 10tallen kinderen elke dag in de US en niemand die d'r naar kraait
maar als zo'n rijke blonde slet de beest uit gaat hangen op Aruba en dan verdwijnt is de wereld te klein en wordt het hele eiland geboycot en heeft iedereen kritiek op de politie daar... :thown:

http://www.tshirthell.com/shirts/products/a503/a503.gif

Justinian
27-11-2006, 21:23
kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen wat er met haar gebeurd is...

d'r verdwijnen 10tallen kinderen elke dag in de US en niemand die d'r naar kraait
maar als zo'n rijke blonde slet de beest uit gaat hangen op Aruba en dan verdwijnt is de wereld te klein en wordt het hele eiland geboycot en heeft iedereen kritiek op de politie daar... :thown:
Gaat mij er misschien nog wel meer om dat zo'n gastje als Joran - indien schuldig - er ongestraft mee wegkomt.

Tsuki
27-11-2006, 21:23
WNhaahahahahahaha geweldig shirt , hoewel je reactie zwaar overdreven is.

MB667
27-11-2006, 21:45
Allemaal vriendjespolitiek.

micha
27-11-2006, 22:11
hij heeft er duidelijk mee te maken

chief108
27-11-2006, 22:13
Gaat mij er misschien nog wel meer om dat zo'n gastje als Joran - indien schuldig - er ongestraft mee wegkomt.
dat klopt
klassenjustitie is niet erg netjes...

iedereen weet dat het gebeurd, maar het blijft niet netjes...


WNhaahahahahahaha geweldig shirt , hoewel je reactie zwaar overdreven is.
hoezo?
dit soort acties (http://frontpage.fok.nl/nieuws/57718) vinnik pas overdreven...
check ook ff die discussie op Dr. Phil's site :twak:

joost
28-11-2006, 00:37
ja dr phil had toch ook behandeld dat er een soort afgeschermd gebied lag ergens daar bij aruba? waar meisjes plat gespoten werden en als hoeren worden gebruikt?? :confused:

De man van 14K
28-11-2006, 00:47
riant, kan je daar ook met kras vakanties heen?

Biiyen
28-11-2006, 04:09
ja dr phil had toch ook behandeld dat er een soort afgeschermd gebied lag ergens daar bij aruba? waar meisjes plat gespoten werden en als hoeren worden gebruikt?? :confused:

Tuurlijk, dat gebied heet gewoon "Overal ter wereld".......

Dat Joran er mee van doen heeft is duidelijk. Het zal niet worden opgelost denk ik. De Nederlandse politie zal daar zo'n chaos aantreffen dat ze het moeten doen met aanknopingspunten van slangen die alleen nog maar bezig zijn hun eigen lijken in de kast te houden.

A-team
28-11-2006, 23:32
Nou wees blij, eindelijk een vakantie zonder dikke amerikanen

chief108
29-11-2006, 01:33
Nou wees blij, eindelijk een vakantie zonder dikke amerikanen
ellek nadeel hep ze voordeel...