PDA

View Full Version : 'Mensheid moet andere planeten koloniseren'



Justinian
02-12-2006, 02:33
De wereldberoemde wetenschapper Stephen Hawking stelt dat de mensheid andere planeten moet gaan koloniseren. Het zou nog maar een kwestie van tijd zijn voordat de mensheid op de aarde wordt uitgeroeid. Het koloniseren van andere planeten is volgens de wetenschapper de beste manier om het voortbestaan van het menselijke ras te garanderen. Dat heeft Hawking gezegd tegen de Britse televisiezender BBC.

De mensheid is zijn bestaan niet zeker op de aarde. Zo zouden een meteorietinslag of een nucleaire oorlog de meest waarschijnlijke redenen zijn waar de mensheid aan ten onder zal gaan. Als we willen voorkomen dat de mensheid daarmee ophoudt te bestaan, moeten we ruimtekolonies gaan stichten.

Hawking stelt dat het mogelijk is om met de snelheid van het licht door de ruimte te reizen. Daardoor worden bewoonbare planeten buiten ons zonnestelsel bereikbaar. Ruimtevaartuigen met een aandrijving gebaseerd op een botsing van materie en antimaterie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antimaterie) zouden de mens in zes jaar naar een ander zonnestelsel kunnen vervoeren.

Hawking geeft zelden een interview. Hij sprak de BBC vandaag toe, omdat hij de Copley-medaille van de Royal Society ontving. Dat is de oudste wetenschappelijke onderscheiding ter wereld. Hawking is hoogleraar aan de universiteit van Cambridge. Hij is wereldberoemd geworden vanwege zijn theorieën over kwantumfysica en zwarte gaten. Ook heeft hij de bestseller 'A Brief History of Time' geschreven, waarin hij het ontstaan van het universum beschrijft.

redjuh
02-12-2006, 02:55
vinnik ook! alleen 6 jaar reizen, met kans op vertragingen enzo... no thanx

Biiyen
02-12-2006, 02:58
Ik denk dat zelfs een 12 jarige je kan vertellen. Maar ik geloof meer in Theo Maassen:

"Laat de laatste mens het ligt uitdoen en dan kan een andere soort over miljoenen jaren het nog eens proberen"

Biiyen
02-12-2006, 03:01
vinnik ook! alleen 6 jaar reizen, met kans op vertragingen enzo... no thanx

hehe idd hopen dat de NS dat contract niet krijgt. liggen der in ene keer blaadjes in de ruimte en spaceshuttles die op elkaar klappen. Gee verbindingen in het eigen stelsel want dat is niet rendabel.

chief108
02-12-2006, 07:36
"Beam me up Scotty. There's no intelligent life down here"

Michio Kaku heeft hier ook in 1 of ander Discovery achtig programma leuke dingen over gezegd...
die wou allerlei groepen mensen de ruimte in knallen om nooit meer terug te komen
aan boord zouden allerlei genetisch materiaal zijn van diersoorten op aarde (een soort Ark van Noach... :brow: ) en als ze dan een "redelijk bewoonbare" planeet zouden vinden die voornamelijk uit (bijvoorbeeld) water zou betaan, dan werden er "mensen " gekweekt in de labs die in die omgeving de beste kans tot overleven zouden hebben
die werden dan "uitgezet" om daar te gaan wonen en dan zou het ruimteschip verder gaan naar een volgende potentiele kandidaat...

erg cool (zei de nerd....)

micha
02-12-2006, 17:43
is een beetje ver denk ik:ehhh:

Paganstars
04-12-2006, 20:17
uitgaande dat je er met het snelheid van het licht kan reizen, dan zou het 6 jaar duren voor je er bent. het duurt nog erg lang dat wij die technologie hebben!

Mickey
04-12-2006, 23:36
Hawking stelt dat het mogelijk is om met de snelheid van het licht door de ruimte te reizen. Daardoor worden bewoonbare planeten buiten ons zonnestelsel bereikbaar. Ruimtevaartuigen met een aandrijving gebaseerd op een botsing van materie en antimaterie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antimaterie) zouden de mens in zes jaar naar een ander zonnestelsel kunnen vervoeren.


Stephen zal het zeker beter weten dan ik, maar bij mijn weten is het vooralsnog onmogelijk voor den Mensch om sneller dan het licht te reizen. Sterker nog.. afgezien van elektronen is er niets dat sneller zou kunnen reizen als het licht, zolang Einsteins speciale relativiteits theorie nog standhoud.

Tsuki
04-12-2006, 23:41
en wat als het wel lukt , ik ga echt niet 6 jaar in een shuttle zitten om op bezoek te gaan bij mijn schoonouders, if you catch my drift ........................

MissGG
04-12-2006, 23:48
en wat als het wel lukt , ik ga echt niet 6 jaar in een shuttle zitten om op bezoek te gaan bij mijn schoonouders, if you catch my drift ........................

Ligt er aan wie je meeneemt

Mickey
04-12-2006, 23:59
Ligt er aan wie je meeneemt

Ik krijg sterk de indruk dat MissGG wel een tijdsverdrijf in gedachten heeft voor die 6 jaar.

Toch denk ik dat Mens erger je niet na een maand of 3 al wel gaat vervelen.

Tsuki
05-12-2006, 00:05
tja en wat doe je dan de overige 5 jaar en 9 maanden ......................

Tsuki
05-12-2006, 00:06
ik zit me net te bedenken wat er gebeurd als je een reisgenoot na 1 jaar zwanger maakt ...................... zou er een verloskundige aan boord zijn.

Wel grappig je stapt met zijn 2en in en komt met zijn 3en aan bij je schoonouders

De man van 14K
05-12-2006, 00:19
iedere 9 maanden 1, dan wordt een volle shuttle.. (en jij heb een lege shuttle.)

MissGG
05-12-2006, 05:29
Hahaha en trouwens Mickey... ik heb Mens Erger Je Niet al uitgespeeld hoor ;)

payap
05-12-2006, 08:43
Ik ga dan naar Venus! Ben een echte natuur liefhebber en ze hebben daar hele mooie heuvels!

Mickey
05-12-2006, 16:32
Hahaha en trouwens Mickey... ik heb Mens Erger Je Niet al uitgespeeld hoor ;)

Ow! En nu?
Pim pam pet? Wie is het? Yathzee? :thup:

payap
06-12-2006, 01:38
Het is dan te hopen dat de plantsoenendiensten daar een beetje beter werk doen dan hier.

vertel eens ! wat voor een venusheuvel met wildgroei heb jij beklommen ?