PDA

View Full Version : HELP firewall probleem



jojo
15-12-2006, 22:04
hallo
wie kan mij helpen met mijn fire wall probleem

wat is er aan de hand:

ik zit op msn en krijg een liedje van iemand binnen als ik die wil openen dan staat er let op dit kan virussen bevatten en bla bla bla..en als die is klaar en bij msn krijg je dan in het blauw dat je erop kunt klikken om te openen.
dus dat doe ik en dan verschijnt er:

Windows heeft gedetacteerd dat dit bestand mogelijk onveilig is. Om uw computer beter te beveiligen is toegang tot dit bestand geblokkerd.

dan kun je op kruisje of op oke drukken en het maakt dus niet uit op wat ik druk maar hij verweidert dan automatische uit mijn ontvangen bestanden.

ik snap er nix van wie kan mij helpen???????

chief108
15-12-2006, 22:17
is geen firewall probleem, maar instelling van MSN zo te zien...

lees dit, leef je uit en suc6!!!


De overdracht van onveilige bestanden blokkeren

Gedetailleerde beschrijving
Bestandsoverdrachten worden geblokkeerd wanneer deze inhoud bevatten waarmee uw computer kan worden beschadigd. Wanneer iemand een bestand naar u probeert te verzenden, controleert Windows Messenger eerst of de afzender voorkomt op uw contactpersonenlijst. Vervolgens wordt gecontroleerd of het bestand veilig is.
Bestanden worden geblokkeerd als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
•De afzender komt niet voor in uw lijst met contactpersonen.
•Iemand probeert u een bestand toe te sturen dat als onveilig wordt beschouwd.
Bestanden met de extensies .jpg, .txt en .gif worden over het algemeen als veilig beschouwd en u kunt deze ook ontvangen van iemand die niet op uw lijst met contactpersonen voorkomt.
Ga voorzichtig te werk bij het openen van bepaalde typen bestanden, zelfs als u de afzender kent, omdat deze bestanden uitvoerbare code kunnen bevatten. Als u een bepaald type bestand ontvangt van iemand op uw lijst met contactpersonen, wordt u gevraagd wat u wilt doen met het bestand. U moet het bestand alleen accepteren als u het kunt opslaan op de vaste schijf van de computer en vervolgens scannen met een antivirusprogramma alvorens het te openen.
U wordt gevraagd wat u wilt doen, voordat de volgende typen bestanden worden geopend:
•Microsoft Office-bestanden, zoals .doc, .ppt, .xls.
•Bestanden van andere toepassingen met bijvoorbeeld de extensie .zip, .wpd of .pdf.
•Computertoepassingen, programma's of andere bestanden met softwarecode of script, zoals macro's, uitvoerbare code en JavaScript.
•Bestanden met de volgende extensies: .exe, .cmd, .wsh, .bat, .vb, .vbs; .pif, .scr, .scf.
•Andere typen bestanden.
Een lijst met bestanden die in het algemeen als onveilig worden beschouwd, kunt u vinden in "Information About the Unsafe File List in Internet Explorer 6" op de website van Microsoft op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=25999.
Waarom is deze wijziging van belang? Welke risico's worden hiermee beperkt?
Bestandsoverdrachten worden geblokkeerd wanneer deze inhoud bevatten waarmee uw computer kan worden beschadigd.
Wat werkt er anders?
Sommige bestandsoverdrachten worden geblokkeerd.
Hoe kan ik deze problemen oplossen?
Bestanden worden alleen geblokkeerd als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
•De afzender komt niet voor in uw lijst met contactpersonen.
•Het bestand dat iemand u probeert toe te sturen, wordt als onveilig beschouwd.
Als u weet dat het bestand veilig is, kunt u de gebruiker toevoegen aan uw lijst met contactpersonen. Alle bestanden die u in de toekomst van deze gebruiker zult ontvangen, worden met succes overgedragen.
Weergavenaam van gebruiker vereist

Gedetailleerde beschrijving
In Windows Messenger moet de gebruiker nu een weergavenaam kiezen die afwijkt van het e-mailadres van de gebruiker.
Deze eis wordt afgedwongen tijdens de aanmelding van de gebruiker bij Windows Messenger en bij het bijwerken van de weergavenaam in het dialoogvenster Opties.
Als gebruikers zich aanmelden bij Windows Messenger, moeten zij eerst een weergavenaam opgeven. Als geen weergavenaam wordt opgegeven, kunnen zij zich niet aanmelden.
Als gebruikers hun weergavenaam bijwerken in het dialoogvenster Opties, wordt in Windows Messenger gecontroleerd of de weergavenaam overeenkomt met het e-mailadres van de gebruiker.
Waarom is deze wijziging van belang? Welke risico's worden hiermee beperkt?
Als expresberichten worden opgeslagen zodat deze later nog eens kunnen worden bekeken met behulp van Opslaan als in het menu Bestand, wordt de weergavenaam van de gebruiker opgeslagen in een tekstbestand samen met de bijbehorende tekstberichten. Virussen kunnen het e-mailadres opsporen in het tekstbestand en het gebruiken om achter de contactpersonen van de gebruiker te komen via deze expresberichten.
Wat werkt er anders?
Gebruikers kunnen zich pas aanmelden nadat zij een weergavenaam hebben opgegeven.
Hoe kan ik deze problemen oplossen?
De gebruiker moet een weergavenaam opgeven als hij of zij daarom wordt gevraagd tijdens de aanmelding.
Windows Messenger en Windows Firewall

Gedetailleerde beschrijving
Windows Messenger heeft toestemming nodig om verbinding met internet te kunnen maken via Windows Firewall.
U kunt Windows Messenger toestemming geven verbinding te maken met internet door op Start te klikken, op Configuratiescherm te klikken, op Beveiligingsopties te klikken, op Windows Firewall te klikken, op Uitzonderingen te klikken en tenslotte, in Programma's en services, op Windows Messenger te klikken.
Waarom is deze wijziging van belang? Welke risico's worden hiermee beperkt?
Windows Firewall is standaard ingeschakeld om de computer van de gebruiker te beschermen.
Wat werkt er anders?
Windows Messenger werkt niet.
Hoe kan ik deze problemen oplossen?
U kunt Windows Messenger toevoegen aan de uitzonderingenlijst van Windows Firewall.
http://www.microsoft.com/library/gallery/templates/MNP2.Common/images/arrow_px_up.gif (http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/nl/maintain/sp2netwk.mspx#top)Begin van pagina (http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/nl/maintain/sp2netwk.mspx#top)

B3 lik3 M3
15-12-2006, 22:57
Sadist ;)

chief108
15-12-2006, 23:33
Sadist ;)
LOL...

jojo
15-12-2006, 23:48
lukt ook niet ik wilde een liedje openen van een vriendin die in mijn msn lijst staat ...
en het is bij elk liedje zo die ik binnen krijg

jojo
16-12-2006, 09:32
niemand??????

chief108
16-12-2006, 09:38
ik had nog een pokke end getyped eerder deze avond, maar dat staat er nu niet meer...

in het kort:
wat is er veranderd aan je pc?
(er vanuit gaande dat het eerst geen probleem was)

Bud S
16-12-2006, 16:33
meest simpele oplossing
probeer systeemherstel via menu van help
herstel je de status van de pc naar een week terug oid
meestal wil dat wel

A-team
16-12-2006, 17:53
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je in je outlook (email) even naar extra---optie--- en dan beveiliging en daar even opslaan en openen van bestanden die mogelijk virussen bla bla even uitvinken. Denk dat het dan wel gaat , want messenger staat in verbinding met outlook.

jojo
16-12-2006, 20:17
ik heb een laptop gekocht en sinds het begin heb ik dit probleem al maar elke keer d8 ik het gaat wel over maja niet dus en nu heb ik een half uur gewaacht tot ik een nummer binnen had en toen kreeg ik deze melding en boem was het nummer weer weg
ik ga het nog even proberen

Bud S
16-12-2006, 20:48
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je in je outlook (email) even naar extra---optie--- en dan beveiliging en daar even opslaan en openen van bestanden die mogelijk virussen bla bla even uitvinken. Denk dat het dan wel gaat , want messenger staat in verbinding met outlook.


als je je msn account dezelfde is als je outlookexpress account is dit idd het probleem.
outlook express openen>extra>opties>beveiliging>vinkje weghalen voor "opslaan of openen van bestanden die mogelijk een virus bevatten niet toestaan"

dan doet ie het weer als het goed is...

chief108
17-12-2006, 05:41
willem = :nerd:

:whistling:

jojo
17-12-2006, 07:11
tsja helaas ook dit werkt niet ik snap er echt geen moer van

chief108
17-12-2006, 09:10
haj hier al keek'n dan?
(gewoon in de messenger -> extra -> opties)

jojo
17-12-2006, 21:51
ja lukt ook niet ik snap er geen moer van :(

chief108
17-12-2006, 22:32
klote voor je..

als ik nog wat bedenk hoor je 't wel...

NTT-FX
18-12-2006, 09:19
www.trillian.cc

Downloaden , installeren en gebruiken ipv MSN.
Ziet er anders uit maar werkt hetzelfde maar heeft niet de nadelen die msn heeft.
Je kunt er ook meteen je andere IM clients in stoppen zodat je niet meerdere programma;s hoeft te gebruiken , ideaal! :)

Arjan
18-12-2006, 09:35
jullie nemen me een omwegen...
het is vrij simpel... msn heeft een soort semi nieuwe beveiliging... je kunt geen .exe en avi en shitzzle programmas meer sturen omdat er allemaal nep hack programmatjes zijn n msn die je openent enzo en daardoor zien ze je wachtwoord.. toen had microsoft een oplossing, exe bestanden enzo automatisch veriwjderen maar dit zuigt dus wat doe je :.... je laat je een mp3'tje sturen.. je drukt gewoon NIET op openen.. je klikt je msn venster gewoon weg en je gaat handmatig naar mijn documenten je gaat naar mijn ontvangen bestanden en je opent je mp'3 klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, als je op openen via je msn venster drukt verwijdert ie em automatisch... dus open je hem niet maar zoek je hem op in je mijn ontvang. bestand. map... doemaar!

chief108
18-12-2006, 19:28
@ Jojo: ben erg benieuwd of Arjan's workaround werkt...
laat ff weten

Arjan
18-12-2006, 19:41
dat werkt sowieso want ik doe het zelf ook altijd zo haha... mijn broer stuurt vaak mma highlight van boven naar beneden, niet via netwerk delen maar ook via msn.. ik drukte eerst ook op openen en was ie ook altijd verwijderd... nu druk je gewoon niet op openen maar ga je naar het bestand toe ;) Werkt gegarandeert

chief108
18-12-2006, 21:09
dat werkt sowieso want ik doe het zelf ook altijd zo haha... mijn broer stuurt vaak mma highlight van boven naar beneden, niet via netwerk delen maar ook via msn.. ik drukte eerst ook op openen en was ie ook altijd verwijderd... nu druk je gewoon niet op openen maar ga je naar het bestand toe ;) Werkt gegarandeert
tja...
het klinkt idd stom genoeg om een workaround voor een Micrososoft beveiligingsprobleem te kunnen zijn... :wink:

MB667
18-12-2006, 21:37
je kunt het beste je nieuwe laptop uit het raam gooien en een nieuwe kopen, werkt veel beter

jojo
18-12-2006, 22:08
jullie nemen me een omwegen...
het is vrij simpel... msn heeft een soort semi nieuwe beveiliging... je kunt geen .exe en avi en shitzzle programmas meer sturen omdat er allemaal nep hack programmatjes zijn n msn die je openent enzo en daardoor zien ze je wachtwoord.. toen had microsoft een oplossing, exe bestanden enzo automatisch veriwjderen maar dit zuigt dus wat doe je :.... je laat je een mp3'tje sturen.. je drukt gewoon NIET op openen.. je klikt je msn venster gewoon weg en je gaat handmatig naar mijn documenten je gaat naar mijn ontvangen bestanden en je opent je mp'3 klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, als je op openen via je msn venster drukt verwijdert ie em automatisch... dus open je hem niet maar zoek je hem op in je mijn ontvang. bestand. map... doemaar!


ja dit doe ik ook nu steeds maar ik vind het vreemd dat ik dat niet kan verwijderen dus ik denk misschien weten jullie wat anders zodat ik gewoon op de link kan klikken als ik hem openen (ik ben dat zo gewend dus soms heb ik een kwartier op een liedje gew8 en klik ik erop en tsja een kwartier voor nix)
maar arjan toch bedankt

Bud S
18-12-2006, 23:24
ja dit doe ik ook nu steeds maar ik vind het vreemd dat ik dat niet kan verwijderen dus ik denk misschien weten jullie wat anders zodat ik gewoon op de link kan klikken als ik hem openen (ik ben dat zo gewend dus soms heb ik een kwartier op een liedje gew8 en klik ik erop en tsja een kwartier voor nix)
maar arjan toch bedankt

een kwartier op een mp3tje wachten ?
dan kan je m nog sneller zelf downloaden

jojo
18-12-2006, 23:59
ja dit is bewijze van spreken.
meestal is dat met filmpjes verzenden