PDA

View Full Version : Carbid schieten



dtgerald
16-12-2006, 00:46
Wie heeft er ervaring met carbid schieten?Ik heb 5 kilo liggen maar ik heb het nog nooit gedaan.Ik heb ook 2 melkbussen.Wat werkt het beste een bal de deksel of plastic er omheen?

RNLMC
16-12-2006, 01:01
Heb er zelf geen ervaring mee,maa ris aardig wat over te vinden:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=carbid+schieten&meta=

nick
16-12-2006, 01:16
plastic eromheen is niet zo. een bal en deksel knallen beter.

vergeet niet om een touw aan de bus en deksel te bevestigen. anders kan je elke x meters lopen om die deksel te gaan halen. en het is veiliger. ;)

en met 5 kg heb je wel een poos plezier.

o ja, en doe ook niet te veel water bij het carbid.

goed aan de oortjes denken en knallen maar :thup:

Paganstars
16-12-2006, 02:08
ik doe niet meer aan carbidschieten.... teveel carbid en water dan heb je een fokking fragmentatie granaat!

dtgerald
16-12-2006, 03:14
Oke thanks ik heb al een site met info gevonden http://www.carbidbus.nl/

rtbrouwer
17-12-2006, 00:21
plastic eromheen is niet zo. een bal en deksel knallen beter.

vergeet niet om een touw aan de bus en deksel te bevestigen. anders kan je elke x meters lopen om die deksel te gaan halen. en het is veiliger. ;)

en met 5 kg heb je wel een poos plezier.

o ja, en doe ook niet te veel water bij het carbid.

goed aan de oortjes denken en knallen maar :thup:

Een touw aan de deksel vast doen is geen goed idee, Ik heb meerdere keren gezien dat die deksel door dat touw met dezelfde kracht werd teruggeslingerd naar degene op de bus.

Lee Hottie # 1 fan
17-12-2006, 01:06
Een touw aan de deksel vast doen is geen goed idee, Ik heb meerdere keren gezien dat die deksel door dat touw met dezelfde kracht werd teruggeslingerd naar degene op de bus.

een flink lang touw is wel een goede oplossing.

bij mij in de buurt is een keer een jongen geraakt omdat hij een koord van 4 meter aan zijn bus had gedaan. en vervolgens de deksel tegen zijn borst kreeg. een hem een klaplong opleverde + een paar gebroken ribben.

en touw van 15 meter is wel goed genoeg

nick
17-12-2006, 01:37
een flink lang touw is wel een goede oplossing.

bij mij in de buurt is een keer een jongen geraakt omdat hij een koord van 4 meter aan zijn bus had gedaan. en vervolgens de deksel tegen zijn borst kreeg. een hem een klaplong opleverde + een paar gebroken ribben.

en touw van 15 meter is wel goed genoeg

je moet inderdaad ook een lang touw eraan bevestigen.
anders is het ook vragen om moeilijkheden ;)

Ton
17-12-2006, 03:34
Een elastiek is beter, hoef je ook niet te lopen ;)
JK, pas goed op met de lengte van het touw... schiet eerst ff paar keer goed proef zonder touw!