PDA

View Full Version : Machiel Kuijt misschien binnenkort vrij



Justinian
16-12-2006, 19:24
http://www.nu.nl/img.db/227763+s(234!x170!) (http://www.nu.nl/news/918569/24/Machiel_Kuijt_misschien_binnenkort_vrij.html)

Uitgegeven: 16 december 2006 08:19
Laatst gewijzigd: 16 december 2006 08:21
DEN HAAG - Machiel Kuijt wordt wellicht binnenkort uit een Thaise gevangenis ontslagen. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse zaken zei zaterdag naar aanleiding van een bericht hierover in De Telegraaf dat "de tekenen gunstig zijn''. Over een paar weken verwacht het ministerie definitief uitsluitsel uit Thailand.
Kuijt zit in Thailand een levenslange gevangenisstraf uit wegens drugshandel. Hij zit nu bijna tien jaar vast. Kuijt heeft een beroep gedaan op de zogenoemde Wet Overdracht Tenuitvoerlegging Strafvonnissen (WOTS), die Nederland vorig jaar met Thailand sloot.

Kuijt zal waarschijnlijk binnen vier weken naar ons land worden overgebracht. Hij hoeft dan in Nederland de cel niet meer in, maar wordt onmiddellijk met zijn dochters Anouk en Simone herenigd. Die beslissing werd gisteren genomen door een speciale commissie die de regering in Bangkok adviseert.

btw met dank aan Jeru die me er op Thaiportal.nl op wees ;)

Jeru
16-12-2006, 19:39
btw met dank aan Jeru die me er op Thaiportal.nl op wees ;)

Hehehe ik wilde al net een link plaatsen ;)

Goed nieuws voor die jongen.

joost
16-12-2006, 22:16
beter voor hem.. lijkt me geen pretje om in de thaise gevangenis te zitten!

Octavius
17-12-2006, 00:45
beter voor hem.. lijkt me geen pretje om in de thaise gevangenis te zitten!

Denk dat geen enkele gevangenis een pretje is. Alhoewel de Nederlandse wel erg chic worden met vloerverwarming etc.

Nadeel of voordeel is van vloerverwarming is dat je er niet aan kan ophangen.

Maar ontopic:

Denk dat hij en zijn familie wel blij zullen zijn. Hoop dat hij er wat van geleerd heeft.

Fr3ddy
17-12-2006, 01:37
Hij heeft toch ook gethaibokst in de gevangenis?

Jeru
17-12-2006, 01:46
Hij heeft toch ook gethaibokst in de gevangenis?

Klopt hij heeft in Bangkwan getraind. In Nederland trainde hij overigens ook Muay Thai.