PDA

View Full Version : Kopen op het net



Ufuk
18-12-2006, 05:34
Peoples, ff een vraagje:

Als ik iets op het net koop uit bijv. de VS, komen daar nog kosten bij, zoja, wat voor kosten en zijn deze teringhoog?

Thnx!!

chief108
18-12-2006, 06:59
ligt eraan...

laatste jaar is de douane wel wat scherper geworden met belasting op ingevoerde waren...


weet niet precies wat het is maar zal wel gewoon BTW tarief zijn lijkt me..

:google:

joost
18-12-2006, 07:29
staat meestal wel op de site vermeld! en als je het afrekend staat er een totaal bedrag.. shipping etc..

Shinbone
18-12-2006, 08:07
Dikwijls hoog, meestal niet teringhoog. :P

HUNTER
18-12-2006, 08:11
Hangt er van af op welke site je bestelt en wat je bestelt.

Ik koop redelijk veel op ebay.com.
Ik heb ooit op ebay een 2e hands ipod gekocht en daar moest ik nog een toernhoog bedrag aan invoerrechten aan betalen. Alleen omdat die gasten aan de andere kant van de oceaan het hadden opgestuurd als 'commercial' ipv 'gift'. Als er een tag 'gift' op zit dan mag je het zonder er extra invoerrechten over te betalen invoeren. Veel commerciele bedrijven doen dit ook, gewoon om hun klanten niet op kosten te jagen. Moet je niet 100 ipods gaan kopen natuurlijk.....

Ufuk
18-12-2006, 20:26
Heb ff naar de Douane gebeld. Kreeg zo'n vent met een Brabants accent aan de lijn. Hij vroeg wat ik wilde kopen, kleding, wat voor kleding, een jas, wat voor stof, gebreid of gehaakt, ik d8 dat ie me in de maling nam..

Maarre, 12% over het algehele bedrag plus nog 19% btw over dat bedrag.....laat dus maar zitten..

Ossie
18-12-2006, 20:35
Net wat Hunter zegt: laat het opsturen als 'gift'.
Scheelt je een hoop kosten.

A-team
18-12-2006, 21:40
Je moet btw betalen en een beetje invoerrechten maar zorg er gewoon voor dat ze er een lagere rekening bij doen. Ik besteld er altijd veel voor de motorcross en de firma's waar ik mee werk doen dat allemaal.