PDA

View Full Version : Saddam Hussein opgehangen



Justinian
30-12-2006, 18:19
Saddam Hussein is vanochtend rond vier uur Nederlandse tijd opgehangen, samen met twee anderen, waaronder zijn halfbroer. Dat hebben twee Iraakse tv-zenders bevestigd. De 68-jarige Iraakse voormalige dictator kreeg eerder de doodstraf opgelegd wegens een massamoord in het sjiitische plaatsje Dujail in 1982.

De executie werd om vijf minuten over vier Nederlandse tijd uitgevoerd. Dat was vijf minuten over zes lokale tijd. In de kamer waar Saddam omgebracht is, is volgens CNN een feest uitgebroken. Juichende Irakezen hebben op en naast het lijk van Saddam gedanst. Wie bij de executie aanwezig waren is niet bekend, maar waarschijnlijk waren in ieder geval de regeringsleiders van Irak, doktoren en de advocaten van Saddam erbij. Het tafereel is geheel gefilmd en gefotografeerd, en zal later vandaag naar de media worden verstuurd.

In het Amerikaanse Dearborn in de staat Michigan zijn Irakezen de straat op gegaan om te juichen. "Dit is een dag van geluk, gerechtigheid, opluchting en wraak. Saddam heeft gekregen wat hij heeft verdiend", aldus iemand van de menigte tegen CNN. Veel van deze mensen zijn naar de Verenigde Staten gevlucht voor Saddam, omdat hij familieleden van hen had vermoord.

De dochters van Saddam zouden het lijk van Saddam graag in Jemen willen begraven. Advocaten proberen nu zo snel mogelijk in bezit te komen van het lijk, zodat de wens van de dochters uitgevoerd kan worden. Wanneer de situatie in Irak bekoeld is, zou het graf van Saddam teruggebracht moeten worden naar Irak.

Saddam's halfbroer Barzan Hassan is meteen na Saddam om het leven gebracht. Daarna stierf Awad Bandar, voormalige opperrechter van het Iraakse Revolutionaire Hof, ook door de strop.

Saddam Hussein greep met zijn Ba'ath-partij in 1968 de macht om elf jaar later de machtigste man van Irak te worden. Hij regeerde zijn land met harde hand waarbij vooral de Koerden en in mindere mate ook de Sjiieten zwaar werden onderdrukt. Naar schatting kwamen er gedurende Saddams bewind ongeveer 200.000 Koerden om, onder meer door inzet van chemische wapens. Tegenstanders van het regime werden, vaak op gruwelijke wijze, gemarteld en vermoord, waarbij zelfs voor familieleden van Saddam geen uitzondering werd gemaakt.

Ook voerde hij diverse oorlogen. Al in 1980 vielen Iraakse troepen buurland Iran binnen, wat de aanzet was voor een acht jaar durende oorlog tussen beide staten, waarbij, net als tegen de Koerden, chemische wapens werden ingezet. In augustus 1990 annexeerde Saddam Hussein buurland Koeweit, dat volgens de dictator bij Irak hoorde. Begin 1991 werden de Iraakse troepen uit het oliestaatje verdreven door geallieerde strijdkrachten, daarbij aangevoerd door de Verenigde Staten.

Na deze oorlog kreeg Irak een handelsembargo opgelegd van de Verenigde Naties, dit omdat Saddam Hussein weigerde om wapeninspecteurs toe te laten tot het land, die erop moesten toezien dat het land niet meer over massavernietigingswapens kon beschikken. In 1996 werd het embargo wat afgezwakt om het land in staat te stellen medicijnen en hulpgoederen te kopen. Vanwege Saddams halsstarrige weigering wapeninspecteurs toe te laten vielen in maart 2003 Amerikaanse en Britse troepen het land binnen. Een maand later waren de Iraakse troepen verslagen, waarmee een einde kwam aan een schrikbewind van 24 jaar.

De arrestatie van de Iraakse leider volgde op 13 december van hetzelfde jaar in de buurt van zijn geboortestad Tikrit. In oktober 2005 begon de rechtzaak tegen de ex-dictator in verband met de massamoord in Dujalil, op 6 november 2006 kreeg hij de doodstraf opgelegd voor de moord op 148 sjiieten. Het vonnis werd op 26 december in hoger beroep bevestigd en zaterdagochtend dus uitgevoerd.

Justinian
30-12-2006, 18:22
Op het nieuws zijn net beelden vertoond van voor de executie. Ook op Aljazeera is het (uiteraard) groot nieuws.

dontmindme
30-12-2006, 18:30
nou bush kan eindelijk klaar komen

Justinian
30-12-2006, 18:32
En hier het filmpje: mms://cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv (http://www.mixfight.nl/forum/cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv)

dontmindme
30-12-2006, 18:44
ik vind het totaal niet erg dat ie dood is, integendeel ben zelfs blij
enige wat ik niet kan uitstaan is dat amerika een handje heeft meegeholpen

Mike
30-12-2006, 18:49
enige wat ik niet kan uitstaan is dat amerika een handje heeft meegeholpen


ja dat is wel heel erg :S

Mike
30-12-2006, 18:50
En hier het filmpje: mms://cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv (http://www.mixfight.nl/forum/cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv)


werkt niet bij mij?

Rico Suave
30-12-2006, 18:51
Pffff sorry hoor maar hier wordt ik dus echt kotsmisselijk van. Ze hadden dat hele proces niet op hoeven zetten, ze wisten toch wel dat ze hem gingen ophangen. Wat een poppenkast. Ik ben totaal geen fan van Saddam en zo'n beetje tegen alles waar hij voor staat, maar ik vind dat elk mens recht heeft op zijn waardigheid. Die gasten die op zijn lijk staan te dansen zijn geen haar beter dan hij zelf.

Mike
30-12-2006, 18:55
Die gasten die op zijn lijk staan te dansen zijn geen haar beter dan hij zelf.

die zijn ingehuurd

maar je hebt wel gelijk hoor

dontmindme
30-12-2006, 19:01
die zijn ingehuurd

maar je hebt wel gelijk hoor


zieke propoganda:twak:

Jeru
30-12-2006, 19:14
Dat is nog snel gegaan....

LJ Silver
30-12-2006, 19:36
.... toch apart om te zien.

Al die bemoeienis van amerika, VN en weet ik wie, en dan word ie opgehangen ergens in een zolderkamertje met 4 rare snuiters erbij. Met een praxis home made executieset.

knilles
30-12-2006, 19:42
En hier het filmpje: mms://cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv (http://www.mixfight.nl/forum/cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv)
Filmpje werkt niet, niet bestaande link?

harry
30-12-2006, 19:54
Meer dan dit : mms://cachemedia.omroep.nl/bongo06/0/nos/nieuws/2006/december/video/20061230/saddam_opgehangen.wmv is er nog niet maar hij doet ut wel als je knipt en plakt.

harry
30-12-2006, 20:02
net ervoor : http://www.b3ta.hnldesign.nl/index.php?id=251

jojo
30-12-2006, 20:03
shit hij gaat niet verder
best wel buut eigenlijk
maja hij heeft zoveeeeeeeeeeeel mensen vermoord dus vind het eigenlijk niet zo erg

aliendwurf
30-12-2006, 20:03
Deze (http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8369/84fdf889/index.html) doet het wel.
Overigens is nu op ned 1 een doorlopende journaaluitzending van het hele gebeuren aan de gang.

king
30-12-2006, 20:36
maja hij heeft zoveeeeeeeeeeeel mensen vermoord dus vind het eigenlijk niet zo erg

Dat heeft Bush ook, wanneer is hij aan de beurt...? Volgens mij zijn er weinig staatshoofden zonder bloed aan hun handen. Allemaal naar de galg ermee...

joost
30-12-2006, 20:44
opgeruimd staat netjes :D

blazin.arr0w::::
30-12-2006, 20:59
.... toch apart om te zien.

Ik vind het echt een bizar gezicht.

Bud S
30-12-2006, 21:13
Dat heeft Bush ook, wanneer is hij aan de beurt...? Volgens mij zijn er weinig staatshoofden zonder bloed aan hun handen. Allemaal naar de galg ermee...

x2

hoewel ik m'n twijfels heb bij balkenende
maar ach gewoon voor de zekerheid ook ophangen. als we toch eenmaal hypocriet bezig zijn...

ik snap die amerikanen echt niet als ze zeggen dat deze executie goed is voor de democratie. alsof die hele amerikaanse invasie in irak ook maar iets met democratie te maken heeft.

redjuh
30-12-2006, 21:26
ze voegen wel direct daad bij woord!

Biiyen
31-12-2006, 00:38
Zijn er ook filmpjes waar je hem ziet hangen? ik zie eigenlijk niets, alleen touw om zijn nek.

Arjan
31-12-2006, 01:15
ja je ziet idd niets verder... hmm

nick
31-12-2006, 01:16
Dat is aardig rap gegaan dan. Toch nog ff snel opgeruimd voor het eind van het jaar.

Biiyen
31-12-2006, 01:53
Zijn die Amerikanen soms ziek in hun hoofd ofzo? Lees net dat Saddam is vermoord op de dag dat het offerfeest is begonnen. Dit is pure provocatie van de USA. Des te meer hij eigelijnlijk pas op 27 Januari zou worden gehangen.

Dit is puur machtsvertoon van de US, niet meer niet minder. Deze Amerikaanse daad is een calculatiefout van jewelste, dit gaat de USA in Irak de kop kosten. Binnen nu en 1 jaar is Amerika verdreven uit Irak (same same vietnam) er zullen nu meer Amerikanen sneuvelen als ooit tevoor en na de aftocht zullen de radicale moslims dat zien als een overwinning en de bom ZAL barsten en WIJ zijn allemaal de sjaak.

ashi76
31-12-2006, 02:09
Dat hebben de Irakezen zelf gedaan Biiyen.
Ook het doodvonnis is niet uitgesproken door een Amerikaanse rechtbank, maar door een Irakese.
Saddam is niet op de dag van het offerfeest opgehangen, maar juist net daarvoor, omdat dit tijdens de offerfeesten niet toegestaan is.

payap
31-12-2006, 02:13
Hij heeft er zelf om gevraagd met al die ellende die hij andere heeft aangedaan en bloed van duizenden onschuldigen die hij aan zijn handen heeft.

Maar vindt het walgelijk om zoiets te filmen en fotograveren alsof het hier een entertainment evenement gaat ipv een executie.

Zelfs een schoft als Saddam heeft het recht om discreet te worden geexecuteerd ipv onderwerp te zijn van een soort propagandische lynchpartij.

ashi76
31-12-2006, 02:15
Dat zal vast wel, maar ik wil het toch zien....

Biiyen
31-12-2006, 02:23
Dat hebben de Irakezen zelf gedaan Biiyen.
Ook het doodvonnis is niet uitgesproken door een Amerikaanse rechtbank, maar door een Irakese.
Saddam is niet op de dag van het offerfeest opgehangen, maar juist net daarvoor, omdat dit tijdens de offerfeesten niet toegestaan is.

Op de Duitse nieuwszender N24 is de tendens dat Europa het barbaars vind, de Amerikanen vinden het helemaal te gek en spreken van een milestone en het overgrote deel van de moslimgemeenschap denkt dat de USA dit allemaal heeft bedacht. Je ziet feestende mensen maar ze laten ook beelden zien van mensen die er helemaal niet blij mee zijn. En die roepen alleen maar vergelding wraak en dood aan de USA, niets nieuws natuurlijk maar het blijft eng.

De Irakezen hebben dit NIET zelf bedacht hoor Ashi. De Irakeese politici laten op dit moment nog geen scheet zonder de uitdrukkelijke toestemming van de USA.

ashi76
31-12-2006, 02:47
Of de Irakezen dit zelf bedacht hebben of niet valt idd over te twisten.
Feit blijft echter dat hij door "zijn eigen volk" ter dood is veroordeeld en niet door de Amerikanen.

Dat de ophanging van Saddam gevolgen zal hebben vrees ik idd ook.

king
31-12-2006, 02:51
Het "eigen volk" van Saddam zijn de soenieten. Hij is opgehangen door de sjiieten in opdracht van de amerikanen.

A-team
31-12-2006, 04:52
Pffff sorry hoor maar hier wordt ik dus echt kotsmisselijk van. Ze hadden dat hele proces niet op hoeven zetten, ze wisten toch wel dat ze hem gingen ophangen. Wat een poppenkast. Ik ben totaal geen fan van Saddam en zo'n beetje tegen alles waar hij voor staat, maar ik vind dat elk mens recht heeft op zijn waardigheid. Die gasten die op zijn lijk staan te dansen zijn geen haar beter dan hij zelf.

Vertel dat maar aan al die mensen die hij op zijn geweten had. Misschien zijn die gasten die staan te dansen op zijn lijk wel mensen die hun complete gezin hebben verloren. Ik vergeet die beelden niet van die duizende mensen (vrouwen, kinderen)die hij met gifgas heeft vermoord.Ik heb ook een hekel aan Bush maar Saddam is er nog veel te mild vanaf gekomen.

joost
31-12-2006, 05:48
HET BEWIJS!!!!!!!!! http://www.liveleak.com/saddam3.html

Justinian
31-12-2006, 07:46
De VS en Groot-Brittannië zijn Irak in 2003 binnen gevallen. Waarom? Omdat Irak niet voldoende meewerkte aan de resoluties van de Veiligheidsraad, die openheid van zaken eisten over de wapenprogramma's van Irak. Men verdacht Irak ondermeer van het bezit van massavernietigingswapens. Dit zou blijken uit rapporten. Inmiddels is duidelijk dat die rapporten gedateerd waren en inhoudelijk onjuist. Ten onrechte zijn de VS en Groot-Brittannië Irak dus binnen gevallen en hebben ze Saddam mijns inziens dus ook ten onrechte opgepakt. Dat Saddam andere zaken op zijn geweten zou hebben doet hier niet aan af: Irak is binnengevallen vanwege het feit dat het land er van werd verdacht massavernietigingswapens te bezitten.

Als je nu constateert dat er geen massavernietigingswapens aanwezig waren, het land derhalve ten onrechte is binnengevallen en Saddam dus ten onrechte is opgepakt, dan zou je hem op zijn minst weer vrij moeten laten. Geen populair statement, maar dit staat los van een rechtszaak tegen Saddam voor andere daden. Echter, de VS en Groot-Brittannië hebben de rechtszaak die nu heeft plaats gevonden feitelijk gefaciliteerd door Saddam vast te houden. Als je het mij vraagt is het een groot politiek spel. Saddam heeft nu de doodstraf gekregen vanwege de massamoord die heeft plaatsgevonden in 1982. Voor deze massamoord mocht Saddam wat mij betreft straf krijgen indien hij door een echt onafhankelijke rechtbank zou zijn veroordeeld, laat daarover geen misverstand bestaan, maar het heeft er nu alle schijn van dat het een grote poppenkast is geweest!

Octavius
31-12-2006, 08:16
Al Sadr zal blij zijn.

Silat
31-12-2006, 10:12
http://www.liveleak.com/view?i=863ce7d4a3

MB667
31-12-2006, 10:22
alsof dit meehelpt aan wereldvrede, ok, een dictator minder, nu de de rest nog.

harry
31-12-2006, 18:10
http://www.liveleak.com/view?i=863ce7d4a3

Kijk die zochten we!

jojo
31-12-2006, 19:11
sommige mensen moeten echt geen cameraman worden haha
wel bizar eigenlijk...
ben je eigenlijk meteen dood? of stik je langzaam?

nick
31-12-2006, 19:46
sommige mensen moeten echt geen cameraman worden haha
wel bizar eigenlijk...
ben je eigenlijk meteen dood? of stik je langzaam?

volgens mij breek je gewoon je nek

ashi76
31-12-2006, 20:34
Nick = correct.

nick
31-12-2006, 23:19
http://www.liveleak.com/view?i=863ce7d4a3

Error :thown:

redjuh
31-12-2006, 23:48
snap niet dat ze hem niet in san quentin stoppen ofzo! krijgt ie eerst wat arische voorhoede-pikken in z'n arsche

nick
01-01-2007, 00:04
:lol: haha :thup:

payap
01-01-2007, 03:13
Als je maar ver genoeg naar beneden valt dan breek je meestal je nek en ben je op slag dood in de meeste gevallen.

In Iran bv hijsen ze veroordeelden op met een kraanmachine dan wordt je langzaam gewurgd. Saddam kwam er dus nog goed van af op deze manier.

dontmindme
01-01-2007, 03:16
volgens mij breek je gewoon je nek
alleen als als de touw lang genoeg is anders stik je alsnog, heel langzaam

payap
01-01-2007, 04:53
How hanging causes death.

Short drop and modern suspension hanging

Hanging with little or no drop usually causes death by strangulation (asphyxia) due to the weight of the person's body on the noose, causing it to tighten, so constricting the trachea (air passage). The condemned typically struggle for some time after suspension due to the physical pain caused by the noose, 1-3 minutes being normal. (See picture) However, death can also come from sudden stoppage of the heart due to pressure on the carotid arteries which can cause a lethal reflex or from Vagal reflex (pressure on the Vagal nerve) which causes unconsciousness very quickly.
The executee tends to lapse into unconsciousness as the pressure of the tightening noose occludes the jugular vein and carotid artery and the oesophagus (windpipe) making breathing increasingly difficult. The vertebrae protect the vertebral and spinal arteries which also supply blood to the brain. However, these arteries go outside the fourth vertebrae instead of inside it, which subjects them to blockage if the pressure on the neck is high enough (usually about 40-50 lbs. for a normal person) and this can cause the loss of consciousness in less than 15 seconds. It was often reported that the prisoner died "almost without a struggle” in the 17th and 18th centuries and it is probable that this was the reason why. In these cases, they would be seen to struggle for just a few seconds before going limp.
Occasionally, a prisoner can be revived, even after hanging for half an hour and there are several recorded cases of this where people lived for many years afterwards. (Go to Surviving the gallows below.) In Britain, to prevent survival, a slightly longer drop of about 12-18 inches became normal to ensure death, however, this extra drop tended to cause the condemned to suffer more as it was not long enough to break the neck but the force of it tore the neck muscles and sometimes the skin.
During suspension, once the prisoner has lapsed into unconsciousness, rippling movements of the body and limbs may occur for some time which are usually attributed to nervous and muscular reflexes. Where death has been caused by strangulation, the face will typically have become engorged and cyanosed (turned blue through lack of oxygen). There will be the classic sign of strangulation - petechiae - little blood marks on the face and in the eyes from burst blood capillaries. The tongue may protrude. Where death has occurred through carotid or Vagal reflex, the face will typically be pale in colour and not show petechiae. There exist many reports and pictures of actual short drop hangings which seem to show that the person died quickly and fairly peacefully, while others indicate a slow and agonising death by strangulation.
Male prisoners can sometimes have penile erections and it is claimed, even orgasms on the rope. Some say this is a myth but it is notable that in the handwritten autopsy notes of a hanging by Sir Bernard Spilsbury (a very famous pathologist), he states that there was no "seminal effusion" which implies that he had found this on occasion. The original photograph of the execution of the Lincoln conspirators in America in 1865 appears to show one of the men, Lewis Powell, had an erection after he was hanged.
After death, the body typically shows marks of suspension, e.g. bruising and rope marks on the neck. In some cases there will have been effusions of urine, semen and faeces.
This form of asphyxial death by hanging is known medically as anoxia and is also the normal cause of death in suicide hangings. Total body death results usually within less than 20 minutes as the brain becomes starved of oxygen. In Britain, it was normal to leave the body suspended for an hour to ensure death.
Farzad Bazoft, the British-based journalist executed in Iraq as a spy, was hanged using the short drop method on the 15th of March 1990. The post-mortem examination in London carried out by Dr Douglas Chambers, the St. Pancras coroner, disclosed bruises and abrasions on his neck "entirely consistent with movement of the rope and tightening at the time of suspension." According to pathologist, Dr Richard Shepherd, grazes on his wrists were caused by his hands having been tied behind him and there was "no evidence of other violence or trauma". Dr Shepherd said there was no significant bleeding, nor traces of drugs or alcohol in the body.
Two men were hanged in Jordan in May 1995 and an official who witnessed the hangings said, "Although they fell unconscious in a matter of minutes, their hearts stopped 20 minutes later."

Standard drop hanging

Where the standard drop proves inadequate to break the neck, the prisoner seems often to suffer a more cruel death where little or no drop is used. The force generated by a drop of 5 or 6 feet is very considerable and does great damage to the skin, muscles and ligaments of the neck but does not necessarily induce asphyxia any sooner. This description of a hanging at San Quentin prison in California is from Clinton Duffy who was the warden there from 1942 to 1954 and relates to the execution of Major Raymond Lisemba on May 9th, 1942. "The man hit bottom and I observed that he was fighting by pulling on the straps, wheezing, whistling, trying to get air, that blood was oozing through the black cap. I observed also that he urinated, defecated, and droppings fell on the floor, and the stench was terrible". "I also saw witnesses pass out and have to be carried from the witness room. Some of them threw up."
It took ten minutes for the condemned man to die. When he was taken down and the cap removed, "big hunks of flesh were torn off" the side of his face where the noose had been, "his eyes were popped," and his tongue was "swollen and hanging from his mouth. His face had turned purple." Fortunately not all standard drop hangings were so gruesome and many prisoners did not show any signs of physical suffering.

The long drop

It takes between a half and three quarters of a second for a person to reach the end of the drop after the trap opens. The force produced by the prisoner's body weight multiplied by the length of fall and the force of gravity, coupled with the position of the noose is designed to cause a virtually instant fracture-dislocation of the neck which leads to death by comatose asphyxia. It is thought that brain death will occur in around 6 minutes and whole body death normally within 10-15 minutes. It is very variable, however, with official reports of from 3-25 minutes for total death to have occurred.
Death is still ultimately caused by asphyxia but the condemned person is deeply unconscious at the time due to dislocation of the cervical vertebrae and the crushing and/or separation of the spinal cord. The face may still become engorged and then cyanosed and the tongue may protrude. Some slight movements of the limbs and body may occasionally occur but are almost certainly due to spinal reflexes. The prisoner may also still urinate and/or defecate as their muscles relax in death. Here is an official government photograph of the long drop hanging of an Iranian drug trafficker in Kuwait in 1998.

RNLMC
01-01-2007, 20:08
haha, Payap heeft zijn huiswerk gedaan :D

opgeruimd staat netjes vind ik....

MissGG
01-01-2007, 20:29
Ach over een tijdje ziet iemand hem zgn weer lopen op straat en krijg je het zelfde gedoe als met die rapper 2Pac.....

Maar goed, het recht heeft gezegevierd zullen we maar zeggen

nick
01-01-2007, 21:29
Hij heeft ongetwijfeld genoeg opvolgers :thown:

nick
02-01-2007, 17:27
Irak wil onderzoek filmopnames executie Saddam
BAGDAD - De Iraakse regering heeft maandag een onderzoek gelast naar de bewakers van Saddam Hussein die filmopnames van hem maakten toen hij werd opgehangen en hem beschimpten. Hierdoor werd zijn terechtstelling een televisieshow die het geweld tussen soennieten en sjiieten zou aanmoedigen.


Het nieuws over de executie van Saddam leidde maandag op verschillende plaatsen tot protesten en ongeregeldheden. In verschillende steden hebben soennieten wraak gezworen voor de dood van hun leider.


De Iraakse regering vertoonde via de televisie een officiële filmopname van momenten vlak voor en na de executie van Saddam. Daarnaast zijn via internet ook opnames verspreid van de ophanging zelf die zijn gemaakt met een mobieltje. Hierop is te horen dat bewakers Saddam beledigden en hem toeschreeuwden dat hij naar de hel gaat.


Volgens een hoge Iraakse regeringsfunctionaris hebben de Verenigde Staten er bij de Iraakse premier Nuri al-Maliki op aangedrongen Saddam nog niet te berechten, omdat pas vier dagen eerder het doodsvonnis in hoger beroep was bekrachtigd.



Ik wist haast wel dat er weer iets achteraan zou gaan komen

aliendwurf
18-01-2007, 02:11
Hij schijnt nog te leven....

http://www.liveleak.com/view?i=7822f7af06&p=1

nick
18-01-2007, 02:14
Hij schijnt nog te leven....

Net zoals Tupac...

chief108
18-01-2007, 05:39
Net zoals Tupac...
en Elvis :elvis: