PDA

View Full Version : Bangkok opgeschrikt door gelijktijdige aanslagen



king
01-01-2007, 02:44
Bangkok opgeschrikt door gelijktijdige aanslagen

Uitgegeven: 31 december 2006 14:16

BANGKOK - In de Thaise hoofdstad Bangkok zijn op oudejaarsavond vrijwel gelijktijdig zeven kleine bommen ontploft. Twee mensen kwamen om het leven en ten minste twintig mensen raakten gewond, aldus de krant The Nation. De explosies vonden plaats terwijl de stad zich voorbereidde op de jaarwisseling.

Explosieven gingen binnen een uur af, onder meer bij een bushalte, in een vuilnisbak op een markt en bij een politiepost. Vooral bij de bushalte vielen veel slachtoffers.

De aanslagen zijn nog niet opgeëist. Mogelijk hebben zij te maken met de opstand in de drie moslimprovincies in het diepe zuiden van het land.

Militanten uit het gebied hebben eerder gelijktijdige aanslagen uitgevoerd, maar die bleven steeds beperkt tot de streek aan de grens met Maleisië. De strijd voor zelfstandigheid in de provincies waar de meerderheid van de bevolking een Maleisisch dialect spreekt, heeft sinds januari 2004 meer dan 1800 levens geëist.






GODVER... is dan niets meer heilig voor die ***********************

Justinian
01-01-2007, 02:55
Het blijft ook maar doorgaan met die aanslagen en dan beginnen ze er nu nota bene ook nog in andere delen van het land mee. Laat ze die provincies lekker afstoten zou ik zeggen, want dat volk is geen aanwinst!

nick
01-01-2007, 03:06
GODVER... is dan niets meer heilig voor die ***********************

Idd :(
Altijd weer die ........... (autodrop) laat ik dat er maar van maken. Het extremisme komt steeds meer opzetten en verziekt de hele wereld zo langzamerhand :thown:

payap
01-01-2007, 03:18
Vuile klootzakken verzieken de hele wereld.

Markt en bushalte! Plekken waar onschuldige burgers komen en vaak ook veel kinderen.

carlito
01-01-2007, 04:13
Het blijft ook maar doorgaan met die aanslagen en dan beginnen ze er nu nota bene ook nog in andere delen van het land mee. Laat ze die provincies lekker afstoten zou ik zeggen, want dat volk is geen aanwinst!

Absoluut mee eens.

Silat
01-01-2007, 05:14
KKlijers

chickenwing
01-01-2007, 05:19
Ik wist van niks, kreeg net een belletje van iemand dat alle feesten waren afgelast. Ik had meteen een vermoede wat er was gebeurd.

Screw the bastards!!! Kick them out and fu ck off to Malaysia if you dont like Thailand.

Jeru
01-01-2007, 18:51
Stinkzooi.... Ken genoeg mensen in BKK en ben er meerdere malen geweest. Ook op de plekken waar die bommen zijn afgegaan.
Vannacht rond middernacht zijn er nog 3 bommen afgegaan. Nu in meer toeristische gebieden...

Urgent: Three more bombs explode at Central World, Pratunam, Khao Sarn Road



Three more bombs exploded in the heart of Bangkok once the new year started, severely injuring many foreign tourists.

The two bombs exploded nearly at the same time seconds after the new year started and another bomb exploded about half an hour after midnight.

The first bomb exploded at the Best Sea Foods restaurant on the Saen Saeb Canal near the Pratunam Pier.

Two foreigners and a Thai were injured. One of the foreigners had one leg amputated by the blast. The foreign tourists were having dinner at the restaurant.

Police said the bomb was hidden in a tire at the pier.

The second bomb exploded at a public telephone booth at the pedestrian flyover linking Central World and Kesorn Plaza. Several foreigners were injured and rushed to hospitals.

The third bomb exploded at the Buddy Bar on Khao Sarn Road.

The Nation

Jeru
01-01-2007, 18:52
Oorspronkelijke 7 bommen zijn afgegaan bij:

- Victory Monument (bus-halte)
- Klong Thoey
- Police Station Kaeley
- Saphan Kwai
- Seacon Square Department Store (outside parking area)
- Sukhumvit Soi 62

Jeru
01-01-2007, 19:29
Dit gaat de gemoederen nog wel even bezig houden....

Toeristen in Bangkok gewaarschuwd

***************************************
` Westerse ambassades in Bangkok hebben
hun landgenoten opgeroepen voorzichtig
te zijn.De oproep komt na een serie
bomaanslagen in de Thaise hoofdstad.

De Amerikaanse en de Britse ambassade
raden iedereen aan om mensenmassa's te
mijden.Australië roept landgenoten in
Bangkok op om binnen te blijven.

Bij de aanslagen kwamen drie mensen om.
Er vielen 38 gewonden,onder wie negen
toeristen uit het buitenland.De Thaise
premier Chulanont denkt dat bommen zijn
geplaatst door aanhangers van eerdere
machthebbers.Vorig jaar september werd
een coup gepleegd.Daarbij werd premier
Thaksin door het leger afgezet.

Justinian
01-01-2007, 19:35
Stinkzooi.... Ken genoeg mensen in BKK en ben er meerdere malen geweest. Ook op de plekken waar die bommen zijn afgegaan.
Vannacht rond middernacht zijn er nog 3 bommen afgegaan. Nu in meer toeristische gebieden...
Ben ook op een aantal van die plaatsen geweest. Echt klote om te lezen hoe die debielen te werk gaan. Nogmaals, lekker afstoten dat stuk.

Justinian
01-01-2007, 19:39
nb ook als zij deze aanslagen niet hebben gepleegd, dan nog mogen ze het wat mij betreft afstoten. Vraag me trouwens af wat aanhangers van Thaksin met de bommen zouden willen te bereiken (indien zij hier achter zitten).

chickenwing
01-01-2007, 22:06
The third bomb exploded at the Buddy Bar on Khao Sarn Road.




Daar heb ik jaren geleden nog gesnoekerd. Leuke tent was het. altijd 24 uur per dag open. We kwamen daar de eerste avond altijd aankakken als alles dicht was.
Ik hoop dat er geen slachtoffers zijn gevallen daar en dat ook buddy bier zelf het overleeft. ...En natuurlijk dat de daders worden opgespoord en hard gestraft, wie het ook mogen zijn.

chickenwing
01-01-2007, 22:33
buddy beer is uiteindelijk geen bom ontploft alleen een vermoeden dus daar niks aan de hand.