PDA

View Full Version : Volgelingen Saddam Hussein zweren wraak



nick
02-01-2007, 17:39
Volgelingen Saddam Hussein zweren wraak
BAGDAD - In een paar steden in Irak zijn maandag honderden aanhangers van Saddam Hussein de straat opgegaan. In Bagdad, Tikrit en Samarra beloofden de soennieten wraak te zullen nemen voor de executie van hun leider die zaterdag werd opgehangen, aldus de BBC.


Veel demonstranten legden de schuld voor de executie bij sjiitsche politici. Verder scandeerde de menigte leuzen als ,,Saddam is de trots van de natie''. In Tikrit vlabij de geboorteplaats van Saddam zijn tientallen tenten opgericht waar gerouwd kan worden.


In een gevangenis in de buurt van de Noord-Iraakse stad Mosul braken maandag rellen uit toen bezoekers vertelden over de ophanging van Saddam. De gevangenen sloegen in op bewakers, gooiden voorwerpen en stichtten brand. Agenten en militairen uit Mosul moesten orde op zaken brengen.




Volgens de directeur van de gevangenis zijn zeven bewakers en drie gevangenen gewond geraakt. In de gevangenissen van Irak zitten veel soennieten, die vaak aanhangers van het vroegere regime zijn.


In de Jordaanse hoofdstad Amman voegde de oudste dochter Raghd van de Iraakse ex-president zich bij een bijeenkomst van enkele honderden volgelingen van Saddam. Zij bedankte hen voor hun steun en ,,het eren van Saddam de martelaar''. Raghd woont sinds 2003 in ballingschap in Amman.


Ook de eerste rechter die het proces tegen Saddam voorzat, de Koerd Rizkar Mohammed Amin, bekritiseerde de executie. Hij noemde die illegaal. Hij wees erop dat een bepaling in een oude wet executies verbiedt tijdens de ied al-ahda, ofwel het offerfeest.


Wat een :swear: volk

De man van 14K
02-01-2007, 17:46
dat belooft weer wat voor het komende jaar. we kunnen wel een poll houden, waar de eerst volgende aanslagen gepleegd gaan worden

nick
02-01-2007, 17:48
dat belooft weer wat voor het komende jaar. we kunnen wel een poll houden, waar de eerst volgende aanslagen gepleegd gaan worden

Zo kan je straks elke dag weer een nieuwe poll openen, als het zo door gaat :(

Dennis
02-01-2007, 21:20
Ze gaan dus gewoon verder waar ze al mee bezig waren.

redjuh
02-01-2007, 22:13
ze raken vanzelf wel op denk

joost
02-01-2007, 22:14
http://www.nosoup.net/nosoup4u/b3ta/saddamsbouncingrecord.html

king
03-01-2007, 03:23
ze raken vanzelf wel op denk


Dat zeiden ze 25 jaar geleden ook van de Palestijnen...

nick
03-01-2007, 17:13
Ze had dat volk zo'n 60 a 65 jaar geleden moeten hebben en niet de joden :boo:

Octavius
04-01-2007, 03:11
Ze had dat volk zo'n 60 a 65 jaar geleden moeten hebben en niet de joden :boo:

Sorry maar wat een ongelofelijke lompe opmerking is dat nu weer. Hoop dat het geen weerspiegeling is van je denkniveau.

aliendwurf
04-01-2007, 03:19
Ze had dat volk zo'n 60 a 65 jaar geleden moeten hebben en niet de joden :boo:

http://img144.imageshack.us/img144/1363/kotssy5.gif

MissGG
04-01-2007, 03:20
Weet je wat het is.. die mensen hebben ook niks te verliezen dus gaan ze dit soort idiote dingen doen..... Het is weliswaar een ver van mijn bed show maar dat maakt het allemaal niet minder erg. Ik heb medelijden met de mensen die Saddam aanbidden... Dat hun wereld zooo klein kan zijn **zucht**

dontmindme
04-01-2007, 15:35
Ze had dat volk zo'n 60 a 65 jaar geleden moeten hebben en niet de joden :boo:
sick M F

ik ken wel een knakkers in a'dam west, ze zouden graag kennis met je maken

nick
04-01-2007, 17:12
Ik zie zelf ook wel in dat wat ik heb gezegt dat dat niet door de beugel kan. Maar heb me mee laten slepen door emoties. Zal het je even uitleggen. Ben zelf voor mijn werk in Afghanistan en Irak geweest. Heb daar heel veel te maken gehad met "dat volk" zoals ik ze noemde. Maar met dat volk bedoel ik niet de Moslims (wat wel zo lijkt) maar bedoel daar de extremisten mee. En die heb je in alle volken rondlopen. Dus had het zowiezo anders moeten zeggen maar beter was het geweest om niks te zeggen. Want extremisme is geen volk. En waarom liet ik mij mee slepen door emoties !!! En collega maar vooral goede vriend van mij is vorige week terug gekomen uit Afghanistan en moet nu door het leven zonder benen. Omdat een extremist het nodig vond een RPG aftevuren op zijn voertuig. Ik weet zelf ook wel dat onze hulp daar niet wordt geaccepteerd. Maar wij proberen er ook alleen maar te helpen. Ik wou dit gewoon even de wereld uit helpen. Dus bij deze voor iedereen die zich gekwetst of wat dan ook voelt :sorry:

A-team
04-01-2007, 17:31
Ik zie zelf ook wel in dat wat ik heb gezegt dat dat niet door de beugel kan. Maar heb me mee laten slepen door emoties. Zal het je even uitleggen. Ben zelf voor mijn werk in Afghanistan en Irak geweest. Heb daar heel veel te maken gehad met "dat volk" zoals ik ze noemde. Maar met dat volk bedoel ik niet de Moslims (wat wel zo lijkt) maar bedoel daar de extremisten mee. En die heb je in alle volken rondlopen. Dus had het zowiezo anders moeten zeggen maar beter was het geweest om niks te zeggen. Want extremisme is geen volk. En waarom liet ik mij mee slepen door emoties !!! En collega maar vooral goede vriend van mij is vorige week terug gekomen uit Afghanistan en moet nu door het leven zonder benen. Omdat een extremist het nodig vond een RPG aftevuren op zijn voertuig. Ik weet zelf ook wel dat onze hulp daar niet wordt geaccepteerd. Maar wij proberen er ook alleen maar te helpen. Ik wou dit gewoon even de wereld uit helpen. Dus bij deze voor iedereen die zich gekwetst of wat dan ook voelt :sorry:


Als jij een mening hebt, dan heb jij die. Wat de rest denkt of vind, is hun probleem.

jojo
04-01-2007, 19:36
wat een sukkels
meteen oppakken die gasten en jaren opsluiten.

dontmindme
07-01-2007, 19:23
Als jij een mening hebt, dan heb jij die. Wat de rest denkt of vind, is hun probleem.

je weet toch wel dat er mensen worden vervolgd omdat ze de holocaust ontkennen of zelfs in twijfel trekken :twak:
@ Nick, appology accepted

nick
08-01-2007, 00:58
@ Nick, appology accepted
fijn ;)