PDA

View Full Version : Oog dicht?



Ossie
23-01-2007, 20:59
Gister heb ik bij de kickbokstraining een harde klap op mijn oog gehad. Niet eronder, niet erboven, maar ik kreeg een vuist recht op mijn ogg.

Het werd niet dik of zo, maar het deed wel vee pijn in mijn ogg (drukkend gevoel). Toch maar gaan koelen, omdat ik bang was dat ie blauw zou worden.
Naja, later maar gaan douchen. Toen ik mijn neus wilde snuiten voelde ik opeens veel druk bij mijn oog, en hij was gewoon effe in een seconde vrijwel helemaal dicht. Thuis maar weer gekoeld.
Vanochtend was ie alweer IETS meer open. Ik wilde dus weer mij neus snuiten (helemaal vergeten dat dat blijkbaar niet kan) en ik voelde weer een druk in mijn ogen, kijk ik in de spiegel, is ie weer helemaal dicht en gezwollen bij mijn ooglid.

Wie weet wat dit is/kan zijn, en wat ik hiertegen moet doen?
Heb de huisarts gebeld. De assistent vertelde mij dat het niets ernstigs is en dat ik waarschijnlijk gewoon een spier in mijn oog heb gekneusd.
Nou die weer zwelt bij het snuiten van mijn neus begin ik toch een beetje ban gte worden of zo.

mama
23-01-2007, 21:01
klinkt eng
als ik jouw was zou ik toch maar ff naar de dokter gaan.

Iwan
23-01-2007, 21:25
Klinkt alsof je traanbuis fuck-up is ofzo.
Normaal gesproken loopt je traanvocht toch via je holtes naar je keel?
Lijkt me dat bij nu de druk ook de tegenovergestelde richting op kan...

redjuh
23-01-2007, 21:28
toch misschien een bloedvaatje geknapt (hematoom achter je oog) dat door de druk van snuiten en niezen, naar voren komt

Biiyen
23-01-2007, 21:31
Je moet naar de dokter! Dit heb ik ook eens gehad, niet zo erg als jij nu beschrijft maar toch. Naar de dokter gaan, had je vanmorgen al moeten zijn geweest. Met je ogen moet je geen risico nemen.

Ossie
23-01-2007, 21:41
Ja, je weet hoe die assistentes zijn.
Het is 10.00 geweest het kan nu niet meer. Maar er sowieso niets aan de hand hoor, niets aan de hand.
Net toch maar weer effe gebeld en gezeurd, kon vanmiddag bij een andere arts terecht.

Ik ben gewoon echt bang dat ik moet niezen. Als ik bij zo weinig druk (ik deed heel rustig bij het neus snuiten) al zo'n bult krijg, wil ik al helemaal niet meemaken hoe het wordt als ik opeens plotseling moet niezen.

mama
23-01-2007, 21:51
hou ons maar ff op de hoogte
succes
je kan er beter 1x te veel naar een arts gaan dan 1 x te weinig. en straks (in het ergste geval) je oog kwijt zijn.

Silat
24-01-2007, 02:45
Kan je niet gewoon in je neus graven ipv snuiten???

Ossie
24-01-2007, 18:03
Ik ben al zo diep aan het graven, dat ik spullen eruit haal, die er niet uitgehaald horen te worden :D

Nou, gister naar de huistarts dus. Na een paar onderzoekjes en testjes zei hij dat het waarchijnlijk niets ernstigs was, maar hij wist het ook niet 100% zeker.
Dus hebben we een afspraak bij de oogarts gemaakt. Zodar ik meer weet, post ik het.

Ufuk
24-01-2007, 21:55
Ik heb dta ook een keer gehad. Als je je neus snuit, dan voel je ook dta je oogbal zich iets verplaatst. Ik had een keer op tv bij een docu gezien dat dat kwam doordat er een gaatje in de schaal waar je oogbal op rust is ontstaan, waardoor er lucht door dat gaatje heen wordt geblazen als je je neus snuit.

In principe moet het binnen een week of drie helemaal over zijn. Maar er kan nog wel lichtjes bloed uit je neus komen als je aan het snuiten bent. Dat komt dan waarschijnlijk doordat er een bloedvaatje kapot is. het bloed wat uit je neus komt is ook heel licht van kleur. Komt goed!

Ossie
25-01-2007, 02:20
Vandaag dus bij de oogarts geweest.
Netvlies, zenuwen, spier etc. was allemaal goed.
Het enige waar hij zich over verbaasde was dat mijn oog dik werd bij het snuiten. Dit gebeurt normaal wanneer er iets is gebroken (jukbeen o.i.d.)
Maar ik heb geen blauwe plekken, of wat dan ook. Dus de kans dat er iets gebroken is, is ook klein.
Toch maar naar de rontgenafdeling. Fotootje laten maken, en nope. Niks gebroken.

Ik moet daarom binnenkort naar de KNO arts, die gaat kijken wat er dan wel aan de hand is.
En a.s. vrijdag terug naar de oogarts, om te controleren dat ik geen infecties krijg.

Ik laat het wel weten als ik meer weet.

joost
25-01-2007, 02:53
hmm vet raar! ik heb ook wel eens gehad dat je opeens druk krijgt op je oog als ik aan het snuiten was!
ging naar een paar dagen over.. maar datvan jou klinkt wel iets erger!
ben benieuwd wat het is..

mootje46
31-10-2011, 11:41
Iemand dit nog gehad? na een klap op het oog te hebben gehad.. in eerste intstantie niks aan de hand en volgende dag na het snuiten van neus? opeens dikke zwelling onder het oog? iemand hier bekend mee... hoor het graag!

Mister T.
31-10-2011, 11:50
Sterkte man maar gaat wel goed komen!

Pics misschien:D? :p

Knagsje
31-10-2011, 14:12
Zelf een keer gehad, stukje afgebroken aan de binnenzijde van mijn jukbeen. Uiteindelijk is dit vanzelf geheeld bij mij, echter werd mij wel op het hart gedrukt dat als ik ook maar enige uitvalsverschijnselen in mijn gezicht kreeg ik direct moest komen omdat het stukje dan chirurgisch verwijderd zou moeten worden.

FOCUS
31-10-2011, 19:58
een maat van me heeft het ook gehad
Aan het einde van de ronde ff zijn neus uitsnuiten en BAM heel zijn oog zat dicht
Ging ook vanzelf weer over
gewoon ff niet je neus snuiten
komt vanzelf goed

ChingChong
01-11-2011, 19:26
Direct naar de dokter, een vriend van mij had dit ook gehad met en voetbal tegen zijn oog. Een scheur in een of ander vlies. Hij was bijna blind. EN NIET MEER JE NEUS SNUITEN!!!

FOCUS
01-11-2011, 22:08
mmmja daar is ie al geweest en aangezien hij gewoon kan posten denk ik dat dat blindgedoe wel meevalt ;)

Silat
02-11-2011, 00:11
hahaha ik moest ff lachen om mijn eigen opmerking.. deze tread stamt gewoon uit jan 2007!

Ey ChingChong.. direct naar de dokter gaan is een beetje laat nu he.. ;)

Gouden regel is, nooit je neus snuiten als je oog of neus kapot is geslagen. Dan krijg je gewoon een vastloper is je smoel.
Ook niet op je goeie kant slapen als je een blauw oog hebt.. dan heb je de volgende ochtend 2 blauwe ogen, bloed zakt... i know.. ;)

FOCUS
02-11-2011, 14:55
.. deze tread stamt gewoon uit jan 2007!

:fp:

Silat
02-11-2011, 15:33
:fp:

Kijk uit man straks heb je een dik oog!

FOCUS
03-11-2011, 11:01
wil je iets zien wat pas echt schokkend is!


http://www.youtube.com/watch?v=gEYRSt3RzLQ