PDA

View Full Version : Ring Angst ?!



heero-yui
30-01-2007, 02:49
hey, ik train nu al bijna 2jaar MMA en ga in april mijn eerste wedstrijdt doen maar zit met een probleem :
ik heb zeer fel angst voor aftegaan voor meer als 1000man mn trainer zegt dat het heel goed gaat en ik er helemaal geen schrik voor moet hebben weten jullie mss raad ? ben 17jaar geworde en zit in c-klasse met 78kg als gewicht mvg

The Bulldog
30-01-2007, 03:04
heel makelijk, zit puuur in je hoofd.

Ten eerste als je in de ring gaat, kan je niet afgaan.
is al een prestatie dat je er staat.

Daarbij 1000man maakt geen verschil. 4 MAN zijn belangrijk voor jou op dat moment. je 3 hoekmannen en je tegenstander de rest moet je langs je heen laten gaan...

succes man..OSU!!!

Biiyen
30-01-2007, 03:07
hey, ik train nu al bijna 2jaar MMA en ga in april mijn eerste wedstrijdt doen maar zit met een probleem :
ik heb zeer fel angst voor aftegaan voor meer als 1000man mn trainer zegt dat het heel goed gaat en ik er helemaal geen schrik voor moet hebben weten jullie mss raad ? ben 17jaar geworde en zit in c-klasse met 78kg als gewicht mvg

Toen ik de eerste keer de ring inging stond ik strak, en niet omdat ik bang was om te verliezen of bang was om af te gaan. Ik zelf had meer zoiets van, gewoon doen en na afloop zien we wel weer verder.

Het is voor iedereen verschillend, de een klapt finaal dicht en krijgt een paar minuten flink slaag en de ander is als een vis in het water. Ik zelf kwam gelukkig goed uit de verf, komt ook omdat ik mezelf ben blijven voor houden om vooral rustig te blijven.

Dat is de grootste tip die ik je kan geven: Rustig blijven en dosseer je krachten.

JE KAN NIET AFGAAN! Iedereen die achteraf vind dat je bent afgegaan zijn alleen maar mensen die zelf niet 1 training achter de kiezen hebben. :)

Fr3ddy
30-01-2007, 03:14
Als je denkt er nog niet klaar voor te zijn.. niet doen! Je bent pas 17, dus jouw tijd komt gerust ga daar maar van uit!

Ralph
30-01-2007, 04:01