PDA

View Full Version : Mijn Dieet... klopt het een beetje?



Jochem
02-02-2007, 06:57
Nu moeten er kilos af, gaat erg hard momenteel (8 kilo in 1 maand...)
ik wil nog 2 er af, en dan het gewicht houden. ik wil het dan wat uitbreiden, weet nog niet wat ik moet toevoegen.

0700 als ontbijt 2 stuks fruit (altijd 1 banaan), of 2 stuks fruit met magere yoghurt en notenolie in de blender als ik de tijd heb. (de notenolie bevat omega 3-6-9)

900 koffie met suiker

10.30 appel

1230 salade of complete maaltijd (gewone maaltijd) (tegenovergestelde van avond)

1500 appel+ soepje

1700 complete maaltijd of salade (tegenovergestelde van middag)

na training 250 gram magere kwark, met eetlepel kersenjam(60 gram suiker p/100 gram) en banaan. notenolie toevoegen als ik sochtends niet heb gehad

En 1 dag in de week vrij vreten, 1 avond bier. ik probeer alleen water te drinken.

Mis ik nog belangrijke dingen? Ga ik niet te snel omlaag? ik hoor wel eens max 1 kilo p/w. Mag je fruit mixen met zuivel? etc.

Octavius
02-02-2007, 07:36
Suikers eruit, koolhydraten verminderen en iets hoger in eiwitten gaan zitten.
Bier ook eruit.

Het is het een of het ander. :P

Paganstars
02-02-2007, 08:00
Hey octo... niet zo hard zijn voor die arme jongen... moet ook genoten worden!

marko
02-02-2007, 16:21
Ik vindt je schema niet echt goed eruit zien je krijgt namelijk niet veel binnen.
en je zegt als ik sóchtens tijd heb! Als je echt iets wilt bereiken dan sta je toch gewoon een kwartiertje eerder op!!
En ik zou inderdaad ook het bier eruit gooien en alleen maar water drinken is altijd beter.
Wel zou ik zoals je nu al doet 1 dag gewoon eten wat je wilt.

mama
02-02-2007, 16:58
zoveel koolhydraten krijgt hij niet
ja in de vorm van fruit en zuivel en misschien rijst, pasta of aardappelen. maar er mogen ook best wat graanprodukten bij.

chief108
02-02-2007, 17:30
dit lijkt op dat Levenlang Fit (fit for life) dieet
wel erg gezond (veel fruit en groente enzo) maar niet echt voor sporters

zou dit ook niet te lang achterelkaar volhouden
je valt hier wel snel mee af, maar je lichaam past zich snel aan

als je lang op dat leven lang fit dieet blijft gaat dat voornamelijk ten koste van je spiermassa en dat lijkt me voor een sporter nou niet bepaald wenselijk

ken je dat Burn fat feed the muscle (http://www.burnthefat.com/)?
ergens moet ik daar nog wel een e-book van hebben
is 1 van de beste werken op het gebied van voeding voor sporters wat ik ooit gezien heb

is wel vervelend omdat hij erg diep gaat met allemaal rekenschema's etc, maar je kunt er genoeg uithalen (zonder hem op de letter te hoeven volgen) om een goed voedingsschema voor jezelf op te stellen

in't kort:
iets meer proteïne zou niet verkeerd zijn en ga met korte schema's werken van bijvoorbeeld 3 dagen
1e dag veel (goede) koolhydraten en meeste calorieën om je stofwisseling op gang te zetten
2e dag minder koolhydraten en calorieën
3e dag geen koolhydraten en minste calorieën

op die 3e dag verbrand je vanzelfsprekend het meeste vet

daarna zou je best weer twee dagen je huidige schema aan kunnen houden (met bij elke maaltijd wat proteïne....)


>>disclaimer: heb zelf niet de discipline voor wat voor dieet dan ook, ik prefereer zelf lekker eten en alcohol in overmaat<<

mama
02-02-2007, 17:33
dit klinkt idd wel heel logisch.

waar een wil is is een weg Chief..... zelfs voor jou...

chief108
02-02-2007, 17:46
ach ja...

sinds me 30ste heb ik al genoeg moeite om niet enorm uit te dijen

later als ik groot ben dan wil ik zo'n mooie ronde pens en een baard en een dikke motor en dan gaat ik met me makker route 66 rijden en dan ben ik elke dag dronken en... en...

Jochem
02-02-2007, 18:10
Thx!. Als je dat ebook ergens vind...

@mama Waarom graanproducten? koolhydraten zitten toch ook in fruit of zie ik dat verkeerd. Niet dat ik niet wil...

@Marko. Ik sta dagelijks op om 0515, moet snel weg, dus dat gaat niet altijd even snel :D. Niet altijd tijd om een shakie in elkaar te draaien

daafit
02-02-2007, 18:27
ik zou voor het trainen ook nog even iets te eten pakken, anders heb je tijdens het trainen niet genoeg kracht & conditie

mama
02-02-2007, 18:32
http://www.bodystore.nl/koolhydraten/koolhydraten.php
lees dit maar over koolhydraten.

De koolhydraten die in fruit zitten zijn suikers.
In graan niet. Deze zijn beter voor de stoelgang
Althans dit is wat mijn dietiste mij vertelde
Ik doe een koolhydraat arm dieet. Daar mag ik gem. een half stuk fruit op een dag eten. dat is ong. 6 gr koolhydraten.
Terwijl dat ook in Koolhydraat arm brood (ja dat bestaat) ook zit.
of in een cracker.

Maar je wil een koolhydraat arm dieet hebben... dan zit je evengoed nog hoog in je koolhydraten.
Want ik neem aan dat je wel pasta of rijst oid eet bij je volledige maaltijd.

chief108
02-02-2007, 18:34
Thx!. Als je dat ebook ergens vind...

volgens mij op me werk nog wel (een paar honderd bladzijden print je wat makkelijker op een laser printer... :p )
kijk volgende week wel ff voor je

Jochem
02-02-2007, 19:14
super! thx.

@ Daafit lol@ je onderschrift. Ik zie je zo op training.

remco pardoel
02-02-2007, 20:45
suikers eruit halen
thee gewoon nemen met een smaakje

soepje vervangen door bouillon

en twee maal per dag een pak slaag nemen op je buik
goed voor de stoelgang

Octavius
02-02-2007, 21:53
Kijk Remco is van de ouwe leer.

Evilman
02-02-2007, 22:06
Begin dag met voornamelijk koolhydraten en naar mate de dag voorbijgaat minder koolhydraten en meer eiwitten.
ZO heb je overdag voldoende energie binnen en kun je savonds en snachts je spieren voorzien van de nodige bouwstoffen.

De olie zou ik zeker sochtends doen ipv savonds. Vet vertraagt ook de opname van eiwitten + het is een goede energiebron.

marko
04-02-2007, 18:45
Jochem als het je echt iets waard is, en je wilt het echt dan maakt dat kwartiertje eerder je niet uit.
Ik wou een jaar geleden zelf ook wat bereiken sta normaal om 04:30 op maar omdat ik toen op dieet ging stond ik om 04:00 op.Alleen om mijn eten te maken. Wat ik dus wil zeggenis dat ALS je echt iets wilt je er alles voor over zou hebben. Ook al is het een kwartiertje eerder opstaan.

Octavius
04-02-2007, 19:02
Ik zou als sporter nooit een koolhydraat arm dieet nemen. Koolhydraten ofwel suikers, sacchariden, glucose enz is gewoon brandstof die je lichaam moet hebben. Als je deze volledig uit je eetpatroon gaat weren zal je sportieve prestaties sterk gaan dalen. Koolhydraten is fruit = fructose in brood/pasta = zetmeel.

Om succesvol af te vallen zijn er 3 belangrijke factoren. Dat zijn: voeding, training en mentale gesteldheid.

Neem koolhydrate voeding met een lage glychemische index.
Glycemische idex ookwel afgekort GI genoemd is: ‘een maat voor de snelheid waarmee glucose uit koolhydraten in het bloed beschikbaar komt’3. Een lage GI zal dus de suikerspiegel langzaam stijgen en dalen terwijl een hoge GI voor een snelle stijging en daling zorgt.
Koolhydraatrijke voeding met een lage glycemische index zoals; volkorenbrood, volkorenpasta, roggebrood, zuivelprodukten, fructose (vruchtensuiker), appels, sinaasappels, noten, heeft meer tijd nodig om afgebroken te worden dan koolhydraatrijke voeding met een hoge glycemische index zoals: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, chocola, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten, aardappelen.
Voeding met een lage glycemische index zal de suikerspiegel en daarmee ook de afgifte van insuline minder beinvloeden als voeding met een hoge glycemische index. Insuline remt de afbraak van vetten, waardoor het lichaam steeds meer aangewezen wordt op energie voorzienning uit koolhydraten. Je voeding aanvullen met supplementen zoals: zink, chroom, magnesium, vanadium en vit.B complex, helpen tevens bij het afval proces.

Eiwitrijke voeding zoals: vis, magervlees (geen varkens), gevogelte, eieren, soja, geeft een verhoogde glucagon afgifte wat de vet afbraak stimuleerd. Tevens zorgen de eiwitten ervoor dar de afbraak van spierweefsel wordt tegengegaan. Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen.

Eiwitrijke voeding zoals: vis, magervlees (geen varkens), gevogelte, eieren, soja, geeft een verhoogde glucagon afgifte wat de vet afbraak stimuleerd. Tevens zorgen de eiwitten ervoor dar de afbraak van spierweefsel wordt tegengegaan. Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen.

Vetten worden onder verdeelt in plantaardige en dierlijke vetten en deze weer verdeelt in verzadigd, enkelvoudig onverzadigd en meervoudig onverzadigd. De meervoudig onverzadigde vetten zijn van de drie het gezondst. Bepaalde vetten zijn onmisbaar voor het lichaam: ze dienen als leverancier voor bepaalde vitamines, zoals vitamine A en D. Ze dienen als grondstof voor je hormoonproductie. Ze hebben een belangrijke functie in het herstel van je spiercellen. Door alle vetten uit je dieet te weren, gaat je lichaam immers te weinig natuurlijke hormonen produceren.

FOCUS
05-02-2007, 03:42
hatseflats,

uitstekende post Octavius :smartass:


"Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen."
dat mag nog eens herhaald worden; ik kom steeds meer (kracht) sporters tegen die eten als een bodybuilder op sap.

chief108
05-02-2007, 03:56
@ Octavius:

Eiwitrijke voeding zoals: vis, magervlees (geen varkens), gevogelte, eieren, soja, geeft een verhoogde glucagon afgifte wat de vet afbraak stimuleerd. Tevens zorgen de eiwitten ervoor dar de afbraak van spierweefsel wordt tegengegaan. Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen.
hoe bepaal/ bereken je die ideale hoeveelheid eiwit voor een persoon dan?

marko
05-02-2007, 04:00
Kijk eens bij mcsports kan je alle dingen over voeding vinden en anders altijd vragen.

FOCUS
05-02-2007, 05:37
lees het 2de artikel: http://www.knkf.nl/media/files/KT_2.pdf

is een interessant artikel! Niet door een wetenschapper geschreven, maar wel goed onderbouwd.
zij zeggen dus 1,8g eiwit/kg lichaamsgewicht

Jetli
08-02-2007, 19:25
Niet te veel banaan eten stopt te veel, eet daarvoor in de plaats verse ananas (dat drijft vocht weg) of watermeloen (dat zit bijna niks in en het vult toch).

redjuh
08-02-2007, 19:32
Jochem, voor de alcohol kun je het beste Jenever - Colalight nemen. daar zit geen suiker in. in de jenever dus ook niet, in tegenstelling tot bier, wodka, rum etc

chief108
08-02-2007, 20:28
ken je dat Burn fat feed the muscle (http://www.burnthefat.com/)?
ergens moet ik daar nog wel een e-book van hebben
is 1 van de beste werken op het gebied van voeding voor sporters wat ik ooit gezien heb

is wel vervelend omdat hij erg diep gaat met allemaal rekenschema's etc, maar je kunt er genoeg uithalen (zonder hem op de letter te hoeven volgen) om een goed voedingsschema voor jezelf op te stellen



Thx!. Als je dat ebook ergens vind...

hiero... (http://www.sendspace.com/file/u9xpt6)

veel plezier d'r mee

Octavius
08-02-2007, 23:48
Jochem, voor de alcohol kun je het beste Jenever - Colalight nemen. daar zit geen suiker in. in de jenever dus ook niet, in tegenstelling tot bier, wodka, rum etc

Alleen vergroot de aspartaam in de cola light de eetlust.

Jochem
09-02-2007, 03:09
Ik zal die Tip van Redjuh eens proberen. Dat aspartaam de eetlust vergroot boeet niet zo. Ik heb toch altijd trek, ook als niet dieet. En tegen de tijd dat ik klaar ben met zuipen is toch alles dicht ;)

maarre, even zonder gein. Ik heb mijn doelstelling zowat gehaald. 1 januari woog ik 100.5 kilo, en vanochtend 91.3. Dus zaterdag grappling -91.

thx voor de adviezen en het E-book!

Paganstars
09-02-2007, 03:32
Netjes jochem!

Octavius
09-02-2007, 07:33
Aspartaam is pure rommel voor je lichaam.

mama
09-02-2007, 07:53
Ik heb er nooit zo veel last van dat ik er xtra honger van krijg
Probeer het wel te beperken bij 2 tot 3 glazen op een dag.
Maar als je de hele tijd bijna geen zoet naar binnen krijgt is het wel lekker voor de smaak om iets anders te drinken.
En thee hangt op een gegeven moment ook wel je neus uit.
Maar wel netjes Jochem
Het is altijd wel lekker als je er hard voor werkt dat je resultaat ziet

ICON
09-02-2007, 20:06
naaah echt zien doe je t niet hoor;)

mama
09-02-2007, 21:14
dat is wel een gemene opmerking hoor.

nick
10-02-2007, 21:02
Ik heb er nooit zo veel last van dat ik er xtra honger van krijg
Probeer het wel te beperken bij 2 tot 3 glazen op een dag.
Maar als je de hele tijd bijna geen zoet naar binnen krijgt is het wel lekker voor de smaak om iets anders te drinken.
En thee hangt op een gegeven moment ook wel je neus uit.
Maar wel netjes Jochem
Het is altijd wel lekker als je er hard voor werkt dat je resultaat ziet

Roosvicee kan je ook nemen ;)

chief108
10-02-2007, 21:59
@ Nick:
jij bent toch ook tig KG afgevallen vorig jaar?

hoe heb jij dat gedaan dan?

nick
11-02-2007, 04:13
Yep ik ben binnen 3 maand 24 kg afgevallen.

Ben s'morgens voor het werk een uur gaan snelwandelen
Dan als ontbijt brinta met water aangemaakt met honing voor de smaak.
Dan rond 10 uur 2 crackers met kipfilet.
In de middag pauze ging in cardioen.
Als middag eten salade, een groene appel en 2 gekookte eieren zonder eigeel
Rond half 3 weer 2 crackers met honing.
Als avond eten zilvervliesrijst met kipfilet.
Daarna lekker naar training.
En na de training nog wat magere kwark.

En natuurlijk heel veel water drinken en aanvullende suplementen nemen en geen slechte dingen meer eten ;)

Dit heeft voor mij heel goed gewerkt.
Heb me ook geen moment slap gevoeld ofzo.

Maar ben niet in 1x met dit schema begonnen.
Heb het rustig opgebouwd, zodat mijn lichaam er wel aan kon wennen.

Volgens mij was dit het zo wel ;)

Justinian
11-02-2007, 04:24
Yep ik ben binnen 3 maand 24 kg afgevallen.(...)
:eek: damn Nick, zat je dan op 90kg ofzo?? Tegenwoordig ben je vrij droog, dus dat had ik niet gedacht. Knappe prestatie in ieder geval.

nick
11-02-2007, 04:37
Ik was januari 2006 bijna 100 kg en eind maart was ik 76.
Ben zo zwaar geworden omdat ik door een zware blessure 1,5 jaar niks aan sport heb kunnen doen :(

Was ook wel trots op mezelf ;)

chief108
11-02-2007, 05:45
damn...
da's nog meer als dattik dacht

toppertje hoor...

chief108
11-02-2007, 05:48
Tegenwoordig ben je vrij droog, dus dat had ik niet gedacht.
bij dat laatste gevecht hoorde ik al iemand zeggen dat hij wat meer moest vreten... :lol:

nick
11-02-2007, 06:33
hehehe meen je niet chief

chief108
12-02-2007, 02:38
echt wel...

nog ff:

In de middag pauze ging in cardioen.
wtf bedoel je daar nou precies mee te zeggen??? :confused:

nick
12-02-2007, 03:09
echt wel...

nog ff:

wtf bedoel je daar nou precies mee te zeggen??? :confused:


Dat als ik tussen de middag pauze had van het werk, dat ik dan ging fietsen, steppen en hardlopen of op de crosstrainer ;)

jojo
25-02-2007, 08:29
hey hey jochem
als je een goed en voorjezelf duidelijk eet schema wilt kan ik je een email adres geven van een man die werkt voor het bedrijf nutriworld (klik op mijn link)
het ligt ook aan hoeveel je erbij traint?? train je 1x per dag of train je meerdere keren per dag. dat komt er ook nog bij kijken.

ik hoor het wel succes ermee
groetjess jorina

PigDog
24-03-2007, 23:24
Ik zou als sporter nooit een koolhydraat arm dieet nemen. Koolhydraten ofwel suikers, sacchariden, glucose enz is gewoon brandstof die je lichaam moet hebben. Als je deze volledig uit je eetpatroon gaat weren zal je sportieve prestaties sterk gaan dalen. Koolhydraten is fruit = fructose in brood/pasta = zetmeel.

Om succesvol af te vallen zijn er 3 belangrijke factoren. Dat zijn: voeding, training en mentale gesteldheid.

Neem koolhydrate voeding met een lage glychemische index.
Glycemische idex ookwel afgekort GI genoemd is: ‘een maat voor de snelheid waarmee glucose uit koolhydraten in het bloed beschikbaar komt’3. Een lage GI zal dus de suikerspiegel langzaam stijgen en dalen terwijl een hoge GI voor een snelle stijging en daling zorgt.
Koolhydraatrijke voeding met een lage glycemische index zoals; volkorenbrood, volkorenpasta, roggebrood, zuivelprodukten, fructose (vruchtensuiker), appels, sinaasappels, noten, heeft meer tijd nodig om afgebroken te worden dan koolhydraatrijke voeding met een hoge glycemische index zoals: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, chocola, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten, aardappelen.
Voeding met een lage glycemische index zal de suikerspiegel en daarmee ook de afgifte van insuline minder beinvloeden als voeding met een hoge glycemische index. Insuline remt de afbraak van vetten, waardoor het lichaam steeds meer aangewezen wordt op energie voorzienning uit koolhydraten. Je voeding aanvullen met supplementen zoals: zink, chroom, magnesium, vanadium en vit.B complex, helpen tevens bij het afval proces.

Eiwitrijke voeding zoals: vis, magervlees (geen varkens), gevogelte, eieren, soja, geeft een verhoogde glucagon afgifte wat de vet afbraak stimuleerd. Tevens zorgen de eiwitten ervoor dar de afbraak van spierweefsel wordt tegengegaan. Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen.

Eiwitrijke voeding zoals: vis, magervlees (geen varkens), gevogelte, eieren, soja, geeft een verhoogde glucagon afgifte wat de vet afbraak stimuleerd. Tevens zorgen de eiwitten ervoor dar de afbraak van spierweefsel wordt tegengegaan. Een te hoge eiwit inname zal de produktie van glucagon juist verminderen.

Vetten worden onder verdeelt in plantaardige en dierlijke vetten en deze weer verdeelt in verzadigd, enkelvoudig onverzadigd en meervoudig onverzadigd. De meervoudig onverzadigde vetten zijn van de drie het gezondst. Bepaalde vetten zijn onmisbaar voor het lichaam: ze dienen als leverancier voor bepaalde vitamines, zoals vitamine A en D. Ze dienen als grondstof voor je hormoonproductie. Ze hebben een belangrijke functie in het herstel van je spiercellen. Door alle vetten uit je dieet te weren, gaat je lichaam immers te weinig natuurlijke hormonen produceren.

Goeie post, maar ik heb nogal wat aanmerkingen. Om de GI goed te houden dien je wel dus alle suikers (behalve fructose wat normaal in fruit zit) eruit te gooien en die te vervangen voor laag-glycemische koolhydraten (groenten, volkoren brood, volkorenpasta's en zilvervliesrijst.) Zo voorkom je dat je insulinespiegel teveel schommelt en je geen lichaamsvetten afbreekt.
Voorts zou ik ook het fruit isoleren van de rest van de maaltijden, dus 's ochtends alleen fruit, zonder notenolie, en dan 20 minuten wachten voordat je een koolhydratenmaaltijd neemt. ZEKER geen eiwitten/ vet na fruit, dat is echt desastreus voor een goede verbranding cq verwerking van de voedingstoffen in je maag.
Je zal je echt fitter gaan voelen als je de snelle suikers eruit gooit (ook aardappels, witte rijst, gekookte wortels, bietjes, en gewone pasta's) en je eiwitten en je vetten scheidt van je koolhydraten.
Dit is Montignac in een notedop.
Het lijkt moeilijk maar het is best wel makkelijk vol te houden, vooral omdat je door de strenge scheiding geen restricties hebt in je porties. Je hoeft dus niks af te wegen maar eten tot je verzadigd bent (dus niet vol, maar genoeg hebt gehad).
Ook in restaurants is het best makkelijk, je hoeft vaak alleen de aardappels te laten staan, en een kaasplankje in plaats van een dessert te nemen.
Dus op zich is Jochem goed bezig, alleen effe fine-tunen.
Ik zou zeker één trash-dag houden, maar probeer dan wel met de suikers te dimmen......

PigDog
24-03-2007, 23:34
Alleen vergroot de aspartaam in de cola light de eetlust.

Jenever verhoogd je GI nog meer dan suiker, het is dus bijzonder slecht. Aspartaam is van alle zoetstoffen de minst slechte, het wordt betrokken uit een eiwit en laat je alvleesklierwerking ongemoeid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld xylitol, Manitol etc. die uit suikers worden gemaakt en ook werken als suiker.
Het is wel een beetje gay, maar rode wijn is de minst slechte onder de alcoholische dranken, het dood schimmels en bacteri&#235;n in je lichaam en met mate genomen is het bevorderend voor de hartspier...

In je koffie/ thee kun je dus beter candarel / aspartaam of fructose gebruiken (te koop bij de betere buurtsuper)

redjuh
25-03-2007, 00:22
me maatje grote Leo heeft zwaar suiker, en hij drinkt alleen maar jenever cola light en gedijt er goed bij

PigDog
26-03-2007, 01:11
me maatje grote Leo heeft zwaar suiker, en hij drinkt alleen maar jenever cola light en gedijt er goed bij


Als ik Grote Leo was, zou ik maar eens gaan eten, in plaats van alleen maar drinken, en als hij dan goed eet wordt het misschien minder grote Leo :)

Octavius
05-04-2007, 07:32
Jenever verhoogd je GI nog meer dan suiker, het is dus bijzonder slecht. Aspartaam is van alle zoetstoffen de minst slechte, het wordt betrokken uit een eiwit en laat je alvleesklierwerking ongemoeid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld xylitol, Manitol etc. die uit suikers worden gemaakt en ook werken als suiker.
Het is wel een beetje gay, maar rode wijn is de minst slechte onder de alcoholische dranken, het dood schimmels en bacteriën in je lichaam en met mate genomen is het bevorderend voor de hartspier...

In je koffie/ thee kun je dus beter candarel / aspartaam of fructose gebruiken (te koop bij de betere buurtsuper)

Aspartaam zelf is een product die wegens de bijwerkingen als maagklacht medicijn, de voedings industrie is ingegaan. Het is immers 400x zoeter dan suiker. Alleen jammer dat er nog steeds tot op heden geen officieel onafhankelijk onderzoek is geweest over de bijwerkingen en schadelijke effecten van aspartaam.
Ik kan me nog een onderzoek herrinneren dat er geen verschil in gewicht zat bij beide groepen als de ene gewone cola nam en de andere light cola. Wel was de inname van koolhydraten bij de light groep groter dan bij de gewone groep.

PigDog
07-04-2007, 23:45
Mee eens, je lichaam denkt dat je suikers neemt, maar krijgt het niet waardoor trek in suiker toeneemt. Eigenlijk fop je je lijf. Het enige verschil is dat Polyolen (Xylithol, Malithol en de andere tollen) net zo op je pancreas inwerken als suiker. Je gaat dus meer insuline stimuleren, waardoor je verbrand uit je voeding en niet uit je vetreserves.
Aspartaam doet dit niet. Het zorgt wel voor trek in suiker. Als je je niet kan beheersen gooi dan alle zoetstoffen overboord en leer koffie zonder zoetstoffen te drinken.

Fructose is ook los te koop en heeft geen invloed op je pancreas, het wordt pas in de lever omgezet in glucose. Dit is dus de minst slechte van allen, alleen niet zo voorhanden. het is makkelijker om met een doosje Candarel rond te lopen als met een pot fructose. Het heeft een 1,5 x de zoetkracht van suiker

Chico
08-04-2007, 00:07
Ik was januari 2006 bijna 100 kg en eind maart was ik 76.
Ben zo zwaar geworden omdat ik door een zware blessure 1,5 jaar niks aan sport heb kunnen doen :(

Was ook wel trots op mezelf ;)
sweet.. dat is 4 kilo minder dan wat ik (het liefst) zou willen afvallen.. weeg nu 98 kilo... (woog 103 ofzo 2 maandjes terug).. wel cool dat het wel blijkt te kunnen dus...


Je zal je echt fitter gaan voelen als je de snelle suikers eruit gooit (ook aardappels, witte rijst, gekookte wortels, bietjes, en gewone pasta's)
dat heb ik dus ook... ik eet al een half jaar ofzo nauwelijks van de bovengenoemde producten en voel me een stuk lekkerder moet ik zeggen.

Ik heb zelf dit jaar moeite met dieeten.. heb een blessurerijk seizoen.. als de ene blessure over is loop ik tegen de andere op.. als ik lekker kan trainen kan ik me makkelijker aan dieten houden enzo.. is wel weer minder

nick
08-04-2007, 01:26
sweet.. dat is 4 kilo minder dan wat ik (het liefst) zou willen afvallen.. weeg nu 98 kilo... (woog 103 ofzo 2 maandjes terug).. wel cool dat het wel blijkt te kunnen dus...

Met discipline kom je een heel eind ;)

MB667
08-05-2007, 17:58
Ik sport nu 5 dgn in de week en het bevalt me goed, ik val wel wat af, maar kep af en toe ontieglijke vreetbuien.Het voorzichtig zijn met wat ik eet valt me erg zwaar moet ik zeggen. Echt klote.

Bagheera
08-05-2007, 21:21
Sorry, the file you requested is not available...

Ik heb hem ook als E-book (ergens in een grijs verleden nog gedownload &gelezen)
Als ik hem vindt zet ik hem ook wel even online.

Kato
11-05-2007, 18:08
Goeie post, maar ik heb nogal wat aanmerkingen. Om de GI goed te houden dien je wel dus alle suikers (behalve fructose wat normaal in fruit zit) eruit te gooien en die te vervangen voor laag-glycemische koolhydraten (groenten, volkoren brood, volkorenpasta's en zilvervliesrijst.) Zo voorkom je dat je insulinespiegel teveel schommelt en je geen lichaamsvetten afbreekt.
Voorts zou ik ook het fruit isoleren van de rest van de maaltijden, dus 's ochtends alleen fruit, zonder notenolie, en dan 20 minuten wachten voordat je een koolhydratenmaaltijd neemt. ZEKER geen eiwitten/ vet na fruit, dat is echt desastreus voor een goede verbranding cq verwerking van de voedingstoffen in je maag.
Je zal je echt fitter gaan voelen als je de snelle suikers eruit gooit (ook aardappels, witte rijst, gekookte wortels, bietjes, en gewone pasta's) en je eiwitten en je vetten scheidt van je koolhydraten.
Dit is Montignac in een notedop.
Het lijkt moeilijk maar het is best wel makkelijk vol te houden, vooral omdat je door de strenge scheiding geen restricties hebt in je porties. Je hoeft dus niks af te wegen maar eten tot je verzadigd bent (dus niet vol, maar genoeg hebt gehad).
Ook in restaurants is het best makkelijk, je hoeft vaak alleen de aardappels te laten staan, en een kaasplankje in plaats van een dessert te nemen.
Dus op zich is Jochem goed bezig, alleen effe fine-tunen.
Ik zou zeker één trash-dag houden, maar probeer dan wel met de suikers te dimmen......

Ik neem als ontbijt altijd een shake met sojamelk, banaan, kiwi, ed. en meusli.
Maar dat is dus eigenlijk niet echt gewenst??????

PigDog
28-05-2007, 20:54
Nee, eet de kiwi eerst, wacht 20 minuten en eet dan muesli met sojamelk. Dat is voor je maag- en spijsverteringskanaal het makkelijkste. Ook zal je geen harde insulinestijging hebben en worden je voedingsmiddelen optimaal geabsorbeerd.....

Kato
29-05-2007, 22:09
Nee, eet de kiwi eerst, wacht 20 minuten en eet dan muesli met sojamelk. Dat is voor je maag- en spijsverteringskanaal het makkelijkste. Ook zal je geen harde insulinestijging hebben en worden je voedingsmiddelen optimaal geabsorbeerd.....

Bedankt :thup:

Is dit het Atkins principe? Geen koolhydraten met Eiwitten?

PigDog
30-05-2007, 05:34
Nee, er zijn diverse studies v w b het gescheiden eten.
Montignac heeft er het meeste resultaat mee gehaald.
Ik ben zelf in 3 maanden 19 kilo afgevallen.
Zonder honger, zonder trek.

Kato
30-05-2007, 17:44
Nee, er zijn diverse studies v w b het gescheiden eten.
Montignac heeft er het meeste resultaat mee gehaald.
Ik ben zelf in 3 maanden 19 kilo afgevallen.
Zonder honger, zonder trek.

Sow!!! :thup:

Heb je daar toevallig wat meer info over? Ik ben ook bezig met afvallen, maar het gaat allemaal wat moeilijk nu ik wat ouder ben geworden.

PigDog
06-06-2007, 06:48
Ik ben 42......

Ga naar de bieb of de boekenzaak en leen / koop jezelf het boek van Montignac. lees het eerst door en beslis dan of je er zin in hebt.

chief108
06-06-2007, 17:32
:google:

Christophe
07-06-2007, 02:18
Interessante thread dit, respect voor Nick's resultaat! :thup:


hiero... (http://www.sendspace.com/file/u9xpt6)

veel plezier d'r mee

Beste Chief, E-book-koning van Mixfight.nl, zou je deze nog eens kunnen uploaden?! Ik kan 'm namelijk niet downen hier! Alvast bedankt amigo! ;)

chief108
29-05-2008, 09:27
ken je dat Burn fat feed the muscle (http://www.burnthefat.com/)?
ergens moet ik daar nog wel een e-book van hebben
is 1 van de beste werken op het gebied van voeding voor sporters wat ik ooit gezien heb

is wel vervelend omdat hij erg diep gaat met allemaal rekenschema's etc, maar je kunt er genoeg uithalen (zonder hem op de letter te hoeven volgen) om een goed voedingsschema voor jezelf op te stellen

>>disclaimer: heb zelf niet de discipline voor wat voor dieet dan ook, ik prefereer zelf lekker eten en alcohol in overmaat<<

http://www.megaupload.com/?d=QPNLHOMO

vond een werkende link
check de laatste 4 letters van de link trouwens... :lol:

Bud S
29-05-2008, 09:56
soms ben je best aardig chief
thanx

chief108
29-05-2008, 10:16
wen d'r maar niet aan motherfucker....

Boxer
29-05-2008, 13:13
Ben nu ook aan t aftrainen..nog een kilo, maar is best lastig..

Ben zeer gedisciplineerd in mijn voeding maar als ik dit alles zo lees maak ik een fout..ben dol op cola light (aspartaam) en kauwgom (Xylitol)..(dacht dat dat dus geeen kwaad kon)

zou dit bijdragen aan t feit dat ik altijd honger lijk te hebben? Want moet eigenlijk nog een beetje afhalen van de dagelijkse calorie inname maar ben bang dat t dan helemaal hongerlijden wordt...??

FOCUS
29-05-2008, 13:43
relatiecrisis doet wonderen
echt het beste dieet
geen honger, trainen tot je erbij neervalt
en nog niet moe zijn
beter dan speed

Boxer
29-05-2008, 13:45
haha..zal m eens een stomp geven als ik thuiskom dan:)

Maar gaat t wel een beetje met je focus???? klinkt depri

FOCUS
29-05-2008, 13:48
mwah...
ik zit niet echt ver van ongeremde aggressie vandaan
nu nog een doelwit

Boxer
29-05-2008, 14:41
och arme..mischien beter nieuw topic openen dan,mischien bied er zich nog iemand aan:)

FOCUS
29-05-2008, 15:00
zal niet nodig zijn..
all good things come to those who wait...

ICON
29-05-2008, 17:31
focus heeft gelijk een vriend van me is 25 kilo afgevallen nadat znvriendin bij hem wegging.

FOCUS
29-05-2008, 22:09
ik hoop van niet man!!!

80-25=ondervoed lol

Bud S
30-05-2008, 08:12
focus heeft gelijk een vriend van me is 25 kilo afgevallen nadat znvriendin bij hem wegging.

en een maandsalaris rijker