PDA

View Full Version : 'Kamer muilkorft Wilders'



Justinian
27-02-2007, 23:20
DEN HAAG - Fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wordt door politiek Den Haag ‘gedemoniseerd’...


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00105/wildersepa_105089h.jpg
Geert Wilders. FOTO EPA


..en ‘monddood’ gemaakt.

Dat vindt hoogleraar staatsrecht Twan Tak van de Universiteit Maastricht.

,,Het minste dat je kunt zeggen, is dat het daar verdacht veel op lijkt,’’ meent Tak. ,,Wilders krijgt een stempel op zijn hoofd gedrukt: ‘Die man deugt niet’. Inhoudelijk wordt hij compleet genegeerd zodat er niet naar zijn kritiek hoeft te worden geluisterd. Dat is het stomste dat je kunt doen.’’

Tak doet zijn uitlatingen na felle kritiek van politici op Wilders. Aanleiding is een motie van wantrouwen die de PVV overmorgen indient tegen de PvdA-staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Wilders vindt het onaanvaardbaar dat zij een dubbele nationaliteit hebben.

‘Platte politiek’, oordeelt het CDA en vice-premier Rouvoet stelt dat Wilders ‘buiten de parlementaire fatsoensnormen’ treedt.

VVD’er Henk Kamp doet Taks opmerkingen af als ‘gelul’. ,,Ik heb die jongen (Wilders, red.) vaak gesteund. Zo ben ik het met hem eens dat boerka’s moeten worden verboden. Maar ik vind niet dat je twee uiterst succesvol geďntegreerde politici die staatssecretaris worden zo moet aanpakken.’’

Rouvoet wilde gisteren niet reageren.

CDA’er Mirjam Sterk stelt dat zij Wilders helemaal niet demoniseert. ,,Ik ben het niet met hem eens en dat mag ik zeggen.’’

Tak vindt dat Wilders op dezelfde manier wordt behandeld als Filip Dewinter van het Vlaams Belang in België. Hij wijst er op dat Kamervoorzitter Verbeet Wilders’ fractie onlangs het woorde dreigde te ontnemen over de kwestie. ,,Bijna was de microfoon uitgedraaid, dat kan echt niet,’’ stelt Tak. Volgens hem kaart Wilders de dubbele nationaliteit van Albayrak (Turkse afkomst) en Aboutaleb (Marokkaans) terecht aan

paspoes
27-02-2007, 23:31
Ad You Service :arabia: :hitler:

De man van 14K
28-02-2007, 00:14
laat hem maar mee discussieren, ook uitersten leveren boeiende discussies op.

mossad
28-02-2007, 02:49
Krijgen we dat gelul. Wilders probeerde zich in het verkiezingsdebat(na de uitslag) direct in een slachtofferrol te plaatsen, maar dat gaat hem niet lukken. Wilders had een paar goede standpunten maar wat mij betreft is hij volkomen aan het doordraaien. Het zal ook niet helpen dat hij de ganse dag bedreigd wordt, maar ik denk dat je daar wel een oorzaak moet zoeken van zijn huidige gedrag.

paspoes
28-02-2007, 04:07
Krijgen we dat gelul. Wilders probeerde zich in het verkiezingsdebat(na de uitslag) direct in een slachtofferrol te plaatsen, maar dat gaat hem niet lukken. Wilders had een paar goede standpunten maar wat mij betreft is hij volkomen aan het doordraaien. Het zal ook niet helpen dat hij de ganse dag bedreigd wordt, maar ik denk dat je daar wel een oorzaak moet zoeken van zijn huidige gedrag.


X100 :thup:

Mossad voor de tweede kamer :thup:

Guru
28-02-2007, 05:18
Niemand zegt dat je het eens moet zijn met Wilders.
Maar we moeten oppassen hetzelfde te doen als met Fortuym.
Anders krijgen we net als in Belgie een cordon sanitaire..

De man van 14K
28-02-2007, 05:34
he Guru was je dr weer...;)

mossad
28-02-2007, 06:48
X100 :thup:

Mossad voor de tweede kamer :thup:

:) Dat lijkt me een oervervelende baan.

blazin.arr0w::::
28-02-2007, 07:36
Ze kunnen 'm beter een muilpeer geven ;)

Iceman#1
01-03-2007, 05:18
Tja, die "muilkorf" was verwacht...
Je mag nu eenmaal niet zeggen wat je denkt (ondanks dat waarschijnlijk stilzwijgend half NL het er mee eens is, maar dat terzijde)

Tja, hoe schijnheilig kan DenHaag zijn vraag ik me af...
- Handen voor de ogen houden (kop in het zand steken), daar zijn ze in DenHaag erg goed in.
(want ow ow ow, wat moet de rest van Europa wel niet van ons denken, als we laten blijken dat we stiekem toch wel grotendeels met Wilders eens zijn).

We hebben meer mensen als Fortuyn/Wilders nodig, het is sneu maar waar:
--> NL heeft nu eenmaal zo nu en dan extreem-rechtse politici nodig die DenHaag met de neus op de feiten drukt.
Helaas is het aan dovemans oren besteed, NL is veels te bang om hun hun sociale imago te verliezen ten opzichte van de rest van Europa/ de wereld.

Hoe lang gaat het nog duren voor we hier in NL een Moslimstaat krijgen??
Als we zo slap doorgaan als NU, dan komt die tijd er!!

--------
OF Wilders word uit de 2e kamer getrapt (omdat ie te veel zegt, wat overigens gewoon moet kunnen... hij durft iig te zeggen wat het merendeel van de NL bevolking stiekem óók denkt)
OF hij word door 1 of andere gek doodgeschoten (Fortuyn/van Gogh)

De dikke nudist
01-03-2007, 06:24
Ja, dat is onvermijdelijk.
De bewijzen zijn niet te negeren.

Mephisto
01-03-2007, 20:46
Als het merendeel van de Nederlanders er ook zo over denkt waarom heeft hij dan niet in zijn ééntje een meerderheid in de tweede kamer?

Ossie
01-03-2007, 20:48
Waarom zou iemand hem willen muilkorfen?
Een muilkorf wordt gebruikt bij honden die weleens kunnen bijten.
Blaffende honden bijten niet.

Iceman#1
02-03-2007, 02:51
Als het merendeel van de Nederlanders er ook zo over denkt waarom heeft hij dan niet in zijn ééntje een meerderheid in de tweede kamer?

Omdat maar weinig mensen er openlijk voor uit durven komen (bang voor reacties van buitenaf... rasistische uitlatingen etc..)

De dikke nudist
02-03-2007, 04:32
Maak jij jezelf dat maar wijs.

aliendwurf
02-03-2007, 04:47
Omdat maar weinig mensen er openlijk voor uit durven komen (bang voor reacties van buitenaf... rasistische uitlatingen etc..)


Praat vooral voor jezelf zou ik zeggen. :thown:

Chico
03-03-2007, 03:59
ik ben tegen het concept van dubbele paspoorten maar zoals Wilders het aanpakt vind ik slecht...

als het iemand was met een dubbel paspoort uit de VS had ie echt geen problemen gemaakt..

Guru
03-03-2007, 06:14
Wilders wordt erg overschat, en iedereen praat over hem.
Let maar op.
Nogmaals, niemand hoeft het met hem eens te zijn.
Nogmaals, ik heb buitenlandse vrienden en turkse collega's (geintegreerde).
Maar pas op, een aantal posts die ik hier lees, verketeren Wilders net zo als ze dat waarschijnlijk bij Fortuyn hebben gedaan.
Mensen die dus niks hebben geleerd van de geschiedenis.
Als je het verleden niet kent, zal men het heden ook niet kennen.

blazin.arr0w::::
03-03-2007, 23:12
Maar gelukkig wel de toekomst... een kabinet zonder wilders ;)

Guru
03-03-2007, 23:54
Maar gelukkig wel de toekomst... een kabinet zonder wilders ;)

Dat is op dit moment prima.
Wilders deelt de klappen uit en dat kabinet blijft in een hoek zitten.
Daar komt het op neer en daar gaat het naar toe.
Mooie manier van oppositie drijven.
Wilders wordt alleen maar groter, die onvrede is er nog steeds over het meten met twee maten hier in Nederland, het is slechts een kwestie van tijd.

blazin.arr0w::::
04-03-2007, 00:21
het is slechts een kwestie van tijd.

Zeiden ze ook van de bom ;)

Ach Guru, ik neem deze politieke discussies hier op dit forum allemaal niet zo serieus. Het is makkelijk typen als je tijd hebt om over antwoorden na te denken.
Jij hebt je mening, en dat is niet de mijne, maar so be it.