PDA

View Full Version : PC / monitor probleem. Iemand idee?



blazin.arr0w::::
28-02-2007, 08:08
Dusssssss,

Sinds een dag of twee zit er een roodachtige waas over mijn scherm. Als de computer opstart dan draait ie van zelf een auto-setup (deed ie anders nooit) en flikkert het scherm een beetje. Heel even (seconde of 2) is het normaal en dan gaat ie dus over naar de rode gloed.

Wat kan dit zijn (monitor kaduk? video kaart gammel?) en nog belangrijker hoe kom ik er van af?

Ik ben digibeet dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt!

Tkid
28-02-2007, 09:13
Ik had ook zo iets gehad, maar bij mij was het met een nieuwe monitor.
Bleek dat er een pinnetje in de kabel die van mijn monitor naar
mijn pc liep gebogen was en daardoor niet goed aangesloten was.
Nadat ik het pinnetje had recht gemaakt en de kabel er weer terug in stak,
had ik weer normaal beeld.
Weet niet of het bij ook zo is, maar ffe nakijken kan nooit kwaad ;)

phranq
28-02-2007, 16:58
idd ff checken of de pinnetjes in je vga stekker niet verbogen zijn...

Italian*Berlusconi*
28-02-2007, 17:05
hoe is de self test van de monitor?? laat die dan wel goed het beeld zien?? dus de kabel naar de pc eruit halen, zou die een self test moeten doen. Anders even als je dat hebt de dvi uitgang proberen.

paspoes
28-02-2007, 17:41
idd ff checken of de pinnetjes in je vga stekker niet verbogen zijn...

dat kan toch niet volgens mij heeft hij het niet losgemaakt hoe kan nou een pinnetje buigen dan.

1.probeer de monitor aan te sluiten op een andere pc en kijk het zelfde als het doet weet je dat je monitor naar de klote gaat.

2. Als het niet doet kan het aan je video kaart liggen maar denk niet echt omdat meestal is het bij videokaarten hij werkt of hij werkt niet.

3. Een virus misschien vroeger had je van de irritante virussen die van alles doet en nog steeds, bijv. een balletje op je scherm en blijft de hele tijd stuitteren.
Als je anti virus programma hebt laat het effe draaien, niks gevonden probeer dan nieuwe updates binnen te halen als het lukt heb je geen virus maaaar als je geen nieuwe updates kan downloaden. dan heb je waarschijnlijk een virus die de toegang naar de server blokt.

blazin.arr0w::::
28-02-2007, 19:46
Thanx voor de tips dudes!

Ik heb de kabels er even uitgehaald en er lijkt mij niks verbogen te zijn.

@ Italian: Als hij die self-test doet is het scherm dus heel even gewoon. Dan is ie klaar en komt de gloed. Weird weird weird.

@paspoes: zal de monitor eens meenemen naar iemand anders. En ik kan gewoon alle virus def. ophalen en instaleren dus denk niet dat dat het is. Ook full system scan geeft niks aan.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik ga nog wel even klooien en anders hup naar de PC dokter er mee :)

redjuh
28-02-2007, 19:48
ontkoppel je printer es

Italian*Berlusconi*
28-02-2007, 19:53
Thanx voor de tips dudes!

Ik heb de kabels er even uitgehaald en er lijkt mij niks verbogen te zijn.

@ Italian: Als hij die self-test doet is het scherm dus heel even gewoon. Dan is ie klaar en komt de gloed. Weird weird weird.

@paspoes: zal de monitor eens meenemen naar iemand anders. En ik kan gewoon alle virus def. ophalen en instaleren dus denk niet dat dat het is. Ook full system scan geeft niks aan.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik ga nog wel even klooien en anders hup naar de PC dokter er mee :)


Als de monitor al zo doet in self test dan heeft het geen zin om hem bij iemand anders te proberen... heeft dan het zelfde effect. Doe is een DEGAUZE of een reset naar factory defaults in de setup van de monitor zelf. Helpt dat niet hoop ik dat je nog garantie hebt, want dan is er echt wat met het scherm aan de hand. Succes!!

NTT-FX
28-02-2007, 20:00
Check je videokaart ook indien mogelijk.
Als het er eentje is met een klein ventilatortje erop , kijk dan eens of die stilstaat als je de pc aan hebt staan.

Ik neem aan dat je een normaal scherm hebt ? ( zo'n groot en zwaar ding )

blazin.arr0w::::
28-02-2007, 20:08
Check je videokaart ook indien mogelijk.
Als het er eentje is met een klein ventilatortje erop , kijk dan eens of die stilstaat als je de pc aan hebt staan.

Ik neem aan dat je een normaal scherm hebt ? ( zo'n groot en zwaar ding )

Nee zo'n dunne. Deze om precies te zijn.

http://img.clubic.com/photo/00107575.jpg

Ik neem aan dat als het ventilatortje stilstaat er iets mis is? :blush:

Al denk ik niet dat ik een ventilatortje erop heb, want ik heb niet zo'n zware videokaart dacht ik.

paspoes
28-02-2007, 20:28
1 van de beste merken wat er is man :thup: . die kunnen ook kapot gaan:thown:
En als het goed is heb je wel 5 jaar fabrieksgarantie dus geen winkel garantie.
Als het aan je monitor ligt bel dan de IIyama op.

Italian*Berlusconi*
28-02-2007, 20:46
Check je videokaart ook indien mogelijk.
Als het er eentje is met een klein ventilatortje erop , kijk dan eens of die stilstaat als je de pc aan hebt staan.

Ik neem aan dat je een normaal scherm hebt ? ( zo'n groot en zwaar ding )

heeft geen zin als die dat al heeft in de self test..... want dan is ie niet gekoppeld aan een videokaart of whatever. ;)

Tkid
05-03-2007, 00:51
En probleem al gevonden?

blazin.arr0w::::
05-03-2007, 04:58
En probleem al gevonden?

Nee... hij is wel van rode gloed naar blauwe gloed gegaan om vandaag weer bij rood te belanden.

Moet ff zoeken of ik nog ergens aankoop bewijs etc heb en anders wordt het weer in de buidel tasten :wacko: