PDA

View Full Version : Mooi eiland/strand in Thailand?



Ronald
06-03-2007, 02:48
Nog even en dan gaan we weer naar Thailand. Eerst naar Bangkok, dan naar Chiang Mai, en tot slot willen we ff een paar dagen lekker aan het strand liggen.

Heeft iemand een goeie tip voor een leuk eiland of een lekker strand? Ik zoek iets dat echt tropisch is: witte stranden, blauwe lucht en palmbomen :) .
Het liefst aan de oost-kust omdat ik begrijp dat in juli/augustus het weer aan de oost-kust beter is dan aan de west-kust. Liever ook niet al te stedelijk omdat we dan al aardig wat "stad" gehad hebben. Iets als Pattaya is denk ik al snel te groot (of zijn daar ook mooie stranden op flinke afstand van de stad?). Ik zoek meer iets met een leuk dorpje ofzo waar ook nog iets te doen is.
Misschien een beetje tegenstrijdig, maar een vliegveld in de buurt is ook wel handig. We gaan daar naar toe vanaf Chiang Mai, dus wel prettig als dat met vervoer een beetje redelijk te doen is.

Er zitten hier zo ontzettend veel Thailand-gangers... waar hebben jullie allemaal gezeten en wat is aan te raden?

Jeru
06-03-2007, 03:02
Koh Pi Pi is mooi, maar dat is in het zuiden. Koh Samui natuurlijk, erg toeristisch maar er is wel een vliegveld aanwezig ;)
Koh Chang lijkt me erg mooi omdat het een Nationaal Park is. Vliegveld in de buurt is op Trat. Alleen weet ik niet of er veel te doen is omdat het toerisme daar nog niet zo heeft toegeslagen.
Verder kan ik je niet echt helpen, omdat ik eigenlijk niet zo'n eilandmens ben. Pattaya, buiten dat het geen eiland is, zou ik niet doen. Dat is dan te hectisch als je op zoek bent naar wat rust.
Misschien is Koh Samet een goede keus. In de buurt van Pattaya, maar niet zo toeristisch en wel mooi. Justi is er geweest dus die kan je er meer over vertellen.

Ronald
06-03-2007, 04:49
Thanks Jeru, dat zijn goeie tips. Ik ga eens info zoeken over het nationaal park van Koh Chang. Ik ben benieuwd :)

Boem Boem
06-03-2007, 05:31
@Ronald: Koh samui en Koh pi pi is echt een aanrader; ben er nu 2x geweest en het blijft gewoon super daar. ( jeru kan het beamen).

Ik ga zelf weer 15 dgn trainen met een aantal jongens van Angelo Gym; wij gan zelf van 27 april t/m 14 mei.....gewoon lekker trainen afwisselend met leuke dingen doen.

succes

osu

Chris

Justinian
06-03-2007, 06:30
Ik ben de vorige keer met m'n gezin op Koh Samet geweest. Het is daar lekker rustig, maar niet te rustig. Wij hebben ons daar zo goed vermaakt, dat we er terplekke nog 3 of 4 dagen bij aan hebben geplakt.

Biiyen
06-03-2007, 13:59
Wanneer ga je Ronald?? Ik ben nog wel een tijdje in Chiang Mai en dus maybe.... een mini treffen? haha

Als ik je een tip mag geven dan ga je met de trein van Bangkok naar Chiang Mai. Je weet niet wat je ziet!! WAUWWWW Ik dacht voor de gein, "hey pak es de trein". En ik heb er geen minuut spijt van gehad, de omgeving is werkelijkwaar prachtig. En als je gewoon 2de klas reist (Thai heeft 3 klassen, dus de middelste) dan ben je voor 10 euro per persoon op je bestemming en je hebt de tijd van je leven. Die trein heet de " express" en vertrekt 's morgens om 6.45 uit bkk en je bent om 21.00 uur in CM.

Mooie blauwe stranden vind je in Krabi en omgeving. Je kan op bv Ton Sai en de omliggende stranden (weet niet meer hoe ze heten maar ze zijn prachtig) voor 300 baath een longtail boot huren voor de gehele dag (met kaptein) en die brengt je de hele dag waar je maar heen wil. Je komt dan op de kleine stille eilandjes tussen de grotere eilanden. De stranden daar zijn blauw en meestal verlaten. En dat is wederon WAUWWW

I zit nu tot de 16de in CM dan vertrek in een paar dagen naar BKK om weer terug te gaan naar CM tot ??? ja tot wanneer eigenlijk.....

Jeru
06-03-2007, 15:04
Mooie blauwe stranden vind je in Krabi en omgeving.

Wow blauwe stranden Ronald dat moet je doen. Zul je nooit meer meemaken ;)
Met de trein naar Chiang Mai is idd erg mooi. Door de bergen is het super om te zien. En je krijgt gewoon nog te eten ook voor die 10 euro :thup:
Alhoewel met het vliegtuig is ook maar 55 euro en dan ben je in anderhalf uur klaar :whistling:

Ronald
06-03-2007, 15:44
Wanneer ga je Ronald?? Ik ben nog wel een tijdje in Chiang Mai en dus maybe.... een mini treffen? haha
Helaas, maar duurt nog even. 23 Juli vertrek ik. Da's nog 4 1/2 maand. Mocht je er dan nog zijn, dan houden we echt ff een mini treffen :thup: .

De bedoeling was trouwens om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan. Zo ben ik vorige keer ook gegaan en is op zich een leuke ervaring. Het scheelt je ook een dag. Doordat je 's nachts reist kom je 's morgens gewoon op je bestemming aan. Andere kant is wel dat je idd niet echt veel ziet. Misschien toch een idee om eens overdag te reizen...

Wat betreft de eilanden: zijn jullie er wel eens in juli/augustus geweest? Hebben jullie toen een hotel gereserveerd? Was dat noodzakelijk?
Het liefst ga ik op vakantie zonder ook maar iets te reserveren, maar ik hoor dat het rond die tijd toch wel erg druk is.

phranq
06-03-2007, 16:53
Neem in ieder geval je paraplu mee, je zit midden in de mousson! Desalniettemin een geweldige bestemming, en voor de mooiste stranden moet je op Krabi of Koh Phi Phi zijn, maar in de Thaise Golf zijn ook genoeg mooie stranden te vinden...

Justinian
06-03-2007, 17:04
Wat betreft de eilanden: zijn jullie er wel eens in juli/augustus geweest? Hebben jullie toen een hotel gereserveerd? Was dat noodzakelijk?
Het liefst ga ik op vakantie zonder ook maar iets te reserveren, maar ik hoor dat het rond die tijd toch wel erg druk is.
Ik ben er ook wel eens in die tijd geweest en heb er ter plekke een hotel geboekt. Zeker als je in je eentje bent is er vaak wel een hotel te regelen.

RisingSun
06-03-2007, 17:13
Ik ben zelf op Koh Samui geweest en vond het echt geweldig daar. Vooral de massages zijn aan te raden en als je zegt dat je Payap en Ong-Bak kent krijg je waarschijnlijk korting ;) (de namen van chris (payap) en ik tijdens ons verblijf daar :P ) Ik zou als ik jou was ook nog ff een fullmoon party meepakken op koh phangan, want zelfs op je oude dag is het zeker wat voor jou Ronald ;)

De man van 14K
06-03-2007, 17:27
fullmoon party meepakken op koh phangan

wat is dat?

RisingSun
06-03-2007, 17:33
http://fullmoonparty-thailand.com (http://de.wikipedia.org/wiki/Katoy)
Echt een aanradertje!

Justinian
06-03-2007, 17:56
http://fullmoonparty-thailand.com (http://de.wikipedia.org/wiki/Katoy)
Echt een aanradertje!
:eek:

RisingSun
06-03-2007, 18:28
:eek:

Roy, je wilt me toch niet vertellen dat je jezelf al zo oud voelt he:p

De man van 14K
06-03-2007, 18:32
ah lady boy.

gaat niets boven een lady boy uit elkaar trekken na een avondje stappen..:D

RisingSun
06-03-2007, 18:50
WTF! Die link klopt niet, iemand loopt te kutten :D

Justinian
06-03-2007, 18:50
Roy, je wilt me toch niet vertellen dat je jezelf al zo oud voelt he:p
Payap vertelde me al over jouw gevoelens voor de plaatselijke katoys, maar om dit nou te delen met heel Mixfight... ik weet het niet hoor :D

Justinian
06-03-2007, 18:51
WTF! Die link klopt niet, iemand loopt te kutten :D
Jaja...

RisingSun
06-03-2007, 18:51
http://fullmoonparty-thailand.com/

hahaha ok i got punked!:D knip en plak die link maar in je explorer balk dan zul je de echte site zien :D

Justinian
06-03-2007, 18:55
http://fullmoonparty-thailand.com/

hahaha ok i got punked!:D knip en plak die link maar in je explorer balk dan zul je de echte site zien :D
:hugegrin:

Iwan
06-03-2007, 19:03
Waaahahaha! Wat een bak, super!

Kato
06-03-2007, 19:32
Ik kan ook Koh Phangan aanraden,m alleen moet je niet in het toeristiche gedeelte zitten (Hat Rin, waar de fullmoon party's worden gegeven) maar aan de andere kant van het eiland. Je hebt daar allerlei resorts en leuke strandhuisjes. een Brommertje huren en dan lekker rondcrossen.
Vliegveld in Koh Samiu en dan een pondje naar ofwel Hat Rin ofwel Thong Sala...... EN als je klaar bent in Koh Phangan een pondje pakken naar Koh Tao waar je goed kan duiken.

Kaart Koh Phangan:http://www.bmair.nl/Informatie/Thailand/Kaarten/Kaart-Koh-Phangan.htm

paspoes
06-03-2007, 19:46
Payap vertelde me al over jouw gevoelens voor de plaatselijke katoys, maar om dit nou te delen met heel Mixfight... ik weet het niet hoor :D

:lol: :lol: :lol: :lol: GO YELLE GO YELLE :lol: :lol: :lol: LADYBOY DIGGER HAHAHAHAHA:hugegrin: :hugegrin: :hugegrin: :ohyeah: :freaky:

RisingSun
06-03-2007, 21:26
Haha pas maar op, ik trek zo het fotoalbum open hoor ;)

Ronald
07-03-2007, 04:52
Ik zou als ik jou was ook nog ff een fullmoon party meepakken op koh phangan, want zelfs op je oude dag is het zeker wat voor jou Ronald ;)
LMAO... ik voel me plotseling een stuk ouder dan vanmorgen :D .

Biiyen
09-03-2007, 16:26
Helaas, maar duurt nog even. 23 Juli vertrek ik. Da's nog 4 1/2 maand. Mocht je er dan nog zijn, dan houden we echt ff een mini treffen :thup: .

De bedoeling was trouwens om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan. Zo ben ik vorige keer ook gegaan en is op zich een leuke ervaring. Het scheelt je ook een dag. Doordat je 's nachts reist kom je 's morgens gewoon op je bestemming aan. Andere kant is wel dat je idd niet echt veel ziet. Misschien toch een idee om eens overdag te reizen...

Wat betreft de eilanden: zijn jullie er wel eens in juli/augustus geweest? Hebben jullie toen een hotel gereserveerd? Was dat noodzakelijk?
Het liefst ga ik op vakantie zonder ook maar iets te reserveren, maar ik hoor dat het rond die tijd toch wel erg druk is.

ai ai dat ga ik niet redden.... :D In Juli / Augustus zit ik al lang en breed weer te huilen in mijn Neerlandse stulpje. Ik zal de trainers hier mededelen dat er in Juli / Augustus een Nederlander komt die bloedjefanatiek is...
:whistling: :whistling:

CM is prachtig Ronald! De tempels hier zijn zo mooi, ik ben al een paar dagen op tempel jacht, met een kaart alle tempels langs... Gisteren kwam ik met me scootertje uit bij een tempel boven op een berg, " Wat Phrathat Doi Suthep". Die tempel is 80% van goud en heeft 306 treden die leiden naar de tempel, de leuning is een draak die aan weerszijde van onder naar boven de trap versiert. En ook heeft het een balkon waarover je uitkijkt over geheel CM. Je ziet de vliegtuigen opstijgen, de hele stad in miniatuur.... Ik heb zonder te liegen een half uur sprakeloos staan kijken naar de schoonheid ervan, daarna me laten "blessen" door een monnik. Als je nog verder de berg opgaat kom je uit bij berg mensjes met lange nekken en nog wat mooie " viewpoints". Morgen ga ik naar de hoogste berg, 50 km bergop. Zal me wel een ritje worden.... :D :D hopen dat de scooter dat trekt. Ik heb foto's genoeg maar moet kijken hoe ik die op een pc krijg hier. Als dat lukt zal ik zeker een deel posten.

CM is zo ontzettend mooi dat ik hier zeker weten nog wel even blijf, denk dat ik ook nog Chiang Rai erbij pak. Maar als je met een scooter gewoon wat gaat rondrijden zie je de meest schitterende dingen. Maar wat je ook doet in CM, zorg dat je ver uit de buurt blijft van de "Schaap toeristen" (Een herder gevolgd door 50 bus-schapen), dat soort lui drijft de prijs behoorlijk op en verpest alles.

Wat betreft Juli / Augustus is een redelijk rustige tijd in Thai. Het hoogseizoen qua toerisme is nu. De maanden December tot eind April begin Mei. Daarna begint regenseizoen. Ook mooi maar veel mensen gaan dan liever elders zonnen.

Jeru
10-03-2007, 08:38
Doi Suthep rocks!!! Daar moet je zeker naartoe. Kan wel even foto's plaatsen maar dat verpest het een beetje ;)

Heel goed Björn dat je nog even in CM blijft. Vond dat zelf ook een zeer coole omgeving om te vertoeven.

Ronald
11-03-2007, 00:05
Doi Suthep rocks!!! Daar moet je zeker naartoe. Kan wel even foto's plaatsen maar dat verpest het een beetje ;)
Klopt, ik ben er al een keer eerder geweest.

Die hoogste berg ben ik trouwens ook geweest. Vlak in de buurt van die koninklijke begraafplaatsen/tempels.
Grappig detail daar op die berg: het punt wat aangegeven wordt door een bord als "hoogste punt" is niet echt het hoogste punt. Let maar op, iets naar achter is nog hoger, maar waarschijnlijk minder mooi voor de foto :D

Maneschijn
11-03-2007, 07:11
koh taru tow