PDA

View Full Version : Ooit buiten ring/training gevochten?



kmr
23-03-2007, 09:18
Hebben jullie ooit buiten de ring gevochten en had je ook wat aan je training?

Dat tweede gedeelte is een beetje overbodig, maar het is wel duidelijk waar ik naartoe wil, maar misschien ook niet:twak:

ICON
23-03-2007, 16:54
ik heb 1 keer een echte vechtpartij gehad. dit doordat vrienden ruzie hadden. ik ben normaal niet van t vechten.
het was zo ongeveer 10 tegen 5 denk ik.( wij 5
ik kwam buiten uit een discotheek en ik zie dat de pleuris is uitgebroken.
ik kom aangerend en zie dat een vriend in een hoek gedreven wordt en klappen krijgt van 2 gasten. ik roep hey! een gast draait zich om en komt op me af. ik sla 1 keer precies op zn kin en hij gaat gestrekt. ik krijg een klap van die andere gast en geef ook wat terug. dan komen er 2 anderen bij ik loop achteruit. en struikel over die gast die nog nokkie op de grond ligt. een van die gasten probeert me een soccerkick te geven die ik nog half af kan weren. komt voornamelijk op mn schouder. en toen was de politie er..

natuurlijk heb je iets aan je training. je dekking is beter. je kan meer incasseren.je stoot beter etc. (ik schrok wel toen die gast meteen gestrekt ging, t duurde even voordat hij opstond)
maar vechten op straat is altijd kut. dus hoop t niet meer te hoeven doen

Kaun
23-03-2007, 18:05
vechters vechten in de ring/op de mat,,idioten op straat..
maar om alsnog antwoord te geven op je vraag, denk dat je zeker baat hebt bij een martial-arts training (als je tegenover zo'n idioot komt te staan)
hier een mooi voorbeeld van hoe effectief een gedegen martial-arts training kan zijn in een straatgevecht:

http://www.youtube.com/watch?v=b3KnDyxfnts

De man van 14K
23-03-2007, 19:44
ja, kickboxen werkt best goed op straat!

;)

Fr3ddy
23-03-2007, 19:57
vechters vechten in de ring/op de mat,,idioten op straat..
maar om alsnog antwoord te geven op je vraag, denk dat je zeker baat hebt bij een martial-arts training (als je tegenover zo'n idioot komt te staan)
hier een mooi voorbeeld van hoe effectief een gedegen martial-arts training kan zijn in een straatgevecht:

http://www.youtube.com/watch?v=b3KnDyxfnts

Best een leuk potje om te zien..

Nopain85
23-03-2007, 20:13
Ik heb vaak geknokt voordat ik nog geen vechtsport deed , maar sinds ik het doe ben ik alleen maar rustiger geworden .

ik train thai boksen en bjj altijd handig als ik het staand niet kan winnen gaan we naar de grond

kmr
23-03-2007, 20:41
ik sla 1 keer precies op zn kin en hij gaat gestrekt. ik krijg een klap van die andere gast en geef ook wat terug.

natuurlijk heb je iets aan je training. je dekking is beter. je kan meer incasseren.je stoot beter etc. (ik schrok wel toen die gast meteen gestrekt ging, t duurde even voordat hij opstond)

Was het een jab of was het een hoek? Sloeg je op volle kracht?

Merk je ook dat ongetrainde mensen niet goed kunnen slaan, dus dat ze niet hun lichaam achter hun stoot zetten.


Nu moeten jullie niet denken dat ik mensen op straat neer wil slaan. Soms zie ik mensen op straat agressief doen en vaak denk ik: wat als ze agressief tegen mij komen doen? Ik weet dat ik een aardige stoot in huis heb, maar op de een of andere manier denk ik vaak dat ze niet neer zullen gaan als ik een stoot geef, heel vreemd.

The Bulldog
23-03-2007, 20:45
mijn mening is dat elke vechtsport training je kan helpen bij verdedigen op straat...verder dan verdedigen zou je het ook niet moeten laten komen buiten de dojo.

Ik heb te vaak gastjes gezien die aan kick thai boksen deden en onder invloed van de hormonen in hun 16 jarige donders het stoer vonden om mensen te provoceren en dan te openen met een lowkick waarna ze door slaan op de grond...

FOCUS
23-03-2007, 20:53
niet zo slim, openen met een low kick

Iwan
23-03-2007, 20:57
Was het een jab of was het een hoek? Sloeg je op volle kracht?

Merk je ook dat ongetrainde mensen niet goed kunnen slaan, dus dat ze niet hun lichaam achter hun stoot zetten.


Nu moeten jullie niet denken dat ik mensen op straat neer wil slaan. Soms zie ik mensen op straat agressief doen en vaak denk ik: wat als ze agressief tegen mij komen doen? Ik weet dat ik een aardige stoot in huis heb, maar op de een of andere manier denk ik vaak dat ze niet neer zullen gaan als ik een stoot geef, heel vreemd.

Als je op straat 1 goede stoot geeft is het 9 op de 10 keer gelijk voorbij. Helaas blijft de ander ook niet stil en zeer meerdere 'corrigerende' tikjes nodig hahaha!

ICON
23-03-2007, 21:25
Was het een jab of was het een hoek? Sloeg je op volle kracht?

Merk je ook dat ongetrainde mensen niet goed kunnen slaan, dus dat ze niet hun lichaam achter hun stoot zetten.


Nu moeten jullie niet denken dat ik mensen op straat neer wil slaan. Soms zie ik mensen op straat agressief doen en vaak denk ik: wat als ze agressief tegen mij komen doen? Ik weet dat ik een aardige stoot in huis heb, maar op de een of andere manier denk ik vaak dat ze niet neer zullen gaan als ik een stoot geef, heel vreemd.

rechts direct. niet op volle kracht.
vechten op straat is kut. maar mn vrienden af laten slaan doe ik niet.

Chico
23-03-2007, 23:03
één keer bijna... maar toen sprong een vriend van de ander er tussen... was ook wel goed eigenlijk... waren met z'n drieën.. een meisje, een jongen die niet kan vechten en ik tegen iets van 10 rotterdammers in rotterdam :(... ben blij dat het niet uit de hand gelopen was...

RisingSun
23-03-2007, 23:59
Ik heb nog nooit echt gevochten op straat. Wel situaties die hadden kunnen uitlopen tot.. Ik ben vaak de persoon die dan zeg maar als katalysator er tussen gaat Door de vechtsportachtergrond voel je je toch zekerder in zo'n situatie en dat straal je denk ik wel uit. (ondanks dat ik niet zo groot ben :) ) Vaak is dat al genoeg om de situatie te sussen.

Pas had ik een feestje van Willy Ni ( van dit forum ) en de pleuris zou echt bijna uitbreken. Was wel iets van 20 man van de verjaardag tegen 20 andere jongens. Willy kwam eraan gerend en ging in het midden staan en schreeuwde " Maakt niet uit of ik je ken, wie nu nog loopt te ouwehoeren sla ik helemaal kapot!" Nou de 2 groepen waren gelijk rustig :D Ook wel omdat ze zijn reputatie kennen denk ik :P

Fr3ddy
24-03-2007, 00:02
Ja met Willy kan je een feestje bouwen! :D

jopke
24-03-2007, 01:08
ik heb eerder wel eens gevochten op straat, maar dat heeft me er eerder van weerhouden om weer te gaan vechten.
als je op straat iemand veel slaag geeft zie je eigenlijk echt de gevolgen.

ik vecht dus ook nooit weer op straat ik loop liever we, ook al weet ik dat ik mn mannetje wel kan staan.
het zijn altijd de zelfde mensen die op straat vechten en die mensen verzieken het meestal voor de rest!

Steve-o
24-03-2007, 01:43
Ze vielen me ooit eens aan met een knuppel... ze hadden mn broer al getroffen... ze zouden de kickbokser weleens een lesje leren... Was een harde vechtpartij.. mn broer moest de bak in was kut voor hem want hij zit in dienst enzo, en ik had vrijspraak van alle schuld. Want ik had me puur verdedigt...

De dikke nudist
24-03-2007, 02:05
.
Pas had ik een feestje van Willy Ni ( van dit forum ) en de pleuris zou echt bijna uitbreken. Was wel iets van 20 man van de verjaardag tegen 20 andere jongens. Willy kwam eraan gerend en ging in het midden staan en schreeuwde " Maakt niet uit of ik je ken, wie nu nog loopt te ouwehoeren sla ik helemaal kapot!" Nou de 2 groepen waren gelijk rustig :D Ook wel omdat ze zijn reputatie kennen denk ik :P
http://forums.gprt.net/images/smilies/iconworship.gifhttp://forums.gprt.net/images/smilies/iconworship.gifhttp://forums.gprt.net/images/smilies/iconworship.gif
Als dat niet cool is weet ik et ook niet meer :thup:.

Evilman
28-03-2007, 00:42
ik heb eerder wel eens gevochten op straat, maar dat heeft me er eerder van weerhouden om weer te gaan vechten.
als je op straat iemand veel slaag geeft zie je eigenlijk echt de gevolgen.

ik vecht dus ook nooit weer op straat ik loop liever we, ook al weet ik dat ik mn mannetje wel kan staan.
het zijn altijd de zelfde mensen die op straat vechten en die mensen verzieken het meestal voor de rest!

das eigenlijk irritant. idioten horen n lesje te krijgen van de lui die t echt kunnen! :thup: natuurlijk is er bij ons n fatsoenlijke normen en waardenstelsel over het algemeen. Maar het is heerlijk wanneer die rotmannetjes s ff goed op hun plek worden gezet.

PigDog
28-03-2007, 01:59
12 jaar portier geweest, dusse.....
Heb het wel eens gedaan :)

Silat
28-03-2007, 02:32
van de week nog een dikke kans gehad.
Bij een vernauwing met drempel, ik was eerder maar die ander moest zo nodig moeilijk doe, Gaat ie 50 in z'n achteruit achter me aan. Ik dacht Yes!! Wat een mongool. Draait ie om haalt ie me in. Ik stop, gordel af, alles uit me zakken. Begint die vent te scheeuwen dat ik z'n zoontje achterin bang heb gemaakt...

Ik keek naar dat jochie en kon het niet over m'n hart verkrijgen, heb naar hem gezwaaid en reed gewoon weg. Kom ik om de hoek m'n moeder tegen:D

Ik was echt trots op mij.

De man van 14K
28-03-2007, 02:34
12 jaar portier geweest, dusse.....
Heb het wel eens gedaan :)

oh ben je dr zo één...


;)

kmr
28-03-2007, 05:48
als je op straat iemand veel slaag geeft zie je eigenlijk echt de gevolgen.



Leg eens uit:twak:

kmr
28-03-2007, 05:50
12 jaar portier geweest, dusse.....
Heb het wel eens gedaan :)

Dus het klopt niet dat portiers alleen maar groot zijn om angst aan te jagen en niks meer?

:twak:

Highline
28-03-2007, 07:16
Pigdos is groot en jaagt mij ook altijd angst aan :(

Arie
28-03-2007, 08:42
Dus het klopt niet dat portiers alleen maar groot zijn om angst aan te jagen en niks meer?

:twak:

Probeer het eens uit zou ik zeggen. :)

Paganstars
28-03-2007, 11:27
erm ik mag dus volgende week voorkomen voor een opstootje van vorig jaar... misschine had ik die kerel niet moeten tikken... *tja een opstoot kan toch redelijk hard aankomen als er een muurtje cq ruitje in de buurt is*

@highline... ja je had me gewaarschuwd!

Nopain85
28-03-2007, 22:18
Dus het klopt niet dat portiers alleen maar groot zijn om angst aan te jagen en niks meer?

:twak:

Vaak die bodybuilding figuren bakken er niks van , maar er zijn zat gasten aan de deur die b of a klasse kickbokser zijn , die willen ze maar al te graag aan de deur .

Briant
28-03-2007, 22:37
bij de c1000 in ede staat een sumoworstelaar van formaat :) die werkt je de winkel uit alsof het de ring is :P

paspoes
28-03-2007, 23:04
Vaak die bodybuilding figuren bakken er niks van

:lol::kus:

Highline
29-03-2007, 07:35
erm ik mag dus volgende week voorkomen voor een opstootje van vorig jaar... misschine had ik die kerel niet moeten tikken... *tja een opstoot kan toch redelijk hard aankomen als er een muurtje cq ruitje in de buurt is*

@highline... ja je had me gewaarschuwd!

klote om te horen man!succes!

kmr
29-03-2007, 07:59
Probeer het eens uit zou ik zeggen. :)

Nee, of ze nou wel of niet kunnen vechten, ze jagen me angst aan:pimp:

:twak:

Arie
30-03-2007, 01:59
haha. http://smilies.sofrayt.com/%5E/aiw/body-builder.gif

PigDog
30-03-2007, 02:57
Dus het klopt niet dat portiers alleen maar groot zijn om angst aan te jagen en niks meer?

:twak:


Nou, het gekke is wel: hoe groter de portier, hoe grager een dronken eikel het wel eens wil proberen......
Ik heb wel eens met jongens gestaan die een Mister Holland titel op zak hadden en die hadden significant meer last aan de deur dan de magere maar gevaarlijkere collega.

chief108
30-03-2007, 04:32
haha. http://smilies.sofrayt.com/%5E/aiw/body-builder.gif
cool...
maar ff toegevoegd...
:power::power::power::power::power:

Arie
31-03-2007, 16:35
:thup:

Paganstars
31-03-2007, 19:27
Nou, het gekke is wel: hoe groter de portier, hoe grager een dronken eikel het wel eens wil proberen......
Ik heb wel eens met jongens gestaan die een Mister Holland titel op zak hadden en die hadden significant meer last aan de deur dan de magere maar gevaarlijkere collega.

LOL... Ja dat zie ik maar al te graag, dat de grote bozeportier een pak rammel krijgt en het kleine dunne nogal onschuldige portier er drie ko mept!

kmr
01-04-2007, 01:50
Nou, het gekke is wel: hoe groter de portier, hoe grager een dronken eikel het wel eens wil proberen......
Ik heb wel eens met jongens gestaan die een Mister Holland titel op zak hadden

Je hebt het dus over bodybuilders?

Mephisto
02-04-2007, 19:14
Dus het klopt niet dat portiers alleen maar groot zijn om angst aan te jagen en niks meer?

:twak:


mijn auto heeft 4 portiers, zijn nooit bedreigend op me over gekomen..

ON-TOPIC: ja, en het zuigt, het verpest de sfeer en ook al kon ik er niets aan doen, ik schaamde m'n ogen uit mijn kop.

(daarnaast kan ik iedereen aanraden om niet te shooten op een tegelvloer met een bak bier in je gok, dat doet lang zeer)

Paganstars
02-04-2007, 21:14
een bak bier nog wel... doe je netjes man! :P

kmr
02-04-2007, 21:54
mijn auto heeft 4 portiers, zijn nooit bedreigend op me over gekomen..

ON-TOPIC: ja, en het zuigt, het verpest de sfeer en ook al kon ik er niets aan doen, ik schaamde m'n ogen uit mijn kop.

(daarnaast kan ik iedereen aanraden om niet te shooten op een tegelvloer met een bak bier in je gok, dat doet lang zeer)

Aha, dus je bent portier en hebt er wel eens op los gemept. Wat was de reden en hoe ging het?

De dikke nudist
03-04-2007, 01:25
Had je zin in verbrijzelde knietjes ofzo?

De man van 14K
03-04-2007, 02:02
shooten in een bar...haha

dichtbij en een elleboog op zn kop is veel discreter... ;)

jopke
03-04-2007, 06:10
Leg eens uit:twak:


nou als je word aangeklaagt zou je wel willen dat je alles gewoon had genegeerd en weg was gegaan dat scheelt een hoop gezeik....ook al had je (naar je eigen mening) het recht om hem in elkaar te meppen:whistling:

Evilman
04-04-2007, 08:59
Ik bedenk ineens nog n mooie uit de goeie ouwe middelbare school tijd :cool2:

was zon turk die altijd lastig deed tegen iedereen. tegen mij ook al n hele tijd.
op gegeven moment was k to beu dat toen ie weer begon, ik hem ging uitdagen.
Een vriend van me hield hem hele tijd tegen en er ontstond bekvechten.

Ondertussen verzamelden er zich mensen van beide partijen + omstanders.
Op gegeven moment duw ik die turk dus langs mn vriend zn schouders weg,
en hij kreeg daardoor t signaal dat k t allemaal best vond en ging uit de weg.

Toen pakte hij mij bij mn keel, waarop ik zei: vuile hond :whistling:
en hij wou echt flink uithalen, want ik zag dat hij zn arm helemaal
naar achter sloeg weet je wel, om daarna zon haymaker te gooien.

dus zodra k dat zag beukte ik naar voren met n paar klappen en we
kwamen op de grond, met ik op hem, waarbij ik m in n greep hield.
Achteraf hoorde k dat zn vriendjes me n paar trappen hadden gegeven
toen, maar dat mn vrienden daartussen sprongen, zodat we weer netjes
door konden gaan.

Op n gegeven moment krabbelden we weer overeind elkaar nog vasthoudend
en ik had m van schuinachterbeet waardoor ik mooi
n paar knien kon gooien. Kreeg nog n klap op mn voorhoofd van andere
marokaan. Ik deed maar alsof t zeer deed zodat hij tevreden was
en niet doorging haha. Dat werkte dus ook. Ondertussen was ik nog
steeds bezig om hem zo goed ik kon te slaan en te knien totdat er
een leraar tussen kwam :p

Uiteindelijk heel de school trots toen k de 'schoolbully' n pak rammel had
verkocht. Dat was dan ook meteen 1 vd hoogtepunten van die tijd :thup:
Het is trouwens niet de bedoeling om stoer over te komen,
want ik was tot die tijd best een onzeker mannetje.
Maar na die actie is dat erg snel goedgekomen ;)

Fr3ddy
17-04-2007, 00:01
Wat een war-story ;)

MB667
17-04-2007, 00:45
in mijn jonge dronken jaren zat klappen gehad, laatste keer was 4 jaar geleden, toen plaatste ik hier ook nog een foto van mijn lip.

Oh ja, en 2 jr geleden kreeg ik ook nog een bierfles tegen mijn wenkbrauw, dus wenkbrauw kapot en hechtingen.

En vorig jaar ben ik achterna gezeten met een mes van 40 cm. vriend van me kon die jongen terwijl hij voor de 3 keer op me in wou steken met een grote autosleutel van me af slaan.

Voor de rest valt het allemaal wel mee in limboland.

ICON
17-04-2007, 16:31
maar goed dat ie geen renault had dan. want die sleutels komen echt niet hard aan ;)

MB667
17-04-2007, 19:11
ik denk dat sleutels (in + vorm) waar je wieldoppen mee los kunt maken harder aan komen als huis- of autosleutels

adam
26-04-2007, 05:24
gisteren is iemand overleden, door 3 stoten maar.
dus sla maar niet te hard;) oftewel vecht niet, en als je echt moet vechten, weet dan waar je moet slaan, sla hem op zijn lever, of geef goe lowkick, en als ze meerdere zijn of ze hebben koude wapen, ga nooit met hen worstele of clinchen, hou altijd afstand, en zorg dat tegen partij nooit achter jou rug terecht kom, pak je positie zo dat je hen ziet, en blijf vooral veel bewegen

De man van 14K
26-04-2007, 06:08
ja je kan het treffen, er zijn gasten die overlijden omdat ze uitglijden over een bananeschil en er zijn gasten die 10 kogels krijgen en nog leven..
een ongelukkige klap op je slaap is genoeg om voor altijd het licht uit te laten gaan..
maar ja als het echt niet anders kan; knokken en op dat moment niet nadenken over de consequenties dat doe je in de gym ook niet

Arie
26-04-2007, 06:32
gisteren is iemand overleden, door 3 stoten maar.
dus sla maar niet te hard;) oftewel vecht niet, en als je echt moet vechten, weet dan waar je moet slaan, sla hem op zijn lever, of geef goe lowkick, en als ze meerdere zijn of ze hebben koude wapen, ga nooit met hen worstele of clinchen, hou altijd afstand, en zorg dat tegen partij nooit achter jou rug terecht kom, pak je positie zo dat je hen ziet, en blijf vooral veel bewegen

Inderdaad, zeer betreurenswaardig overigens. Best vaag dat daarvan wel vaker sprake is, op straat en in de ring bijna nooit, vind ik. Zeker als je kijkt naar al die rake high kicks. Wellicht mede een kwestie van adequate nazorg.

Ton
26-04-2007, 17:25
gisteren is iemand overleden, door 3 stoten maar.


Dat is dus wat ik me soms afvraag... Waarom op een schoolpleintje wel een stoot met fatale gevolgen voorkomt, en in de ring (zelden tot) nooit? Ik heb het iig nog nooit mee gemaakt of gezien op film dat iemand na een wedstrijd in de ring/kooi ernstig letsel oploopt, of dat het tot de dood leidt...

Briant
26-04-2007, 18:25
Dat is dus wat ik me soms afvraag... Waarom op een schoolpleintje wel een stoot met fatale gevolgen voorkomt, en in de ring (zelden tot) nooit? Ik heb het iig nog nooit mee gemaakt of gezien op film dat iemand na een wedstrijd in de ring/kooi ernstig letsel oploopt, of dat het tot de dood leidt...

er zijn wel eens ring incidenten met dodelijke gevolgen geweest maar deze komen inderdaad vrij weinig voor. De vechters in de ring zijn ten eerste voorbereid en zijn getraind. Bovendien is er een scheidsrechter aanwezig die de boel in de gaten houdt en er voor zorgt dat er geen overtredingen worden gemaakt, in het echt is die er natuurlijk niet. Daarnaast met (kick)boxen vecht je met handschoenen en bitjes.

Maar ik vraag me af hoe vaak een incident als hierboven genoemd met dodelijke gevolgen afloopt.

maar ja, wijze les... bewaar het klappen maar voor in de dojo/ring ;)

De man van 14K
26-04-2007, 18:33
maar ja, wijze les... bewaar het klappen maar voor in de dojo/ring ;)


De wijze spreuk van de dag!

Dennuz
26-04-2007, 18:44
Er is ook nog wel een aardig veschil tussen neergaan en met je kop op een stoeprand of tegels terecht komen en neergaan en met je kop op het canvas vallen.

Joris
26-04-2007, 19:27
de jongen in kwestie had ook een boksbeugel

De man van 14K
26-04-2007, 19:29
bleek uiteindelijk van niet, check geenstijl.nl

Joris
26-04-2007, 19:53
o oke... lijkt me verschrikkelijk dat als je ruzie krijgt en uiteindelijk wordt het vechten. en je geeft die ander 3 klappen dat ie dan dood gaat..

Dat lijkt me ook niet de bedoeling..

De man van 14K
26-04-2007, 20:04
geloof niet dadt hij echt terug gevochten heeft..

vroeger had je toch ook zo'n 'hype' dat mensen een stukkend bierglas in je waffel douwde als je niet aan de kant ging voor ze in de kroeg.. dat heeft ook wel wat fucked up situaties opgeleverd..

kmr
26-04-2007, 21:24
Ik denk dat de redenen zijn dat hij het niet overleefd heeft:
1 hij is op zn slaap geraakt
2 als je niet op klappen rekent en niet getraind bent om dan je hoofd in je nek te leggen (je weet wat ik bedoel) en je hoofd te bewegen, dan krijg je de stoot vol op je kop en ook nog eens de impact

De man van 14K
26-04-2007, 21:26
(je weet wat ik bedoel) en je hoofd te bewegen, dan krijg je de stoot vol op je kop en ook nog eens de impact

Eh Hoofd in Nek? ken wel kin tegen borst..?

adam
26-04-2007, 21:31
de eerste reden dat op straat meer doden vallen is de angst zelf.
in de ring kan je veel meer hebben omdat het een spelletje voor je is, maar buiten is het heel anders en daardoor werkt je lichaam ook anders.
in de ring heeft een jongen van 17 jaar altijd handschoenen aan en is bewust van klappen die er komen, zijn lichaam kent die klappen (door training). het heeft puur met je lichaam te maken. maar dan ook andere omstandigheden, trainen, sfeer, scheids, handschoenen, en plek waar de klap raak is.
ik zeg nog steeds, niet vechten, niet vechten, maar als je echt moet, zorg dan dat je WINT.
liever hij dan jij

kmr
26-04-2007, 21:53
Eh Hoofd in Nek? ken wel kin tegen borst..?

Kin tegen de borst, we hebben het hier niet over verdedigen tegen een rnc:twak: Serieus, ik bedoel dat je je schouders optrekt, kijk maar hoe Wanderlei staat, dan snap je het.

PigDog
26-04-2007, 22:34
Wanderlei heeft toch klappen gehad van Crocop? Toen hielp het ook niet....

PigDog
26-04-2007, 22:37
Je hebt het dus over bodybuilders?

Je hebt zat bodybuilders die kunnen vechten.......

Ik ken er wel een paar waar je het tegen mag proberen, als je er anders over denkt *lol*

paspoes
26-04-2007, 22:41
Je hebt zat bodybuilders die kunnen vechten.......

Ik ken er wel een paar waar je het tegen mag proberen, als je er anders over denkt *lol*

hun balen zijn niet gespierd ;)

FOCUS
26-04-2007, 22:43
volgens mij 'werkt je lichaam' helemaal niet anders..

Zal het niet gewoon komen, doordat een getraind persoon een keiharde volle stoot geeft, en dat de ontvanger; helemaal geen kaas heeft gegeten van vechten, geen getrainde nek heeft, niet weet wat te verwachten, dus niet blokt, ontwijkt, schrap zet of tanden op elkaar bijt?
En dan idd al buiten bewustzijn is als hij met zijn giegel op de straat land?

ff iets anders, natuurlijk moet je niet vechten als het ff niet hoeft,
maar als je moet knokken, dan heb je echt geen tijd om te bedenken of je hem hier of daar raakt met die en die techniek. Reageren moet je!
Gewoon je lichaam zijn werk laten doen, niet nadenken, en al helemaal niet over de eventuele gevolgen nadenken. Dat remt je alleen maar af.
Je kan jezelf niet verdedigen zonder te vechten.

adam
26-04-2007, 22:47
je lichaam werkt zeker anders wanneer je buiten vecht en niet in de ring. zelfs een getrainde persoon loopt buiten risico door een stoot, terwijl hij tijdens wedstrijd een nog hardere stoot aan kan.
denk maar aan, als mensen buiten vechten gaat hun hart sneller kloppen en bloed doorloop gaat steeds sneller. in wedstrijd is wat minder.

FOCUS
26-04-2007, 22:50
ja idd,
en dan ga je eerder dood???

Jochem
26-04-2007, 23:06
ja idd,
en dan ga je eerder dood???

x2

Fr3ddy
27-04-2007, 00:03
Het klinkt misschien heel erg 'stom'.. maar spreken we niet over 'pech'? Het blijft imo een paar klappen.. een vechtpartijtje zoals er dagelijks honderden plaatsvinden op schoolpleintjes door het hele land. Uiteindelijk loopt het een keer noodlottig af..
Dat het een getraind persoon niet kan overkomen is imo ook onzin. Vroeg of laat zal het ook een keer in een ring gebeuren in NL.

Joris
27-04-2007, 00:19
ik ben het wel een beetje met freddy eens

FOCUS
27-04-2007, 00:21
heb je idd gelijk in.
elk weekend zijn er wel tientallen vechtpartijtjes,
veel meer dan er gevochten wordt in de ring,
de kans op foute afloop is dan ook veel groter...

Fr3ddy
27-04-2007, 00:29
... Murphy's Law

De man van 14K
27-04-2007, 00:30
de ring is een veilige omgeving je heb met een paar factoren te maken:

1- beide partijen zijn gefocust en wachten om te ontvangen / uit te delen.
2- geen obstakels (stoepranden ed) de ring is dus een soort veilige omgeving)
3- geen wapens
4- regels en een scheidsrechter die er tussen springt.
5- hanschoenen..

krijg jij een onverwachte hoek met de kracht van iemand van 80 kg die al een paar jaar kickboxt, zónder handschoenen terwijl jij het én niet verwacht én ongetraind ben (dus ook nooit klappen ontvangen) is de kans groot de ontvanger zn licht uit gaat en afhankelijk van waar die klap is, is de mate bepaald van schade. (neusbotje / slaap ...)

kmr
27-04-2007, 00:41
Wanderlei heeft toch klappen gehad van Crocop? Toen hielp het ook niet....

Je bent trainer, dus je weet heus wel dat de impact van een klap anders is als je rechtop staat ivm als je gebogen staat.

Evilman
27-04-2007, 01:54
Dit is denk ik echt domme pech gewoon.
Het slaan was sowieso al minder als het niet nodig is.
Maar ik denk niet dat de dader dit ooit had verwacht,
Als hij getraind was en wist waar hij mee bezig was,
dan had hij wel gemikt op wat damage/ko wellicht,
maar dood.. lijkt me sterk.

jopke
27-04-2007, 04:56
ik denk dat je lichaam op straat precies het zelfde reageerd als in de ring... in bijde gevallen krijg je echt een adrenaline''boost''' dus je lichaam zou in het principe gewoon het zelfde reagerenn...
zoals anderen ook al zeiden denk ik ook dat het gewoon met de omgeving te maken gehad heeft...

en daar komt bij dat je niets weet van de twee personen... misschien was degene die omgekomen was wel een computernerd van 60 kilo die nooit met zn neus buiten komt en al helemaal niet sport..

en de ander een sportfreak van 100 kilo die elke dag traint in de sportschool en daarbij 3 keer per week aan boksen ofzo doet...

als dit de situatie is weet iedereen wie de winnaar zou worden.....

alles hangt van de situatie af...

PigDog
27-04-2007, 07:08
Je bent trainer, dus je weet heus wel dat de impact van een klap anders is als je rechtop staat ivm als je gebogen staat.

Jawel, maar het was leuk om even die Wanderlei fans te dissen :)

kmr
27-04-2007, 07:51
Jawel, maar het was leuk om even die Wanderlei fans te dissen :)

Weet je wat vaak het probleem met Wanderlei is? Als hij een stoot geeft en de tegenstander gaat achteruit en Wanderlei wil hem benaderen, dan rent hij ernaartoe, maar houdt zn handen laag. Hij mepte Crocop, die ging snel achetruit, Wanderlei rende met zn handen omlaag en Crocop gaf zn linke directe. Je ziet het ook bij Wanderlei-Vitor: op het moment dat hij naar voren gaat met zn handen omlaag geeft Vitor een stoot en daarna bleef hij doorstoten en we weten hoe de match geeindigd is.

kmr
27-04-2007, 07:51
Weet je wat vaak het probleem met Wanderlei is? Als hij een stoot geeft en de tegenstander gaat achteruit en Wanderlei wil hem benaderen, dan rent hij ernaartoe, maar houdt zn handen laag. Hij mepte Crocop, die ging snel achetruit, Wanderlei rende met zn handen omlaag en Crocop gaf zn linke directe. Je ziet het ook bij Wanderlei-Vitor: op het moment dat hij naar voren gaat met zn handen omlaag geeft Vitor een stoot en daarna bleef hij doorstoten en we weten hoe de match geeindigd is.

Wat n goede anlyse, al zeg ik het zelf.

FOCUS
27-04-2007, 16:37
Ik ben wel een Wanderlei fan,

maar wat een KO was dat!
IS toch die partij waarbij Wanderlei achteruit probeert weg te komen, onderwijl stoten vangend??? Het gaat -als ik het goed voor me zie- trouwens 'goed' totdat Wanderlei zijn voeten gaat wisselen, dan pas valt de echte ko!

JA die Wanderlei is een beetje slordig, maar misschien past dat bij het karakter van de gemiddelde psychopaat?

De man van 14K
27-04-2007, 16:52
Ik ben wel een Wanderlei fan,


JA die Wanderlei is een beetje slordig, maar misschien past dat bij het karakter van de gemiddelde psychopaat?


Haha inderdaad, het is wel een totale psycho..

http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/gif/silva_vs_crocop_ii_hk.jpg

danial
27-04-2007, 19:30
wat een gedoe allemaal, gewoon niet vechten buiten en als je vecht winnen zodat je niet dood gaat, lol

Fr3ddy
27-04-2007, 19:55
wat een gedoe allemaal, gewoon niet vechten buiten en als je vecht winnen zodat je niet dood gaat, lol

:hugegrin:

kmr
27-04-2007, 21:08
wat een gedoe allemaal, gewoon niet vechten buiten en als je vecht winnen zodat je niet dood gaat, lol

Toch zie je vaak dat mensen zich inhouden. Iedereen kent dat filmpje wel van die bokser wiens vriendin wordt gemept wat hem ertoe aanzet die gasten te meppen. Je kan zien dat hij wel hard slaat, maar zeeeekr niet voluit gaat.

danial
27-04-2007, 21:55
Toch zie je vaak dat mensen zich inhouden. Iedereen kent dat filmpje wel van die bokser wiens vriendin wordt gemept wat hem ertoe aanzet die gasten te meppen. Je kan zien dat hij wel hard slaat, maar zeeeekr niet voluit gaat.

nouuuu, als je vriendin gemept wordt en je gaat je inhouden of je gaat niet voluit slaan is iets mis met je, ik zou in dit geval nog harder slaan:twak:

FOCUS
27-04-2007, 23:19
idd,
gewoon vol erin,
inhouden kan je je leven (of dat van je meissie) kosten.
Ga eens een aflevering van opsporing verzocht kijken, er lopen sicko's rond waar je geen risico mee mag nemen, mocht je ze tegenkomen.
Dat gedoe van: MA is gevaarlijk, mag je op straat niet gebruiken enzo,
slaat nergens op!! Vecht voor je leven, de rest is bijzaak

De dikke nudist
28-04-2007, 00:44
En de sfeer wordt grimmiger...

Evilman
28-04-2007, 04:18
En de sfeer wordt grimmiger...

Hahaha :D
noodzaak heeft weinig met grimmig te maken.
en als t dat al wordt is t automatische piloot na
een bepaalde grens
:pimp: godmode!

jopke
28-04-2007, 07:28
even terug komend op die jongen die is dood geslagen....

ik denk dat die jongen die hem heeft omgebracht ok wel een beetje geoefend was in een vechtsport want in de meeste straat gevechten zie je dat ze aleen stom aan komen lopen en een paar (halfgebakken) slagen geven.

maar deze jongen gaf drie stompen en een knietje... een knietje geven doen onervaren mensen vrijwel niet....

Evilman
28-04-2007, 09:18
straks komen ze er nog achter dat ie pride heeft gekeken ;)
net als dat ze bij columbine metal luisterden of whatever dat was.

De man van 14K
28-04-2007, 18:17
ik deed de ninja turtels na toen ik 10 was, als ik mijn broertje onthoofd had met een mislukt backfilpkick... blame it on the turtles!

fuck it, ik ga trainen.

Jeru
28-04-2007, 18:21
Tsjeck dit feestje dan een aantal dagen geleden in het Vondelpark. Twee 15-jarige gasten die op de vuist gaan. Volgens mij zie ik hier ook een knietje voorbij komen.
http://tip.at5.nl/2007/04/26/vechtpartij-vondelpark/

Mephisto
28-04-2007, 20:56
Aha, dus je bent portier en hebt er wel eens op los gemept. Wat was de reden en hoe ging het?

tijdje niet geweest,excuses voor de late reactie;

voor de duidelijkheid; het eerste was een grap van die autodeur en het portier...

Daarnaast bén ik geen portier en heb ik nooit iemand in elkaar geslagen.

Ik kreeg een knal voor mijn dronken achterhoofd (een krat wordt hier ook wel een bak genoemd) en uit reactie shootte ik die gast onderuit. Helaas stonden we op een verhoging en vielen we naar beneden, het eerste dat de grond raakte was mijn knie, die is ruim een week dik geweest. Het gezicht van die kerel was echt onbetaalbaar, die verwachte van alles maar geen dronken lor in side-position.

En verder was het zwaar k*t omdat het tot dat moment gezellig was, en ondanks dat ik er niet veel aan kon doen, voelde ik me toch schuldig (en als je dan ook nog dronken bent kan dat een genante voorstelling worden :) maar dat is geloof ik dan wel weer meegevallen)

Evilman
28-04-2007, 21:10
Tsjeck dit feestje dan een aantal dagen geleden in het Vondelpark. Twee 15-jarige gasten die op de vuist gaan. Volgens mij zie ik hier ook een knietje voorbij komen.
http://tip.at5.nl/2007/04/26/vechtpartij-vondelpark/


Haha kijk nou die mongool op de achtergrond bij foto 3..
met zn rocky balboa shirt en zn handen ingetaped.

jopke
04-05-2007, 23:57
pff wat een zielige vertoning een paar stumpers die denken te kunnen vechten.........:thown:

tang soo do'ka
25-05-2007, 04:15
wat denken jullie van een high kick op straat? en hoe kan je een high kick beste uitvoere met standbeen helemaal gedraaid of maar 90 graden ofzo?

jopke
25-05-2007, 04:33
ten eerste zie je een high-kick makkelijk aankomen op straat, omdat je je tegenstander niet ''klem'' zet zoals in een echt gevecht in een ring,
een straat gevecht duurt gewoon niet zo lang dus je moet direct een harde actie doen die in een keer raak is...

en tja hoe het het beste gaat? gewoon uitproberen wat jou het beste ligt,

persoonlijk draai ik mijn voet wel 90 graden, en maak een high-kick van boven naar beneden(ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel) en als een lowkick...

maar vecht liever niet op straat maar in de ring..

Christophe
29-05-2007, 18:30
van de week nog een dikke kans gehad.
Bij een vernauwing met drempel, ik was eerder maar die ander moest zo nodig moeilijk doe, Gaat ie 50 in z'n achteruit achter me aan. Ik dacht Yes!! Wat een mongool. Draait ie om haalt ie me in. Ik stop, gordel af, alles uit me zakken. Begint die vent te scheeuwen dat ik z'n zoontje achterin bang heb gemaakt...

Ik keek naar dat jochie en kon het niet over m'n hart verkrijgen, heb naar hem gezwaaid en reed gewoon weg. Kom ik om de hoek m'n moeder tegen:D

Ik was echt trots op mij.

Hahahaha ... super verhaal! :thup:

kmr
12-07-2007, 10:44
Zag vandaag dat een gozer een andere gozer beetje lastig viel en toen bedacht ik me hoe ik hem neer zou slaan als hij mij lastig zou vallen en toen dacht ik aan deze topic.

Vervolgens heb ik hem doodgeschopt. Nee, dat is een geintje:twak:

FOCUS
12-07-2007, 19:27
een bijna-dood ervaring dus

Bejito007
12-07-2007, 19:34
Ik heb als kind meermaals gevochten op school, maar leerde het snel af door me in te schrijven voor judolessen. Sindsdien ben ik veel relaxter geworden en vermijd ik zoveel mogelijk problemen en probeer situaties op voorhand in te schatten en uit de weg te gaan.
Een aantal jaren geleden ben ik dan toch een keer noodgedwongen in conflict geraakt met 2 gasten die me 'geld voor de telefoon' kwamen vragen. Mijn grootste fout is dat ik toen de conversatie ben aangegaan ipv gewoon weggewandeld. Ik zei hen dat ze niets zouden krijgen en dat ze maar op een andere manier naar huis moesten zien te bellen. Toeval wou dat mijn vader mij net aan die plek (een publiek park) had afgezet en nog in de buurt was. Die kwam er dan ook bij staan toen hij zag wat er bezig was en toen begonnen die gasten hetzelfde verhaal tegen mijn vader (incl. dreigementen). Ze kregen net hetzelfde antwoord van mijn vader en toen begon het spel. Destijds liep mijn vader namelijk bijna constant rond met een tasje onder zijn arm (portefeuille, creditcards, papieren, etc). Dat zagen ze en in een snelle beweging probeerden ze dat van hem af te nemen. Nu het mijn vader was die ze lastig vielen, ben ik lichtjes door het lint gegaan...Ik zag hen hem omcirkelen en dat tasje trachten weg te grissen. Een van die gasten viel op de grond omdat mijn vader snel een terugtrekkende beweging maakte om die tas bij hem te houden. De andere begon al weg te lopen, waardoor ik dacht dat "het" al gebeurd was. Ben er achter beginnen hollen, achter in zijn kraag gevat en dan puur instinctmatig een poging van hem om op mijn gezicht te slaan afgeweerd waarop ik een cross op zijn gezicht kon geven. Die jongen zakte meteen in elkaar. Zijn vriend kwam dan naar me gelopen met zijn vuist 'in aanslag'. Ook vrij makkelijk afgeweerd, maar die gast heb ik niets kunnen doen omdat hij snel zijn vriend rechttrok en samen begonnen weglopen. In pure razernij ben ik hen nog een heel eind achterna gelopen zonder succes. Toen ik terug naar mijn vader ging konden we de schade opmeten. Hij was er in geslaagd om zijn tasje te bewaren, maar in een poging om een van die gasten een trap te geven had hij direct een vuist op zijn gezicht gekregen waardoor zijn tandvlees bloedde. Ik had zelf niets opgelopen, maar die jongen die ik had neergeslagen moet erg geraakt zijn geweest. Ik had op dat ogenblik namelijk een witte trui waarvan de rechtermouw volledig onder het bloed zat. Dat is hetgeen wat ik me nog kan herinneren. Het zal allemaal wel snel verlopen zijn, maar ik had achteraf voor een stuk een black-out en wat ik me nog kan herinneren lijkt zich precies matrix-gewijs in slow motion te hebben afgespeeld.
Sorry voor de lange post :sleep1:

Bejito007
12-07-2007, 19:43
Ik weet trouwens niet of er hier nog mensen zijn die ooit al eens 'bevroren' zijn geraakt in een straatsituatie, maar dat is me ook al een paar keer overkomen. Gewoon door adrenaline vast staan en niet weten wat doen. Ik heb me over die keren heeeeel lang slecht gevoeld (zelfs even een tijdje gestopt met trainen) omdat ik mezelf laf vond en ik dacht dat ik met mijn vechtsporten meer had moeten kunnen doen.
Ben nu bezig in een briljant boek over straatgeweld en hoe ook de meest ervaren gevechtsportbeoefenaars zwaar KO kunnen gaan op straat. Volgens mij is het boek uniek in zijn soort. Het beschrijft echt perfect wat er gebeurt als je met een (potentiële) dreiging te maken krijgt. Het 'fight or flight'-syndroom en dat bijna iedereen instinctmatig neigt naar flight. Een van de redenen hiervoor is dat mensen de adrenaline die vrijkomt vaak verwarren met angstgevoelens (door de adrenaline begint het been bijv. te trillen, begint de mond droger te worden, beginnen je handen te zweten etc.) en hierdoor aan de grond genageld geraken.
Ik kan dit boek enkel maar enorm aanbevelen. Het heet 'Dead or Alive' en is geschreven door Geoff Thompson.

Tsuki
12-07-2007, 19:51
op straat vechten is zo 2006 ................

Jochem
13-07-2007, 05:47
Ik heb wel eens op straat gevochten. Ik kopte die gozer zijn hand toch mooi weg met mijn kaak. En hij zei echt niks meer toen ik huilend wegliep.

Biiyen
13-07-2007, 06:53
Ik vecht niet op straat, ik krijg altijd slaag. Ben in elkaar gebeukt door een groep kale coke gabbers op een wc. Dan een of andere idioot die met een knuppel me hersenpan inveegt. Ook een keer een boze vader die me kop door een tuinhek probeert te drukken. Een kerel die ze dobberman op me loslaat... al met al fakkel ik niet lang, ik druk gewoon een stuk glas in je keel en daarna zie ik wel weer.

De dikke nudist
13-07-2007, 07:34
Een aantal jaren geleden ben ik dan toch een keer noodgedwongen in conflict geraakt met 2 gasten die me 'geld voor de telefoon' kwamen vragen. Mijn grootste fout is dat ik toen de conversatie ben aangegaan ipv gewoon weggewandeld. Ik zei hen dat ze niets zouden krijgen en dat ze maar op een andere manier naar huis moesten zien te bellen. Toeval wou dat mijn vader mij net aan die plek (een publiek park) had afgezet en nog in de buurt was. Die kwam er dan ook bij staan toen hij zag wat er bezig was en toen begonnen die gasten hetzelfde verhaal tegen mijn vader (incl. dreigementen). Ze kregen net hetzelfde antwoord van mijn vader en toen begon het spel. Destijds liep mijn vader namelijk bijna constant rond met een tasje onder zijn arm (portefeuille, creditcards, papieren, etc). Dat zagen ze en in een snelle beweging probeerden ze dat van hem af te nemen. Nu het mijn vader was die ze lastig vielen, ben ik lichtjes door het lint gegaan...Ik zag hen hem omcirkelen en dat tasje trachten weg te grissen. Een van die gasten viel op de grond omdat mijn vader snel een terugtrekkende beweging maakte om die tas bij hem te houden. De andere begon al weg te lopen, waardoor ik dacht dat "het" al gebeurd was. Ben er achter beginnen hollen, achter in zijn kraag gevat en dan puur instinctmatig een poging van hem om op mijn gezicht te slaan afgeweerd waarop ik een cross op zijn gezicht kon geven. Die jongen zakte meteen in elkaar. Zijn vriend kwam dan naar me gelopen met zijn vuist 'in aanslag'. Ook vrij makkelijk afgeweerd, maar die gast heb ik niets kunnen doen omdat hij snel zijn vriend rechttrok en samen begonnen weglopen. In pure razernij ben ik hen nog een heel eind achterna gelopen zonder succes. Toen ik terug naar mijn vader ging konden we de schade opmeten. Hij was er in geslaagd om zijn tasje te bewaren, maar in een poging om een van die gasten een trap te geven had hij direct een vuist op zijn gezicht gekregen waardoor zijn tandvlees bloedde. Ik had zelf niets opgelopen, maar die jongen die ik had neergeslagen moet erg geraakt zijn geweest. Ik had op dat ogenblik namelijk een witte trui waarvan de rechtermouw volledig onder het bloed zat. Dat is hetgeen wat ik me nog kan herinneren. Het zal allemaal wel snel verlopen zijn, maar ik had achteraf voor een stuk een black-out en wat ik me nog kan herinneren lijkt zich precies matrix-gewijs in slow motion te hebben afgespeeld.
Sorry voor de lange post :sleep1:

Vet verhaal.
Maar wat ik me afvraag is:





waarom loopt jouw pa met een handtasje;)?

Bejito007
13-07-2007, 20:26
Lol, ik wist dat die nog ging komen, ondanks mijn verwoede pogingen om het op een 'tasje' te houden en het heel stoer en mannelijk te willen laten uitschijnen:D
En voor de duidelijkheid: Pa =/= Ma:D

F@dur
18-07-2007, 09:53
http://youtube.com/watch?v=rs1Uwl9adeQ

Bekijkt die video eens.Het is een turks straatgevecht dat begonnen is door verkeersaggressie.De man in't zwart die alleen is heeft wat bokservaring en de rest van de mannen die in 1 auto zaten is vader en zonen enzo.Ik moet wel zeggen dat men respect wel uitgaat naar de man in't zwart,en dat hij soms wild stoot maar pas op,doe het maar 's tegen zoveel man,man.Niet gemakkelijk hoor,zeker als ze u echt willen pakken omdat ge begonnen zijt met hun vader te slaan.Dan heb ge mss toch wel een idee of vechtsport van nut kan zijn.... .

Bejito007
19-07-2007, 06:57
Grappig filmpje en de rocky muziek erbij:thup: Die jongen in het wit heeft vooral pech dat hij werd tegengehouden door iemand die hem aan zijn trui trekt. Daardoor heeft hij de grootste klappen gekregen.

Camino
13-08-2007, 01:29
K'heb slechts twee maal in mijn leven ( ben nu 28 ) op straat gevochten .
Ik ben niet zo'n straatvechter , en ben altijd vrij kalm en probeer ruzie te vermijden .

De twee maal dat ik gevchten heb op de straat was één kerel K.o en de andere keer had mijn uitdager een gapende wonde onder zijn oog ( waar ikzelf echt van versteld stond dat een oogwonde zo kan openstaan ).

Maar zoals ik zeg dit waren één voor één gasten die niet wilde praten om de zaakjes uit te klaren , en steeds eerst zijn beginnen meppen.

Verder ben ik het rustige persoontje .

Zodus ja ik heb wel iets gehad aan mijn gevechtsport hoor , want tijdens die gevechten gebruikte ik ook technieken .

De reden om te beginnen met gevechtsport mag noooit maar dan ook nooit zijn dat men het wil gaan gebruiken op de straat ( wel als zelfverdediging ).


Indien je als mma vechter in een gevechtsituatie op straat bent verwikkeld zou ik toch afraden om Bvb een wurging te gebruiken , want dit kan dan wel eens serieus verkeerd aflopen .

Een vechter moet kunnen vechten ja , maar ook bedachtzaam zijn .

Gulo gulo
13-08-2007, 05:54
Ga op atlethiek, kun je hard weg rennen als er iets is.....

Muay Thai Elite
13-08-2007, 06:00
Ik ben altijd veel te geil om ruzie te maken.. Als ik in de stad ben dan.

kmr
13-08-2007, 08:41
K'heb slechts twee maal in mijn leven ( ben nu 28 ) op straat gevochten .
Ik ben niet zo'n straatvechter , en ben altijd vrij kalm en probeer ruzie te vermijden .

De twee maal dat ik gevchten heb op de straat was één kerel K.o en de andere keer had mijn uitdager een gapende wonde onder zijn oog ( waar ikzelf echt van versteld stond dat een oogwonde zo kan openstaan ).

Maar zoals ik zeg dit waren één voor één gasten die niet wilde praten om de zaakjes uit te klaren , en steeds eerst zijn beginnen meppen.

Verder ben ik het rustige persoontje .

Zodus ja ik heb wel iets gehad aan mijn gevechtsport hoor , want tijdens die gevechten gebruikte ik ook technieken .

De reden om te beginnen met gevechtsport mag noooit maar dan ook nooit zijn dat men het wil gaan gebruiken op de straat ( wel als zelfverdediging ).


Indien je als mma vechter in een gevechtsituatie op straat bent verwikkeld zou ik toch afraden om Bvb een wurging te gebruiken , want dit kan dan wel eens serieus verkeerd aflopen .

Een vechter moet kunnen vechten ja , maar ook bedachtzaam zijn .

Zij begonnen met slaan, zag jij dus de klappen aankomen? Hoe is die gast ko gegaan: lhk?:twak:

Camino
13-08-2007, 19:34
Als je een beetje bedachtzaam bent en kan inschatten dan zie je vaak wel wanneer iemand wil gaan uithalen .
De kerel die zou gaan uithalen stond recht voor mij en kwam een beetje naar voor toe .
Ik ben direct in dekking gaan staan en geen enkele klap gekregen , en het was een regen van klappen dat weet ik nog wel.

Zodus dekking is toch een zeeer belangrijk iets .

De kerel die K.o was gegaan heb ik een hoek gegeven .

Ik dacht achteraf wel dat ik een serieus risico heb begaan met blote vuist op iemand zijn slaap slaan ( hoek ) .

Maar daar denk ik die moment niet aan .

kmr
13-08-2007, 21:39
De kerel die K.o was gegaan heb ik een hoek gegeven .

Ik dacht achteraf wel dat ik een serieus risico heb begaan met blote vuist op iemand zijn slaap slaan ( hoek ) .

Maar daar denk ik die moment niet aan .

Heb je met volle kracht uitgehaald? Vaka hoor je dat het toch wel eng is om iemand voluit te slaan zo zonder bescherming.

ValeTudo
13-08-2007, 21:58
Heb je met volle kracht uitgehaald? Vaka hoor je dat het toch wel eng is om iemand voluit te slaan zo zonder bescherming.Tis idd nie slim en zeer gevaarlijk. Tijd voor wat Krav-Maga lessen mannen :whistling:

Chico
13-08-2007, 22:02
heb altijd het idee gehad dat je zonder bescherming beter met open hand kan slaan op het hoofd (het oude freefight/pancrase open hand dan hé.. niet bitchslappen ;)) omdat je dan minder risico loopt op een gebroken hand

ValeTudo
13-08-2007, 22:12
heb altijd het idee gehad dat je zonder bescherming beter met open hand kan slaan op het hoofd (het oude freefight/pancrase open hand dan hé.. niet bitchslappen ;)) omdat je dan minder risico loopt op een gebroken handplaats maar eens een bitchslap vanuit de heup en schouder :wacko:

redjuh
13-08-2007, 23:19
tijd voor een stanleymesje in de kontzak.

ValeTudo
14-08-2007, 01:35
tijd voor een stanleymesje in de kontzak.Dat kan je ook fataal worden met Krav Maga :D

kmr
15-08-2007, 07:52
Ik bedoelde eigenlijk dat ik bang zou zijn iemand dood te slaan als ik met volle kracht zonder bescherming een hoek zou geven.

ValeTudo
15-08-2007, 21:37
Ik bedoelde eigenlijk dat ik bang zou zijn iemand dood te slaan als ik met volle kracht zonder bescherming een hoek zou geven.wrom...gebeurt zo vaak,,,denk dan een high-kick met de scheen harder aankomt iig

kmr
15-08-2007, 22:13
wrom...gebeurt zo vaak,,,denk dan een high-kick met de scheen harder aankomt iig

De tip van Valetudo: gebruik de highkick in een straatgevecht:twak:

ValeTudo
15-08-2007, 23:12
De tip van Valetudo: gebruik de highkick in een straatgevecht:twak:Tip van KMR : gebruik een linker hoek en sla elk botje in je hand aan gort :sleep1:Je hebt het toch over schade aan een tegenstander,in een wedstrijd lijkt een trap tegen het hoofd me veel gevaarlijker dan een linkse hoek op straat,,,kans van 49% dat je je handje flink pijn doet.

Edit: Tip van Valetudo, Ga op Krav Maga

Muay Thai Elite
16-08-2007, 01:10
Tip van MTE: Dont be gay..

De dikke nudist
16-08-2007, 02:16
Ik bedoelde eigenlijk dat ik bang zou zijn iemand dood te slaan als ik met volle kracht zonder bescherming een hoek zou geven.

Whooaaa, lethal weapon in da house :rolleyes:.

kmr
16-08-2007, 08:33
Whooaaa, lethal weapon in da house :rolleyes:.

Iemand met je vuist in de buurt van zn slaap raken of iemand met een mma-handschoen tegen zn slaap raken is toch wel wat anders....

ValeTudo
16-08-2007, 18:53
Whooaaa, lethal weapon in da house :rolleyes:.:lol:

ValeTudo
16-08-2007, 18:55
Tip van MTE: Dont be gay..Krav Maga is Killer Combat, not gay :p

Tony
16-08-2007, 20:21
Wat is er mis met Bas Rutten's lethal streetfighting tips...

"Everybody underestimates the kick in the groin" Bangadangadang


http://www.youtube.com/watch?v=D3K-mrlYG7Y

ValeTudo
16-08-2007, 20:23
Wat is er mis met Bas Rutten's lethal streetfighting tips...

"Everybody underestimates the kick in the groin" Bangadangadang


http://www.youtube.com/watch?v=D3K-mrlYG7Y
Helemaal nix,,,kick in the groin,,Krav Maga les 1 ;)

:thup:

ValeTudo
16-08-2007, 20:27
Wat is er mis met Bas Rutten's lethal streetfighting tips...

"Everybody underestimates the kick in the groin" Bangadangadang


http://www.youtube.com/watch?v=D3K-mrlYG7Y
Xie veel Krav Maga basis maar dan minder uitgebreid :)

http://nl.youtube.com/watch?v=tNUQdtTkGBo

Tony
16-08-2007, 20:35
het filmpje is een grappige compilatie van een groter geheel.
En inderdaad de basis van die volledige versie is idd grotendeels krav maga.

ValeTudo
16-08-2007, 20:37
het filmpje is een grappige compilatie van een groter geheel.
En inderdaad de basis van die volledige versie is idd grotendeels krav maga.Bas reken ik ook tot een van de grote der aarde :thup:
Upmost Respect

jopke
16-08-2007, 22:23
krav magna lijkt geweldig ja!

het is alleen jammer dat het niet goed uit te voeren is onder druk...;)

ValeTudo
16-08-2007, 23:03
krav magna lijkt geweldig ja!

het is alleen jammer dat het niet goed uit te voeren is onder druk...;)Zeker :lol: :sleep1:

Daarom trainen de Mossad, ALLE Israelische Special Forces (Israel heeft een van de beste legers ter wereld) het Amerikaanse SWAT en andere special tactic forces van DE States erop.

Alsof MMA of Thai-Boxen of wat dan ook WEL goed uit te voeren is onder grote druk? Krav Maga...Easy 2 Learn but hard 2 Forget,,dat is wat het zo effectief maakt

Tony
16-08-2007, 23:52
Ben ik niet helemaal met je eens..

Krav Maga heeft één ontzettend groot nadeel....

GEEN FULL CONTACT SPARRING

(mede omdat dat nagenoeg onmogelijk is...(denk aan eye goughing etc)

dus de "aliveness" is niet altijd groot.


en besides that: krav maga hier in NL is compleet anders dan de training van de mossad of andere defensie groeperingen.

ValeTudo
17-08-2007, 00:00
Ben ik niet helemaal met je eens..

Krav Maga heeft één ontzettend groot nadeel....

GEEN FULL CONTACT SPARRING

(mede omdat dat nagenoeg onmogelijk is...(denk aan eye goughing etc)

dus de "aliveness" is niet altijd groot.


en besides that: krav maga hier in NL is compleet anders dan de training van de mossad of andere defensie groeperingen.Die trainen idd een ander soort Krav Maga dan je op straat gebruikt. Waar ik train sparren we zeker full-contact en oefenen we ook op messen,vuurwapens,knuppels e.d.Kweet niet waar jij ooit een les gezien/gevolgd hebt.
Alle real life situaties worden nagebootst en soms gaat het er hard aan toe. Als je zo als ik ernaast nog Thai-Boxen en Mixfight doet en nog een uurtje grappling erbij komt alles goed :D

EDIT: Wij krijgen wel les van een Israelische ex-Sergeant

qball
17-08-2007, 03:56
ben onlangs in de vroege uurtjes door een groep geprovoceerd die er duidelijk op uit waren om eens "iemand" (eender wie) een goed pak slaag te geven gewoon voor de fun , na veel vijven en zessen ging er een vriend van me met die kerels naar buiten (hij kende namelijk de helft) om de gemoederen wat te bedaren , echter eens buitengekomen brak de hel los en gingen ze hem met zen zessen tegelijk te lijf , ik ook naar buiten en in een poging om de boel wat te bedaren raak ik slaags met één van die gasten , ik slaag er (ondanks men zatte kop) wonderwel toch nog in om via een soort single die kerel naar de grond te trekken en beland op zijn rug waar ik instinct matig overega naar een rear naked , nog geen tien seconden later krijg ik een trap vol in het gezicht van één van zijn kameraden die ik dus helemaal niet had zien komen ... resultaat 10 draadjes vlak boven men oog en een lelijk liteken voor de rest van men leven , conclusie... als je zat bent gewoon wegwandelen en zeker niet proberen om toch de held uit te hangen...

Tony
17-08-2007, 04:32
en al helemaal niet aan de BJJ als je op straat in een groepsgevecht beland ;)

Paganstars
17-08-2007, 04:52
hahaha... bjj is effectief 1 op 1....

PigDog
17-08-2007, 05:02
Zeker :lol: :sleep1:

Daarom trainen de Mossad, ALLE Israelische Special Forces (Israel heeft een van de beste legers ter wereld) het Amerikaanse SWAT en andere special tactic forces van DE States erop.

Alsof MMA of Thai-Boxen of wat dan ook WEL goed uit te voeren is onder grote druk? Krav Maga...Easy 2 Learn but hard 2 Forget,,dat is wat het zo effectief maakt

Beetje nutteloos deze discussie.
Als jij erin gelooft, vooral blijven doen!
En als jij gelooft dat de amerikaanse special forces goed zijn, ook gewoon blijven geloven. Alleen één vraag: hoeveel navy seals, commando's swat-teams (en weet ik wat voor special forces ze allemaal niet hebben) kun je hebben om je forces nog steeds special te noemen?
Ik bedoel: als er 200.000 man lid zijn van één of andere special force, is dit dan niet een usual force? En een israelische sergeant heeft gewoon geen goede carriere gemaakt en moet daarom bijbeunen in krav maga :D

jopke
17-08-2007, 06:10
je schrijft dat jij ook krav magna oefend op een mes, denk je dat dat werkt??

geloof me ga nooit tegen een mes vechten, en als je het ooit zou doen doe dan alstjeblieft geen krav magna ontwapeningstrucs!!!!

een enorme kans dat je je zelf verwond!!!

bij een krav magna training weet je wat er gebeuren gaat maar in een echt straat gevecht weet je dat nooit!

je kunt daarom ook beter je tegenstander niet vastpakken, maar beter de afstand bewaren...

ValeTudo
17-08-2007, 06:49
En een israelische sergeant heeft gewoon geen goede carriere gemaakt en moet daarom bijbeunen in krav maga :DSure,,daarom wil ie er geen geld voor,hij is een vriend van de eigenaar van de gym

Biiyen
17-08-2007, 06:54
je schrijft dat jij ook krav magna oefend op een mes, denk je dat dat werkt??

geloof me ga nooit tegen een mes vechten, en als je het ooit zou doen doe dan alstjeblieft geen krav magna ontwapeningstrucs!!!!

een enorme kans dat je je zelf verwond!!!

bij een krav magna training weet je wat er gebeuren gaat maar in een echt straat gevecht weet je dat nooit!

je kunt daarom ook beter je tegenstander niet vastpakken, maar beter de afstand bewaren...

indeed, dikke reps van mij. Hou de eer aan jezelf en wegwezen zodra je een mes ziet. Mocht je die gozer daarna op straat onverwachts tegenkomen dan hoek je hem gewoon in ene neer zonder ook maar iets te zeggen ofzo. Op de schouder kloppen en BAM, met een dikke steen zijn voorste rij tanden eruit vegen.

jopke
17-08-2007, 06:58
inderdaad!

en mocht je de afstand niet kunnen bewaren omdat je met je rug in een hoek staat ofzo, gooi dan alstjeblieft iets naar je tegen stander, of schop hem (in zn kruis) als dit ook niet lukt kun je altijd nog een afhouwer doen, dan dan zo snel mogelijk weg lopen!!!

Muay Thai Elite
17-08-2007, 09:17
Of zoals ik altijd doe; gewoon z'n moeder uitschelden.. Dat zal m leren!

FOCUS
17-08-2007, 18:38
soow,

hey allemaal voor bedankt voor de nuttige tips,
wat een wereld-topic
van stoere verhalen tot een 'mijn-stijl-is-beter' discussie
van advies tot tips-en trucs

nu ben ik er helemaal klaar voor, kommaarop boze wereld:twak:


....:rolleyes:

Paganstars
17-08-2007, 23:21
mijn tip als er een wapen in het spel is... RUN LIKE HELL!!! Kans dat je er beetje toonbaar uitkomt is vrij klein!!

Arie
18-08-2007, 01:07
lol

Biiyen
18-08-2007, 01:30
mijn tip als er een wapen in het spel is... RUN LIKE HELL!!! Kans dat je er beetje toonbaar uitkomt is vrij klein!!

Je kan ook op de grond gaan liggen en net doen alsof je dood bent.

Paganstars
18-08-2007, 04:41
erm... daar zal ik me maar niet aan wagen tenzij het een beer is of een politiehond!

Muay Thai Elite
18-08-2007, 22:37
erm... daar zal ik me maar niet aan wagen tenzij het een beer is of een politiehond!

Hoe is t laatst eigenlijk afgelopen met die beer? :D

Vale Tudo
21-08-2007, 02:05
Sure,,daarom wil ie er geen geld voor,hij is een vriend van de eigenaar van de gym

hey ff helemaal off-topic, kon je geen andere naam verzinnen???!?! :twak:

Joris
21-08-2007, 02:44
Ik heb wel eens op straat gevochten. Ik kopte die gozer zijn hand toch mooi weg met mijn kaak. En hij zei echt niks meer toen ik huilend wegliep.


Reps...

deze tactiek gebruik ik ook altijd :D

ValeTudo
23-08-2007, 01:07
hey ff helemaal off-topic, kon je geen andere naam verzinnen???!?! :twak:Hoelang blijf je er nog over zeiken :twak:

:whistling:

schurem
25-08-2007, 07:30
pot, ketel, ketel, pot, take it outside boys :D

ValeTudo
25-08-2007, 08:39
pot, ketel, ketel, pot, take it outside boys :D
Is mischien wel de oplossing :lol:

Bagheera
26-08-2007, 02:06
In mijn schooltijd had ik een jongen in de klas die wel van vechten hield.
Tenminste een aantal klasgenootjes konden dat wel bevestigen,
op een dag was ik "aan de beurt"..
Ik heb toen besloten eerste te zijn, dus met een absolute uber-gay actie heb ik toen zijn lange haren (zo'n 80'er jaren matje :whistling:) vastgegrepen en ben met een noodvaart de trappen in school afgerend. Daarbij die jongen sleurend achter mij aan. Resultaat: Ik vermoeid , die gast zijn kop kapot en hij miste wat lokken.
Daarna heb ik hem uitgenodigd voor het schoolplein. Hij kwam niet opdagen....

Ondanks dat het uber-gay was, moet ik nog steeds lachen toen ik dat bloed zag en zijn "ik ben van mijn troon afgevallen kop". Hij was dat jaar wel wat rustiger in de klas. :rolleyes:

MilfhunterMMA
26-08-2007, 04:53
waar was dat dan in een jeugdinrichting?

Evilman
28-08-2007, 06:22
waar was dat dan in een jeugdinrichting?

whaha :D

Paganstars
28-08-2007, 08:50
Hoe is t laatst eigenlijk afgelopen met die beer? :D

Erm dat resulteerde nogal in wat blauwe plekken aan weerszijden en hij een gat in zun kop nadat hij een bankje van dichtbij zag.... *nee niet tof doen, hij struikelde over iemand anders heen toen hij achter mij aan kwam!*

Vale Tudo
03-09-2007, 01:41
Is mischien wel de oplossing :lol:

anytime!! :D

Muay Thai Elite
03-09-2007, 07:09
Zout toch op stelletje mietjes.. Elkaar uitdagen voor een 'gevecht' op internet is echt het meest homofiele wat een man (zoals jullie jezelf waarschijnlijk graag willen noemen, ondanks alle signalen) kan doen..

ValeTudo
03-09-2007, 08:23
Zout toch op stelletje mietjes.. Elkaar uitdagen voor een 'gevecht' op internet is echt het meest homofiele wat een man (zoals jullie jezelf waarschijnlijk graag willen noemen, ondanks alle signalen) kan doen..
Als jij alles in je leven zo serieus neemt...

:rolleyes:

Paganstars
03-09-2007, 09:32
je moest eens weten :P

ValeTudo
03-09-2007, 16:20
je moest eens weten :P:lol:

kmr
04-09-2007, 09:39
Geweldig, idioten, door jullie is mn topic dicht :twak:

kmr
04-09-2007, 09:40
Toch niet, maar waarom zie ik een slotje?