PDA

View Full Version : Accu laptop



Sjaak
25-03-2007, 00:44
Ik lees heel veel dingen over het behoud van je accu van je laptop. Hoe gaat die nu het langste mee ? Iemand die daar echt iets zinnigs over kan zeggen ?

joost
25-03-2007, 03:08
bedoel je qua levensduur? of qua hoelang je op de laptop kunt werken zonder een vaststroomnet?

Italian*Berlusconi*
25-03-2007, 03:14
Het makkelijkste is gewoon een 2de erbij te nemen... elke accu gaat naar verloop van tijd korter werken.

Sjaak
25-03-2007, 04:22
bedoel je qua levensduur? of qua hoelang je op de laptop kunt werken zonder een vaststroomnet?

Ik las in een PC winkel een tip dat je altijd zonder netstroom moet werken tot de accu leeg is om de werking van je accu te verlengen, m.a.w. als je op netstroom werkt met je laptop is dat slecht voor je accu.

Klopt dat ?????

CDW
25-03-2007, 04:32
Yep pas op stroom zetten als de accu echt leeg is!

Sjaak
25-03-2007, 04:47
Dus ook op de accu draaien als er stroom is ??? Klinkt niet logisch !

CDW
25-03-2007, 05:01
Nee ik bedoel eigenlijk pas opladen als de accu echt leeg is!

CDW
25-03-2007, 05:02
en weer volledig opladen!

Eric468
25-03-2007, 05:32
Ik heb mn laptop de hele dag gewoon in het stopcontact zitten...

Das dus ni goe?

Arjan
25-03-2007, 22:18
ik heb mijn laptop ook altijd aan het stroom zitten bij mij is dit niet slecht het werkt bij mij zo.. en ik denk dat dat bij elke laptop zo is, hij laad de accu op.. totdat hij helemaal vol is daarna schakelt hij dat gewoon uit, accu wordt dus helemaal nie gebruikt, niet opgeladen nix, dus das juist beter voor de levensduur van de accu, je hebt programmas die kunnen de status van je accu zien, ik heb deze laptop bijna 1 jaar en mn accu is nog voor 75% goed.. hij ging eerst max. ong. 3 uur mee (scherm brightness niet op hoogste en bijna geen actieve programmas) dat is nu 2,5 uur geworden..

harry
25-03-2007, 22:28
ik heb mijn laptop ook altijd aan het stroom zitten bij mij is dit niet slecht het werkt bij mij zo.. en ik denk dat dat bij elke laptop zo is, hij laad de accu op.. totdat hij helemaal vol is daarna schakelt hij dat gewoon uit, accu wordt dus helemaal nie gebruikt, niet opgeladen nix, dus das juist beter voor de levensduur van de accu, je hebt programmas die kunnen de status van je accu zien, ik heb deze laptop bijna 1 jaar en mn accu is nog voor 75% goed.. hij ging eerst max. ong. 3 uur mee (scherm brightness niet op hoogste en bijna geen actieve programmas) dat is nu 2,5 uur geworden..


Dit klopt dus niet.Een accu gaat zeker wel na de knoppe als je hem niet gebruikt.
Je kan hem gerust op netstroom laten draaien, maar je moet hem op zijn tijd (om de maand of zoveel)even helemaal leeg laten werken, en daarna helemaal vol tanken.
Vergeet niet als je hem laad, om hem iedere keer volledig te laden en niet half vol eraf trekken, dat verkort ook de levensduur.

(deze info komt uit mijn vorige leven toen ik als tussenstop op de accuwerkplaats vliegveld valkenburg geplaatst was dus niet zelf verzonnen)

NTT-FX
25-03-2007, 23:12
Een en ander is afhankelijk van het soort accu wat je hebt.
Li-ion accu's kunnen veel meer hebben dan de ( veel goedkopere ) nimh accu's .

Sjaak
25-03-2007, 23:36
Maar niemand laat toch zijn accu helemaal leeg trekken want dan spring je laptop in de slaapstand, vlak er voor sluit je hem elke keer weer aan op de netstroom of is dat niet goed ?

Ik wil graag weten hoe je accu het langste meegaat, moet je nu als je netstroom hebt dit gebruiken of moet je de accu gebruiken om de levensduur te verlengen en hem telkens helemaal leegtrekken en helemaal opladen ?

paspoes
26-03-2007, 18:15
Maar niemand laat toch zijn accu helemaal leeg trekken want dan spring je laptop in de slaapstand, vlak er voor sluit je hem elke keer weer aan op de netstroom of is dat niet goed ?

Ik wil graag weten hoe je accu het langste meegaat, moet je nu als je netstroom hebt dit gebruiken of moet je de accu gebruiken om de levensduur te verlengen en hem telkens helemaal leegtrekken en helemaal opladen ?

@Sjaak, was vroeger dat je je accu leeg trekt. kan me herineren als je een accu koopt zeggen ze 2 keer helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen. maar tegenwoordig worden accu's gemaakt met die lition technologie.

Ik heb zelf een compaq evo N600C en die staat elke dag op stroom en als ik hem zonder stroom gebruikt gaat de accu ongeveer 4 a 5 uur (afhankelijk wat ik aan het doen ben) mee dus leeg trekken heeft niet zoveel zin denk ik.

Het is alleen bedoeld voor ouwe accu's en niet voor nieuwe accu's.
ligt puur aan de capaciteit van je accu ik meen je MaH moet je in de gaten houden hoe hoger hoe langer.
Vroeger had je ook verhalen over accu's in de diepvries bewaren ook zo'n bullshit verhaal.
Als het goed is heb je een knopje op je accu en daar kan je zien jou levensduur van je accu alle lampen moeten groen branden ik d8 iets van 5 lampen.Dit is bij de compaq/hp accu's.

Sjaak
27-03-2007, 03:11
@Sjaak, was vroeger dat je je accu leeg trekt. kan me herineren als je een accu koopt zeggen ze 2 keer helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen. maar tegenwoordig worden accu's gemaakt met die lition technologie.

Ik heb zelf een compaq evo N600C en die staat elke dag op stroom en als ik hem zonder stroom gebruikt gaat de accu ongeveer 4 a 5 uur (afhankelijk wat ik aan het doen ben) mee dus leeg trekken heeft niet zoveel zin denk ik.

Het is alleen bedoeld voor ouwe accu's en niet voor nieuwe accu's.
ligt puur aan de capaciteit van je accu ik meen je MaH moet je in de gaten houden hoe hoger hoe langer.
Vroeger had je ook verhalen over accu's in de diepvries bewaren ook zo'n bullshit verhaal.
Als het goed is heb je een knopje op je accu en daar kan je zien jou levensduur van je accu alle lampen moeten groen branden ik d8 iets van 5 lampen.Dit is bij de compaq/hp accu's.

Thanks voor de uitleg PP