PDA

View Full Version : Welke middelen om sportblessures te voorkomen/verhelpen?



Jochem
26-03-2007, 06:07
Ik wil graag weten of ik de hersteltijd van mijn schenen kan bespoedigen. Blauwe plekken/beursheid. Ik gebruik er nu niks voor. Ik weet dat er een aantal goede middeltjes voor op de markt zijn, maar welke?

Ik gebruik wel:
omega 3-6-9 olie (lijnzaad, zonnebloem+ verschillende notenolien) voor mijn algemene herstel en gewrichten.
in tijden van veel training of last daarbovenop glucosamine, ook voor gewrichten.

Nopain85
26-03-2007, 06:32
B.C.A.A. en Chondroitine Sulfaat helpen geloof ik ook bij herstel

Ik heb vaak last van me schenen bij het joggen bijvoorbeeld , ik ga om de zoveel tijd daarvoor naar een sport medish centrum en dan ben ik er weer een tijdje vanaf , tijgerbalsem erop smeren schijnt ook te helpen zegt me fysio .

The Bulldog
26-03-2007, 06:43
Ik wil graag weten of ik de hersteltijd van mijn schenen kan bespoedigen. Blauwe plekken/beursheid. Ik gebruik er nu niks voor. Ik weet dat er een aantal goede middeltjes voor op de markt zijn, maar welke?

Ik gebruik wel:
omega 3-6-9 olie (lijnzaad, zonnebloem+ verschillende notenolien) voor mijn algemene herstel en gewrichten.
in tijden van veel training of last daarbovenop glucosamine, ook voor gewrichten.

arniflor...dit heb je in zalf EN in tabletjes die van binnen uit werken...

ook spiroflor helpt is mijn ervaring maar dan meer op de spieren...

HUNTER
26-03-2007, 07:50
underdog = correct.

Ik gebruik Arniflor druppels en SRL/ Spiroflor gelei tegen kneuzingen. Werkt prima. 3-4 x per dag koelen en daarna insmeren met SRL. En 2x per dag wat van die druppels.

Ronald
26-03-2007, 08:40
Sinds een week of 2 heb ik ook flink last van m'n schenen, maar ik ben wat anders gaan proberen wat me ook goed helpt. Ik heb een massage-apparaat (sterk vibrerend handgeval (nee, niet zo één ;) )) wat ik langere tijd op m'n schenen houdt. Heeft mij echt heel erg goed geholpen.

Fr3ddy
26-03-2007, 19:51
Rust... kan je redden :P

Yamato Damashii
26-03-2007, 22:49
arniflor...dit heb je in zalf EN in tabletjes die van binnen uit werken...

ook spiroflor helpt is mijn ervaring maar dan meer op de spieren...

x2! Arniflor en spiroflor werken echt goed! Daarnaast heb ik ook veel baat bij glucasomine en chondroïtine (combi pil). Alleen jammer dat de laatste nogal prijzig zijn.

Ronald
26-03-2007, 23:36
Ik heb trouwens net van die "instapsokken" gekocht die ik voorlopig even onder m'n gewone scheenbeschermers draag. "Shin & Insteppads" heet dat officieel (van Rucanor). Afgelopen tijd met een dubbele scheenbeschermer getraind, maar dat is ook zo lomp. Dit is wat compacter met toch wat extra bescherming.

The Bulldog
27-03-2007, 02:37
Wij trainen standaard met dubbele beschermers... zonde om op deze manier geblesseerd te raken... vooral korter voor de partij

Silat
27-03-2007, 20:51
laat je behandelen door iemand met Reiki / Energie en massage + rust

Ronald
28-03-2007, 06:04
Wij trainen standaard met dubbele beschermers... zonde om op deze manier geblesseerd te raken... vooral korter voor de partij
Heb je ook van die "instapsokken" of 2 echte scheenbeschermers?
Vanavond heb ik voor het eerst die instapsokken aangehad en het beviel me erg goed.

Bagheera
30-03-2007, 04:42
Heb jaren arniflor gebruikt (zalf ,groene tube) na mijn pakwerk dagen.
Pakwerk= bijtpak aantrekken voor politiehonden.

Het hielp wel in het begin maar later leek de werking af te nemen en heb ik het dus nooit meer gebruikt. Nu laat ik het zo voor wat het is.

The Bulldog
31-03-2007, 06:54
Heb je ook van die "instapsokken" of 2 echte scheenbeschermers?
Vanavond heb ik voor het eerst die instapsokken aangehad en het beviel me erg goed.

Nope ik heb dubbele bescherming...maar er zijn er zat die ook die instap dingen als onderste laag aan hebben..

ik moet zeggen laatst aan het sparren geweest met enkele bescherming, wel lekker op de benen maar voor de schenen weer even wennen na een paar keer elleboog of knie te pakken.:wacko:

jopke
03-04-2007, 06:25
ik gebruik meestal tijgerbalsem op mn schenen en op mn boven benen...ook maseren en warm/koud water helpt altijd wat!