PDA

View Full Version : droger worden zonder af te vallen?



mdk
03-04-2007, 17:54
Goededag,

ik zou graag wat "droger" willen worden zonder dat dit ten kosten van mijn gewicht gaat.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

hieronder wat sumiere gegevens over mijzelf:

28 jaar.
+/- 1.80m
79kg.
2x p/w MMA training.
1x p/w wedstrijdkickboksen training.
1 tot 2x per week hardlopen (5 km zeflde tempo).
ongeveer 5x p/w krachttraining thuis , borst armen en schouders (afhankelijk van eventuele blessures).

graag zou ik wat adviezen willen krijgen over hoe ik kan bereiken dat mijn lichaam droger wordt maar toch zijn gewicht behoud.
b.v als ik veel water drink wordt mijn lichaam (neem ik aan) droger maar dan zou het ook ten kosten gaan van mijn gewicht dus zou ik weer moeten zorgen voor spieropbouw.... i.i.g. alle hulp is welkom.

Jochem
03-04-2007, 18:29
eerst aankomen in spiermassa (gewicht erbij) dan "droogtrainen". Dit kan alleen door meer en beter te eten, vanzelfspreken in combo met trainen.

en door water te drinken wordt je niet droger... je moet zowiezo veel water drinken, minimaal 2-2,5 liter per dag.

chief108
03-04-2007, 18:37
google voor carbcycling (http://www.google.nl/search?q=carbcycling)

Tsuki
03-04-2007, 18:41
Ik denk dat je eerst wat kilo's moet aankomen en dan gaan droog trainen anders wordt het vrij lastig

mdk
03-04-2007, 18:57
de laatste weken ben ik echt bezig geweest met het laten staan van frisdrank,alchol,chips enz...
hierdoor ben ik van 80kg naar 77kg gegaan.
met 77 kg heb ik geen echte problemen maar lekker voel ik mij bij 79kg.
met schouders,borst en armen ben ik ook wel tevreden maar mijn buik wil ik iets aan doen.
het is net dat "vetlaagje" aan de voor en zijkanten waar ik problemen mee heb.
Ik ben dus gestopt met het "slechte" eten en begonnen met het drinken van water, hierdoor is ook de afname in gewicht van gekomen(lijkt mij).
Maar wat bevelen jullie nu aan om rond de 78/79kg te gaan komen terwijl ik ook aan mijn buik wil gaan werken?
( ik begrijp dat ik een lastig probleem heb: aan de ene kant gewichtstoename/handhaven en aan de andere kant mijn buik "droog" krijgen).
Maar aangezien er hier op het forum genoeg expertise is wil ik het probleem toch aankaarten.

chief108
03-04-2007, 19:11
google voor carbcycling (http://www.google.nl/search?q=carbcycling)

FOCUS
03-04-2007, 19:28
wat eet je, hoe vaak eet je, wanneer eet je , hoeveel eet je

dat bepaalt grotendeels het resultaat

Jochem
03-04-2007, 19:53
x2

mdk
03-04-2007, 20:10
p/d:

1/2 liter magere yoghurt met Cruesli 4 noten/granenontbijt.(ochtend)
1 flesje knor vie.(ochtend)
2 bruine boterhammen(donkerbruin/meergranen)voornamelijk met kaas (ochtend).
6 bruine boterhammen(donkerbruin/meergranen)voornamelijk met kaas.(middag).
1/2 tot 1 liter melk (halfvol of calciumplus).(over de gehele dag)
warme maaltijd voornamelijk pastagerecht of aardappelen/groente en vlees.(avond)
ongeveer 1 tot 2 liter water.(gehele dag).

Het probleem is dat ik in wisselende roosters werk.
wanneer ik avond of nachtdienst heb verschilt het tijdstip van de maaltijden/onname nogal.

nisscore
04-04-2007, 05:15
Om droger te worden zonder gewicht te verliezen kan alleen als je daarbij in spiermassa aankom.
Je krijg veel te weinig eiwitten als ik het zo lees. Wil je dat je spieren gaan groeien heb je genoeg eiwitten nodig verdeelt over de dag ivf tonijn kwark ed.
Wat is je trainingsschema van je krachtraining?

chief108
04-04-2007, 05:51
:stupid:
al ge-googled voor carbcycling??? (http://www.google.nl/search?q=carbcycling)

nisscore
04-04-2007, 06:11
dat is drie keer

The Bulldog
04-04-2007, 06:45
HE Chief ik denk dat hij eens moet googelen voor carbcycling

new_world_order
04-04-2007, 16:27
Weet je wat jij zou moeten doen!!


















Google eens google voor carbcycling (http://www.google.nl/search?q=carbcycling)

De man van 14K
04-04-2007, 17:01
had je al gegoogled naar.....

i

chief108
04-04-2007, 17:20
de kracht van herhaling, herhaling, herhaling, herhaling....

soms moet je een goed idee gewoon bij iemand door z'n strot duwen :p

mdk
04-04-2007, 17:48
de kracht van herhaling, herhaling, herhaling, herhaling....

soms moet je een goed idee gewoon bij iemand door z'n strot duwen :p


Of soms moet de persoon waarover het gaat eerst goed op de materie in duiken.....
Er is nogal veel over te vinden en voor een leek is het nogal droge stof om door te lezen.
Ik kan er uit opmaken dat het vooral door bodybuilders wordt toegepast en dat het nogal een ommekeer in mijn eetpatroon zal worden.
Ik kan nu al voor mijzelf zeggen dat ik niet dedicated genoeg ben om deze grote verandering toe te passen.( ik denk dat het hier in huis ook niet wordt gewaardeerd als er naast de normale maaltijd ook nog eens apart voor mij wordt gekookt).

-Zijn er misschien kleine veranderingen die ik in mijn huidige voeding kan aanpassen?
-Zijn er misschien legale preparaten die mij in mijn doelstelling kunnen ondersteunen?

@ chief108: bedankt voor de tip.

chief108
04-04-2007, 18:21
als je je goed inleest zal je snel leren hoe je dit kunt toepassen op je "normale" eetpatroon hoor...
ik heb ook 3 kids en een vrouw, maar je kunt altijd zelf kiezen hoeveel rijst, aardappels of pasta je op je bord pleurt etc....

en bodybuilders zijn de topwetenschappers als het om voeding gaat IMHO... :p
en andere middelen natuurlijk, maar die vallen niet onder "legale preparaten" :rolleyes:

probeer eerst maar eens wat meer proteine in je voeding te krijgen en je maaltijden te verdelen in 5 a 6 kleinere maaltijden over de hele dag...

ik heb voor Jochem ook wat geupload een tijdje terug in deze thread (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=69591) (staat nog veel meer interessante info in IMHO)

mdk
04-04-2007, 19:07
@ chief108:dank je voor de thread.

uit welke produkten kan ik proteine halen en wat doet proteine?

mijn maaltijden verdelen zou ik b.v. kunnen doen door s'ochtends vroeg niet en de yoghurt met noten en 2 bruine boterhammen tegelijk te nemen maar b.v. yoghurt om 06:30 en bruine boterhammen om 09:00?
en dan tussen de middag niet 6 boterhammen maar b.v 4 om 11:00 en 2 om 13:00?
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Als ik proteine in shakevorm neem waneer kan ik dat dan het beste innemen?
s'morgens/s'middags/s'avonds , voor of na het eten , voor of na het trainen?

Ik weet dat ik nogal veel vraag maar , ik wil hier wel graag van leren.

Alvast bedankt.

Jochem
04-04-2007, 19:09
ja bedankt nog, heb het nu helemaal gelezen. Staat veel nuttigs in, maar het gaat wel ver. Ik doe wel veel met de inzichten. Ik voel me nu bijvoorbeeld erg schuldig als ik een kroket eet :)

edit: Eerst die pdf lezen! dan vragen stellen ;)

chief108
04-04-2007, 19:22
edit: Eerst die pdf lezen! dan vragen stellen ;)
:stupid:
gaat mij ook veulsss te ver
maar geeft je wel veel goede info waar je weer verder mee kunt

je moet het toch voor jezelf uitvogelen en proberen...
kijken wat bij je past en hoe je erop reageert etc...

PM Joop Kasteel anders eens om hier wat info te geven
hij is ook zo'n voedingsgoeroe

FOCUS
05-04-2007, 00:56
was dubbel, zie hieronder (of boven)

FOCUS
05-04-2007, 00:56
p/d:

1/2 liter magere yoghurt met Cruesli 4 noten/granenontbijt.(ochtend)
1 flesje knor vie.(ochtend)
2 bruine boterhammen(donkerbruin/meergranen)voornamelijk met kaas (ochtend).
6 bruine boterhammen(donkerbruin/meergranen)voornamelijk met kaas.(middag).
1/2 tot 1 liter melk (halfvol of calciumplus).(over de gehele dag)
warme maaltijd voornamelijk pastagerecht of aardappelen/groente en vlees.(avond)
ongeveer 1 tot 2 liter water.(gehele dag).

Het probleem is dat ik in wisselende roosters werk.
wanneer ik avond of nachtdienst heb verschilt het tijdstip van de maaltijden/onname nogal.

komt ie:

cruesli vervangen door muesli
kaas vervangen door mager vlees of andere magere eiwitbron (vb: kip, kalkoen, hutenkase, etc, geen plantaardige eiwitten)
die zes boterhammen verdelen over twee maaltijden, zit je al aan vijf maaltijden.
pasta moet volkoren pasta/rijst zijn, aardappelen ieg niet met jus, vlees moet mager zijn.
bakken in olijfolie
geen sap,limonade zoete zooi.
Koffie beperken, of eruit gooien. Anders alleen voor de training. Nadeel: drie dagen knallende koppijn.
avond/nachtdienst verkloot zowiezo een hoop in je lijf: hoger cholesterol, grotere kans op hart/vaatziekten, minder GH afgifte en: minder slaap= meer vet en minder spiermassa.

als je na een twee-drie weken nog geen vermindering van kg hebt, moet je gewoon elke maaltijd iets minder koolhydraten tot je nemen,
heel simpel, bv bij avond maaltijd een grote eetlepel wegggooien, bij de boterhammen een hap of twee weggooien,
Na twee weken nog geen verschil, weer wat eraf.
Zorg dat je wel genoeg energie hebt om te trainen, ga je je flauw voelen, dan moet je weer iets meer gaan eten, zoek jouw balans.
Hoe minder koolhydraten, hoe meer je eten eiwitten zal moeten bevatten, dit om verlies van spiermassa tegen te gaan.
Eet na een intensieve training BINNEN EEN UUR je eten!
Daarna bij voorkeur dutje doen, al is het maar een kwartiertje.
Je traint op watje de dag ervoor gegeten hebt, dus als je in de avond eet, eet dan goed! Tijdens je slaap verbrand je al een hoop, plus je lichaam kan dan mooi de tekorten weer eens aanvullen.
verder hebben je hersenen suiker nodig om te functioneren, goed eten (twee/drie) uur voor je training voorkomt dat je je suf voelt.
Krachttraining goed zwaar, basisoefeningen!!!, matig-hoge intensiteit (8-12hh), rustpauzes niet te lang (1-1,5min), vier setjes per oefening, drie oefeningen per spiergroep, uurtje keihard! trainen, eten, slapen/dutje.
Dit zorgt voor maximale afgifte van groeihormoon, eten binnen uur na krachttraining zorgt voor positieve stikstofbalans, ofwel anabole staat, ofwel spiergroei. Slaap is GOED.
Rustdagen!!!!!!
Vasthouden van spiermassa en vet kwijtraken kan wel degelijk, maar luistert nauw.
Bovenstaande is zoals je ziet een hoop, maar je hoeft op deze manier niet te rekenen met calorien ed. Als je maar geleidelijk aan je voedselinname beperkt, kan je tijdig aanpassingen maken indien nodig.
Succes,
laat ff weten of je vooruitgang boekt,

chief108
05-04-2007, 04:56
goeie post focus...

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=70988
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=395970#post395970

mdk
05-04-2007, 05:45
@focus: bedankt voor je post.

Octavius
05-04-2007, 07:33
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=69591

chief108
05-04-2007, 16:26
link stond al post #18 van deze thread hoor Octa... :p