PDA

View Full Version : PS3 of XBOX 360?



Shytown
08-04-2007, 03:37
Ik sta voor de (moeilijke?) keuze om 1 van de 2 te gaan halen.
Wie hebben er 1 en kunnen mij van een goed advies voorzien?
Kiezen voor de (goedkopere) 360 waar je nu meer games voor kan krijgen of investeren in de toekomst van de PS3..
Ik speel voornamelijk racegames en games als Rainbox Six, ghost Recon etc..
Roept u maar...

thrillseekah
08-04-2007, 03:49
Ik zou kiezen voor de 360, vooral omdat ik al een ''oude'' xbox heb, en ik geen zin heb om die oude spellen te laten verstoffen. Maar ook vanwege de prijs, das toch wel ff andere koffie.

Daniel
08-04-2007, 04:32
Ik heb beide. Op dit moment speel ik eigenlijk nog het meest op mijn X-Box. Puur omdat daar op dit moment betere spellen voor zijn hij ongebouwd is en ik daarom dus goedkoop spellen heb. De vette spellen voor de ps3 moeten nog uitkomen. Afgezien van de spellen is de ps3 een stap verder dan de x-box. Een vriend van me heeft zelfs linux op zijn ps3 draaien. Hierdoor heb je dus een veel completere console dan de X-box. Mocht blue ray in de toekomst het standaard medium worden ben je daar ook al op voorbereid.

Uiteraard is dit allemaal eigen mening maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

joost
08-04-2007, 22:27
de mainstream lui gaan heus geen linux draaien op de ps3! laat staan dat ze ermee kunnen werken?!
XBOX 360 is op dit moment veel verder in ontwikkeling.. alleen al als je kijkt naar het hele online gebeuren, zit gewoon helemaal perfect inelkaar!
ik zeg niet dat ps3 slecht is op dat gebied!
maar op dit moment is de ps3 veel duurder vergeleken met de 360!
wil je niet teveel geld uitgeven, keuze uit meer spellen zowel race als first person shooters en wil je online perfect kunnen spelen? dan is de 360 de beste keus

A-team
08-04-2007, 23:24
De 360 was al achterhaald toen hij uit kwam, deze console hoort toch echt Hd tv te hebben. Wat spellen betreft heb je gelijk maar over een paar maanden heb je genoeg toppers.

J_roen
09-04-2007, 01:40
ik zou voor de 360 gaan kwa prijs en vooral kwa games

micha
09-04-2007, 20:45
dus op de ps3 kun je hd films kijken of alleen blueray?

De Stier
10-04-2007, 00:02
ik kijk ook gewoon hd op xbox360.....moet je alleen wat extra,s voor kopen!!!dus weet niet hoe je daar aan komt ??heb hem hier voor me neus staan en staat toch echt hd op ??

doe mijn maar de xbox360,veel meer spellen en mooiere spellen,dat was al met de oudere versies!

kwa beelden etc etc maakt het geen reet uit !!

en ik hou niet zo van nieuwe producten,altijd vol met kinderziektes.....
mijn xbox is de laatste lichting...met alle problemen al verholpen..

kijk anders op het xbox forum

groeten bert

blazin.arr0w::::
10-04-2007, 00:19
Ik heb gewoon meer feeling met de PS3 dan de xbox.

Ze hebben allebei goede en minder goede kanten. Gewoon kiezen welke je het leukst lijkt.

ICON
10-04-2007, 17:26
ik heb afgelopen weekend voor het eerst een ps3 gezien. ik vond cod 3 er wel beter uitzien dan op de xbox360. maar je moet ze denk ik toch naast elkaar zien.

ik heb zelf de xbox360 en ben er erg tevreden over.

De Stier
13-04-2007, 21:15
dat kan,maar je moet niet vergeten dat het ook uitmaakt op wat voor tv je speelt........
de ene is de andere niet!!

maar goed je krijgt wel genoeg info zo lijkt me hahah...alleen word je keus niet makkelijker..

het is net als met alles die vind dit mooi,die dat weer....en das maar goed ook,anders hadden we allemaal dezelfde vrouw :P


gr

Luka
13-04-2007, 22:29
Ik denk dat je eerst moet nadenken wat voor spellen je wil spelen !! en daarnaast welke console er het beste bij hoort.. ;)

blazin.arr0w::::
13-04-2007, 23:19
Hoppaaaaaaa en nog een reden om voor de PS3 te kiezen :)

Kassa: Xbox 360 maakt krassen op schijfjes
Door Mick de Neeve - zondag 25 februari 2007 20:52 - Bron: Kassa - Submitter: robenroute - Views: 52.731 - Permalink

Volgens het Vara-programma Kassa kan Microsofts Xbox 360 krassen op spelschijfjes veroorzaken. Microsoft stelt echter dat het probleem bij de gebruikers ligt, die de spelcomputer niet altijd op een stabiele plek neerzetten.

Op het internet wordt al enige tijd op verscheidene sites melding gemaakt van het probleem. Kassa kreeg circa 200 meldingen van Nederlandse Xbox 360-gebruikers. De wijze waarop Microsoft met klachten hierover omgaat, loopt nogal uiteen, zo meldt het consumentenprogramma. Sommige gebruikers konden hun Xbox 360 omruilen tegen een ander apparaat, anderen kregen nul op rekest - waarbij sommigen te horen zouden hebben gekregen dat 'het beleid van Microsoft is dat de Xbox geen krassen maakt'. Slechts een enkele klager zou erin zijn geslaagd om beschadigde games vergoed te krijgen.

TSST-drive Xbox 360 / Hardware.info Hardware.info heeft op verzoek van Kassa de spelcomputer aan een test onderworpen, maar slaagde er niet in het probleem op een stabiele ondergrond te reproduceren. Wel ontdekte de site dat spelcomputers met dvd-loopwerk van fabrikant TSST eerder voor krassen zorgen bij een onstabiele positie dan apparaten die zijn voorzien van Hitachi-mechaniek. Dat zou weer te wijten zijn aan het ontbreken van minuscule stootkussentjes rond de lens. De site wijst erop dat de krassen cirkelvormig over het schijfoppervlak lopen, waardoor opeenvolgende datasectoren beschadigd raken, en een onleesbare disk vaak het gevolg is.

Volgens advocaat Richard de Lange mag van een 400 euro kostend apparaat verwacht worden dat deze niet zo snel mankementen vertoont en wat beter tegen trillingen is bestand. Hij stelt dat het wellicht een taak van de Consumentenautoriteit is om Microsoft op de vingers te tikken. Volgens Koen Crijns van Hardware.info is Microsoft bang om precedenten te scheppen en is het bedrijf daarom niet al te scheutig met het vergoeden van beschadigde games, of überhaupt toe te geven dat de oorzaak van de problemen in de Xbox 360 zou kunnen zitten. Kassa is nog op zoek naar meer slachtoffers, en dan met name lieden die ervan zijn overtuigd dat hun Xbox 360 stabiel geplaatst was toen het probleem zich voordeed.

nick
13-04-2007, 23:38
Toch wacht ik nog wel ff tot dat de prijzen naar beneden gaan ;)

blazin.arr0w::::
13-04-2007, 23:41
Dat is natuurlijk het verstandigst :) Kan je gelijk sparen voor een TV die er bij past (mocht je die niet al hebben :) )

Emilio
13-04-2007, 23:57
racegames? Forza motorsport 2 komt over een maand uit op de 360.

nick
14-04-2007, 00:01
Dat is natuurlijk het verstandigst :) Kan je gelijk sparen voor een TV die er bij past (mocht je die niet al hebben :) )

Haha ja daar moet ik ook nog voor sparen ;)
Maar bij de tv moet weer een meubel enz enz enzo :D

blazin.arr0w::::
14-04-2007, 00:06
Haha ja daar moet ik ook nog voor sparen ;)
Maar bij de tv moet weer een meubel enz enz enzo :D

TV meubel moet alleen van moeder de vrouw. De echte gamer zet 'm gewoon op wat (lege!!) kratten bier ;)

nick
14-04-2007, 00:11
TV meubel moet alleen van moeder de vrouw. De echte gamer zet 'm gewoon op wat (lege!!) kratten bier ;)

Je vergeet de magnetron ;)

blazin.arr0w::::
14-04-2007, 00:14
Je vergeet de magnetron ;)

I like your way of thinking!!!!

Eigenlijk is het enige (buiten de tv en de console) waar je voor moet sparen zo'n lazy boy met ingebouwde koelkast. Magnetron in de buurt... nu nog wat verzinnen voor de frituur en we hebben een plan van aanpak!

Daniel
14-04-2007, 05:04
Hierbij bied ik mijn X-box 360 aan. Nog 7 maanden garantie. Het is de duurdere versie. 60 gb, draadlose controler headset etc etc Hij is omgebouwd plus zootje spellen erbij. O.a Test drive unlimited, de nieuwe def jam, crackdown, fight night 3, splintercell double agent. Voor € 350,- is ie voor jou.

blazin.arr0w::::
15-04-2007, 04:09
110 Teletekst za 14 apr
***************************************
Microsoft erkent fouten Xbox-360

***************************************
` Microsoft heeft toegegeven dat de
Xbox-360 krassen kan veroorzaken op
spel-cd's en dvd's.Het bedrijf verwierp
de klacht eerst,maar herroept dat nu
het programma Kassa meer dan duizend
klachten heeft binnengekregen.

Maandenlang hield Microsoft vol dat de
beschadiging de schuld was van fouten
van de gebruikers.Deskundigen stelden
na onderzoek van de Xbox-360 vast dat
de krassen het gevolg waren van het
ontbreken van stootkussentjes rond de
lens.

Microsoft biedt geen vervanging aan
van de Xbox,maar zegt "hulp" toe aan de
Nederlandse gebruikers met problemen.

blazin.arr0w::::
15-04-2007, 04:09
M.a.w. PLAYSTATION DRIEEEEEEEE :)

De Stier
18-04-2007, 08:07
haha dat zijn de oudere series jah :P..nogmaals die nieuwe spulle hebben altijd kinderziektes!!
heb nergens last van met mij nog vele andere...kijk maar xbox forum.

succes!!!

je moet niet alles geloven wat je leest

collega van mij ps3 na 3 dagen helemaal kapot deed helemaal niks meer!!

Paganstars
18-04-2007, 19:21
PS3 gewoon vanwege het simpele feit dat ik een hekel heb aan Microsoft!

Evilman
18-04-2007, 20:23
xbox 360, cheaper, fijne controller en dikke games!