PDA

View Full Version : Bestaat er een alternatief programma voor Schijfopruiming?



blazin.arr0w::::
10-04-2007, 20:33
Hallo computer kenners.

Ik heb mijn PC een beetje verwaarloosd ben ik bang want na mijn problematiek met het scherm lukt het me nu ook niet meer op schijfopruiming te doen.

Dat wil zeggen, als ik schijfopruiming kies dan blijft hij hangen op 3 blokjes met daaronder de tekst "compressing old files". Heb 'm gisteren een uur of zes daarop laten staan, maar resultaat HO maar.

Nou vroeg ik me af of er een ander programma'tje voor is die het kan overnemen of iig wat voorwerk kan verichten zodat de schijfopruiming weer gewoon werkt.

Thanx alvast!

Dennuz
10-04-2007, 20:38
Voor defragmenteren gebruik ik diskkeeper. En voor schijfopruiming Tune up Utilities 2007

Italian*Berlusconi*
10-04-2007, 20:47
Wat je moet doen om het werkend af te ronden die schijfopruiming...
PC opstarten en vanaf het begin al een aantal keren op f8 drukken, windows dan laten opstarten naar veilige modus en daar je schijfopruiming opstarten. Kan een tijd duren, maar gewoon door laten draaien.. Dat zou wel moeten werken.
En gewoon zelf handmatig alle rotzooi verwijderen natuurlijk. Succes!

Judas
11-04-2007, 03:41
Ik gebruik CCleaner en WindowWasher.

blazin.arr0w::::
11-04-2007, 07:02
Thanx voor de info allen.

Ga het allemaal eens uit proberen.

@ Italian... welke zooi kan ik er met een gerust hart handmatig uitgooien?

Dr. O ja joh?
11-04-2007, 13:32
1. Alle belangrijke bestanden op dvd's branden
2. Harde schijven formateren
3. Windows + programma's + drivers opnieuw installeren
4. Belangrijke bestanden weer terug op de harde schijf plaatsen
5. Probleem opgelost

O ja joh?..... JA! :D

Italian*Berlusconi*
12-04-2007, 18:10
1. Alle belangrijke bestanden op dvd's branden
2. Harde schijven formateren
3. Windows + programma's + drivers opnieuw installeren
4. Belangrijke bestanden weer terug op de harde schijf plaatsen
5. Probleem opgelost

O ja joh?..... JA! :D

natuurlijk altijd het beste om weer 'schoon' te beginnen, maar kan me voorstellen dat dat lastig is voor sommige mensen.


@ Italian... welke zooi kan ik er met een gerust hart handmatig uitgooien?

Tja, je kan in je config.scherm bij "Software" (add remove programs in engels) dat lijstje nagaan en vandaar uit het eea verwijderen wat je toch niet (meer) gebruikt. En als je dat gedaan hebt even een defrag uitvoeren, dan zou het weer wat stabieler moeten werken, zoniet dan toch maar schoon opnieuw beginnen.
Succes!