PDA

View Full Version : Wanneer Kracht training?



Jochem
17-04-2007, 23:06
Als je al elke doordeweekse avond sport(als werk het toelaat), en regelmatig ook nog een x in het weekend.

Ga je dan voor of na training nog krachttraining doen? En wat heeft dan wel of geen nut? Ik wil graag explosiviteit en algemene kracht trainen(dus niet een speciale spiergroep..). Wat voor soort training kan ik dan het beste doen.

Tsuki
17-04-2007, 23:08
hoevaak train je nu dan er zitten nl 7 dagen in een week ;-)

redjuh
17-04-2007, 23:14
wat goed is voor explosiviteit enzo, is om 3 spiergroepen direct na elkaar te trainen. bij schuin banken 8hh, dan shoulder press 8 hh, dan bijv triceps dippen 8hh. dat 3x 8er elkaar en dan een nieuwe reeks met andere oefeningen

Tsuki
18-04-2007, 17:21
crosfitten jongens ................

Jochem
18-04-2007, 17:34
ik train nu meestal zon 6x in de week. als het meezit 7x, verspreid over 6 dagen. 1 dag rust heb ik nodig, maar dat heeft meer met mijn vrijdagavond alcoholgebruik te maken dan met training. :D

crossfitten... dat is die website... zal nog eens kijken

Evilman
18-04-2007, 19:52
wat goed is voor explosiviteit enzo, is om 3 spiergroepen direct na elkaar te trainen. bij schuin banken 8hh, dan shoulder press 8 hh, dan bijv triceps dippen 8hh. dat 3x 8er elkaar en dan een nieuwe reeks met andere oefeningen

Ik ben het hier niet mee eens en ga idd ook voor crossfit dingen enzo.
Juist die typische BB oefeningen zijn redelijk achterhaald.
De oefeningen die je noemt kun je goed gebruiken om tot failure te trainen
omdat je zo zoveel mogelijk spiervezels weet aan te spreken.
Vandaar ook leuk voor BB gezien het kan zorgen voor groei/kracht.

Als je explosiviteit wil oefenen moet je ook explosief trainen.
Veel oefeningen waarbij je het zoveel mogelijk spieren tegelijk gebruikt
en als t ff kan met je eigen lichaamsgewicht.

De dvd van IntoCombat training voor MMA is een heel goed voorbeeld.
Op youtube kun je ook wel wat leuke dingen vinden over mma training.
Korte sessies die je ook gewoon ff thuis kan uitvoeren bijv.

The Bulldog
18-04-2007, 21:32
www.rosstraining.com (http://www.rosstraining.com)

check articels

FOCUS
18-04-2007, 22:40
.

Als je explosiviteit wil oefenen moet je ook explosief trainen.
Veel oefeningen waarbij je het zoveel mogelijk spieren tegelijk gebruikt
en als t ff kan met je eigen lichaamsgewicht..


ben ik het grotendeels mee eens, behalve dit;
voor explosiviteit trainen kan ook door trainingen van maximale kracht af te wisselen met periodes van explosief vermogen,

maximale kracht zal je met externe gewichten moeten trainen,
dit voorkomt stagnatie, met je eigen lichaamsgewicht zit je al snel tegen een plafond aan wbt explosiviteit (vermogen dus).

idd oef voor hele lichaam,
ideaal : gewichthefoefeningen: voorslaan, hig pulls, stoten etc.
maar ook: squats, pull ups, deadlift, bankdrukken evt.
en kernoefeningen voor samenwerking van lichaam voor genereren van kracht (yoga oef. lenen zich hier uitstekend voor).

voor max kracht 80-90 van 1RM, drie setjes meer dan voldoende!
vermogen 2-5hh 50-60% van 1RM stuk of 3-5stjes per oefening.
deze twee dagen om de beurt.
Voor max kracht regelmatig oef varieren, dwz andere grip, andere hoek etc etc, voorkomt regressie zenuwstelsel!
kies drie oef, afsluiten met kernoef voor rug en buik. half uur max 45min trainen.

BazZ
22-04-2007, 19:04
Gewoon de core trainingen doen voor mma en kickboksen. Vrijwel alle kracht die bij deze sporten door het lichaam worden aangesproken komen uit de kern van je lichaam, daarom zijn zware basisoefeningen het beste om te doen waarbij je niet spierconcentrated te werk gaat. Zoveel mogelijk spieren aanspannen tijdens een beweging. Denk hierbij aan squats, lunges deadlifts, militairy presses etc. Periodiseer dan zo dat je twee weken op submaximale kracht traint (4-6 reps). vervolgens ga je over op 8-10 reps voor 4 weken en daarna twee weken rond de 15 reps zitten. Hierdoor worden de slow twitch spiervezels die wij als vechtsporters zo hard nodig hebben na ongeveer 4 minuten beter aangesproken. Ik hoop dat jij/jullie er iets aan hebben.