PDA

View Full Version : 9 tips om lui uit te blinken op het werk



stiffler
23-04-2007, 16:16
U moet niet hard werken om gewaardeerd te worden door uw collegas. Dat is de boodschap die te vinden is in het Nederlandse magazine Brisk (http://www.briskmag.nl/). De indruk die u nalaat, is zeker zo belangrijk als de hoeveelheid werk die u verricht. Daarom is het belangrijk om zeer ‘druk’ te doen. Met de volgende tips gaan uw collega’s denken dat u een echt werkbeest bent. Doen alsof u bezig bent, is de boodschap! 1. Zet zo snel mogelijk je computer aan.Wanneer je op het werk arriveert, zet dan zo snel mogelijk je computer aan. Open een document. Verder laat je best je bureau er wat rommelig uitzien. 2. Laat je gezicht zien.Verstop je niet achter je bureau. Maak af en toe een wandelingetje of neem een koffiepauze. Zo is iedereen overtuigd van je aanwezigheid.3. Trek een spurtje.Snel lopen geeft de indruk dat je met dringende en belangrijke zaken bezig bent.4. Werk minder doeltreffend.Om druk te lijken is dit een aanrader. Je kan bijvoorbeeld beter drie keer naar een printer lopen in plaats van één keer.5. Kom te laat.Populaire mensen laten altijd even op zich wachten. Kom dus te laat op afspraken en ’s ochtends op het werk. Zo denken anderen dat je een druk leven hebt.6. Eet niet bij collega’s.Laat collega’s merken dat je geen tijd hebt om met hen te lunchen. Eet de lunch dus op bij je computer.7. Maak overuren.Overwerken bewijst dat je veel te doen hebt. Je kan dan ook best je collega’s attent maken op het feit dat je nog overwerkt. Groet vertrekkende collega’s overdreven en maak opmerkingen over je lange dag.8. Bestook collega’s ’s nachts met e-mails.Stuur je collega’s e-mails op onregelmatige tijdstippen. U kunt gewoon gaan slapen, er zijn mailprogramma’s die hiervoor geprogrammeerd kunnen worden.9. Kijk vaak op je horloge.Geef mensen de indruk dat je weinig tijd hebt door veel op je horloge te kijken.

chief108
23-04-2007, 16:31
ik gooi gewoon een server plat onder kantoortijd ivm met een spoedupdate enzo...
werkt altijd

vrijdag kon ik niet komen ivm kapotte voet (nogmaals mijn dank aan die laaf :twak: )
en heb toen gewoon via laptopje via terminal server ingelogd en iedereen gemaild dat ik "gewoon aan het werk" was, maar dat ze me niet konden bellen en alleen maar mailen

en toen dus fijn liggend op de bank nogmaals 300 bekeken en zo nu en dan een mailtje beantwoord
en vanochtend allom bewondering ontvangen voor mijn geweldige inzet voor de zaak

mensen zijn zoooooooo dom.....

Justinian
23-04-2007, 16:51
ik gooi gewoon een server plat onder kantoortijd ivm met een spoedupdate enzo...
werkt altijd

vrijdag kon ik niet komen ivm kapotte voet (nogmaals mijn dank aan die laaf :twak: )
en heb toen gewoon via laptopje via terminal server ingelogd en iedereen gemaild dat ik "gewoon aan het werk" was, maar dat ze me niet konden bellen en alleen maar mailen

en toen dus fijn liggend op de bank nogmaals 300 bekeken en zo nu en dan een mailtje beantwoord
en vanochtend allom bewondering ontvangen voor mijn geweldige inzet voor de zaak

mensen zijn zoooooooo dom.....
hahaha geweldige actie :thup:

B3 lik3 M3
23-04-2007, 16:55
Whahaha klasse Chief..
Wat ook goed werkt is je telefoon over laten gaan en standaard 10 minuten later terugbellen.. Lijkt het ook alsof je geen tijd hebt..

chief108
23-04-2007, 16:59
hey, als je de techniek hebt, moet je die ook gebruiken right?

mijn idool Guust Flater zou niet minder gewild hebben...

MB667
23-04-2007, 18:09
5 van de 9 tips hanteer ik al jaren

chief108
23-04-2007, 18:47
heb tegenwoordig ook webmail alleen voor de beheerders ingesteld...
stuur dan om 6 uur 's ochtends mailtjes naar iedereen dat de servers tot half 8 niet beschikbaar zijn

als ik dan om 5 voor 7 op me werk kom is er toch nig niemand en kan ik dan de boel plat gooien
als dan om 8 uur de bende weer aangaat is iedereen blij dat ik al zo vroeg was begonnen omdat ze anders echt problemen gehad hadden....

Ton
23-04-2007, 18:48
Eerste tip die ik kreeg toen ik stage liep bij een sociale werkvoorziening op personeelszaken was: als je geen zin meer hebt, of het is buiten mooi weer, pak een stapel oudpapier onder je armen, neem een pen mee, en loop lekker doelloos rond of maak een ommetje buiten. Priceless :D

Paganstars
23-04-2007, 19:51
wat betreft fluimen ben ik ook een redelijke held in, ik werk dan in de horeca en als ik er geen zin in heb dan loop ik rondjes met mijn dienblad met daarop een paar glazen... lijkt het toch alsof ik bezig ben!