PDA

View Full Version : Nederland breekt droogterecord



MB667
03-05-2007, 23:37
Uitgegeven: 3 mei 2007 15:17

AMSTERDAM - Niet eerder viel zo lang achter elkaar geen regen in Nederland. Dat zegt het weerbedrijf Meteo Consult. Sinds 4 april is er in De Bilt geen druppel regen gevallen. Daardoor is het donderdag 29 dagen achter elkaar droog geweest.

Het vorige record komt uit 1995. Toen viel tussen 28 juli en 24 augustus geen neerslag. In april maakte het KNMI al bekend dat de eerste helft van de lente drie graden warmer was dan het langjarig gemiddelde.

Ook was er niet eerder zo lang zo weinig regen gevallen. Het KNMI laat donderdag, in tegenstelling tot Meteo Consult, weten nog geen nieuws over een mogelijk record te melden te hebben.

Zondag

Meteoroloog bij Meteo Consult Reinout van den Born verwacht dat het nieuwe record op 33 dagen komt te staan. Zondag gaat het waarschijnlijk weer regenen. De hoeveelheid regen wordt sinds 1901 bijgehouden.
-----------------------------

nix aan het handje toch, de klimaat verandert niet!

Paganstars
04-05-2007, 00:26
geen regen please... geef mij dit weer maar!

Remco
04-05-2007, 00:39
De wereld gaat hardstikke kapot zeg ik je.

Maar zoals gewoonlijk is het voor alle ANDERE landen een ramp en profiteert Nederland er alleen maar van.

Dennis
04-05-2007, 01:08
Wees blij dat het niet regent, anders stijgt de zeespiegel nog harder :-)

Biiyen
04-05-2007, 02:11
De wereld gaat hardstikke kapot zeg ik je.

Maar zoals gewoonlijk is het voor alle ANDERE landen een ramp en profiteert Nederland er alleen maar van.

o o o wat zal Nederland profiteren als het grote heiligdom van NL, De randstad, compleet is weggevaagd en de bovenrevierse Hollanders in een keer moeten inzien dat Limburgers, Brabo's en Tukkers de enige hoop zijn. :D O wat zal NL spijt krijgen dat ze nooit in de provincies hebben ge-investeerd. Dat was imers niet belangrijk he? Touche motherfuckers. Ik hoop dat jullie kunnen zwemmen.:whistling:

En als de Arena en de Kuip drek zwembaden zijn dan wordt PSV elk jaar kampioen. :thup:

A-team
04-05-2007, 17:50
Maar niet met waterpolo!