PDA

View Full Version : videoframe vergroten?



Highline
07-05-2007, 04:20
ik ben op dit momentg bezig om vob bestanden om te zetten naar wmv.. de output file is echter maar erg klein. als ik fullscreen kijk is dit dan ook zeg maar breedbeel

wie weet hoe ik de frame's groter kan maken? ik zet de vob bestanden om met winavi converter

met nero heb ik het ook geprobeerd maar dan krijg ik alleen geluid :(

NTT-FX
08-05-2007, 04:00
Met winavi kan dat nog best tricky zijn idd.
( nou is wmv ook niet echt het format waar je heen wilt coden vanaf dvd maar da's een ander verhaal ;) )

Ik heb een alternatief gevonden voor winavi wat naar nog meer formats kan schrijven en ook bijna alles leest!
't is nog freeware ook ;)
De naam is ongeveer gelijk aan de werking ; SUPER! (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) :D

Highline
08-05-2007, 07:58
thanx!

Highline
08-05-2007, 07:58
welk format adviseer jij btw?

NTT-FX
08-05-2007, 08:46
Dat hangt er vooral vanaf waarvoor je het wilt gaan gebruiken.
Probleem met WMV is dat je altijd verlies hebt ; ook in de nieuwste versie.
Als je toch een kleinere file wilt maar wel zoveel mogelijk kwaliteit wilt behouden dan is mpeg 4 ( of variaties daarop ; zoals nero die bijvoorbeeld heeft in nero vision ) of de nieuwste quicktime code ( 2x overzetten noodzakelijk ) veruit het beste.
Voor het zwaardere quicktime werk heb je overigens wel een flinke pc nodig.

VOB is overigens eigenlijk niets anders dan bewerkte mpeg2 ; VCD en SVCD gebruiken dat ook alleen zitten die aan een maximale beeldgrootte vast.
Bij dvd heb je dat niet ( 800x600 is dan uberhaupt het maximum voor TV gebruik , mede daarom is HD-DVD en blu-ray in de markt gezet ) .

Quicktime is niet makkelijk maar als je eenmaal het verschil hebt gezien wil je alleen maar meer :D
De makkelijkste manier om te vergelijken is door op de apple site eens te kijken wat ze aanbieden qua trailers.
Die vind je hier : http://www.apple.com/trailers/

Zoek daar eens een titel op waarbij je zowel de normale quicktime kunt zien als de HD variant.
Zelfs met een normaal scherm en een eenvoudige videokaart zie je al verschil.
Ga ook vooral experimenteren met SUPER! , dan merk je snel genoeg wat je voorkeur heeft :)

( sorry voor het lange lulverhaal mensen , ik pleur wel weer iets leuks neer in het MM forum :D )