PDA

View Full Version : thaiboks-training voor MMA



MilfhunterMMA
07-05-2007, 23:03
Ik wil er nog wat naast MMA gaan doen, en aangezien ik beter ben in takedowns en ground games wil ik m'n stand-up wat verbeteren. Muay Tai lijkt me hier ideaal voor. Maar in hoeverre is Muay Tai van toepassing bij MMA en heeft het zin om hierop te trainen bij mma? Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover.

Briant
07-05-2007, 23:31
een beetje kickbox achtergrond is nooit weg, maar ik ben van mening dat grappling wel de basis is van het mma. maar er zijn mensen die hier anders over denken :)

kmr
08-05-2007, 21:26
Ik wil er nog wat naast MMA gaan doen, en aangezien ik beter ben in takedowns en ground games wil ik m'n stand-up wat verbeteren. Muay Tai lijkt me hier ideaal voor. Maar in hoeverre is Muay Tai van toepassing bij MMA en heeft het zin om hierop te trainen bij mma? Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover.

Ja, in zoverre dat je leert hoe je moet stoten en trappen. Uiteraard is het neit zo dat het staande gedeelte van mma precies zo is als kickboksen (zo kun je bij mma niet even de handschoenen voor je hoofd houden om stoten te ontwijken).

MilfhunterMMA
09-05-2007, 04:58
nou we doen ook veel aan stoten en trappen en trainen veel met stootkussen en we oefenen staande sparrings met kickboksgear. maar waar kan ik beter mn tijd aan besteden volgens jullie? kickboksen of krachttraining?

Chico
09-05-2007, 05:23
mma>kickboksen>krachtraining...

mijn idee iig

De man van 14K
09-05-2007, 05:44
kickboxen.

HUNTER
09-05-2007, 06:18
op zich is het zeker handig om een beetje te leren kickboksen..... alleen staan kickboksers over het algemeen veel te hoog en zijn ze makkelijk te pakken met een takedown. Vandaar dat je er wat dat betreft ook wel iets van worstelen of judo bij zou kunnen doen.

Maar het is moeilijk.... ik kom zelf uit het judo, en judoka's staan compleet anders dan kickboksers. Is met MMA misschien wel handig, maar judoka's staan vaak op hun voorste been. En dat is nou net waar kickboksers hun lowkicks op plaatsen. Je moet dus een soort tussenweg zien te vinden; en goed in balans staan en je voorste been goed kunnen gebruiken om te blokken of te trappen

MilfhunterMMA
09-05-2007, 19:28
bedankt voor de reacties. dit zegt genoeg voor mij. ik ga er geen worstelen of judo bij doen omdat ik voordat ik met mma ben begonnen al 2 jaar judo en 3 jaar jiu jitsu heb gedaan. kickboksen lijkt me een nuttige aanvulling, ook voor de conditie.

Henry
09-05-2007, 20:30
MMA combineren met worstelen
Word je nog beter in je takedowns

Vele MMA vechters doen aan gewoon worstelen.

MilfhunterMMA
09-05-2007, 20:50
gezien mn bouw lijkt het me in sommige opzichten handiger om mn standup te trainen (1,98, 92 kg) en ik weet niet of hier een worstelvereniging in de buurt is. en hoe denken jullie over gewone bokstraining voor mma? zonder de beentjes?

rene1970
10-05-2007, 00:23
Dat zou wel iets kunnen toevoegen, maar ben van mening (zoals Brian ook al heeft aangegeven), dat het grondwerk een heel belangrijk item is in het MMA. Dus lekker rollen...

KO TKO
10-05-2007, 00:25
Omdat je beter bent in takedowns en ground games. Zou ik als ik jouw was Boksen of kickboksen erbij doen.

Spike_tm
13-05-2007, 01:14
Ik weet niet wat je aan jiu jitsu hebt gedaan. Als je een sportschool kan vinden waar wedstrijd training word gegeven of een MMA achtige training vanuit het jiu jitsu. Dan pak je het staande gedeelte met stoot en trap technieken maar vooral ook de overgang tussen staan, take-down en grondwerk. Vooral in de overgang valt vaak veel winst te behalen.

MilfhunterMMA
13-05-2007, 01:59
voor mij is het kwartje gevallen, in ede heb ik er weinig van gebakken dus ik ga nog ff bjj-en of worstelen, maar ik weet niet of dat kan in groningen.