PDA

View Full Version : AIVD had Wilders in vizier



Guru
12-05-2007, 06:25
AIVD had Wilders in vizier
door Joost de Haas en Bart Mos

AMSTERDAM - De AIVD heeft Geert Wilders jarenlang geschaduwd bij bezoeken die de politicus bracht aan de Israëlische ambassade in Den Haag. De geheime dienst registreerde de gangen van Wilders naar het ambassadeterrein en legde vast hoe lang diens bezoekjes duurden.

Dit hebben bronnen rond de inlichtingendienst verklaard tegenover De Telegraaf. Wilders eist dat premier Balkenende naar de Tweede Kamer komt om tekst en uitleg te geven. "Het is een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt en in de gaten houdt, aldus Wilders.

De PVV-leider roept de minister-president komende dinsdag direct na het voorjaarsreces naar de Kamer. "Ik wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren, want in dat geval hebben zij een groot politiek probleem.


Legitiem
De AIVD weigerde gisteravond ieder commentaar. Een woordvoerder van de Israëlische ambassade toonde zich verbaasd en wilde slechts kwijt dat de contacten met Wilders behoren tot het "legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging". Wilders laat weten dat de bezoeken plaatsvonden in het kader van zijn werk als Kamerlid. "Het klopt dat ik regelmatig langsging op de Israëlische ambassade. Tot afgelopen jaar kwam ik daar vrijwel maandelijks. De contacten ontstonden toen ik nog woordvoerder buitenland was voor de VVD-fractie."


http://www.telegraaf.nl/binnenland/63258351/AIVD_had_Wilders_in_vizier.html?p=3,1

Guru
12-05-2007, 06:27
Als dit reden is voor onze veiligheidsdienst - gedomineerd door de PvdA en in het kader van de voortschrijdende islamisering - om Wilders in het verdachtenhoekje te plaatsen naar aanleiding van zijn regelmatige bezoeken aan de Israëlische vertegenwoordiging in ons land, dan staan we aan de rand van de afgrond.

PigDog
12-05-2007, 17:53
Nou, je kan alweer aan de aantal reacties zien dat dit wederom een hoop mensen zorgen baart, Goeroetje :)
Ga zo door met deze uitermate boeiende topics, hahaha

Italian*Berlusconi*
12-05-2007, 17:56
lol ;)

Fr3ddy
12-05-2007, 19:12
Guru.. wat doe jij in hemelsnaam op een vechtsportforum?

Evilman
12-05-2007, 19:47
Dit is toch de offtopic afdeling?
En ik vind het ook idioot dat dit gebeurd.

Waarom wordt hij zo achterlijk in de gaten gehouden
terwijl er nog zoveel echte problemen zijn die de AIVD
beter kan oplossen. Nu zitten ze n btje in hun geblindeerde
wagens koffie te drinken en af te trekken.

Beter doen ze wat nuttigs met ons belastinggeld.
Kutregering. (oude garde althans)

Chico
12-05-2007, 22:21
Guru.. wat doe jij in hemelsnaam op een vechtsportforum?
vraag ik me ook al een tijdje af.. zendingsdrang denk ik

Guru
13-05-2007, 00:51
Hier zit veel potentieel qua gelijkdenkenden.
Heb er onderzoek naar gedaan.

aliendwurf
13-05-2007, 02:17
Het is nog echt zendingsdrang ook. :wacko:

redjuh
13-05-2007, 03:02
Nou, je kan alweer aan de aantal reacties zien dat dit wederom een hoop mensen zorgen baart, Goeroetje :)
Ga zo door met deze uitermate boeiende topics, hahaha

en blijf jij maar doorgaan met uitermate boeiende reacties geven...:wacko:

D_K
13-05-2007, 21:55
die interessanter zijn dan de reacties en mening van de topic-starter ;)