PDA

View Full Version : Beatrix declareerde ruim 24 miljoen euro



MB667
16-05-2007, 22:41
Uitgegeven: 16 mei 2007 13:20

AMSTERDAM - Koningin Beatrix heeft vorig jaar ruim 24 miljoen euro gedeclareerd voor het gebruik van paleizen, auto's, paarden, rijtuigen en het hofpersoneel. Dat staat in het jaarverslag van het Huis der Koningin dat woensdag is aangeboden aan de Tweede Kamer.

Het Rijk gaf in totaal 83,7 miljoen euro uit aan het Koninklijk Huis, zo'n dertig miljoen euro meer dan in 2005. De stijging wordt onder meer verklaard door hogere kosten voor de beveiliging en het onderhoud van de paleizen.



Voor de ambtelijke ondersteuning kreeg de koningin 2,2 miljoen euro. Het afgelopen jaar heeft Beatrix te weinig aandacht gegeven aan informatievoorziening, oordeelt de rekenkamer.

Toelage

Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote prinses Máxima kregen in 2006 een toelage van bijna 5,7 miljoen euro, waarvan 3,9 miljoen euro was bestemd voor het staatshoofd.

Willem-Alexander kreeg 957 duizend euro en Máxima 845 duizend euro. Daarmee was er een overschrijding van 145 duizend euro, schrijft de rekenkamer.
-------------

Van mij mogen ze het koningshuis afschaffen.

Fr3ddy
16-05-2007, 22:42
x2, het kost en levert niks op

Jochem
17-05-2007, 00:26
dus per persoon betaal je 1,5 euro voor een vrije dag en "het oranjegevoel"

koopje toch

Justinian
17-05-2007, 00:28
dus per persoon betaal je 1,5 euro voor een vrije dag en "het oranjegevoel"

koopje toch
:D hahaha zo kun je het ook bekijken idd! Wel een erg goedkope vrije dag ;)

paspoes
17-05-2007, 00:34
Van mij mogen ze het koningshuis afschaffen.

nee man, hoort bij Nederland. :thup:

Fr3ddy
17-05-2007, 00:44
Zoals Jochem het bekijkt heb ik het nooit bekeken :D

Biiyen
17-05-2007, 00:48
Onzin... Laat die mensen in hun paleis zitten en koning en koningin spelen. Wat maakt dat nou uit. Ik weet wel 100 geldverslindende zaken te benoemen die moeten worden afgeschaft en die veel meer geld kosten.... zeg maar de "subsidies"

Mickey
17-05-2007, 00:55
Dat herinnert me er aan.. Ik moet nog bedrijfsdeclas indienen.

Sjaak
17-05-2007, 01:35
Opzouten met die ouwe muts

Guru
18-05-2007, 04:18
Ik declareer minder als ik President zou zijn van de republiek Nederland, en ik ben voor verlaging van de belastingen en voor een mulitcultureel Nederland.

Bea is een verkapte dictator.

Joris
18-05-2007, 04:26
leuke onliners weer... ach beter als die lappen tekst van jou altijd... wordt er een beetje moe van...

Biiyen
18-05-2007, 04:33
Ik declareer minder als ik President zou zijn van de republiek Nederland, en ik ben voor verlaging van de belastingen en voor een mulitcultureel Nederland.

Bea is een verkapte dictator.

Jij president van de republiek Nederland?!?... Je bent op dit forum niet eens in staat om 5 members te vinden die jou aardig vinden. :D

Guru
18-05-2007, 04:37
Genoeg vrouwen en mannen op straat die mij adoreren.

D_K
19-05-2007, 07:13
is dat de fantasiestraat ofso?

paspoes
19-05-2007, 07:16
Genoeg vrouwen en mannen op straat die mij adoreren.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: "GURU draait door"

Guru
19-05-2007, 08:29
Marylin Manson - The Beautiful People

http://www.youtube.com/watch?v=tBt4CCchc0c

Guru
19-05-2007, 09:10
Nu even ontopic...

De afgoderij en persoonsverheerlijking t.o.v.de oranje's vind ik even erg als "het kostenplaatje".
Wat verbeelden ze zich dat ze zich zulke voorrechten laten welgevallen,denken ze dat ze meer voorstellen dan anderen?Haal al die tierelantijnen er vanaf en zie hen voor je, kletsnat op de fiets in de regen op weg naar een baan en er blijft van het hele "sprookje" niets over.
Om te becijferen dat een republiek goedkoper is dan deze monarchie kan een kind dat nog wel uitrekenen.Al was het alleen al dat voor een president EEN behoorlijk paleis (werken en wonen in een) voldoende is.B.v.Huis ten Bosch of paleis op de Dam.Al die andere onderkomens kunnen dan voor een beter doel dienen of verkocht worden aan bv.een hotelketen,verzorgingsinstelling of een rijke particulier die het zelf onderhoudt.
Geef een president een salaris van zeg 5 millioen euro plus onderhoud van paleis/ambtswoning met tuin, voor een paar bediendes,chauffeur en andere kosten van ontvangst buitenlandse gasten a raison van 10 millioen en dan komen we een heel eind, denk ik.Presidentsverkiezing tegelijk met Tweede Kamerverkiezingen en klaar is Kees.
Weg met de geldverslindende, inhoudsloze monarchie!!

Dennis
19-05-2007, 17:33
Nu even ontopic...

De afgoderij en persoonsverheerlijking t.o.v.de oranje's vind ik even erg als "het kostenplaatje".

Zegt iemand die de schoenen nog zou likken van Wilders

Octavius
19-05-2007, 20:06
Tjezus focking 24 mil. Kan wel 10 andere en veel grotere geldverslindende projecten noemen in Nederland. En als Nederland een republiek zou worden etc etc. Dan hebben we daar wel weer wat over te zeiken dat hij zijn bonnetjes 'verkeerd' declareerd.

Raar vergelijken maar de inauguratie van Bush koste 40 mil dollar. Dan hebben we het alleen nog maar over een eed aflegging.

Guru
19-05-2007, 21:32
Wel het balletje bij het schuurtje houden he?
USA is een heel ander verhaal uiteraard.
Jij bent echt een Koningshuis follower, iedere keer als Beatrix in opspraak komt ben je er als de kippen bij, heel komisch.

D_K
19-05-2007, 22:50
zegt de wilders aanbidder..

redjuh
20-05-2007, 19:01
zegt de wilders aanbidder..

he sukkel jij moet echt een tijdje je bek houden. mij - reps geven zonder je naam erbij te zetten VISLIP. ik had jou es + res gegeven en ben nu als een gek -reps rond aan het strooien om jou - reps te kunnen geven. MET ME NAAM ERBIJ

sukkel -1. als je ze van mij krijgt wordt het -3

D_K
20-05-2007, 21:01
hey nerdje stil maar, ik heb naast mixfight nog een leven weetje, ik dacht dat als ik iemand reps geef dat je dan automatisch ziet van wie die zijn.. dus mijn naam bij zetten hoeft niet dacht ik, naja. Als je er een -3 van wilt maken, je goed recht zou ik zeggen. Die reps zijn er niet voor niks natuurlijk en als ik ergens duidelijk niet mee eens ben dan kan ik ze ook een x gebruiken he ;)

redjuh
21-05-2007, 08:27
er is een verschil tussen -reps geven om een domme kutpost, en -reps geven omdat je het met een goed onderbouwd argument niet eens bent. Nog iets... als ik iemand -reps geef, zet ik mijjn naam er altijd bij. daar ben je zelfs te laf voor vieze heaumeau

kickboxer1987
21-05-2007, 16:34
dus per persoon betaal je 1,5 euro voor een vrije dag en "het oranjegevoel"

koopje toch

tjah als je deelt door uren per jaar is bedrag nog lager :whistling:

ooit een werkstuk gemaakt over het koningshuis en toen schreef ik ook al hoe duur het is, een verhoging van bijna 30 mil is gewoon schandalig:thown:

ik wil wel even een kanttekening zetten bij guru, heb je enig idee hoeveel de koning opleverd met staats bezoeken?? je kan blind staren op de kosten maar hoeveel is ze waard??

redenen die ik eerder tegen het koninghuis vind zijn:
- niet democratisch
- onschendbaar per wet
- president kan dezelfde taken, en deze rot na 4 jaar weer op. als een koning niet bevalt zit je eraan vast... in 4 jaar tijd zal een president nooit zo belachelijk rijk kunnen worden als de koningin (hun macht in de olie aandelen etc)

aan de andere kant, er zijn genoeg voorbeelden van presidenten met geld schandalen, die werk je alleen makkelijker weg dan de koning(in).

chief108
21-05-2007, 20:24
dus per persoon betaal je 1,5 euro voor een vrije dag en "het oranjegevoel"

koopje toch
best post in this thread!!! :lol:

MB667
21-05-2007, 23:27
Ik geef mijn 1,50 liever aan marja (de vrouw achter de bar in mijn stamkroeg)tijdens een vrije dag met de dag van de arbeid (als koninginnedag zou worden afgeschaft) dan dat ik dat geld aan dat verwend nest en haar zonen, neven en nichten etc etc etc geef.

Guru
22-05-2007, 07:44
Ik zou weleens recht in Bea haar gezicht willen zeggen dat ze geld moet geven aan de armen en dat ze belasting moet betalen.
Lijkt me zo heerlijk om haar te intimideren tot op het bot.

chief108
22-05-2007, 16:45
denk dat ze *enorm* onder de indruk van je zal zijn hoor jochie... :wink:

paspoes
22-05-2007, 17:01
Ik zou weleens recht in Bea haar gezicht willen zeggen dat ze geld moet geven aan de armen en dat ze belasting moet betalen.
Lijkt me zo heerlijk om haar te intimideren tot op het bot.

@Guru: €1000 krijg je van mij als je dat doet ;)

De man van 14K
22-05-2007, 17:33
edit: als je dat kan doen

paspoes
22-05-2007, 17:39
edit: als je dat kan doen

thx man :thup:

Biiyen
22-05-2007, 22:12
@Guru: €1000 krijg je van mij als je dat doet ;)

Als ik het doe krijg ik dan ook die 1000 euro? Zo schokkend is dat nu ook alweer niet om te zeggen. Voor 1000 euro moet er eigenlijk minimaal "ouwe taart" bij. Maar dan doe ik et niet meer, ik vind Bea lief. hahaha