PDA

View Full Version : Bloemkool oor



Erhardt
23-05-2007, 19:46
Ik heb een paar vragen over bloemkool oren.
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een beginnend bloemkool oor. Vandaag ben ik bij mijn docter geweest en die zei dat je er alleen direct als je het voelt er nog wat aan kan doen, dus meteen na de training met een naald een gaatje maken en het bloed eruit laten lopen.
Bij mij is er op het moment niets aan te doen dus ik moet wachten tot het vanzelf een beetje geneest. Ik vind het opzich niet erg om zo'n oor te hebben maak ik wil niet dat het te gruwelijk wordt.

Mijn vragen zijn:
wat doen jullie er aan om te voorkomen/genezen?
wat voor bescherming dragen jullie ervoor?
welke merken van oor beschermers zijn goed en waar kun je die halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Floris
23-05-2007, 20:59
In Nederland zijn er niet bijzonder veel soorten Oorbeschermers te krijgen. Persoonlijk gebruik ik er eentje van ''BRUTE'', gekocht bij Aikibudo in Amsterdam...

Daarvoor heb ik een paar keer m'n oor moeten drainen en sinds ik hem gebruik niet meer, dus ik neem aan dat hij z'n werk goed doet.

chief108
23-05-2007, 21:15
http://www.youtube.com/watch?v=qYS8B43-xxo

jopke
23-05-2007, 22:48
ik weet niet welke sport je doet maar soms doen ze een soort mutsje met oorbeschermers eraan op,die ze ook gebruiken bij waterpolo...

misschien heb je er iets aan..

Jochem
23-05-2007, 23:17
Brute zijn de relaxte beschermers, anderen zijn te zacht en dan frommelt je oor nog steeds op. Waterpolo kapjes zijn qua bescherming nog beter, maar dat traint dan weer wat minder.

redjuh
23-05-2007, 23:18
ik d8 dat bloemkooloren juist vet stoer waren?!!?

Erhardt
23-05-2007, 23:31
ik d8 dat bloemkooloren juist vet stoer waren?!!?

Ik moet zeggen dat als het zoals nu blijft dan heb ik er totaal geen problemen mee, behalve dat het een beetje kut is als ik slaap.
Maar ik wil niet zulke extreme oren hebben zoals Sakuraba of Randy Couture.

Ik zag op zona mma deze oor beschermers: http://shop.zona-mma.com/shop/product_info.php?cPath=26&products_id=180
weet iemand of die goed zijn?

Emilio
24-05-2007, 03:17
ranzig ja. je moet er snel bij wezen.

Biiyen
24-05-2007, 03:23
Als ik zou moeten kiezen ... spuit in je oor .... bloemkool in je oor... nou dan doe maar die bloemkool.

HUNTER
24-05-2007, 04:03
Als ik zou moeten kiezen ... spuit in je oor .... bloemkool in je oor... nou dan doe maar die bloemkool.

het probleem is meer dat je de bloemkool al hebt maar dat je niet nog 3 weken met een kloppend en zeer pijnlijk oor wil lopen. Dus dan die spuit er maar in. En dat 3x per week totdat het niet meer volloopt.

Ik heb bij de een na laatste keer een dokter gehad die het beter vond om 3 sneetjes met een scalpel aan de voorkant de maken en 2 achter. En maar drukken, damn wat een lol. Het liep echter niet meer vol, zodat dat vaak wel het geval is als je er een spuit in zet.

chief108
24-05-2007, 04:09
lekkere verhalen altijd met die bloemkooloren :p

Biiyen
24-05-2007, 04:19
het probleem is meer dat je de bloemkool al hebt maar dat je niet nog 3 weken met een kloppend en zeer pijnlijk oor wil lopen. Dus dan die spuit er maar in. En dat 3x per week totdat het niet meer volloopt.

Ik heb bij de een na laatste keer een dokter gehad die het beter vond om 3 sneetjes met een scalpel aan de voorkant de maken en 2 achter. En maar drukken, damn wat een lol. Het liep echter niet meer vol, zodat dat vaak wel het geval is als je er een spuit in zet.

ah man wat een elledig verhaal Hunter :eek:

HUNTER
24-05-2007, 08:02
maar bijna alle ear guard die ik heb uitgeprobeerd zitten mega verrot. Iedere keer afkloppen omdat je gechoke'd wordt door dat bandje onder je kin is ook niet leuk. En je kunt ineens veel minder soepel ontsnappen uit een guillotine choke.

cholitzu
24-05-2007, 08:21
Erhardt

Ik zag op zona mma deze oor beschermers: http://shop.zona-mma.com/shop/produc...roducts_id=180 (http://shop.zona-mma.com/shop/product_info.php?cPath=26&products_id=180)
weet iemand of die goed zijn?


Op 9 juni staat zona-mma ook op de GI CHALLENGE in AMsterdam.

Weet bijna wel zeker dat je ze dan even mag uitproberen.
En meestal doen ze ook niet echt moeilijk over het terugnemen van producten als het je niet bevalt....;)

succes

The Bulldog
24-05-2007, 14:32
Erhardt



Op 9 juni staat zona-mma ook op de GI CHALLENGE in AMsterdam.

Weet bijna wel zeker dat je ze dan even mag uitproberen.
En meestal doen ze ook niet echt moeilijk over het terugnemen van producten als het je niet bevalt....;)

succes
IDD goeie service daar:thup:

Ronald
24-05-2007, 15:40
Iedere keer afkloppen omdat je gechoke'd wordt door dat bandje onder je kin is ook niet leuk. En je kunt ineens veel minder soepel ontsnappen uit een guillotine choke.
Een beetje gi vs no-gi dus ;)

Dennuz
24-05-2007, 16:18
Heb mijn oor al 4x laten leeglopen bij de dokter, maar je blijft het altijd zien.

Maar bloemkool oren zijn geen blessure, ze zijn een trofee!

chief108
24-05-2007, 17:36
Maar bloemkool oren zijn geen blessure, ze zijn een trofee!

:lol:
't is maar hoe je het brengt hè?

goeie instelling hoor Dennuz :thup:

Dennuz
24-05-2007, 21:04
:lol:
't is maar hoe je het brengt hè?

goeie instelling hoor Dennuz :thup:

Alleen Tara was het niet helemaal met me eens :twak:. Ze is bang dat Michael ze ook krijgt.

chief108
24-05-2007, 21:14
hahaha...
kreeg trouwens SMS van Roy dat het lekker trainen was in Spanje, maar dat de lekkere vrouwtjes wel voor erg veel afleiding zorgden...

oh ja...
dat mogen we natuurlijk niet aan de vrouwtjes thuis vertellen natuurlijk...

ehhhh....
IK heb niets gezegd :whistling:

paspoes
24-05-2007, 21:15
Alleen Tara was het niet helemaal met me eens :twak:. Ze is bang dat Michael ze ook krijgt.

:lol: :lol: :lol:

joost
24-05-2007, 22:43
het bekende probleem ''bloemkool oren'' :D

ben er vaak genoeg mee geconfronteerd.. :mad:

Mijn oplossing:

Nadat je er 1 hebt opgelopen.. uitlaten spuiten en dan een week of 2 rustig aan trainen, anders blijft het terug komen en moet je weer naar de dokter!

en wat dennis zegt als laatste klopt.. :thup: een troffee

redjuh
24-05-2007, 23:35
offfffff,

je belt plastisch chirurg Michael Madsen aka Mr. Blonde

http://abc.net.au/news/features/img/Artsblog/madsen.jpg

Bud S
25-05-2007, 00:50
een ham-kaassausje van knorr is ook lekker op een bloemkooloor