PDA

View Full Version : Oorbeschermers grapplen



Jorn
07-06-2007, 00:21
Graag zou ik willen weten waar ik deze oorbeschermers zou kunnen bestellen. http://www.mixfight.nl/mama/2007/grabbelenede/09.jpg (http://www.mixfight.nl/mama/2007/grabbelenede/09.jpg)

Graag reactie per mail:
[email protected]

Alvast bedankt.

Christophe
07-06-2007, 03:05
http://www.brute.com/category.asp?item=2

HUNTER
07-06-2007, 04:55
ik verplaats deze topic even naar training etc..... ;)

jojo
07-06-2007, 06:24
heb ze net nog gezien bij aiki budo

HUNTER
07-06-2007, 08:05
Waarom wil je die dingen? Zo'n bandje onder je kin werkt niet, en ontsnappen uit een guillotine wordt helemaal onmogelijk. Ik was afgelopen weekend op een toernooi en daar vocht een gast met de hechtingen nog in zn oor. Keurig aan beide kanten met watten afgezet en een rol tape om zn hoofd (en oor). Lijkt me een veel betere oplossing

Christophe
07-06-2007, 19:05
Waarom wil je die dingen? Zo'n bandje onder je kin werkt niet, en ontsnappen uit een guillotine wordt helemaal onmogelijk. Ik was afgelopen weekend op een toernooi en daar vocht een gast met de hechtingen nog in zn oor. Keurig aan beide kanten met watten afgezet en een rol tape om zn hoofd (en oor). Lijkt me een veel betere oplossing

:eek: Dit is een grapje, right?!

Sebas, er zitten heel wat kerels in de sport die bloemkooloren erbij vinden horen én het zien als een soort van "statussymbolen" ... maar ik hoop dat je kan begrijpen dat er ook heel wat kerels in de BJJ- en grapplingwereld die dingen NIET willen! Dit soort mensen draagt oorbeschermers. Niet om over de oren te doen als ze al pijn doen, maar ervoor! Voorkomen is beter dan genezen! ;)

HUNTER
07-06-2007, 19:28
statussymbool of niet, maar om preventief met zo'n beschermer om te trainen vind ik helemaal niets. Zo'n belemmert mn ademhaling, het belemmert mn escapes en dus doe ik zo'n ding niet preventief op.

Ik heb ook wel zo'n ding, maar eigenlijk doe ik m alleen op als ik mn oor weer eens heb leeg laten trekken. Als het eigenlijk al te laat is zeg maar.

In het judo mag je zulke dingen trouwens helemaal niet dragen in wedstrijden.

jopke
07-06-2007, 20:44
je mag die dingen zeker weten wel dragen!

wel voor de wedstrijd ff melden!

Jorn
08-06-2007, 07:37
Waarom ik ze wil is omdat hij is leeggezogen en nu 2 weken later mee getraind hebt. Is hij weer geknakt is dus wilde wat bescherming, dat ze niet lekker trainen kan ik me wel voor stellen maar je moet wat....

Jorn
08-06-2007, 08:19
Zijn die van brute wel goed zoals op onderstaande afbeeding is tezien. Of zou je een andere aanraden?

RNLMC
08-06-2007, 17:00
heb gister men ene oor verneukt,doet flink pijn moet ik zeggen als ik hem aan raak. Ik kan pas maandag bij de dokter terecht,is het het nog waard om hem dan uit te laten zuigen of maar gewoon laten voor wat het is??

Wobbli
08-06-2007, 22:32
NIET laten voor wat het is. (of je moet het mooi vinden...)

Ik heb hetzelfde gehad tijdens toernooi in Ede. Ook pas na het weekend laten uitzuigen. (kwam nog een half buisje uit!) Daarna gewoon weer getraind en uiteindelijk nog 4x moeten laten behandelen door een arts.

Het beste is om het na het draineren een week of 2 te laten rusten om herhaal-breukjes te voorkomen. (maar ja, dat heb ik zelf ook niet gedaan...:whistling:)

Het is nu wel dikker en harder dan normaal, maar het valt niet echt op. (gelukkig)

Christophe
08-06-2007, 23:46
Officieel mag je ook geen headgear bij BJJ-competities, maar het word toch oogluikend toegestaan!

Article 6 (point d): Wrestling shoes or any type of shoes, head gear, shirts under the gi (except for girls) and any kind of protectors that can alter the outcome of the match in any way are not allowed in competition.

RNLMC
09-06-2007, 02:56
NIET laten voor wat het is. (of je moet het mooi vinden...)

Ik heb hetzelfde gehad tijdens toernooi in Ede. Ook pas na het weekend laten uitzuigen. (kwam nog een half buisje uit!) Daarna gewoon weer getraind en uiteindelijk nog 4x moeten laten behandelen door een arts.

Het beste is om het na het draineren een week of 2 te laten rusten om herhaal-breukjes te voorkomen. (maar ja, dat heb ik zelf ook niet gedaan...:whistling:)

Het is nu wel dikker en harder dan normaal, maar het valt niet echt op. (gelukkig)


Bedankt, ik ga maandag maar even langs.

Jorn
09-06-2007, 03:45
Zo snel mogelijk uit laten zuigen, bij ons kan het direct bij de huisartsenpost. Sterkte...

HUNTER
09-06-2007, 07:40
ik hoorde laatst van een gast die zelf zijn oor had uitgezogen.... Dus als je haast hebt :confused::lol:

Chico
09-06-2007, 07:46
dat zag je toch ook bij één van de vorige tuf seizoenen, dat ze dat bij elkaar deden :D

Ronald
10-06-2007, 05:15
Article 6 (point d): Wrestling shoes or any type of shoes, head gear, shirts under the gi (except for girls) and any kind of protectors that can alter the outcome of the match in any way are not allowed in competition.
Het zou het BJJ in Nederland een stuk populairder maken als ze die regel weg zouden laten...

F@dur
21-07-2007, 23:23
statussymbool of niet, maar om preventief met zo'n beschermer om te trainen vind ik helemaal niets. Zo'n belemmert mn ademhaling, het belemmert mn escapes en dus doe ik zo'n ding niet preventief op.

Ik heb ook wel zo'n ding, maar eigenlijk doe ik m alleen op als ik mn oor weer eens heb leeg laten trekken. Als het eigenlijk al te laat is zeg maar.

In het judo mag je zulke dingen trouwens helemaal niet dragen in wedstrijden.
x2 Heb ook s geprobeerd met zoiets te worstelen maar het valt harder tegen dan ge denkt.Staat meer in de weg dan ge verwacht en na een tijdje is het alleen maar een last die je meedraagt.....