PDA

View Full Version : BJJ banden



Nopain85
07-06-2007, 22:20
Ey , vraagje


ik doe nu ongeveer 1,5 jaar bjj en mijn doel is zoiezo de paarse band te halen , toch zie je dat zelfde in nederland .

gaan al de bjj'ers naar het buitenland voor ervaring en zo voor hun band te slagen ?

train bij rickson gracie assoc 3 x per week en zat toen al te twijfelen om 2 dagen bij cadu erbij te doen maar dat kan je volgens mij niet maken als je toernooien draait via rickson.

thx

redjuh
07-06-2007, 22:44
je kiest ervoor een bepaalde stijl te trainen. laten we het heel simpel stellen... je speelt basketbal bij club a. je zit in een leuk team, traint en speelt wedstrijden. ga je dan tegelijkertijd bij team b trainen en wedstrijden spelen voor team b? nee. dat doe je imo niet. mocht het zijn dat je in jouw ogen niet verder komt bij team a, kun je weggaan en naar team b gaan.

over het banden halen in het buitenland... zo werkt dat niet. het kan wel zo zijn dat jij bij een school van de association waarbij jij traint, in het buitenland gaat trainen en daar bijvoorbeeld bij een officiele representatve examen doet voor een band.

je moet goed bedenken dat de ene school de andere niet is. als je bijvoorbeeld naar de dutch open kijkt... daar komt het voor dat paarse banders winnen van zwarte banders. nou dat zijn dingen die kunnen gewoon niet. als je (IMO) een zwarte bander bent, kan en mag je niet verliezen van een paarse bander. als je als doel hebt om zsm een band te halen, en je hecht minder waarde aan de kwaliteit BJJ die je daaraan koppelt... be my guest. maar hetgeen waarin BJJ zich in het algemeen onderscheidt van andere bandensporten als judo en karate, zijn banden een heel stuk moeilijker te verdienen (ik heb ongeveer 9 jaar gejudo'd dus weet gerust wel het eea), en dus kwalitatief meer waard.

Nopain85
07-06-2007, 23:36
thanks

probeer er eigenlijk mee te zeggen , de blauwe banders en paarse banders in nl , gaan die naar het buitenland om te trainen te sparren met sterkere personen en zo hun bjj game beter te krijgen en op die manier dan voor je bruine band te gaan in nl of bij rickson in l.a. .

thanks

Chico
08-06-2007, 00:47
denk dat je gerust wel 2x bij cadu kunt bijtrainen zolang je dat maar in goed overleg doet met je trainers bij rickson assoc. en duidelijk bent in je doelen bij de trainers bij cadu...