PDA

View Full Version : Napijnen



Nopain85
07-06-2007, 23:50
Ik heb al een aantal jaar last van napijnen , na het trainen bij boksen meer dan bij bjj , duurt soms 1 dag maar kan ook 4 dagen duren , en wat dan te doen door bikkelen of stoppen .

Na een training of de volgende dag hoef ik maar op me schouders te drukken en het doet al pijn en bij het slaan .

Volgende week een afspraak bij een sport arts , vroeg me af of hier mensen met het zelfde probleem zitten en of jullie echt over je pijn grens heen gaan en er maar aan moet leren wennen of stoppen jullie gelijk ?

het zijn bij mij pezen en spieren en de arts zei dat het niet meer beschadigd kan worden als er geen ontsteking zit.

Stress verhoogt bij mij ook de pijn denk ik.

hoop reacties te krijgen .

thanks

De dikke nudist
08-06-2007, 01:51
Nopain heeft last van pijn :lol:.

Maareh, pijn zuigt idd..

Nopain85
08-06-2007, 02:47
:D goeie van je


maar iets te zeggen waar ik iets aan heb ? :D

Chico
08-06-2007, 03:25
uhm.... ik zou hier niet weten wat je moet doen... denk dat dokter idd de beste optie is..

succes iig

De man van 14K
08-06-2007, 04:19
vriend van me heeft dat ook, en zwakke schenen.
was een van de grootste talenten die er rondliep, nu is hij gestopt met kickboxen.

Tony
08-06-2007, 04:23
tja, je geeft aan veel last te hebben bij je schouders...

schouders zijn nu eenmaal erg gevoelig (hou op hou op :P judo anyone ;) )
maar ik kan me goed voorstellen dat zo'n schouderkop voor napijn zorgt.

misschien train je fout? (slechte warming up)
Misschien zijn je schouders nu eenmaal zwak?
Misschien geef je ze te weinig hersteltijd?

Misschien dat het slikken van Glucosamine kan helpen? Of misschien moet je je eiwit of aminozuur inname verhogen zodat er een beter algeheel herstel plaats kan vinden (denk ook aan voldoende nachtrust)

sterkte ermee... hou ons op de hoogte wat de sportarts zegt.

FOCUS
08-06-2007, 05:25
kan van alles zijn,
van ernstig schouderprobleem tot gewoon heftige pees- en spierbeschadiging agv training.
Zelf heb ik na een training met veel stoten op maximale snelheid en kracht altijd de volgende dag pijn in mn spieren en pezen rondom mn schouder.
Wat bij mij wel enigszins helpt is na de training uitbebreid rekken van de schoudergordel.
ook neem ik zsm een ijskoude douche of bad, misschien is dat meer placebo, maar ik heb het idee dat de volgende dag de spierpijn iets minder is.

Nopain85
08-06-2007, 07:04
Bedankt voor de reacties


Mijn warming up en het rekken van me schouder is eigenlijk bagger slecht ja, doe altijd mee met de opwarmingen van de sportschool, misschien dat de sportarts me daar raad in kan geven .

Ik zie het totaal niet zitten om te stoppen , de dokter zegt ook kies maar een andere sport , nou ik zie me eigen niet voetballen of volleyballen .

glucosamine heb ik al geprobeerd heeft niet geholpen.

Ik gebruik ook veels te veel kracht eigenlijk met stoten en afentoe ook met grapplen , ik ga vanaf nu af aan ook heel los stoten en soepel grapplen misschien dat dat ook beter is .

ja en als ik met boksen moet stoppen dan moet ik me maar richten op bjj .

thanks

FOCUS
09-06-2007, 02:08
niet meteen opgeven he!:box:
eerst ff naar de sportarts, kijken wat er loos is.