PDA

View Full Version : Spierscheur



Bejito007
13-06-2007, 18:48
Hoi,

Nog iemand op dit forum die ervaring heeft met een spierscheur in de adductor (vlak boven knieholte). Ik loop hier nu bijna een jaar mee rond. Heb tal van bezoeken aan de kinesist achter de rug. Heb ook een tijdje rustig opnieuw beginnen trainen...Maar de pijn bleef duren (is ook ter hoogte van de liesstreek beginnen ontwikkelen = begin van de aanhechting van de adductor). Heb dan een kleine maand geleden een echografie laten maken van mijn been en heb nu een programma laten opstellen voor bij de kinesist te volgen en een voor in de fitness. Ik loop echt wel te balen dat ik al zolang niet meer deftig heb kunnen trainen. Fitness is normaal voor mij een extra naast mijn trainingen, op zich vind ik er maar weinig aan.
Enige waar ik me echt wel zorgen in maak is of ik ooit volledig ga recupereren, d.w.z. zelfde lenigheid, zelfde kracht, zelfde snelheid...
Alle tips/hulp zijn meer dan welkom.

Spike_tm
14-06-2007, 00:54
Ik heb zelf een flinke spierscheuring gehad in m'n kuit, half jaar mee doorgetraind om m'n 1ste dan jiu-jitsu te kunnen halen. Dat was niet erg verstandig. Ben daarna gaan afbouwen en een tijdje helemaal gestopt om het te laten herstellen. Ik ben een jaar of wat geleden weer begonnen maar kreeg toch weer last. Toevallig trainde er bij ons een sportmasseur mee die mij toen een keer heeft behandeld. Pijnlijk maar ik heb nu nergens last meer van.
Maar het zijn erg vervelende blessures. Vaak heb je er gewoon door de weeks geen last meer van mij zodra je gaat sporten komt het weer vol terug. Het is wel iets om in de gaten te houden maar zo te lezen doe je dat ook wel. Sterkte ermee in ieder geval.